כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';
    0

    שיחה עם אלוהים (16)

    0 תגובות   יום שני, 1/6/20, 02:19

    - שלום לך. 

    - שלום שלום. 

    - כך אומר הנביא, לא? שלום שלום ואין שלום. 

    - זה מתאים, לא?

    - אכן, מתאים. 

    - למה זה מתאים?

    - לכללי, מדינות ולאומים וכל הזבל הזה, ולפרטי, אני בתוכי או אני בסביבתי, כש"אני" במקרה זה הוא כל אחד מבאי העולם הזה, עלמא דשקרא, וטינוף וזוועה, אבל בסדר, בסך הכל. 

    - אל תדאג. עוד מעט זה נגמר. 

    - אתה אומר את זה כבר הרבה זמן. זה שאצלך הכל פתור זה אחלה, אבל אצלנו הזמן חולף לאט. לא ממש לאט, אבל לאט. 

    - כמה לאט?

    - במהירות האור, לדעתי. 

    - הזמן חולף במהירות האור?

    - כך אני חושב. 

    - למה אתה חושב כך?

    - קודם כל תודה שאתה מקשיב ושואל שאלות, ולא אומר כמו כל כלב מצוי

    הו, הרגתי יתוש. 

    - כן, ראיתי. 

    - אתה רואה?

    - לא עם העיניים, כמוכם, עם שכל אלוהים שלי. 

    - וכשמישהו בעולם מת, אתה מרגיש?

    - מרגיש. אמרתי לך כבר. 

    - כן, אבל זה היה במקום אחר, ועכשיו אנחנו כאן. 

    - אז כן, אני מרגיש. 

    - אבל מלא דברים מתים בכל רגע. 

    - אז בכל רגע אני מרגיש הרבה דברים מתים. 

    - מה זאת אומרת?

    - תסביר את שאלתך. 

    - אמרת "בכל רגע אני מרגיש הרבה דברים מתים". 

    - נכון, אבל היתה זו כוונת שיחה, דרך דיבור. אכן, לא דייקתי. 

    - כלומר, בכל רגע מתים דברים, ונפש חי שבהם חוזרת אליך, ואתה "מרגיש" את חזרתם. 

    - משהו כזה. 

    - אבל גם בכל רגע נולדים דברים, עוזבים אותך. אז אתה בכל רגע נתון, אם יורשה לי להכפיף אותך לרגע למידת הזמן, בכל רגע נתון אתה משתנה בטירוף. 

    - אם תרצה. 

    - מה זאת אומרת "אם תרצה"? 

    - אם תרצה; אם זה מסתדר לך; אם זה עושה לך טוב; אם זה מסדר לך את דרך הצפייה בעולם. במרכבה, אולי. 

    - אבל אתה לא משתנה, אתה הקבוע המוחלט. 

    - אבל אני גם המשתנה המוחלט. אני כל דבר המוחלט. 

    - רע מוחלט?

    - אני כל הדברים, אם אתה רוצה להדגיש אחד מהם, אז בבקשה. אני גם הרע המוחלט. 

    - אבל אתה גם הטוב המוחלט. 

    - אני מודה שיותר נעים למאמין, מאמינה, לא מאמין, לא מאמינה, לחשוב עלי בצורת הטוב המוחלט. אבל יש בי הכל. אם יש רע בעולם, ואם יש רע בך, אז יש לו מקור, לרע הזה. זה אני. לא צריך לפחד מזה. 

    - עושה שלום ובורא רע, כך כתוב, לא?

    - כך כתוב. 

    - אלה פסוקים נפלאים. באמת. 

    - מה נפלא?

    - כתוב: יוצר אור ובורא חושך עושה שלום ובורא רע. אבל בבוקר, בשחרית, אנחנו אומרים בעדינות: עושה שלום ובורא את הכל

    - ו...

    - וזה יוצר בעייה. 

    - מה הבעייה?

    - קודם אסביר לך מה נפלא. מה שנפלא הוא שעל פי פסוקים אלה האור הוא יצירה, והחושך הוא בריאה. 

    - כן..

    - והשלום הוא עשייה. והרע הוא גם בחזקת בריאה. 

    - אני מחכה שתסביר. 

    - כתוב יהי אור, כלומר התהוות, והנביא כאן אומר - יוצר. כלומר הוא שם את האור במקום אחר, מקום יותר מוחשי, יותר בן העולם הזה. זה פירוש שלו לדברים. הרי לא כתוב על יותר מדי דברים יוצר. כתוב רק על האדם - וייצר, שתי אותיות י' ועל החיות - ויצר, אות י' אחת בלבד. ופתאום האור הוא בחזקת וייצר, שזה יפה, הנביא שם את האדם במדרגת האור, אבל הוא לא אומר זאת ישירות, אלא מרמז. 

    - אוקיי. 

    - עכשיו, בריאה. כתוב ויברא על התנינים הגדולים, והפסוק ממשיך ואומר ואת כל נפש החיה, ומסיים: ואת כל עוף כנף. וכן כתוב, וזה מפורסם מאד, ויברא אלוהים את האדם בצלמו בצלם אלוהים ברא אותו זכר ונקבה ברא אותם. כלומר כל הראשונים (התנינים, נפש החיה, כל עוף כנף), יש להם בריאה אחת. ולאדם – שלוש בריאות (ויברא, ברא אותו, ברא אותם).

    - כן. 

    אז את כל אלה שם הנביא במדרגת חושך, כי אומר - בורא חושך ובורא רע. 

    - נכון. 

    - כלומר זה מה שהוא רואה, זה הפירוש שלו לדברים, כפי שראה בדבר הנבואה.

    - נכון.

    - אז בריאה, כפי שפירשנו, נדמה לי אפילו בשיחות הללו שכאן, היא היעדר, פינוי. כלל הבריאה, השמים, הארץ, היקום, זה העדר א', אתה מפנה עצמך ממקומך, ומתיר לדברים להתהוות בחלל הפנוי. ואז, בתוך החלל הפנוי הכללי, אתה בורא בריאה, כלומר, מפנה עצמך שוב, ובחלל הזה, פנוי מן פנוי, נברא האדם. העדרך מוכפל. מה שיוצר ריק נורא באדם, והוא חייב למלא אותו במשהו. משמעות, חקירה, אקטואליה, אוכל, ושאר סוגי זבל למיניהם. 

    - משמעות זה זבל?

    - משמעות זה זבל. אין משמעות באמת. יש משמעות זמנית לאדם פרטי ברגע נתון, והיא עשוייה לספק באותו הזמן הגנה מן הריק, מן האין, מן ההעדר, והיא מסייעת לצלוח את שנות הקיום באופן סביר, יחסית. כי יש משמעות, הדברים לא מתחוללים ואז מתפוגגים אל איזה חדלון. אבל באמת אין משמעות.

    - אז מה יש?

    - יש אותך. רק אתה. ואין עוד. 

    - אתה נעשה מוזר. 

    - מי שמדבר. המשמעות היא בקיום. ורק אתה קיים. יש לזה פנים כאן, בעולם, ומשמעות החיים מתגלה אך ורק מהמשכיות קיומם. כשאדם שואל 'מה משמעות החיים', הוא בעצם מתכוון לשאול 'מה משמעות החיים שלי'. אבל לחיים שלו אין משמעות אמיתית, כללית, מתמשכת. לחיים עצמם, לעומת זאת, יש משמעות והיא קיומם. בתוך כך, שמירת החיים על עצמם, הולכת המשמעות ונגלית. זה תהליך איטי מאד, אבל מפני שהזמן עובר מהר, התהליך מתחולל וניכר לעין.  

    - אבל אמרת קודם

    - אמרתי שעובר לאט. אבל במהירות האור. 

    - אתה רוצה להסביר? 

    - כן, מאד, אבל כבר הארכתי עד בלי די. עד בלי די.

    - רק אוסיף ששמתי לב למלה לאט, ואיך היא קושרת את השקט (בלאט) עם האיטיות (לאט) ועם המסתורי (לט/ עטוף, לוטה בערפל, להסיר את הלוט המסתיר איזה דבר מעין רואים). 

    - נו, שיהיה. רק שתדע שממש לא הסברת את הרעיונות שרצית להסביר. 

    - אבל זה מסביר את עצמו. כל הדברים שאמרתי, זה בריאה, זה יצירה, אז שלום זה עשייה, וזה החלק שלנו, לעשות שלום, כל אחד בעצמו, צריך לעשות על מנת להשלים, לבוא לידי השלמה, ואם יש איזה חסד מיוחד, אז לידי שלמות. זה עושה שלום מבחינת כל אחד ואחד מאיתנו כאן. עושה - עשייה. שלום - השלמה (ואולי שלמות). 

    - והשאר?

    - פעם אחרת. 

    - אתה תמיד אומר, אבל תמיד לא ממשיך בפעם האחרת. 

    - לא נורא. אם השיחות הללו יימשכו, ממילא נגיע לדברים מכיוון זה או אחר. אתה לימדת אותי זאת. יש כאן באחת השיחות, תקרא. 

    - כן, זוכר.  

    - טוב. 

    - להתראות. 

    - להתראות. אבל אולי אספיק למות לפני כן. זה יהיה נחמד. 

    - יבוא בזמנו, אל תעסוק בזה יותר מדי. 

    - זה מתוך הרגל. זה לא הולך להשתנות. 

    - כרצונך. להתראות. 

    - להתראות. 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה