כותרות TheMarker >
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ הנפת העומר על ידי הכהן במקדש/ ציירה: אהובה קליין (c)

    28 תגובות   יום חמישי, 7/5/20, 22:40

    Biblical paintings by Ahuva Klein- The Cohen lifts the Omer in the temple

    " וְהֵנִיף אֶת-הָעֹמֶר לִפְנֵי יְהוָה, לִרְצֹנְכֶם; מִמָּחֳרַת, הַשַּׁבָּת, יְנִיפֶנּוּ, הַכֹּהֵן"


     [ויקרא כ"ג, י"א]

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ הנפת העומר על ידי הכוהן במקדש/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

     

    הנפת העומר 

     שיר מאת: אהובה קליין ©

    כהן המכהן במקדש

    ברמ"ח אבריו נרגש

    לבושו צחור תפארה

    כובע לראשו עטרה.

     

    מניע רגליו באטיות

    העומר יניף בזריזות

    לארבע רוחות שמים

    נושא מנחה בידיים.

     

    מניס רוחות וטללים

    עתירי רוע מעללים

    פיו תפילה לאלוקים

    אל בעל הרחמים.

     

    מעמקי ליבו תחינה

    על עם נוֹצֵר אמונה

    עליהם ירעיף ברכות

    יושפע שפע רב בכל העולמות.


     הערה: השיר בהשראת פרשת אמור [חומש ויקרא]

     

    הרעיון  מאחורי היצירה והשיר:

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                פרשת פרשת אמור -  הקשר בין הנפת העומר -

    לספירת העומר והתכלית.

    מאמר מאת: אהובה קליין .  

     

     

    ציורי תנ    

    ציורי תנ"ך/ ראשית הקציר בארץ ישראל/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    ציורי תנ    

     ציורי תנ"ך/ הבאת העומר אל המקדש/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ הגשת העומר לכהן במקדש/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ציורי תנ    

    ציורי תנ"ך/ ספירת העומר ממחרת יום ראשון של  חג הפסח/ ציירה: אהובה קליין (c)

    אחד  מנושאי הפרשה: הבאת העומר ממחרת החג הראשון    הפסח - אל הכהן בבית המקדש- כפי שהכתוב מתאר: "דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם, כִּי- תָבֹואוּ אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לָכֶם, וּקְצַרְתֶּם אֶת-קְצִירָהּ--וַהֲבֵאתֶם אֶת-עֹמֶר רֵאשִׁית קְצִירְכֶם, אֶל-הַכֹּהֵן.  וְהֵנִיף אֶת- הָעֹומֶר לִפְנֵי יְהוָה, לִרְצֹונְכֶם; מִמָּחֳרַת, הַשַּׁבָּת, יְנִיפֶנּוּ, הַכֹּהֵן"  [ויקרא  כ"ג, י'- י"א]

    בהמשך נאמר: "וּסְפַרְתֶּם לָכֶם, מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת, מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם, אֶת-עֹמֶר הַתְּנוּפָה:  שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת, תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה". [שם כ"ג, ט"ו]

    השאלות הן:

    א] מה  משמעות הנפת העומר בידי הכהן?

    ב] מה גנוז בספירת העומר?

    ג] תלמידיו של רבי עקיבא מתו בימי ספירת העומר- מדוע?

    תשובות.

    הנפת העומר בידי הכהן במקדש.

    רש"י מסביר: הכהן מניף את התבואה החדשה - מוליך ומביא לצדדים - לעצור רוחות רעות, מעלה כלפי מעלה ומוריד כלפי מטה - כדי לעצור טללים רעים [טללים- טל- בלשון רבים] – הכהן מניף לארבע רוחות השמים.

    נאמר בגמרא:"א"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן: מוליך ומביא - לפי שהרוחות - שלו מעלה ומוריד למי שהשמים והארץ שלו.."

    על דברי הגמרא אומר רש"י:  שעל ידי התנופה של העומר- יש משום בקשה ותפילה על התבואה שלא תינזק. בדומה להסבר זה, ישנה דעה האומרת:

    כי הנפת העומר על ידי הכהן לארבע רוחות השמים ,למעלה ולמטה -  מסמלת לנו: כי הקב"ה שולט על כל העולם.

    בזוהר הקדוש נאמר: [בשלח ס"ב] על האדם מוטל להתפלל לה' יום, יום לפרנסתו וגם מי שיש לו מזון, יתפלל לה' , בכך הוא גורם שה' ישפיע שפע רב בכל העולמות וגם על עצמו.

    במסכת סוטה [מ"ה] נאמר: "רבי אליעזר  הגדול אומר: כל מי שיש לו פת בסלו ואומר: מה אוכל למחר ? אינו אלא מקטני אמונה"

    רש"ר [הרב שמשון רפאל הירש] מבהיר: שלא התחייבו להביא את העומר טרם הכניסה לארץ ישראל ,אלא רק כאשר  נכנסו לארץ וזכו לעצמאות לאומית ולחירות - ביושבם על אדמתם ,אז מתוך הקציר הראשון היו מצווים להביא את העומר לכהן במקדש - כמות  שיש בה די מזון לאדם ליום אחד.

    מנחת הביכורים של ראשית הקציר אינה קרבה שיבולים, היא מוקרבת משעורה הבשלה ראשונה כפי שמוכח מהשם: "אביב" המציין את הבשלת גבעול השעורה, את השעורה שנקצרה בשדה לא הניחו להתייבש בשדה, אלא הביאו אותה כשהיא עדיין לחה בגבעולים אל המקדש ושם חבטו בה עד שיצאו הגרעינים מהשיבולים, קלו אותם באש ואז שטחו אותם  בעֲזָרָה , הרוח הייתה מנשבת  בהם ,היו בוללים קמח שעורה בשמן עד שנוצרת עיסה – היא כללה - סולת שמן ולבונה.

    תנועות התנופה מתייחסת למזון החומרי - סולת, שמן ולהנאת החושים - לבונה אשר הם מופיעים בעומר מטרתם לטהר תופעות גשמיות מכל אנוכיות  ארציות - ומקדישות אותן לה' ולציבור.

    "העלאה וההורדה - מבטאים את התחייבות האדם להקדיש את החפץ ואת כל המטרות הארציות לשמים"

    הדבר מסמל שראוי שהאדם ייהנה מן האושר -  בתנאי שהוא נקי מאהבה אנוכית ורק אם הוא שמור לה' ולציבור- אליהם הוא מכוון את חושיו, מחשבותיו ,רצונו, כוחו ושאיפותיו ,במילים אחרות  יש לאדם זכות להיות שמח בתנאי  שה' והציבור מצטרפים גם הם  לשמוח בו.

    לעניות דעתי, יש כאן  התרחקות ממידת הגאווה שהיא מידה רעה , מנגד- התקרבות למידת הענווה וההכנעה שהיא מידה טובה כשמופיעה במינון הרצוי והנכון.

    הגנוז בספירת העומר.

    הרב אביגדור הלוי  נבנצל מסביר בספרו ["שיחות לספר ויקרא"]: מיד עם תחילת ספירת העומר ממחרת יום ראשון של חג הפסח- ספירה זו מביאה זיכוך לעם ישראל לקראת יום החמישים- חג  מתן תורה.

    עם ישראל שיצאו ממצרים עדיין היו שקועים במ"ט שערי טומאה ושואפים לתקן את מידותיהם ,לכן התורה מצווה לספור את העומר על מנת שבמשך ימי הספירה - ירכשו לעצמם כלים לקבל את התורה.

    "וספרתם לכם...." -

    "משורש ספיר ויהלום, נקו ולטשו עצמכם – עד שתהיו מזוככים כספירים - כי רק כך תוכלו  לזכות בתורה "  בתקופת הקמת המקדש, אמר ה' למשה: "....וּבְלֵ֥ב כׇּל־ חֲכַם־ לֵ֖ב - נָתַ֣תִּי חׇכְמָ֑ה..." [ שמות, ל"א, ו']  וכן נאמר: "יָהֵב חָכְמְתָא לְחַכִּימִין, וּמַנְדְּעָא לְיָדְעֵי בִינָה" [ דניאל  ב, כ"א] הפירוש: ה' נותן חכמה לחכמים ובינה לנבונים,

    מכאן הסיקו חכמים: שאין הקב"ה נותן חכמה, אלא  למי שיש בו חכמה [מסכת ברכות, נ"ה.] משמעות הדבר- הקב"ה מעניק חכמה רק לאדם שיש לו כלים  מתאימים - על מנת לשמר את החכמה.

     כמו שנאמר: "..וּבְלֵב כָּל חֲכַם לֵב נָתַתִּי חָכְמָה.." [שמות  לא, ו']- הכוונה- בלב מי שברשותו כלים להכיל חכמה, רק לו – "נָתַתִּי חָכְמָה" שאם אין לו כלים לכך- מה יעשה עם החכמה? אדם  כסיל - הוא אינו דווקא  אחד שמנת המשכל שלא נעדרת,  או שהוא  חסר  ידע מסוים- אלא הכוונה שחסרים לו כלים לשימור וניצול נכון לחכמתו .

    נשאלת השאלה, אילו כלים דרושים לקבל את התורה  ולשימורה?

    התשובה : תיקון הנפש וזיכוכה, יש לצייד את הנפש  במידות המתאימות, משום כך היוצאים ממצרים צריכים  להקריב את העומר - שסגולתו גורמת לאדם  לרומם את רוחו   - להעלות אותו מהדרגה הנמוכה  שהוא מצוי בה – במשך  ארבעים ותשעה ימים  להמשיך  ולהוסיף  מ"ט קבין של טהרה ובאופן זה במשך ימי הספירה עד יום החמישים - יגיעו לזיכוך הראוי לקבלת התורה.

    המקובל  רבי חיים ויטל - תלמידו של האר"י הקדוש  שואל: מדוע אין בתורה ציווי לגבי מידותיו  של האדם?

    הטעם לכך: צריכים לדעת מתי יש להשתמש  במידה מסוימת ומתי יש להימנע ממנה , חוץ  ממידת הגאווה ומידת הכעס  שהרמב"ם מרחיק אותן עד הקצה הסופי [הליכות דעות ב', ג'] יתר המידות  צריך האדם לדעת איך ומתי ובאיזו מידה להשתמש בהן. חייב אדם לדעת באיזה לשון יפנה אל רעהו.

    למשל לגבי היחס אל האויב נכון לנגיד: מתי להישמר  מהאויב ומנגד מתי יש ליטול סיכון.

    תלמידו של האר"י: מסביר מדוע אין התורה מצווה  על מידות הנפש: והוא עונה: כי המידות קודמות לתורה. כמו שנאמר: "דרך- ארץ קדמה לתורה" [ויק"ר ט,, ג]

    לכן אדם הרוצה ללמוד תורה, ראשית ירכוש לעצמו  מידות טובות - ללא מידות אלה - אין יכולת להכיל את התורה.

    על כן נוהגים בימי ספירת העומר ללמוד גם את מסכת אבות - מידי שבת פרק אחד.

    הגאון רבי חיים ליב שמואלביץ זצ"ל בספרו: "שיחות מוסר" טוען שברוב המידות אין בעצמותן - טוב או רע,  כל מידה במקומה יכולה להיות טובה וכאשר אינה במקומה היא רעה!

    כמו שנאמר בגמרא [מסכת פסחים [נ"ב]: "יש זריז ונשכר ויש זריז ונפסד, הרי שמידת הזריזות פעמים שהיא למעליתא ופעמים לגריעותא, [לפעמים - מעלה ולפעמים - מגרעת] וכן במידת הקנאה, שהיא אחת מ- ג' דברים המוציאים את האדם מן העולם [מסכת אבות ד'] ומ"מ במקומה טובה היא, שהרי אמרו בגמרא [ב"ב כ"א, א]: "קִנְאַת סוֹפְרִים תַּרְבֶּה חָכְמָה"

    מידת הענווה היא מאד חשובה, אך כאשר אינה במקומה – גורמת לנזק.

    כך היה אצל שאול המלך, הענווה אפיינה אותו וזו מידה נעלה מאד, אך במלכותו לא  הוצרך להשתמש במידה זו , היות והיה עניו שלא במקום, למעשה איבד את המלוכה. שהרי היה צריך להרוג את אגג העמלקי, אלא שמרוב ענווה לא פגע בו לרעה  ולכן הפסיד את מלוכתו ,לפי שלא קיים את ציווי ה' טרם יצא נגדו למלחמה.

    בנוגע להשגת החכמה אומר הרב  שמואלביץ: אדם השואף להיות חכם צריך שתהיה לו תשוקה רבה  לכך.

    שלמה המלך  ביקש רק חכמה מה' כאשר הבין  כי נבחר להיות מלך. הוא וויתר על עושר ואריכות ימים ואכן האושר בחיים הוא חשוב גם כן, אבל שלמה המלך ידע - כי חיים ללא חכמה- חסרי ערך הם!

    לכן ביקש שלמה המלך רק חכמה ואלוקים העניק לו זאת. היות ותשוקת החכמה - היא המזכה את בעליה בחכמה ולכן אדם שיבקש חכמה- נקרא: "חכם לב" ויזכה לכך - דוגמת אמני המשכן.

    גם יהושע בן נון נבחר למלא את מקומו של משה משום שהיה מבקש חכמה כפי שכתוב: "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה קַח לְךָ אֶת יְהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן אִישׁ אֲשֶׁר רוּחַ בּוֹ וְסָמַכְתָּ אֶת יָדְךָ עָלָיו". [במדבר כ"ז, י"ח]

    תלמידי רבי עקיבא מתו בימי ספירת העומר.

    הרב נבנצל מסביר:

    ידוע היה רבי עקיבא ,כאדם גדול בתורה ,שהרי  שימש כבסיס לתורה שבעל פה, עד שאמרו שאילולא הוא- הייתה תורה משתכחת מישראל [ספרי ,שם, מ"ח] ויתכן שדווקא בגלל ייחודו של הרב- דקדקו עם תלמידיו שתפקידם היה להעביר את התורה שבע"פ לישראל, אך לא יתכן שתורה חשובה זו תועבר באמצעות כלים פגומים! ולכן מתו כ"ד אלף תלמידיו של רבי עקיבא, לפי שחסרו כלים מתאימים לרכוש תורה.

    עד שרבי עקיבא שמידותיו קדמו לתורתו (היה "צנוע ומעולה" עוד בטרם למד) - מצא לו חמישה תלמידים הגונים שהם היו מסוגלים להעביר הלאה את התורה. יתכן שדווקא בגלל המידות  הפגומות של  תלמידיו פגעה בהם הגזרה.

    נאמר במסכת יומא: "לא זכה - נעשה לו סם מיתה"

    ובמה חטאו? לפי-"שלא נהגו כבוד זה לזה"- לא נהגו כבוד- זה בתורתו של זה!

    מנהגי האבלות נוהגים בימים אלה: 

    לפי  הסבר הגמרא :

    "שנים עשר אלף זוגות היו לרבי עקיבא וכולם מתו מפסח עד עצרת [הכוונה לחג השבועות]..מפני שלא נהגו כבוד זה בזה.[גמרא ,יבמות, ס"ב]

    ומעניין  כי במשך ההיסטוריה  התרחשו עוד אירועים קשים לעם ישראל, דווקא בתקופה זו.  גם בימינו  אנו  נמצאים בתקופה של מגפה קשה.

    לסיכום, לאור האמור לעיל ניתן להסיק: הקשר בין ספירת העומר להנפת העומר במקדש - הוא  להניס את הרוחות הרעות מארבע  רוחות השמים , לתקן את המידות ולהתכונן  בימי הספירה לחג מתן תורה - על מנת להיות ראויים להתכבד בה.

    יהי רצון שעם  ישראל ירבה באהבת חינם וקיום התורה – כדברי הנביא ישעיהו:

    "...כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת יְהוָה כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים".  [י"א, י"ט]


        נושאים נוספים המופיעים בפרשה:


    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ המנורה במקדש/ ציירה: אהובה קליין (c)


    ''    

    ציורי תנ"ך/ תקיעת שופר בראש השנה/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ''    


    ציורי  תנ"ך/ צום יום כיפורים/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ציורי תנ    

     

    ציורי תנ"ך/ נרות שבת ונרות ציון/ ציירה: אהובה קליין (c)  

     

    ציורי תנ    

     ציורי תנ"ך/ הבאת המקלל לפני משה/ ציירה: אהובה קליין (c)

    בראי התנ    


    ציורי  תנ"ך/ בני ישראל אוכלים מצות טרם יציאתם ממצרים/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    בשבוע הבא: חוגגים בע"ה- את ל"ג בעומר- אך  בשל נגיף הקורונה, כידוע, נאסרו המדורות, לכן לפחות נראה זאת בציור:

     

    ''    

    ציור לל"ג בעומר/  שמחת ל"ג בעומר על רקע ירושלים/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    ההפטרה השבת:

     מתוך ספר יחזקאל מ"ד:

     הנה קטע   מתוך  ההפטרה:

     

     "וְהַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם בְּנֵי צָדוֹק, אֲשֶׁר שָׁמְרוּ אֶת-מִשְׁמֶרֶת מִקְדָּשִׁי בִּתְעוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵעָלַי--הֵמָּה יִקְרְבוּ אֵלַי, לְשָׁרְתֵנִי; וְעָמְדוּ לְפָנַי, לְהַקְרִיב לִי חֵלֶב וָדָם--נְאֻם, אֲדֹנָי יְהוִה.   הֵמָּה יָבֹאוּ אֶל-מִקְדָּשִׁי, וְהֵמָּה יִקְרְבוּ אֶל-שֻׁלְחָנִי--לְשָׁרְתֵנִי; וְשָׁמְרוּ, אֶת-מִשְׁמַרְתִּי.   וְהָיָה, בְּבוֹאָם אֶל-שַׁעֲרֵי הֶחָצֵר הַפְּנִימִית, בִּגְדֵי פִשְׁתִּים, יִלְבָּשׁוּ; וְלֹא-יַעֲלֶה עֲלֵיהֶם, צֶמֶר, בְּשָׁרְתָם בְּשַׁעֲרֵי הֶחָצֵר הַפְּנִימִית, וָבָיְתָה.    פַּאֲרֵי פִשְׁתִּים, יִהְיוּ עַל-רֹאשָׁם, וּמִכְנְסֵי פִשְׁתִּים, יִהְיוּ עַל-מָתְנֵיהֶם:  לֹא יַחְגְּרוּ, בַּיָּזַע. וּבְצֵאתָם אֶל-הֶחָצֵר הַחִיצוֹנָה אֶל-הֶחָצֵר הַחִיצוֹנָה, אֶל-הָעָם, יִפְשְׁטוּ אֶת-בִּגְדֵיהֶם אֲשֶׁר-הֵמָּה מְשָׁרְתִם בָּם, וְהִנִּיחוּ אוֹתָם בְּלִשְׁכֹת הַקֹּדֶשׁ; וְלָבְשׁוּ בְּגָדִים אֲחֵרִים, וְלֹא-יְקַדְּשׁוּ אֶת-הָעָם בְּבִגְדֵיהֶם.    וְרֹאשָׁם לֹא יְגַלֵּחוּ, וּפֶרַע לֹא יְשַׁלֵּחוּ; כָּסוֹם יִכְסְמוּ, אֶת-רָאשֵׁיהֶם.    וְיַיִן לֹא-יִשְׁתּוּ, כָּל-כֹּהֵן, בְּבוֹאָם, אֶל-הֶחָצֵר הַפְּנִימִית......"

     עם ישראל היקר, יהי רצון שתהיה אחדות  בעם ישראל- כאיש טחד בלב אחד ונשכיל לקיים  את הצייווי: כפי שאמר גם רבי עקיבא:

    "ואהבת  לרעך כמוך- זה כלל גדול בתורה"

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (28)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        14/5/20 10:25:

      צטט: דו-קוטבי 2020-05-13 18:30:41

      ציורים נפלאים כתמיד אצלך אהובה יקרה. " עם ישראל היקר, יהי רצון שתהיה אחדות בעם ישראל- כאיש טחד בלב אחד ונשכיל לקיים את הצייווי: כפי שאמר גם רבי עקיבא: "ואהבת לרעך כמוך- זה כלל גדול בתורה"- חותם על כל מילה!

       

        דו קוטבי היקר.


       תודה, מקרב לב- לתגובתך הנפלאה.

       יברכך ה': בכול, מכול, כול.

       בברכה

       אהובה.

        14/5/20 10:24:

      צטט: עט סופר 2020-05-13 13:09:37

      ציורים יפהפיים ומרנינים את הנפש... והמדרשים ערבים לחך כדבש טהור מתוק וערב לחך ...ישר כח אשרייך...!!!

       

       

      עט סופר היקר.

       

       תודה, מקרב לב ,למילותיך הנפלאות.

      הכל בחסדי ה'

      ברוך תהיה ותלך מחיל אל חיל.


       בברכה

       אהובה

        14/5/20 10:20:

      צטט: תכשיט 2020-05-11 18:44:43

      וואו ... את מדהימה...:))

       

       תכשיט היקרה.

      נשיקה

       תודה למילותייך הנהדרות.

       בברכה

       וכל  טוב.


       אהובה.

        14/5/20 10:17:

      צטט: לואיס קרול 2020-05-12 06:12:12

      מעריץ את ההתמדה

      ואת היכולת והידע

      גם איכות וגם  כמות

      מרכיבים עושר  של  יהדות


      ''

      שמעון היקר.


       תודה, מקרב לב, על המילים הטובות והמרגשות.

       ברוך תהיה תמיד

       ותלך מחיל אל חיל.


       בברכה

       אהובה

        14/5/20 10:15:

      צטט: kimchid 2020-05-11 01:50:28

      "ואהבת לרעך כמוך- זה כלל גדול בתורה" לו יהי !!
       דניאל היקר.

       תודה לתגובתך היפה.
       בשורות טובות

       בברכה
       אהובה
        14/5/20 10:13:

      צטט: א ח א ב 2020-05-10 10:21:49

      מקורה של המצווה הוא בספר ויקרא : "לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ, אֲנִי ה'". רבי עקיבא רק חידד כי זו בעצם כל תורת המוסר על רגל אחת!!

       

       אחאב היקר.


       תודה לתגובתך היפה.

       אכן כן, מקור המצווה בחומש ויקרא : [י"ט, י"ח]

       אלא ,  הזכרתי את דברי רבי עקיבא   בהקשר לל"ג בעומר.

       בשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

        14/5/20 10:09:

      צטט: תנועת כמוך 2020-05-09 13:32:19

      שולח כוכב הערכה ותודה שהשכלת אותי

       דוד היקר.

       תודה לתגובתך היפה.

       תבורך:

       בכול, מכול, כול.


       בברכה

       אהובה

        14/5/20 09:53:

      צטט: barir 2020-05-09 10:18:56

      אהובה היקרה, תודה על יצירותיך. יחד איתך, מקוה שיקפידו על איסור קיום המדורות בל"ג בעומר. שבוע טוב ובריא.

      מרסיה היקרה.
      נשיקה
       תודה לדברייך הנהדרים. גם אני חושבת שאת צודקת בנושא: המדורות.
       נאמר: "ונשמרתם מאד על נפשותיכם"
      ומצווה זו מעל הכל.
       בשורות טובות.

       בברכה
       אהובה
        14/5/20 09:50:

      צטט: עמנב 2020-05-09 09:35:28

      גם אני, כדאגניט וכל יתר קוראייך, נהניתי מציורייך ומדברי הפרשנות שהבאת. אני גם מסכים עם דאגניט, שיש צד חיובי באיסור על הדלקת המדורות הענקיות והמזהמות. כל טוב ושבת שלום, עמוס.

       

      .עמוס היקר

       

       תודה עבור המילים הטובות והשבחים .

      הכישרונות של בני אדם- הם מתנת אלוקים.

       

      ובנוגע למדורות , אני מסכימה  עם דבריך  ודברי ודאגנית  היקרה-

      אני מעדיפה: מדורה   וירטואלית.

       בשורות טובות.

       בברכה

       אהובה

        13/5/20 18:30:
      ציורים נפלאים כתמיד אצלך אהובה יקרה. " עם ישראל היקר, יהי רצון שתהיה אחדות בעם ישראל- כאיש טחד בלב אחד ונשכיל לקיים את הצייווי: כפי שאמר גם רבי עקיבא: "ואהבת לרעך כמוך- זה כלל גדול בתורה"- חותם על כל מילה!
        13/5/20 13:09:
      ציורים יפהפיים ומרנינים את הנפש... והמדרשים ערבים לחך כדבש טהור מתוק וערב לחך ...ישר כח אשרייך...!!!
        13/5/20 10:23:

      צטט: דאגניט. 2020-05-09 08:35:43

      אהובה היקרה - שבת שלום ומבורך. נהניתי מאוד מהציורים ומדברייך המחכימים. אני מזדהה באופן מיוחד עם המשפט "דרך ארץ קדמה לתורה". באשר למדורות אני חושבת שבזמן שלנו יש עם זה בעיה, כי הארץ שלנו מאוד צפופה והמדורות מזהמות את האוויר ומפריעות לחיות, כך שבמקרה הזה יש בקורונה גם אלמנט חיובי. בכל מקרה הציור שלך של המדורה חביב מאוד, ואני מקווה שיעבור עליך ל"ג בעומר שמח ונעים.

      נשיקה

       

       דאגנית היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה והנעימה. גם אני חושבת כמוך על בעיית המדורות.

        יהי רצון שיבואו עלינו ימים טובים יותר ונכבד איש את רעהו גם אם לא תמיד הם     באותה דעה.

       כי כולנו אחים ובני ישראל ערבים זה לזה.

       ברוכה תהיי תמיד ותזכי 

       לבריאות טובה ואיתנה ולשמחה.

       בברכה


      אהובה

       

        13/5/20 10:17:

      צטט: * חיוש * 2020-05-08 15:19:48

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      ציורייך נפלאים אחד אחד

       הציור של מדורת ל"ג  בעומר ומסביבו ילדים מרגש ועוצמתי

      במיוחד בימים אלו - ימי קורונה כי השנה לא תתאפשר כל הדלקת מדורה והתקהלות סביבה

      * כוכב אהבה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ובריאות איתנה לך יקירה ולכל אהובייך

       *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב, לדברייך המשמחים, נייחל ונתפלל לימים טובים יותר.

       תבורכי את וכל יקירייך, בבריאות טובה ואיתנה בברכות וישועות- עד בלי די..

      נחת ואושר יהיו תמיד מנת חלקך.

       באהבה וחיבוקים.

       אהובה.

        12/5/20 06:12:

      מעריץ את ההתמדה

      ואת היכולת והידע

      גם איכות וגם  כמות

      מרכיבים עושר  של  יהדות


      ''

        11/5/20 18:44:
      וואו ... את מדהימה...:))
        11/5/20 01:50:
      "ואהבת לרעך כמוך- זה כלל גדול בתורה" לו יהי !!
        10/5/20 10:21:
      מקורה של המצווה הוא בספר ויקרא : "לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ, אֲנִי ה'". רבי עקיבא רק חידד כי זו בעצם כל תורת המוסר על רגל אחת!!
        9/5/20 21:25:

      צטט: sari10 2020-05-08 09:27:58

      יופי של ציורים
      ומדורה יפה מאוד!!!
      שבת טובה לך אהובה ובשורות טובות נשיקה

       

      שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה עבור מילותייך הטובות והברכות.

       תבורכי גם את בשבוע טוב-

      גדוש ברכות והצלחות.

       

       בברכה

       אהובה.

        9/5/20 21:23:

      צטט: בדולח. 2020-05-08 07:24:16

      מעמקי ליבו תחינה

      על עם נוֹצֵר אמונה

      עליהם ירעיף ברכות

      יושפע שפע רב בכל העולמות.

      ולו תתקבלנה תפילות אלה, לשפע וחאושר, מתך בריאות טובה.

       בדולח היקר.


       תודה לדבריך הנפלאים. שבוע טוב .

       בריאות טובה ובשורות טובות.


       בברכה

       אהובה

       

        9/5/20 21:21:

      צטט: ~ ~ 2020-05-08 03:14:17

      שבת שלום אהובה

       

       יקירה.

       

      נשיקה

      תודה על ברכתך היפה,

      שבוע טוב  גם לך .

      בריאות טובה ושמחה.

       

       בברכה

       אהובה

        9/5/20 13:32:

      שולח כוכב הערכה ותודה שהשכלת אותי

        9/5/20 10:18:
      אהובה היקרה, תודה על יצירותיך. יחד איתך, מקוה שיקפידו על איסור קיום המדורות בל"ג בעומר. שבוע טוב ובריא.
        9/5/20 09:35:
      גם אני, כדאגניט וכל יתר קוראייך, נהניתי מציורייך ומדברי הפרשנות שהבאת. אני גם מסכים עם דאגניט, שיש צד חיובי באיסור על הדלקת המדורות הענקיות והמזהמות. כל טוב ושבת שלום, עמוס.
        9/5/20 08:35:

      אהובה היקרה - שבת שלום ומבורך. נהניתי מאוד מהציורים ומדברייך המחכימים. אני מזדהה באופן מיוחד עם המשפט "דרך ארץ קדמה לתורה". באשר למדורות אני חושבת שבזמן שלנו יש עם זה בעיה, כי הארץ שלנו מאוד צפופה והמדורות מזהמות את האוויר ומפריעות לחיות, כך שבמקרה הזה יש בקורונה גם אלמנט חיובי. בכל מקרה הציור שלך של המדורה חביב מאוד, ואני מקווה שיעבור עליך ל"ג בעומר שמח ונעים.נשיקה

        8/5/20 15:19:

      אהובה האהובה נשיקה

      עונג לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      ציורייך נפלאים אחד אחד

       הציור של מדורת ל"ג  בעומר ומסביבו ילדים מרגש ועוצמתי

      במיוחד בימים אלו - ימי קורונה כי השנה לא תתאפשר כל הדלקת מדורה והתקהלות סביבה

      * כוכב אהבה וחיבוקים אוהבים

      שבת טובה ובריאות איתנה לך יקירה ולכל אהובייך

        8/5/20 09:27:

      יופי של ציורים
      ומדורה יפה מאוד!!!
      שבת טובה לך אהובה ובשורות טובות נשיקה

        8/5/20 07:24:

      מעמקי ליבו תחינה

      על עם נוֹצֵר אמונה

      עליהם ירעיף ברכות

      יושפע שפע רב בכל העולמות.

      ולו תתקבלנה תפילות אלה, לשפע וחאושר, מתך בריאות טובה.

       

        8/5/20 03:14:

      שבת שלום אהובה

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין