כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ציורי תנ"ך/ מאת: אהובה קליין.(c)

    ציורים המשמשים מדרשי תמונה לפסוקים בתנ"ך-
    הטכניקה: שמן על בד.
    שירה מקראית.
    * הציורים מוגנים בזכות יוצרים ואין להשתמש בהם בכל דרך שהיא.

    ציורי תנ"ך/ שבט יהודה ודגלו/ ציירה: אהובה קליין (c)

    26 תגובות   יום חמישי, 21/5/20, 23:27

    Biblical paintings by Ahuva Klein- The  tribe of Judah

     

    "וְהַחֹנִים קֵדְמָה מִזְרָחָה, דֶּגֶל מַחֲנֵה יְהוּדָה לְצִבְאֹתָם; וְנָשִׂיא לִבְנֵי יְהוּדָה, נַחְשׁוֹן בֶּן-עַמִּינָדָב".

     

    [במדבר  ב', ג]

     

    ''

     

    ציורי תנ"ך/ שבט יהודה ודגלו/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     

    שבט יהודה

     שיר מאת: אהובה קליין ©

    לאה מודה לאלוקים

    להולדת בן מחמדים

    רביעי  מתוך השבטים

    משמים הגיח בנסים.

     

    יעקב ברוחו מנבא:

    יהודה  גור אריה

    עורקיו  דם מלוכה

    עצמותיו אש גבורה.

     

    הכול יראים מפניו

    אויבים נלכדים בידיו

    יש ואפסו כוחותיו

    חיש קם על רגליו.

     

    יהודה חי וקיים

    דגלו מתנוסס לעולם

    כאריה  רובץ על החומות

    לגאולה  צופה- ימים כלילות.

     הערה: השיר בהשראת פרשת במדבר [חומש במדבר]

     

    הרעיון  מאחורי היצירה והשיר:

     

     

    פרשת במדבר, מיהו שבט יהודה ,במה חשיבותו-ומה לו ולסמל ירושלים?

    מאת: אהובה  קליין.

     

    עוד מיצירותיי לפרשה זו:

     

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

    '' 

    ציורי תנ"ך/ משה ואהרון מונים את בני ישראל במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c) 

     

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ בני ישראל חונים במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)


        

     

     

    העלאת תמונות    


    ציורי  תנ"ך/ מחנה לוויה במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    העלאת תמונות    

    ציורי  תנ"ך/ שבט  נפתלי/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    ''    

      ציורי תנ"ך/ בני ישראל נודדים במדבר/ ציירה: אהובה קליין(c)[שמן על בד]

     

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/ הלווים במדבר/ ציירה: אהובה קליין (c) [שמן על בד]

     



    חומש במדבר- הוא הספר הרביעי מתוך חמישה חומשי תורה - בפי חז"ל נקרא: "חומש הפקודים"  מהטעם שבראשיתו הוא פותח במפקד עם ישראל במדבר וגם סמוך לסיומו ישנו מפקד.

    בפרשת במדבר הפותחת ספר זה :מתואר סדר חניית השבטים כפי שהכתוב מתאר: "וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן לֵאמֹר.  אִישׁ עַל-דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם, יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:  מִנֶּגֶד, סָבִיב לְאֹהֶל-מוֹעֵד יַחֲנוּ. וְהַחֹנִים קֵדְמָה מִזְרָחָה, דֶּגֶל מַחֲנֵה יְהוּדָה לְצִבְאֹתָם; וְנָשִׂיא לִבְנֵי יְהוּדָה, נַחְשׁוֹן בֶּן-עַמִּינָדָב.  וּצְבָאוֹ, וּפְקֻדֵיהֶם--אַרְבָּעָה וְשִׁבְעִים אֶלֶף, וְשֵׁשׁ מֵאוֹת. וְהַחֹנִים עָלָיו, מַטֵּה יִשָּׂשכָר; וְנָשִׂיא לִבְנֵי יִשָּׂשכָר, נְתַנְאֵל בֶּן-צוּעָר.  ו וּצְבָאוֹ, וּפְקֻדָיו--אַרְבָּעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת. מַטֵּה, זְבוּלֻן; וְנָשִׂיא לִבְנֵי זְבוּלֻן, אֱלִיאָב בֶּן-חֵלֹן. וּצְבָאוֹ, וּפְקֻדָיו--שִׁבְעָה וַחֲמִשִּׁים אֶלֶף, וְאַרְבַּע מֵאוֹת.  ט כָּל-הַפְּקֻדִים לְמַחֲנֵה יְהוּדָה, מְאַת אֶלֶף וּשְׁמֹנִים אֶלֶף וְשֵׁשֶׁת-אֲלָפִים וְאַרְבַּע-מֵאוֹת--לְצִבְאֹתָם; רִאשֹׁנָה, יִסָּעוּ". [במדבר ב', א-י]

    השאלות הן:

    א] מי היה יהודה ובמה חשיבותו?

    ב] מדוע זכה לחנות  במזרח - קרוב למשכן?

    תשובות.

     יהודה וחשיבותו.

     יהודה היה הבן הרביעי של  לאה- אחרי ראובן, שמעון ולוי כפי שהכתוב מתאר: "וַתַּהַר עוֹד וַתֵּלֶד בֵּן, וַתֹּאמֶר הַפַּעַם אוֹדֶה אֶת-יְהוָה--עַל-כֵּן קָרְאָה שְׁמוֹ, יְהוּדָה" [בראשית  כ"ט, ל"ה]

    נשאלת השאלה: מדוע דווקא אחרי שלושה בנים שילדה לאה, היא החליטה להודות לה' על  לידת  יהודה?

    רש"י עונה : האימהות - היו נביאות וידעו  שעתידים לצאת מיעקב י"ב שבטים ויעקב יישא ארבע נשים . יוצא אם כן שלפי חלוקה שווה – הייתה כל אחת מהן עתידה ללדת שלושה בנים , לכן אמרה לאה לאחר לידת שלושת הבנים הראשונים : שלא יהיה לה פתחון פה כלפי ה', שהרי את חלקה כבר קיבלה,. מוסיף ואומר רש"י: בקריאת רוב השבטים נאמר:  "ותקרא שמו" חוץ משלושה בנים - לוי, יהודה ודן - עליהם נאמר:" על כן ,קראה שמו"  כל מי שנאמר בו: "על כן" רמז לכך: כי יהיה שבט גדול במספרו. חוץ משבט לוי, למרות שנאמר  "על כן" הוא לא התרבה  בקהל שלו - כי ארון הברית- שתפקידם היה לשאת אותו ממקום למקום בזמן נדידתם במדבר- גורם  היה להם להתמעט – מהטעם:  שהיו נכשלים בכבודו ובחומר קדושתו ונענשו  על כך בעונש מוות.

    מעניין לשים לב להתנהגות יהודה  בזמן  שאחיו  השליכו את יוסף לבור  ובאדישותם יושבים וסועדים לחם.   תגובתו: "וַיֹּאמֶר יְהוּדָה, אֶל-אֶחָיו:  מַה-בֶּצַע, כִּי נַהֲרֹג אֶת-אָחִינוּ, וְכִסִּינוּ, אֶת-דָּמוֹ.  לְכוּ וְנִמְכְּרֶנּוּ לַיִּשְׁמְעֵאלִים, וְיָדֵנוּ אַל-תְּהִי-בוֹ, כִּי-אָחִינוּ בְשָׂרֵנוּ, הוּא; וַיִּשְׁמְעוּ, אֶחָיו". [בראשית  ל"ז, כ"ו- כ"ז]

    רש"י  מסביר  על כך:  התכוון יהודה להגיד לאחיו: איזה ממון הם ירוויחו מכך שיהרגו את יוסף? ויסתירו את דבר הריגתו? לכן הצעתו הייתה למכרו לישמעאלים שעברו שם. ואכן אחיו קיבלו את הצעתו.

    גם בהמשך  הדרך יהודה לוקח אחריות – כאשר בעקבות מציאת הגביע אצל  בנימין, יוסף  מחליט להשאירו במצרים - בניגוד לדעת יתר האחים, היחידי שנלחם למען בנימין, הוא: יהודה, כפי שהכתוב מציין: "וַיִּגַּשׁ אֵלָיו יְהוּדָה, וַיֹּאמֶר בִּי אֲדֹנִי, יְדַבֶּר-נָא עַבְדְּךָ דָבָר בְּאָזְנֵי אֲדֹנִי, וְאַל-יִחַר אַפְּךָ בְּעַבְדֶּך..." [בראשית מ"ד, י"ח]

    כאשר יעקב אוסף אליו את בניו  טרם מותו  ומברכם  הוא קורא לו: יְהוּדָה, אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ--יָדְךָ, בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ; יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ, בְּנֵי אָבִיךָ גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה, מִטֶּרֶף בְּנִי עָלִיתָ; כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא, מִי יְקִימֶנּוּ...." [בראשית מ"ט,  ח-ט]

    נאמר בדברי הימים (ה, ב) "כי יהודה גבר באחיו ולנגיד ממנו". ואמנם, בני יהודה היו מצוינים בגבורתם עד  כדי כך שאמרו במדרש (אסתר רבה א, יז): "עשרה חלקים של גבורה ירדו לעולם – תשעה ביהודה ואחד בכל העולם".   בנוסף לכך מסופר בתלמוד: כי כבר בצאת ישראל ממצרים עמדו גיבורי יהודה בראש היוצאים, ובן שבטם נחשון בן עמינדב היה הראשון שקפץ אל הים "ולפיכך זכה לעשות ממשלה בישראל" (סוטה לז.).

    בספר "כל אגדות ישראל" מסופר רבות על גבורת יהודה:" ויהי בשנת המאה וחמש שנים לחיי יעקב- היא השנה התשיעית לשבת יעקב ובניו בארץ כנען, בבואו מפדן ארם, וייסע יעקב ובניו בימים ההם מחברון וילכו ויבואו עיר שכם  וישבו בחלקת השדה אשר קנה מאת חמור- אבי שכם לפני הכות שמעון ולוי את העיר.

    וישמעו כל מלכי הכנעני והאמורי - כי שב יעקב ובניו שכמה וישבו בה. ואמרו: המעט הכותם אז את יושבי העיר- כי ישבו לרשתה ולהכות את שלוש מאות האיש והאישה היושבים בה לרשתה? ויתקבצו כל מלכי כנען ויבואו כולם יחד להילחם עם יעקב ובניו, וישלח ישוב- מלך תפוח גם אל כל המלכים אשר סביבותיו אל אילון מלך  געש ואל..... ".ובהמשך  מסופר:" ויהי  כאשר החל ישוב לירות את חיציו השנונים אל יהודה, ויפליא ה' לעשות וישובו החיצים ויפלו בליבות אנשי  צבאו, וירא ישוב כי כן, ויתמה מאד ויאמר: אקרבה אל יהודה והמתיו בחרבי, ויהי כאשר היה בינו ובין יהודה מרחק שלושים אמה, וירץ אליו יהודה בחמת כוחו וירם אבן גדולה וכבדה עד מאד ויך את ישוב בכוח על מגנו ויחרד ישוב חרדה גדולה עד מאד וייפול מעל סוסו והמגן אשר הכה - בו יהודה באבן- נשמט מידי ישוב ויושלך מכובד המכה חמש עשרה אמה וייפול לפני המחנה שנית, ויראו המלכים את מעשה יהודה הגדול וייבהלו מאד ויתקבצו אל מחנה ישוב להבהיל את יהודה וליראו, וישלוף יהודה את חרבו ויך במחנה ישוב ארבעים האיש אשר סבוהו ותיפול אימת יהודה על מחנה ישוב וינוסו ויפוצו"

    חשיבות שבט  יהודה הייתה : בעיקר  - בערכים המדיניים והרוחניים-הדתיים, שנוצרו על אדמתו. מארץ יהודה יצאה מלכות דוד, אשר בימיו ובימי שלמה -  הקימו בני ישראל- ממלכה גדולה וחזקה,  ששלטה בכל  האזורים הסמוכים והכול יראו מפניה.

    חניית שבט יהודה.

    שבט מחנה  יהודה חנה בראש המחנה- בצד  מזרח וכל אחד  מקבוצת המחנות היה נקרא על שם השבט המוביל והחשוב שבתוכם - כלומר: כל השבטים שחנו תחת דגל זה חנו לפי השבט שהשתייכו אליו.

    נשיא שבט יהודה היה: נחשון בן עמינדב. השבטים שהיו כפופים  לשבט יהודה היו: יששכר וזבולון .

    רבי זלמן סורוצקין בספרו: "אוזניים לתורה" כותב: כדי להבטיח את השלום בתוך שבטי ישראל היה הכרח לסדר שבכל מחנה במדבר היו שלושה שבטים שהשתייכו לאם אחת, האוהבים איש את רעהו, לכן  בראש  המחנה האחד היה יהודה שנועדה לו המלוכה וצמודים אליו יששכר וזבולון –אחיו - גם בני לאה..

    הרלב"ג :[ רבי לוי בן גרשום  ] טוען: שצד מזרח נחשב למקום בעל  חשיבות רבה - מול פתח אוהל מועד וקדשי הקודשים ולכן חנו בצד זה: משה, אהרון ובניו, שבט יהודה שנחשב לשבט המלוכה וצמודים אליו אחיו: יששכר וזבולון – גם בני לאה- שנולדו אחריו.

    ר' אברבנאל  מתבונן על אופן סדר החנייה מבחינת  אסטרטגית - שהיא כמו סדרי הצבא שבימיו -  מגמתה- לשמור שמירה טובה לכל המחנה, צד מזרח נחשב לחזית המחנה ,לכן  במקום זה חונה שבט יהודה שהיו בו סך הכול- יחד עם אחיו 186,400 איש - הוא נחשב למחנה הגדול והמשמעותי ביותר אשר  מאפשר בלימת התקפה של האויב מכוון החזית .

    לעומת  הצד המזרחי, הרי בדרום ובמערב שמהם אין נשקפת סכנה גדולה – הם נחשבים לצדדים המשניים- שכנו שני מחנות קטנים: ראובן ואפרים בצד  צפון - ישב שבט  דן - שנחשב לשבט המאסף. זהו מחנה שהיה תפקידו להבטיח את העורף.

    סמל האריה מופיע על דגל ירושלים והטעם הוא:

    האריה הנחשב למלך  החיות – משמש  כשומר על חומת העיר , כמו כן, את זיקתה של עיר הבירה שהייתה בנחלת שבט יהודה . ידוע כי יהודה זכה לברכת אביו יעקב: "יְהוּדָה, אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ--יָדְךָ, בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ; יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ, בְּנֵי אָבִיךָ גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה"

    יהודה זכה גם  שסמלו: האריה  הוא אחד הסמלים היהודיים השכיחים אשר עיטרו תשמישי  קדושה -כמו הפרוכת ודלתות  ארונות בתי הכנסת - עד היום הזה.

    האריה מסמל גם חוזק , אומץ לב ומלוכה..

    לסיכום, לאור האמור לעיל. ניתן להסיק על חשיבותו של שבט יהודה לאורך כל התנ"ך, מארץ יהודה יצאה מלכות דוד שבימי דוד ושלמה  שלטה על אזורים רבים.

    יעקב  האוסף את בניו טרם מותו ,כנראה רואה ברוח הקודש - את עתידו  של שבט יהודה לקראת הדורות  הבאים ולכן בירך אותו  בכתר מלוכה ויפים דברי הנביא: יואל:

    "וִיהוּדָ֖ה לְעוֹלָ֣ם תֵּשֵׁ֑ב וִירוּשָׁלַ֖‍ִם לְד֥וֹר וָדֽוֹר"  [יואל ד, כ]

    מילים אלו מקבלות  עוצמה מיוחדת ביום חגה של ירושלים - בימים אלה ממש , יום ירושלים הבא עלינו לטובה.

      מיצירותיי ליום ירושלים

     

     

    העלאת תמונות    

    ציורי תנ"ך/ הבאת קורבנות לבית המקדש/  ציירה: אהובה קליין (c)

     

    העלאת תמונות    

     

    ציורי תנ"ך/ חזון ישעיהו/ ציירה: אהובה קליין (c)

     "שִׁפְעַת גְּמַלִּים תְּכַסֵּךְ בִּכְרֵי מִדְיָן וְעֵיפָה כֻּלָּם מִשְּׁבָא יָבֹאוּ זָהָב וּלְבוֹנָה יִשָּׂאוּ וּתְהִלֹּת יְהוָה יְבַשֵּׂרוּ".
    [ישעיהו ]
    ''    
    ציורי תנ"ך/ חתונה יהודית בירושלים/ ציירה: אהובה קליין (c)
    ''    

        

     

    ציורי תנ"ך/ דוד המלך  על רקע ירושלים/ ציירה: אהובה קליין (c)    

     

     

    ''    

      

    ציורי תנ"ך/ "שְׂאִי-סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי, כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ-לָךְ"/ ציירה: אהובה קליין (c) 

     [ישעיהו  מ"ט,י"ח]

     

     

    ''    

     

    ציורי תנ"ך/ אורה של ירושלים בגאולה/ציירה: אהובה קליין(c) [שמן על בד]  

     

    ''    

    ציורי תנ"ך/  "שאלו שלום ירושלים"/ ציירה: אהובה קליין (c)

     

     

    ''    


      

    "צאנה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה- לו אימו ביום חתונתו.." [שיר השירים ג,י"א]

     

     

    ''    

     

    "על הר גבוה עלי- לך מבשרת ציון הרימי בכוח קולך מבשרת ירושלים הרימי אל- תיראי אמרי לערי יהודה הנה אלוקיכם.."[ישעיהו מ,  ט-י]

    הטכניקה: שמן על בד.

     

    ההפטרה השבת: [שמואל-א, כ]

     קטע מתוך ההפטרה:

     

     

    וַיֹּאמֶר-לוֹ יְהוֹנָתָן, מָחָר חֹדֶשׁ; וְנִפְקַדְתָּ, כִּי יִפָּקֵד מוֹשָׁבֶךָ.  וְשִׁלַּשְׁתָּ, תֵּרֵד מְאֹד, וּבָאתָ אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר-נִסְתַּרְתָּ שָּׁם בְּיוֹם הַמַּעֲשֶׂה; וְיָשַׁבְתָּ, אֵצֶל הָאֶבֶן הָאָזֶל. וַאֲנִי, שְׁלֹשֶׁת הַחִצִּים צִדָּה אוֹרֶה, לְשַׁלַּח-לִי, לְמַטָּרָה.   וְהִנֵּה אֶשְׁלַח אֶת-הַנַּעַר, לֵךְ מְצָא אֶת-הַחִצִּים:  אִם-אָמֹר אֹמַר לַנַּעַר הִנֵּה הַחִצִּים מִמְּךָ וָהֵנָּה, קָחֶנּוּ וָבֹאָה כִּי-שָׁלוֹם לְךָ וְאֵין דָּבָר--חַי-יְהוָה.   וְאִם-כֹּה אֹמַר לָעֶלֶם, הִנֵּה הַחִצִּים מִמְּךָ וָהָלְאָה--לֵךְ, כִּי שִׁלַּחֲךָ יְהוָה. וְהַדָּבָר--אֲשֶׁר דִּבַּרְנוּ, אֲנִי וָאָתָּה:  הִנֵּה יְהוָה בֵּינִי וּבֵינְךָ, עַד-עוֹלָם.    וַיִּסָּתֵר דָּוִד, בַּשָּׂדֶה; וַיְהִי הַחֹדֶשׁ, וַיֵּשֶׁב הַמֶּלֶךְ על- (אֶל-) הַלֶּחֶם לֶאֱכוֹל.  כה וַיֵּשֶׁב הַמֶּלֶךְ עַל-מוֹשָׁבוֹ כְּפַעַם בְּפַעַם, אֶל-מוֹשַׁב הַקִּיר, וַיָּקָם יְהוֹנָתָן, וַיֵּשֶׁב אַבְנֵר מִצַּד שָׁאוּל; וַיִּפָּקֵד, מְקוֹם דָּוִד.   וְלֹא-דִבֶּר שָׁאוּל מְאוּמָה, בַּיּוֹם הַהוּא:  כִּי אָמַר מִקְרֶה הוּא, בִּלְתִּי טָהוֹר הוּא כִּי-לֹא טָהוֹר.   וַיְהִי, מִמָּחֳרַת הַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי, וַיִּפָּקֵד, מְקוֹם דָּוִד......."

     השבת  הזאת: שבת- מברכין: מברכים את חודש  סיון- הבא עלינו לטובה.

      קטע  מהתפילה
    יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלהֵינוּ וֵאלהֵי אֲבותֵינוּ. שֶׁתְּחַדֵּשׁ עָלֵינוּ אֶת הַחודֶשׁ הַזֶּה לְטובָה וְלִבְרָכָה. וְתִתֶּן לָנוּ חַיִּים אֲרוּכִים. חַיִּים שֶׁל שָׁלום. חַיִּים שֶׁל טובָה. חַיִּים שֶׁל בְּרָכָה. חַיִּים שֶׁל פַּרְנָסָה. חַיִּים שֶׁל חִלּוּץ עֲצָמות. חַיִּים שֶׁיֵשׁ בָּהֶם יִרְאַת שָׁמַיִם וְיִרְאַת חֵטְא. חַיִּים שֶׁאֵין בָּהֶם בּוּשָׁה וּכְלִמָּה. חַיִּים שֶׁל עשֶׁר וְכָבוד. חַיִּים שֶׁתְּהֵא בָנוּ אַהֲבַת תּורָה וְיִרְאַת שָׁמַיִם. חַיִּים שֶׁיְּמַּלֵא ה' מִשְׁאֲלות לִבֵּנוּ לְטובָה. אָמֵן סֶלָה:    

     


     עם ישראל היקר, יום ירושלים שמח ושבת שלום ומבורך!

     יהי רצון שנתברך בכל הברכות- ובא לציון גואל.


    * כל הזכויות שמורות לאהובה קליין על היצירות באתר .(c)

      

     בברכה 

     


     אהובה


     

     

     


     





    דרג את התוכן:

      תגובות (26)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        26/5/20 07:50:

      צטט: עט סופר 2020-05-24 12:57:55

      הציורים מלאכת מחשבת ...והמדרשים נופת צופים..וסמל האריה של יהודה משתלב היטב בעיתוי של יום ירושלים...ועל זה אמר הנביא יואל: "ויהודה לעולם תשב וירושלים לדור ודור..." חג שבועות שמח ...לך ולכל בני ביתך ...!!..תבורכי על פועלך!!

       עט סופר היקר.

       תודה על כל המילים  הטובות והשבחים
       הכל ,כמובן, בסיוע אלוקים
       והמטרה להנגיש את התנ"ך לקוראים היקרים.
       חג שבועות שמח גם לך ולכל יקירך,
       ובשורות טובות.
       בברכה
       אהובה
        26/5/20 07:47:

      צטט: שטוטית 2020-05-23 23:56:52

      פוסט מושקע כדרכך אהובה יקרה:)
      נזכרתי להגיע כי כיכבתי

      אבל לא רציתי להגיב לך בשבת.

       

      שבוע נפלא נשיקה

       

       שטוטית היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה והמרגשת אותי מאד.

       לגבי הפוסטים שלי אני  תמיד  ,בסייעתא דשמיא- מפרסמת בימי חמישי. 

       ואיש הישר בעיניו יעשה.

      המשך שבוע טוב ומבורך.


       בברכה

       אהובה

        26/5/20 07:42:

      צטט: * חיוש * 2020-05-23 18:37:10

      אהובה האהובה נשיקה

      התמוגגתי לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      נפלאים כל ציורייך והעין והנשמה אינן שבעות מלהתבונן

      הציורים :"שאי סביב עינייך וראי..."

      ו..."אורה של ירושלים..."    -  קסומים בעיניי

      יום ירושלים שמח  ושבת טובה יקירה

      * כוכב אהבה וחיבוקים אוהבים

      *חיוש* היקרה.

      נשיקה

       תודה, מקרב לב לדברייך המשמחים.

       אוהבת את התבוננותך העמוקה ביצירות.

       המשך שבוע טוב ויצירתי והכנות  נהדרות לחג השבועות.

      ברכות והצלחות גם לכל יקירייך.

       באהבה רבה וחיבוקים.


       אהובה


        26/5/20 07:38:

      צטט: תכשיט 2020-05-23 18:22:32

      שבוע מבורך...אהובה יקרה...

       תכשיט היקרה.
      נשיקה
       תודה לברכתך הנפלאה.
       המשך שבוע טוב  ושמח  גם לך.

       בברכה
       אהובה.
        26/5/20 00:26:

      צטט: לואיס קרול 2020-05-23 13:10:23

      נקודת המבט שלי כל פעם   משתנה

      למה  דווקא אריה ,זו לא חיה  שנמצאת כאן זמינה

      גם חכמתה  איננה  מרובה ומוכרת

      למה    בעצם לא   חיה        אחרת ?

      למה לא ינשוף, שאולי כן חכם ? 

      שייתן אתגר למירוץ לימוד  מוסכם

      ואולי  יותר  לסמל  של צדק  

      לסגירה של כל אי הבנה וכל סדק ?

      אז  דווקא בכוח  (לנו?) שאיננו הרוב בעולם

      ולמה  דווקא אריה הוא הסמל מכולם ?

      שמעון

      ''

      שמעון היקר.

       תודה לשאלה המחכימה  באופן שיר מחורז ויפה

       ותודה עבור התמונה המדהימה של האריה.

      לשאלתך: מדוע נמשל יהודה לגור אריה דווקא?

      על כך עונה רש"י:

      כאן נתנבא יעקב אבינו- על דוד המלך שבתחילה דוד נמשל לגור- אריה  צעיר שאף שמלך שאול על ישראל - דוד באותה  תקופה - הנה מנהיג את העם וזה מוכח  מדברי עם ישראל שאמרו:

      "גַּם אֶתְמוֹל גַּם שִׁלְשׁוֹם בִּהְיוֹת שָׁאוּל מֶלֶךְ עָלֵינוּ אַתָּה הייתה מוציא וממבי [הָיִיתָ הַמּוֹצִיא וְהַמֵּבִיא] אֶת יִשְׂרָאֵל .." [שמואל-ב,ה,ב] אך בסוף דוד היה כאריה - לפי שהמליכהו  בני ישראל 

       המשך שבוע טוב

       ובשורות טובות

       בברכה

       אהובה.

        25/5/20 13:20:

      צטט: רונית אברהם 2020-05-22 21:38:03

      אהובה יקרה, מרהיבים הציורים ונאים הכתובים. תודה לך שהארת את סיפור יהודה, שעל שמו כולנו נקראים יהודים.

       

       רונית היקרה.

      נשיקה

       תודה לתגובתך היפה.

       ברוכה תהיי תמיד- תבורכי בכול, מכוך כול.

       המשך שבוע טוב וחודש  מבורך

       ומוצלת

      בברכה

       אהוכה

        25/5/20 13:09:

      צטט: sari10 2020-05-22 19:06:44

      נהניתי מהתמונות היפות שלך והצבעוניות המענגת שבהן...
      שבת מצוינת לך אישה יקרה!

       

       שרי היקרה.

      נשיקה

       תודה לדברייך הנהדרים.

       שמחה אני שנהנית מהצבעוניות.

      ברוכה תהיי תמיד

       ותלכי מחיל אל חיל.

       בברכה

       אהובה

        25/5/20 13:07:

      צטט: דו-קוטבי 2020-05-22 18:23:57

      אהובה יקרה, כרגיל אצלך אני שמח לקרוא בטקסטים הנהדרים המלווים ביצירות אמנות שיצאו תחת מכחולך. יום ירושלים שמח, שבת שלום וחודש טוב!

       דו קוטבי היקר.

       תודה למילותיך הטובות ,אהבתי מאד את שמחתך.
       ברוך תהיה תמיד ותזכה להמשך שבוע טוב -
       ישועות והצלחות עד בלי די...
       בברכה
       אהובה.
        24/5/20 12:57:
      הציורים מלאכת מחשבת ...והמדרשים נופת צופים..וסמל האריה של יהודה משתלב היטב בעיתוי של יום ירושלים...ועל זה אמר הנביא יואל: "ויהודה לעולם תשב וירושלים לדור ודור..." חג שבועות שמח ...לך ולכל בני ביתך ...!!..תבורכי על פועלך!!
        24/5/20 09:29:

      צטט: kimchid 2020-05-22 15:54:39

      שבת טובה

       

      דניאל היקר.


       תודה עבור הברכה הנפלאה.

       המברך יתברך בברכת- שבוע טוב וחודש טוב ושמח.


       בברכה

       אהובה

        24/5/20 09:27:

      צטט: ~ ~ 2020-05-22 14:18:50

      שבת שלום אהובה

       

      יקירה.

       

      נשיקה

       תודה לברכה הנפלאה.

       שבוע טוב וחודש טוב ומבורך!

       

       בברכה

       אהובה

        23/5/20 23:56:

      פוסט מושקע כדרכך אהובה יקרה:)
      נזכרתי להגיע כי כיכבתי

      אבל לא רציתי להגיב לך בשבת.

       

      שבוע נפלא נשיקה

        23/5/20 21:07:

      צטט: תנועת כמוך 2020-05-22 13:31:58

      שולח כוכב הערכה ותודה שהשכלתני

       דוד היקר.


       תודה עבור מילותיך הטובות.

       שבוע טוב וחודש טוב ומבורך.


       בברכה

       אהובה

       

        23/5/20 21:06:

      צטט: בדולח. 2020-05-22 10:04:33

      הנאה צרופה.

       

       בדולח היקר.

       

       תודה  לדבריך הנהדרים.

       שבוע טוב וחודש טוב ומבורך.

       

       בברכה

       אהובה

        23/5/20 20:51:

      צטט: barir 2020-05-22 08:30:56

      אהובה היקרה! תודה על יצירותייך יום ירושלים שמח ושבת מבורכת♥

      מרסיה היקרה.
      נשיקה
       תודה לתגובתך הנפלאה ולברכתך הנהדרת.
       שבוע טוב וחודש טוב ומבורך.
       בברכה
       אהובה
        23/5/20 18:37:

      אהובה האהובה נשיקה

      התמוגגתי לקרוא את שירך ואת ההסברים ברוח הפרשה

      נפלאים כל ציורייך והעין והנשמה אינן שבעות מלהתבונן

      הציורים :"שאי סביב עינייך וראי..."

      ו..."אורה של ירושלים..."    -  קסומים בעיניי

      יום ירושלים שמח  ושבת טובה יקירה

      * כוכב אהבה וחיבוקים אוהבים


        23/5/20 18:22:
      שבוע מבורך...אהובה יקרה...
        23/5/20 13:10:

      נקודת המבט שלי כל פעם   משתנה

      למה  דווקא אריה ,זו לא חיה  שנמצאת כאן זמינה

      גם חכמתה  איננה  מרובה ומוכרת

      למה    בעצם לא   חיה        אחרת ?

      למה לא ינשוף, שאולי כן חכם ? 

      שייתן אתגר למירוץ לימוד  מוסכם

      ואולי  יותר  לסמל  של צדק  

      לסגירה של כל אי הבנה וכל סדק ?

      אז  דווקא בכוח  (לנו?) שאיננו הרוב בעולם

      ולמה  דווקא אריה הוא הסמל מכולם ?

      שמעון

      ''

        22/5/20 21:38:
      אהובה יקרה, מרהיבים הציורים ונאים הכתובים. תודה לך שהארת את סיפור יהודה, שעל שמו כולנו נקראים יהודים.
        22/5/20 19:06:

      נהניתי מהתמונות היפות שלך והצבעוניות המענגת שבהן...
      שבת מצוינת לך אישה יקרה!

        22/5/20 18:23:
      אהובה יקרה, כרגיל אצלך אני שמח לקרוא בטקסטים הנהדרים המלווים ביצירות אמנות שיצאו תחת מכחולך. יום ירושלים שמח, שבת שלום וחודש טוב!
        22/5/20 15:54:
      שבת טובה
        22/5/20 14:18:
      שבת שלום אהובה
        22/5/20 13:31:

      שולח כוכב הערכה ותודה שהשכלתני

       

        22/5/20 10:04:
      הנאה צרופה.
        22/5/20 08:30:
      אהובה היקרה! תודה על יצירותייך יום ירושלים שמח ושבת מבורכת♥

      ארכיון

      פרופיל

      אהובהקליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין