כותרות TheMarker >
    ';

    פרופיל

    הקו א-ל התקווה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    פוסטים אחרונים

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    תגובות (16)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      4/5/08 22:56:

    מזל שמחשבה טובה מצרפים למעשה ומחשבה רעה לא...

    צטט: הדרור 2008-05-03 23:43:37

    לא אפשרו לי לככב (פעמיים ב-24 שעות) נו...טוב

    נדיר שאני מככבת, אבל אני מתלהבת...מהחומר

    מורידים מתוכניות החינוך את אבני היסוד של הוויתנו כעם...כאדם..

    ואחר-כך מתפלאים למה האלימות גוברת ותרבות הכלום מנצחת.

    מה היה נגרע מתלמידנו אם היו "פוגשים" את ר' עקיבא וכל החברה האלה?

    כבוד! אהבה!..כל-כך בסיסי..כל-כך פשוט

     

    לא אפשרו לי לככב (פעמיים ב-24 שעות) נו...טוב

    נדיר שאני מככבת, אבל אני מתלהבת...מהחומר

    מורידים מתוכניות החינוך את אבני היסוד של הוויתנו כעם...כאדם..

    ואחר-כך מתפלאים למה האלימות גוברת ותרבות הכלום מנצחת.

    מה היה נגרע מתלמידנו אם היו "פוגשים" את ר' עקיבא וכל החברה האלה?

    כבוד! אהבה!..כל-כך בסיסי..כל-כך פשוט

      22/4/08 23:28:

     

    צטט: שיקשקשוק 2008-04-22 23:06:54

    פתאום כשמתקרבים יותר מידי פוחדים לאהוב

    פתאום כשאוהבים יותר מידי פוחדים להתקרב

    ואם משחררים את הפחד בו זמנית ולפתע המרחב נקי , בתוך הרווח, אולי שוב, תצמח אהבה.

    אולי תלמידיו של רבי עקיבא לא יכלו להכיל את כול האהבה הקרובה כל כך והקרבה היותר מידי אוהבת.

    לא תמיד נכון בעיני לאהוב את רעינו בדיוק כמונו אלא ללמוד להכיר את רעינו קודם, ואז לאט , לאט להתחיל לאהוב...

    כאדם המתרגל לאור בשעה שהוא יוצא ממקום חשוך...

      22/4/08 23:06:

    פתאום כשמתקרבים יותר מידי פוחדים לאהוב

    פתאום כשאוהבים יותר מידי פוחדים להתקרב

    ואם משחררים את הפחד בו זמנית ולפתע המרחב נקי , בתוך הרווח, אולי שוב, תצמח אהבה.

    אולי תלמידיו של רבי עקיבא לא יכלו להכיל את כול האהבה הקרובה כל כך והקרבה היותר מידי אוהבת.

    לא תמיד נכון בעיני לאהוב את רעינו בדיוק כמונו אלא ללמוד להכיר את רעינו קודם, ואז לאט , לאט להתחיל לאהוב...

      22/4/08 20:12:

     

    צטט: יצחק ג'קי אדרי 2008-04-22 19:43:54

    הנתינה צריכה לכבד את המקבלים ואת הנותנים.

     

    שלוש מילים: "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" . זה בעיני התרבות היהודית. זאת בעיני התמצית של הכול ביחד, זה בעיני משפט שכל כך חסר לחברה הישראלית בימנו אלו, ואילו היה חלק מחיינו החברתיים-כלכליים- פוליטיים, מצבנו היה טוב בהרבה במדינת ישראל.

     

    "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ"

    חג חירות שמח

     ליצחק

    חזק חזק ונתחזק...

    תודה

      22/4/08 19:43:

    הנתינה צריכה לכבד את המקבלים ואת הנותנים.

     

    שלוש מילים: "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" . זה בעיני התרבות היהודית. זאת בעיני התמצית של הכול ביחד, זה בעיני משפט שכל כך חסר לחברה הישראלית בימנו אלו, ואילו היה חלק מחיינו החברתיים-כלכליים- פוליטיים, מצבנו היה טוב בהרבה במדינת ישראל.

     

    "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ"

    חג חירות שמח

      22/4/08 19:12:

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-22 15:16:43

    אין גבולות לאהבה ולערכים-יש מסירות נפש ויש מוות על קידוש השם

    אך אל לו לאדם לבטל עצמו לחלוטין מפני שום דבר

    איני מקבל את ההסבר למות תלמידי רבי עקיבא

    כמו גם הפיכת רבנים לאלילים ע"י תלמידים וחסידים

    למרדכי היהודי שלום,

    אתה מדבר  מצד אחד:על קידוש השם ומאידך "אך אל לו לאדם לבטל עצמו לחלוטין מפני שום דבר..." האם לא צריך שיהיה ערך עליון שיהיה שמור כצוואה לדורות הבאים ?

     

      22/4/08 18:47:

     

    צטט: s.t.d 2008-04-22 15:49:16

    נתינה מתוך כבוד, היא לדעתי אותה נתינה הניתנת בהתאם לצרכים של המקבל ולא בהתאם לצרכי הנתינה שלנו

    לאסתר,

    הזדהתי עם אמירתך "לא פעם אנחנו משתוקקים להעניק משהו למישהו, מתוך מה שאנחנו מבינים שהוא הצורך שלו או שלה. אלא שלא פעם אין זה באמת הצורך של האחר אלא רק מה שאנחנו מסיקים מתוך הרהורי לבנו ומתוך הבנת הצרכים של עצמנו. " תתארי לך שאמא רוצה להאכיל את תינוקה ברסק תפוחי עץ הוא מסרב והיא חונקת אותו למוות ח"ו...

    שמחתי לקרוא שלא נכנעת לציניות הישראלית והלכת בדרכך "וכך משך מספר ערבים הקראתי לו את כל הספר. כמה מחברי הטובים ששמעו על כך – ציקצקו בלשונם והעירו לי על כך שנער בגילו צריך כבר להיות מסוגל לקרוא ספר בעצמו וכד'. אבל אני חשתי שזו בדיוק העזרה שהוא צריך."

    ואני מוסיף  לדעתך: "כבוד" הוא מושג כל כך טעון וכל כך הרבה רע נעשה בשמו שבאמת יש מקום לבחון אותו שוב ושוב ושוב ולנטרל ממנו את מימד האלימות והרוע המתלווים אליו." שהרי כל מושג חיובי ניתן להפוך אותו לרע וההפך ומתפקידנו להגדיר (מלשון גדר) את הטוב ביחס לרע...

      22/4/08 17:23:

     

    צטט: אבנרג 2008-04-22 15:48:44

    אמר רבי ארתור קונן דויל במסכת "שרלוק הולמס" כשאתה מוציא את ההסברים הבלתי סבירים, נשארת האמת.

    כש12,000 איש מתים בפרק זמן קצר, ההסבר הוא לא חוסר כבוד או עודף כבוד אלא בד"כ מגיפה שכידוע לא מבדילה בין אנשים טובים או רעים.

    (ובימי רבי עקיבא היה כזכור מחסור בחיסונים)

    הנסיון למצוא הסבר לרעות החולות הפוקדות אותנו מדי פעם ולתלות את האשם ב"חטאים" אנושיים מביא רק לבלבול הדעת, לפאטאליזם מהסוג הגרוע ביותר ולסיכוי סביר שהאסון יחזור על עצמו כי לא טיפלנו בבעיה שגרמה לו באמת.

    אלוהים אכן בוחן אותנו כל הזמן, התשובות  הן החלק הפשוט ביותר בבחינות האלו, הבעיה האמיתית היא להבין את השאלות

    לאבנר יקירי,

    12 אלף זוגות מתו כלומר 24 אלף איש...מאחורי כל מגפה או ארוע אקולוגי קיים הסבר וכשהגמרא אומרת את הסיבה אני מאמין לה יותר מאשר לחזאי שמנבא את המזג של המחר...שהרי כל תנא המוזכר בגמרא ידע להחיות מתים, שזאת דרגה רוחנית האומרת דרשני... 

    אתך

      22/4/08 17:16:

     

    צטט: צלילי הלב 2008-04-22 15:30:22

    לפעמים עפר אהבה מגיעה מצרכים האנוכיים

    אז היא יכולה להיות חונקת,

    אין מידה באהבה,

    יש לנטרל את האנוכיות שבה

    חג שמח

    דברי חוכמה הבאת

    *

    אהבתי את צלילי הלב שלך, שהרי השם מחייב...

      22/4/08 15:49:
    נתינה מתוך כבוד, היא לדעתי אותה נתינה הניתנת בהתאם לצרכים של המקבל ולא בהתאם לצרכי הנתינה שלנו (אף כי בהתאמה להם ולעולם לא מתוך ביטול העצמי שלנו).לא פעם אנחנו משתוקקים להעניק משהו למישהו, מתוך מה שאנחנו מבינים שהוא הצורך שלו או שלה. אלא שלא פעם אין זה באמת הצורך של האחר אלא רק מה שאנחנו מסיקים מתוך הרהורי לבנו ומתוך הבנת הצרכים של עצמנו. קורה גם, שהזולת מבטא איזה צורך – אך לנו נראה שהצורך שלו אינו חשוב או אינו לגטימי ואז אנו מתקשים להעניק לו את צרכו ומבקשים להעניק לו מה שאנחנו חושבים שהוא צריך "באמת".מתוך כך אני מסיקה, שנתינה נכונה היא זו הניתנת לאחר על פי צרכיו כפי שהוא הגדיר אותם ומתוך רצוננו ויכולתנו להעניק את הצורך הזה מבלי לאבד בכך את האני האמיתי שלנו.כשאחד מבני למד לבגרויות, היה עליו לקרוא ספר מסויים במלואו. אלא  שהוא ממש לא הצליח לקראו. קרא שוב ושוב את אותו המשפט ולא הצליח להפנים כלום (קשיי ריכוז והיעדר הרגלי קריאה). בשלב מסויים הצעתי לו להקריא לו את הספר. וכך משך מספר ערבים הקראתי לו את כל הספר. כמה מחברי הטובים ששמעו על כך – ציקצקו בלשונם והעירו לי על כך שנער בגילו צריך כבר להיות מסוגל לקרוא ספר בעצמו וכד'. אבל אני חשתי שזו בדיוק העזרה שהוא צריך. להקריא לו את הספר ובכך לאפשר לו להתמודד עם המוטל עליו ולא להטיף לו על מה שמצופה ממנו בגילו ולהשאיר אותו תקוע .... חשתי אז שאני עוזרת לו בדיוק במה שהוא צריך ובדרך שאני יכולה לעזור לו. מתחושת הסיפוק שחשתי אז, למדתי רבות לא רק על המתן אלא גם על דרך המתן..... איני יכולה להזדהות עם האמירה שבשל אהבה שאין בה כבוד מתו כל תלמידיו של ר' עקיבא. גם לא משמעותי בעיני להתעמק בדברים שאין מי שיאמתם, לבד מפרשנות כזו או אחרת. אז מה שנותר לנו לדעתי בהקשר זה, היא ההזדמנות לשוב ולדון ולרענן את חשיבתנו על מושגים השגורים בפינו, ולחדד לעצמנו את משמעותם. אגב המושג "כבוד" הוא מושג כל כך טעון וכל כך הרבה רע נעשה בשמו שבאמת יש מקום לבחון אותו שוב ושוב ושוב ולנטרל ממנו את מימד האלימות והרוע המתלווים אליו.    
      22/4/08 15:48:

    אמר רבי ארתור קונן דויל במסכת "שרלוק הולמס" כשאתה מוציא את ההסברים הבלתי סבירים, נשארת האמת.

    כש12,000 איש מתים בפרק זמן קצר, ההסבר הוא לא חוסר כבוד או עודף כבוד אלא בד"כ מגיפה שכידוע לא מבדילה בין אנשים טובים או רעים.

    (ובימי רבי עקיבא היה כזכור מחסור בחיסונים)

    הנסיון למצוא הסבר לרעות החולות הפוקדות אותנו מדי פעם ולתלות את האשם ב"חטאים" אנושיים מביא רק לבלבול הדעת, לפאטאליזם מהסוג הגרוע ביותר ולסיכוי סביר שהאסון יחזור על עצמו כי לא טיפלנו בבעיה שגרמה לו באמת.

    אלוהים אכן בוחן אותנו כל הזמן, התשובות  הן החלק הפשוט ביותר בבחינות האלו, הבעיה האמיתית היא להבין את השאלות

      22/4/08 15:30:

    לפעמים עפר אהבה מגיעה מצרכים האנוכיים

    אז היא יכולה להיות חונקת,

    אין מידה באהבה,

    יש לנטרל את האנוכיות שבה

    חג שמח

    דברי חוכמה הבאת

    *

      22/4/08 15:16:

    אין גבולות לאהבה ולערכים-יש מסירות נפש ויש מוות על קידוש השם

    אך אל לו לאדם לבטל עצמו לחלוטין מפני שום דבר

    איני מקבל את ההסבר למות תלמידי רבי עקיבא

    כמו גם הפיכת רבנים לאלילים ע"י תלמידים וחסידים

      22/4/08 14:03:

    לנטליה

    אני מכבד את תגובתך (כאמור כשביל הזהב) וזה מזכיר לי דבר נוסף, את ההבדל שבין תערובת-שכל חלק עומד בפני עצמו לתרכובת- שזה  חומר חדש שאין זכר למה שהיה...

    החיבור ייתר או חיבוק הדוב מבל את הייחודיות של השני...

      22/4/08 12:25:

    נושא חשוב ביותר!!!

     

     

    נאמר לי "את לא טוטאלית" באהבתך..

    לא שנאמר לי כמה פעמים, אבל בעברי גם שמעתי, כשאת טוטאלית

    את נותנת את הכל מעצמך .

     

    יצא לי לחשוב ביני לבין עצמי על המילה הזו, בכלל לא מתחברת אליה,

    זה כי...

    לא שמה על משקל את אהבהתי למישהו

    לא שמה על משקל את הנתינה של

    לא מחשבנת כמ לזה וכמה לאחר

    אני בהחלט חושבת שישנו שביל הזהב, בו אני שומרת על עצמי ועל הסיחרור

    שיש באהבה ובנתינה לאחרים.

     

    בנושא הילדים, זו אהבה שאין לה בכלל ערך סגולי, אתה נותן ונותן ובאיזה שהוא

    שלב, גם מגדר גבולות, וגם בורח קצת לתוך עצמך...גם שם כשזה בשר

    מבשרך, את לא כולך שם, מה שמערער אצלי תמיד על תפקודי כהורה.

     

    ואהבת לרעך כמוך= תאהב אחרים כפי שאתה אוהב את עצמך, הלא כך?

     

    אני את משנתי מעבירה ונתקלת בחומות לא פעם אחת, אוהבת אהבה

    ללא כבלים וללא גדרות שהוצבו על ידי (רק לעצמי), חושבת שכל אדם צריך

    לשים לעצמו גבולות וגדרות ולדעת איפה היא הנקודה בה הוא הולך

    לאיבוד באהבתו ובנתינתו.

     

    הדברים אינם מובנים מאליהם, יש למצוא את שביל הזהב בכל נישה.

     

    (מקווה שכתבתי לעיניין , בגלל HDAD קטן לפעמים אני מתפזרת חחח)

     

    0

    ר' עקיבא: "ואהבת לרעך כמוך" ותלמידיו מתו כי לא נהגו בכבוד ?

    18 תגובות   יום שלישי, 22/4/08, 10:21

     הפיכתה של תקופת ספירת העומר לימי אבל, הוא פטירת תלמידיו של רבי עקיבא. "אמרו: שנים עשר אלף זוגות תלמידים היו לו לרבי עקיבא, וכולם מתו בפרק [בזמן] אחד, מפני שלא נהגו כבוד זה בזה" (יבמות) כיצד ייתכן שהרי תפיסת עולמו של ר' עקיבא הייתה ואהבת לרעך כמוך ?   וההסבר שקיימים ביחסים החברתיים  שתי קצוות יראה - פחד, המייצג את הריחוק ואהבה  את הקירוב- גם באהבה  קיימת בעיה של ביטול הייחודיות (ראה ערך  חיבוק דוב וכו'). נמצא שתלמידי ר' עקיבא הגזימו במידת האהבה וע"י כך גרמו לביטולם של האישיות הייחודית של השונה...הגדרת "שביל הזהב" שבין שתי המידות של אהבה ויראה הוא הכבוד... ובזה שלא נהגו, תלמידי ר' עקיבא "בשביל הזהב" אלא הפריזו באהבה הם גרמו לבטל את האישיות הייחודית של חברם ובזה בא לידי ביטוי מותם... ולכן מדוייק באמירה לעיל  "מפני שלא נהגו כבוד זה בזה"  

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      הקו אל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      ארכיון

      פרופיל

      הקו אל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגובות אחרונות

      רשימה

      פרופיל

      הקו א-ל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגובות אחרונות

      רשימה