כותרות TheMarker >
    ';
    0

    על מחשבים, אנשים ונמרים וירטואליים

    1 תגובות   יום שבת, 5/5/07, 13:09

    לכבוד אירוע היובל של אנשים ומחשבים שהתקיים אתמול בספארי ברמת-גן, על הקשר בין האדם לחיות וירטואליות. מהטמג'וצי ועד לצילום נמרים במשחק ספארי אפריקה.

     

    הקשר בין בעלי חיים לבין המין האנושי מתקיים מאז ימי קדם. הייצוגים החזותיים של חיות בר שנשתמרו בציורי המערות של האדם הקדמון מהווים עדות קדומה ביותר למורכבות האינטראקציות בין התובנה האנושית וטכנולוגיות הידע. כיום, מאפייני הידע בסביבות הממוחשבות משנים את מערכת היחסים שבין הידע הציבורי לבין הידע האישי, הפרטי. ניתן לראות בסביבות משחקי המחשב מרחבי תוכן בעלי משמעות (סמיוטיים) שמאפשרים למידה חווייתית ואקטיבית.

    באיזה אופנים הפחת "חיים" בחיות הוירטואליות שנעות בעולמות תלת-ממדיים משפיעות על מערכת יחסי הגומלין שבין האדם לבעלי החיים? על האופן שבו תופס האדם בתודעתו את החיות בעולם הממשי?

    סביבות משחקי המחשב מזמנות ללומדים אינטראקציות למידה חדשות, שלא היו אפשריות קודם לכן. בין מאפייני האינטראקציות אדם-חיה, הייחודיות לסביבות משחקי המחשב ניתן למנות את: היכולת לשנות את מסגרת ההתייחסות ולחוות את המציאות מנקודת מבטה של החיה. לדוגמא, כנמלה פועלת בקן הנמלים, או ככריש וירטואלי שנע באוקיינוס ומשחרר לציד, או כגורילה וירטואלית צעירה הלומדת את חוקי ההירארכיה הקבוצתית של משפחת גורילות. האפשרות לשנות את ממד הזמן בכדי לחוות באופן ישיר את עולמם של יצורים שנכחדו כדוגמת הדינוזאורים. היכולת ליצור חיות דמיוניות באמצעות טכנולוגית "שיבוט גנטי" ולבחון את יכולת הישרדותן לאורך זמן. האפשרות לקחת "תפקידים" כדוגמת וטרינרים שמטפלים בחיות באופן פרטני, או כמנהלי גן חיות שבוראים את הגן והחיות שבו, תוך שמירה ודאגה לרווחת החיות באמצעות הפעלת חשיבה מערכתית והיכולת להיעזר בחיות וירטואליות שונות בכדי לפתור בעיות, או ללמוד מדעים. ליכולת ליצור ו/או לפעול עם חיות וירטואליות בסביבות משחקי מחשב יתכנו משמעויות חינוכיות-תרבותיות מרחיקות לכת.

     

    המלצת השבוע: משחק ספארי פוטו אפריקה זוכה פרסי פסטיבל מפתחי משחקי המחשב העצמאים בתחום תכנון המשחק והאפקטים הויזואליים. Safari Photo Africa: Wild Earth. צלמו את הנמר והפילים! תיזהרו מהקרנפים! אפריקה נתפסת בתודעתנו כיבשת רחוקה ואקזוטית שמהווה בית גידול טבעי לחיות פרא. סביבת המשחק האינטראקטיבי "Safari Photo Africa: Wild Earth" מזמנת אינטראקציות למידה חדשות שלא היו אפשריות קודם לכן.באמצעות צפייה ובחינה מקרוב של התנהגות בעלי החיים בנוף ראליסטי של ספארי אפריקאי.

    המשחק מבית היוצר של חברת יוביסופט הידועה, זכה בפרסים רבים ומשמש בהדרכות על בעלי חיים ברחבי העולם. במשחק אתם מגלמים צלם של כתב, עת שיוצא למשימות שונות במטרה לצלם ולתעד את החיות בסביבת הגידול הטבעית שלהם. הצילום מהווה מרכיב מרכזי במשימות המשחק, מעודד את המשתמש להעלות שאלות, לחקור ולאסוף מידע. התאמה של המשחק לעברית ופיתוח ממשק מתאים יאפשר להשתמש במשחק ככלי לשיפור מיומנויות ההבעה בכתב ומיומנויות הכתיבה העיתונאית והאוריינות החזותית. קונספט זה פותח והוצג על ידי סטודנטים בשנה ג' במסגרת המחלקה לטכנולוגיות למערכות למידה במכון הטכנולוגי חולון.

    מקור לקריאה נוספת על השימוש בצילום במשחקי מחשב.על פסטיבל אנשים ומחשבים.
     
    הכותב הינו המייסד ומרכז הפעילות של DiGRA-ISRAEL - הסניף הישראלי של הארגון הבין-לאומי לחקר משחקי המחשב, וחבר בקהילת SeriousGamesSource; יועץ לארגונים ולחברות בפיתוח סביבות אינטראקטיביות; מרצה במחלקה לטכנולוגיות למערכות למידה ב-
    H.I.T - המכון הטכנולוגי חולון. 

    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        23/3/11 21:56:

      וואו מעניין מאוד, בדיוק קניתי מחשב חדש ואוכל באמת להעשיר את עצמי באינטרקציות למידה אלו ובצפייה בזמן אמת בחיות באפריקה בזמני הפנוי בין לימודי תואר ראשון, לימודי תואר שני ובין עבודה סביב השעון!! מקווה שאמצא את הזמן לכך

      בלוג גיימיפיקיישן

      Gamescademy.com

      ארכיון

      juloot interactive מצייצים