כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';
    0

    שיחה עם אלוהים (11)

    4 תגובות   יום שני, 11/5/20, 13:16

    - בפרוש שיחתנו האחת עשרה אני מב...

    - מצחיק מאד.

    - לא מאד, אבל קצת. 

    - מה אתה רוצה?

    - לדבר, מה אני רוצה? כאילו אתה לא יודע.

    - למה אתה תמיד רוצה לדבר?

    - משום ששיחה טובה היא בעיני אחת מפסגות הבילוי. ההנאה עצומה, כשהשיחה טובה. 

    - אז תמצא אנשים ותשוחח איתם. 

    - אל תהיה רע. אני אדם בודד, אתה יודע את זה. 

    - יודע. 

    - אז מדבר איתך. זה פתרון לא רע. וגם מברר לי עניינים. וגם אתה לפחות חכם. האחרים די עאמות, כידוע לך. 

    - ואתה מה?

    - גם.

    - עאמה מדבר עם אלוהים. תכתוב ספר, אולי יצליח לך. 

    - יה רייט. יצליח. כמו שהאחרון הצליח?

    - אולי כמו שהראשון הצליח. 

    - עזוב אותך, גמרתי עם זה. 

    - גמרת עם מה?

    - על זה בדיוק אני רוצה לדבר.

    - על מה?

    - פורנו. פורנוגרפיה, אם להיות יותר אקדמיים. 

    - תעשה לי טובה, אל תהיה יותר אקדמי.
    - אני מקבל, אבל זה תקף רק לתקופה הנוכחית. 

    - כלומר?

    - כלומר פעם כן, כשהאקדמיה היתה מקום לימוד, והיו בה אנשים כמו אריסטו וניוטון ואוילר וגאוס ולא עופר כסיפים למיניהם. 

    - אבל אתה לא יכול ללכת אחורה בזמן. 

    - אז בעתיד. סביר להניח שמתישהו נצמיח אופנים חדשים ללימוד ולגילוי. זה בדרך, הרי. 

    - מה אתה, נביא?

    - לא נביא  ולא בן נביא. בולס שקמים ובוקר. 

    - די כבר עם זה. 

    - האמת שאני לא מכיר מספיק את עמוס. בכלל, הנביאים זה קצת רחוק ממני. 

    - יופי לך. 

    - מה יופי לי?

    - אתה רוצה לדבר או לספר לי סיפורים על כמה אתה לא קורא מספיק בתנ"ך?

    - גם וגם. 

    - תתחיל, תעשה טובה. 

    - טוב. תסביר מה זה כל הפורנו המטורף הזה שפשה בכל פינה. 

    - מה יש להסביר? אתם צורכים את זה בלי סוף, ויש דרישה מתמדת, ויש אנשים שמוכנים להצטלם...

    - אני יודע את כל זה. תסביר מה שאני לא יודע. 

    - אז תשאל שוב, בתבונה הפעם. 

     

     

     

    - יש לזה מטרה, תכלית לכל הפורנו הזה? 

    - כן. יש. 

    - אז מה המטרה והתכלית?

    - בתבונה אמרתי. 

    - אני מבין. מבין. מצד הצרכן הממוצע המטרה היא סיפוק. סיפוק מיידי, נכון?

    - נכון. 

    - מצד חברות ההפקה המטרה היא להרוויח. 

    - מצד הבנות, השחקניות שעושות את מה שעושות, זה קצת קשה לי להבין. 

    - מה קשה? בלי בדיחות. 

    - לא התכוונתי להתבדח. מה שעולה לי בראש הוא שהעניין של הבנות הוא אחר. הוא יותר קשור לכל העניין החברתי הכללי, לרוח התקופה כולה. גם הסיפוק המיידי והעניין עם הרווח קשורים לזה. כלומר כשהרבה אנשים עושים את אותו מעשה פעמים רבות, אז הוא חורג מהגדרת המעשה הבודד, והופך לתופעה, כאילו יש איזה קשר טמיר בין מעשה של אדם אחד למעשה של אדם אחר, ללא הגבלות של זמן ומרחק.

    - לא כאילו. 

    - כן, נכון. קיים קשר טמיר. זה אתה. 

    - אז תמשיך.

    - הרי תמיד היה סוג של פורנוגרפיה, כלומר גילוי מפורש של יחסי מין. אנחנו מכירים את זה אפילו אצלנו. זמרי וכל זה. 

    - דבר, דבר, אל תפחד. 

    - זה ממש מטורף בעיני הזמרי הזה. ממש. אני קורא את זה ולא מאמין. במקום הזה אמונתי ואי־אמונתי מתאחדות לכדי פליאה וחוסר הבנה. 

    - דווקא מקום גבוה. 

    - כלומר אני רואה את משה וכל העם בוכים, זה די מדהים אותי לחשוב שמשה היה עד, ראה בעיניו שלו, את המעשה הזה. 

    - ?

    - כשאני חושב עליו רואה את זה, זה לא מסתדר לי בכלל. 

    - מה לא מסתדר?

    - יש עניין באנושות 

    - עוד פעם אנושות?

    - כן. אני מדבר רק על האנושות, זה לא חדש לך.

    - טוב.

    - אז קיים באנושות העניין הזה של סתירה. קיים אני אומר. זה עמוד היסוד שלנו. זה אתה עשית, לא אני.

    קיימות כמה סתירות יסוד, כמו טוב ורע, מוות וחיים, קיום ואי קיום וכל מיני כאלה. 

    - אוקיי. 

    - אחת מן הסתירות החביבות עלי ביותר היא דווקא סתירת כלל ופרט. היא סתירת יסוד אומנם, אבל נראית כפחות בחשיבותה משאר הסתירות. 

    - ו...

    - והיא לא. היא כוללת את כל הסתירות כולן, ולמעשה יש לה סוג של בכורה. אבל כמו כל הסתירות כולן, היא נגוזה בך. 

    - פורנו, פורנו, לא סתירות עכשיו. 

    - אז אחת מן הסתירות היא סתירת גילוי וכיסוי, כן?

    - נגיד. 

    - לא נגיד. זו סתירה של ממש, היא קיימת בכל נפש אנושית. יש דברים שאנו מגלים, יש דברים שאין לנו ברירה אלא לגלות, יש דברים שאנו שומרים בסוד, ויש סודות שמתגלים. זה מחוייב בתוך הנפש האנושית, כפי שאתה נטעת בנו. 

    - טוב. 

    - לא טוב. זה כתוב. הם אוכלים מפרי עץ הגן ומתחבאים מפניך. הם מתביישים, ומכסים על מעשיהם. הם תופרים עלה תאנה על אבריהם, שוב, מכסים. לכן קוראים לזה בגד, כי בגדנו בך. 

    - אני יודע את כל זה, אמרתי טוב. 

    - אה, חשבתי טוב מזלזל כזה. 

    - לא, אבל אם אתה רוצה אני יכול לזלזל. 

    - אולי אחר כך. בכל מקרה, כבני אדם אנו מתקשים לחיות עם רעיון הסתירה, למרות שזה עמוד יסודנו, ומכאן אני מתחבר לתופעת נזירי העמוד, אבל זה לא העניין כלל ואני ממשיך, ומנסים ליישב אותה. אבל אי אפשר, היא תמיד שם. אנו חיים ותמיד נמות, וסתירת החיים והמוות מפעמת בנו תמיד, ומפיחה בנו רוח חיים, דוחפת אותנו לעשייה. זה כמו קטבים של סוללה. אם הם סותרים, זה חיובי וזה שלילי, הסוללה תגרום להולכת חשמל, ואם הם שווים, כלומר יישבנו את הסתירה, הסוללה תמות, לא תסגור מעגל, ולא נוכל לדבר בסלולרי שלנו, שהוא אלוהים החדש.  

    - כן, שמעתי על זה. 

    - אל תדאג, זה לא אמיתי. אתה אלוהים, ההוא לא. 

    - לא דואג. 

    - בכל מקרה, מפני שאנשים חושבים שהם רציונליים, שזו מחשבה מטומטמת ומפגרת ומותירה אותנו בבוץ ובדומן כבר שנים ארוכות, אבל מפני שהם חושבים שהם רציונליים, הם מנסים ליישב את הסתירות. והלא אי אפשר. סתירה היא חווית החיים, צריך לחיות איתה, לאהוב אותה, לעבד אותה, לחשוב עליה, להכיר בה, ללמד אותה, אבל אנחנו מעדיפים ליישב אותה, וכל הנסיונות הללו מובילים לכדי כל האומללות שבחיים. 

    - נו, נגיד. 

    - ככה אני חושב. כעת, אחת הדרכים לנסות ולפתור סתירה, היא להקצין. ללכת אל אחד הקצוות, למשוך לשם בכל הכוח. אולי, אם נלך אל אחד הקצוות מספיק חזק, הצד השני יתבטל, ונהיה חד צדדים, מאושרים ונעדרי סתירה. 

    - כן...

    - זה בדיוק עקומת הפעמון שדברנו לא מזמן. יש קצוות, יש אמצע, וזה הכרחי לחיים. 

    - אז...

    - אז פורנו הוא סוג של נסיון קיצוני לפתור את סתירת גילוי וכיסוי: אנו נגלה עד הסוף, נחשף עד שלא נותיר דבר שאינו מכוסה

    - וזה עובד להם?

    - אל תפריע עכשיו, אני בנקודה. עד שלא נותיר דבר שאיננו מכוסה, עד שנתפלש בכל מה שיש להתפלש בתוכו, עד שנסיר את כל המעצורים הפיסיים והנפשיים מעלינו ונוותר חשופים, עירומים, חפים ממסכות וממשחקים. 

    - וזה למה טוב?

    - זה גאולה. 

    - אהה. 

    - כן, נו, אתה לא זוכר? כל הזמן אני מדבר על זה. על פורים, ועל תחפושת, ועל כך שתחפושת זה שורש ח.פ.ש והלא זו תחפושת של השורשים ח.ש.פ ו ח.פ.ש, כלומר של חשיפה, חופש וחיפוש, וכאשר אנו עוטים על עצמנו מסכות בפורים, אנו משילים את המסכות שאנו עוטים על עצמנו כל השנה, ושפורים הוא הגאולה, כי בגאולה נעמוד כולנו חשופים במחיצתך, נטולי גוף ובושה, ערומים לחלוטין, כמו אבינו אדם ואמנו חווה בגן העדן, לנצח מאוחדים בנצחו של חי החיים, הלא הוא אתה, ועל כן, כאשר נגאל, יתבטלו כל החוקים וכל המועדים, למעט פורים, כך לימדו ומלמדים חכמנו, שכן פורים הוא הוא הגאולה. 

    - אז זה פורנו?

    - זה השורש הרוחני של התופעה. נסיון להגיע לחשיפה מקסימלית שתביא איתה את הגאולה השלמה. 

    כמובן, יש אספקטים פחות עמוקים. למשל, פסיכולוגיים, למשל, חברתיים. 

    - תסביר. 

    - בשיחה הבאה, זאת כבר ארוכה מדי. אבל תתעקש ואל תתן לי לברוח. שנשלים את העניין, ולא נותירו תלוי ועומד. יש עוד המון מה לומר. 

    - נה, נראה. 

    - טוב, נראה. 

     

     

     

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (4)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        14/5/20 14:33:

      הי כולם תודה על דבריכם.



      שלום אמא, נעים להכיר. תודה על הדברים ועל שיתוף מחשבותייך. 

        13/5/20 23:02:
      רוב קיום האנושות, בחבורות קטנות, היתה הכרות קרובה בין החברים. אנשים שהביאו ילדים ביחד, הכירו זה את זה מאבות אבותיהם. עכשיו, עם שמונה מיליארד אנשים על הכדור הזה, אנשים קצת איבדו את המוח. כשאין להם קירבה ואינטימיות, בית ריגשי ופיזי מספק, הם מוכנים לרדת על ארבע ולהסתפק בצילום של ריטואל מסרט אחר. מילא. גם אני לא מבינה את זה. בטח לא חושבת שאפשר לפרוט קירבה אנושית ואינטימיות לשיפשוף איברים ריק ומצולם. שיחה מקסימה ואינטלגנטית בעיני. תודה.
        12/5/20 10:27:

      אהבתי את משחק השורשים והחיבור שלהם לארצי מצד אחד ולאלוהי מצד שני.

        11/5/20 21:48:
      הסתירה החביבה עלי במיוחד היא הבחירה, ולו אך כי הבחירה הטובה ביותר, היא חוסר הבחירה; וללא הבחירה אין התקדמות. הסתירה האמיתית שהאדם שואף אליה כל הזמן היא להתקדם מבלי לבחור. (התאגידים זיהו את הסתירה הזאת, ועושים ממנה הון)