כותרות TheMarker >
    ';

    פרופיל

    הקו א-ל התקווה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    פוסטים אחרונים

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    תגובות (32)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS


    שיר השירים...אוהבת!!!

    הסבר יפה נתנת

    מעצמך....!

     כוכב על כך...*

      8/12/08 15:06:
    כמה פואטי. אוהבת את הציטוטים שלך מהתנ"ך (-: תודה על התזכורת שבמקורותנו לא רק ספר יהושוע אלא גם שיר השירים - השירה הארוטית היפה ביותר בעיני. איך אמר רבי עקיבא: כל הכתובים קודש, ושיר השירים קודש הקודשים. * חיה
      3/5/08 22:05:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-05-02 17:25:10

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-05-02 14:55:12

     

    למה את בורחת?

    אמרת שאשה כתבה,הוכיחי!

    אל תלעיטי אותנו בדברים אחרים

    או הוכחה-או הודאה בטעות

    שבת שלום

    מולנר - אתה אדם גס רוח.

    לא באתי לריב פה אלא לנהל דיון ענייני ולכן עניתי לעפר על "המוציא מחברו..." ולא לך.

     

    למה או - או?

    מה אני חייבת לך?

    התגובה שלך לא נעימה ולכן אין לי חשק לטרוח בשבילך...

    אולי אני גס רוח לטעמך,אך אני יודע לעמוד בבקורת,שלא כמוך

    מה חסמת אותי? אני מכיר אותך?מגיב אצלך?

    התגובה שלי לא אמורה להנעים לך

    מי את בכלל שתכני אותי גס רוח?לכי לכל הרוחות

      3/5/08 21:55:

    רבותיי

    אני מבקש  סדר...והסדר מורה שעיקר כוחנו זאת אחדותנו...

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-05-02 17:25:10

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-05-02 14:55:12

     

    למה את בורחת?

    אמרת שאשה כתבה,הוכיחי!

    אל תלעיטי אותנו בדברים אחרים

    או הוכחה-או הודאה בטעות

    שבת שלום

    מולנר - אתה אדם גס רוח.

    לא באתי לריב פה אלא לנהל דיון ענייני ולכן עניתי לעפר על "המוציא מחברו..." ולא לך.

     

    למה או - או?

    מה אני חייבת לך?

    התגובה שלך לא נעימה ולכן אין לי חשק לטרוח בשבילך...

     

      2/5/08 17:25:

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-05-02 14:55:12

     

    למה את בורחת?

    אמרת שאשה כתבה,הוכיחי!

    אל תלעיטי אותנו בדברים אחרים

    או הוכחה-או הודאה בטעות

    שבת שלום

    מולנר - אתה אדם גס רוח.

    לא באתי לריב פה אלא לנהל דיון ענייני ולכן עניתי לעפר על "המוציא מחברו..." ולא לך.

     

    למה או - או?

    מה אני חייבת לך?

    התגובה שלך לא נעימה ולכן אין לי חשק לטרוח בשבילך...

      2/5/08 14:55:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-05-01 16:10:31

     

    צטט: מורדת גטו וארשה 2008-05-01 14:21:32

    למרדכי היקר,

    נכון ישנו כלל "המוציא מחברו עליו הראיה"

    הבה ואוציא מחברי שלמה המלך...

    והא ראיה (אחת מני רבות...):

    שיר השירים כתוב בלשון דומה לשפת המשנה. יש בו מילים פרסיות כמו "פרדס" וגם יווניות כמו "אפיריון". 

    המגילה משופעת במילים ארמיות כמו" כותל" במקום "חומה", "נטר" במקום "שמר", שווקים" במקום "חוצות", "שמא" במקום "פן", "אני" במקום "אנוכי".

    השפה הארמית הפכה למדוברת בתקופות מאוחרות יותר, בימי בית שני ואילו בימי בית ראשון מקובל להשתמש בנוסח העברי של המילים שהכזרתי לעיל...

    למה את בורחת?

    אמרת שאשה כתבה,הוכיחי!

    אל תלעיטי אותנו בדברים אחרים

    או הוכחה-או הודאה בטעות

    שבת שלום

      2/5/08 13:08:

    ההוכחה לא מובנת לי...

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-05-01 16:10:31

     

    צטט: מורדת גטו וארשה 2008-05-01 14:21:32

    למרדכי היקר,

    נכון ישנו כלל "המוציא מחברו עליו הראיה"

    הבה ואוציא מחברי שלמה המלך...

    והא ראיה (אחת מני רבות...):

    שיר השירים כתוב בלשון דומה לשפת המשנה. יש בו מילים פרסיות כמו "פרדס" וגם יווניות כמו "אפיריון". 

    המגילה משופעת במילים ארמיות כמו" כותל" במקום "חומה", "נטר" במקום "שמר", שווקים" במקום "חוצות", "שמא" במקום "פן", "אני" במקום "אנוכי".

    השפה הארמית הפכה למדוברת בתקופות מאוחרות יותר, בימי בית שני ואילו בימי בית ראשון מקובל להשתמש בנוסח העברי של המילים שהכזרתי לעיל...

     

      1/5/08 16:10:

     

    צטט: מורדת גטו וארשה 2008-05-01 14:21:32

    למרדכי היקר,

    נכון ישנו כלל "המוציא מחברו עליו הראיה"

    הבה ואוציא מחברי שלמה המלך...

    והא ראיה (אחת מני רבות...):

    שיר השירים כתוב בלשון דומה לשפת המשנה. יש בו מילים פרסיות כמו "פרדס" וגם יווניות כמו "אפיריון". 

    המגילה משופעת במילים ארמיות כמו" כותל" במקום "חומה", "נטר" במקום "שמר", שווקים" במקום "חוצות", "שמא" במקום "פן", "אני" במקום "אנוכי".

    השפה הארמית הפכה למדוברת בתקופות מאוחרות יותר, בימי בית שני ואילו בימי בית ראשון מקובל להשתמש בנוסח העברי של המילים שהכזרתי לעיל...

      1/5/08 14:21:

    למרדכי היקר,

    נכון ישנו כלל "המוציא מחברו עליו הראיה"

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-28 06:30:26

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-27 22:21:34

    חברים... חברים...

    על מה הויכוח?

    את שיר השירים כתבה אשה.

    זוהי שירה אופיינית.

    הפרשנות שמדובר בתאור היחסים שבין אלהים לכנסת ישראל, באה כדי שהמגילה תטמא את הידיים ותוכל להיכלל בספר הספרים...

    חברה,,,חברה,,,

    אין כל ויכוח

    את השיר כתב שלמה המלך

    אם דעתך שאשה כתבה-בבקשה הוכיחי זאת!

    עוד לפני הפרשנות,,,

     

      28/4/08 06:30:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-27 22:21:34

    חברים... חברים...

    על מה הויכוח?

    את שיר השירים כתבה אשה.

    זוהי שירה אופיינית.

    הפרשנות שמדובר בתאור היחסים שבין אלהים לכנסת ישראל, באה כדי שהמגילה תטמא את הידיים ותוכל להיכלל בספר הספרים...

    חברה,,,חברה,,,

    אין כל ויכוח

    את השיר כתב שלמה המלך

    אם דעתך שאשה כתבה-בבקשה הוכיחי זאת!

    עוד לפני הפרשנות,,,

      28/4/08 06:14:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-27 22:21:34

    חברים... חברים...

    על מה הויכוח?

    את שיר השירים כתבה אשה.

    זוהי שירה אופיינית.

    הפרשנות שמדובר בתאור היחסים שבין אלהים לכנסת ישראל, באה כדי שהמגילה תטמא את הידיים ותוכל להיכלל בספר הספרים...

    לש.י.ן שמאלית

    שלום, 

    בפתיחה של שיר השירים כתוב: "שיר השירים אשר לשלמה" ועל מציאות אין מחלוקת...תנסי לעבור לימין שהוא נחשב לצד החשוב (ולאו דווקא פוליטית)

      28/4/08 05:09:

     

    צטט: ש י פ ו פ ה 2008-04-27 22:44:16

    הגאולה,

    בוא תבוא.

    כוכב על כתיבתך ועל יצירת-היותך!

    בכל מקרה  רק אהבה

    ולא יהיה לריק.

    לילדת הכוכבים (ולא הפרחים) תודה...

      27/4/08 22:44:

    הגאולה,

    בוא תבוא.

    כוכב על כתיבתך ועל יצירת-היותך!

    בכל מקרה  רק אהבה

    ולא יהיה לריק.

      27/4/08 22:21:

    חברים... חברים...

    על מה הויכוח?

    את שיר השירים כתבה אשה.

    זוהי שירה אופיינית.

    הפרשנות שמדובר בתאור היחסים שבין אלהים לכנסת ישראל, באה כדי שהמגילה תטמא את הידיים ותוכל להיכלל בספר הספרים...

      27/4/08 21:51:

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-27 21:15:15

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-27 20:09:14

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-27 18:44:35

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-27 15:54:35

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-26 22:14:37

    אולי שלמה המלך סלל לך דרך חדשה...

    ואולי -

    האשה שכתבה את המגילה היפה הזאת - היא שסללה לו דרך חדשה?

    סליחה?

    איזו אשה? איזו מגילה?

    אני הבנתי שהיא הבינה, שאישה גרמה לשלמה המלך לכתוב את שיר השירים?

    "האשה שכתבה "

    כך היא כתבה במפורש!

    אז אתה לא צריך להבין שהיא הבינה,,,

    לא אמרתי רק הסברתי...הצופן שבשיר השירים שייך ליחס שבין אלוהים לכנסת ישראל...

      27/4/08 21:15:

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-27 20:09:14

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-27 18:44:35

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-27 15:54:35

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-26 22:14:37

    אולי שלמה המלך סלל לך דרך חדשה...

    ואולי -

    האשה שכתבה את המגילה היפה הזאת - היא שסללה לו דרך חדשה?

    סליחה?

    איזו אשה? איזו מגילה?

    אני הבנתי שהיא הבינה, שאישה גרמה לשלמה המלך לכתוב את שיר השירים?

    "האשה שכתבה "

    כך היא כתבה במפורש!

    אז אתה לא צריך להבין שהיא הבינה,,,

      27/4/08 20:09:

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-27 18:44:35

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-27 15:54:35

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-26 22:14:37

    אולי שלמה המלך סלל לך דרך חדשה...

    ואולי -

    האשה שכתבה את המגילה היפה הזאת - היא שסללה לו דרך חדשה?

    סליחה?

    איזו אשה? איזו מגילה?

    אני הבנתי שהיא הבינה, שאישה גרמה לשלמה המלך לכתוב את שיר השירים?

      27/4/08 19:53:

     

    צטט: www.kavud.info 2008-04-27 18:11:48

    בית הילל ובית ינאי עם הכבוד ויש כבוד, הם עדיין ישראל ולא כוהנים ולא לוויים, עצם הניסיון שלהם לעסוק בתורה מבזה אותה מלכתחילה.

    למשל פסח :

    אנשים צריכים לחוש עצמם כאילו הם לפני יציאת מיצריים ולכן עליהם לאכול מצה ושאר ירקות,

    מצה זה לחם 'עני' שלא הספיק לתפוח ללחם 'עשיר' וטפוח, כי לא היה זמן היו חייבים לברוח מפני צבאות פרעה. 18 דקות היה להם.

    המצות שמוכרים לך בסופר יותר מ18 דקות לוקח להם להגיע מהמאפייה לסופר עצמו...

    לפי מה שכתוב בתורה שניתנה לנו גם מרק או כל אוכל מבושל לא כשר לפסח.

    בטח לא עוגות מקמח מצה שנאפו שעה. אז מה אם הם מקמח מצה ??? זה אומר שבני ישראל התעקבו עוד שעה שעתיים לטחון את הלחם העני להוסיף קוקוס ובוטנים ???

    גם בית ינאי וגם בית הילל , לא הבינו מעולם מה כתוב בתורה, לא מאשימה אותם, הם לא אמורים להבין. הם ישראל, הם אמורים להקשיב לכהנים ולצאת לעבוד ולא לעסוק בתורה.

    במקום זה הם בחרו לחיות מצדקה ולעסוק בתורה. וזאת אחת הסיבות שבני ישראל מפולגים,

    לא רק לבית ינאי ובית הילל.

    בקשר לאתמול, אני יודעת למה הם בכו, זה קשור לויכוח שלי איתם, אבל בסוף הם ניצחו , כרגיל, שמלאכי השרת בוכים אני בוכה איתם.

    ליזי

    רק לכהנים מותר לדבר? התורה לא ניתנת למיוחסים אלא למי שממית את עצמו עליה...כל אחד רשאי לזכות בכתר התורה...

      27/4/08 18:44:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-27 15:54:35

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-26 22:14:37

    אולי שלמה המלך סלל לך דרך חדשה...

    ואולי -

    האשה שכתבה את המגילה היפה הזאת - היא שסללה לו דרך חדשה?

    סליחה?

    איזו אשה? איזו מגילה?

      27/4/08 18:11:

    בית הילל ובית ינאי עם הכבוד ויש כבוד, הם עדיין ישראל ולא כוהנים ולא לוויים, עצם הניסיון שלהם לעסוק בתורה מבזה אותה מלכתחילה.

    למשל פסח :

    אנשים צריכים לחוש עצמם כאילו הם לפני יציאת מיצריים ולכן עליהם לאכול מצה ושאר ירקות,

    מצה זה לחם 'עני' שלא הספיק לתפוח ללחם 'עשיר' וטפוח, כי לא היה זמן היו חייבים לברוח מפני צבאות פרעה. 18 דקות היה להם.

    המצות שמוכרים לך בסופר יותר מ18 דקות לוקח להם להגיע מהמאפייה לסופר עצמו...

    לפי מה שכתוב בתורה שניתנה לנו גם מרק או כל אוכל מבושל לא כשר לפסח.

    בטח לא עוגות מקמח מצה שנאפו שעה. אז מה אם הם מקמח מצה ??? זה אומר שבני ישראל התעקבו עוד שעה שעתיים לטחון את הלחם העני להוסיף קוקוס ובוטנים ???

    גם בית ינאי וגם בית הילל , לא הבינו מעולם מה כתוב בתורה, לא מאשימה אותם, הם לא אמורים להבין. הם ישראל, הם אמורים להקשיב לכהנים ולצאת לעבוד ולא לעסוק בתורה.

    במקום זה הם בחרו לחיות מצדקה ולעסוק בתורה. וזאת אחת הסיבות שבני ישראל מפולגים,

    לא רק לבית ינאי ובית הילל.

    בקשר לאתמול, אני יודעת למה הם בכו, זה קשור לויכוח שלי איתם, אבל בסוף הם ניצחו , כרגיל, שמלאכי השרת בוכים אני בוכה איתם.

    ליזי

      27/4/08 16:19:

     

    צטט: www.kavud.info 2008-04-27 15:08:31

    אתמול בלילה בארבע לפנות בוקר הם בכו על בני האדם -  מלאכי השרת. היה מאוד  עצוב שם למעלה, היום הם נירגעו, היעוד נימשך, אם הגענו עד הלום לא פייר שיעצרו לנו את הכדור בגלל קבוצת אנשים רעים שבכלל חבל שירדו הנה לתקן דברים, יש נשמות מה לא מגיע להם צ'נס במקום לתקן רק מקלקלות, אבל יום הדין קרב וכל אלה החצופים שבין שמיים לארץ -  כל השדים הולכים לכף הקלע והולכים לקחת איתם גם כמה מכאן מהכדור שצריכים היו להיות שם מלכתחילה :)

    יום הדין זה טוב, גם יהיה מרחץ דמים, אחרי זה תהיה רגיעה כללית לכל העולם. אלוקים הוגן, יודע מה הוא רוצה.

    ליזי

    ישנה מחלוקת בין בית הלל לבית שמאי האם טוב לו לאדם שלא נברא (בגלל הקילקולים) והמסקנה שעדיף שלא, אבל מאחר וזה כבר קרה, יפשפש במעשיו...

      27/4/08 16:17:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-27 15:54:35

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-26 22:14:37

    אולי שלמה המלך סלל לך דרך חדשה...

    ואולי -

    האשה שכתבה את המגילה היפה הזאת - היא שסללה לו דרך חדשה?

    זה לא סותר, זה משלים...

      27/4/08 15:54:

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-26 22:14:37

    אולי שלמה המלך סלל לך דרך חדשה...

    ואולי -

    האשה שכתבה את המגילה היפה הזאת - היא שסללה לו דרך חדשה?

      27/4/08 15:08:

    אתמול בלילה בארבע לפנות בוקר הם בכו על בני האדם -  מלאכי השרת. היה מאוד  עצוב שם למעלה, היום הם נירגעו, היעוד נימשך, אם הגענו עד הלום לא פייר שיעצרו לנו את הכדור בגלל קבוצת אנשים רעים שבכלל חבל שירדו הנה לתקן דברים, יש נשמות מה לא מגיע להם צ'נס במקום לתקן רק מקלקלות, אבל יום הדין קרב וכל אלה החצופים שבין שמיים לארץ -  כל השדים הולכים לכף הקלע והולכים לקחת איתם גם כמה מכאן מהכדור שצריכים היו להיות שם מלכתחילה :)

    יום הדין זה טוב, גם יהיה מרחץ דמים, אחרי זה תהיה רגיעה כללית לכל העולם. אלוקים הוגן, יודע מה הוא רוצה.

    ליזי

     

    צטט: שרי אריסון יוצרת 2008-04-26 20:48:36

    תודה,

    מאחר שבני ישראל נגאלו בניסן אולי אפשר לברך בשנה טובה?

    שנה טובה

    והשהגאולה תגיע במהרה ביימינו

    אמן ואמן

     

      26/4/08 22:45:

     

    צטט: שרי אריסון יוצרת 2008-04-26 22:31:36

    "אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים ובדרך חטאים לא עמד, ובמושב לצים לא ישב" (תהילים א')

     

    שאם הלך סופו לעמוד,

    ואם עמד סופו לישב,

    ואם ישב סופו ללוץ."

    (מדרש תהילים)

    ממדרשו של מולנור מרדכי

    הלך,עמד,ישב=צורות ומצבי פעילותו של האדם-כשדעתו נתונה למעשיו

    יש גם-שכב,אבל אז האדם ישן

    דוד המלך[כך אני משער]מקדים זאת למשפט:

    ובתורתו יהגה יומם ולילה,,,והרי בלילה הוא ישן,הכוונה היא גם ביום וגם בלילה כאשר

    האדם ער יהגה בתורה

    יהגה:

    1.יחשוב-הגות=מחשבה

    2.ינהג-כמו הגה במכונית

    3.ידבר-אף הגה,אף מילה,אף קול

    בלכתו,בעומדו וביושבו-יחשוב,ינהג וידבר לפי תורתו,,,

    תמו דברי מרדכי היהודי

      26/4/08 22:31:

    "אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים ובדרך חטאים לא עמד, ובמושב לצים לא ישב" (תהילים א')

     

    שאם הלך סופו לעמוד,

    ואם עמד סופו לישב,

    ואם ישב סופו ללוץ."

    (מדרש תהילים)

      26/4/08 22:19:

     

    צטט: שרי אריסון יוצרת 2008-04-26 22:14:37

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-26 21:21:11

    יפה כתבת

    למרות שאיני מתעמק בשירה

    אולי שנים טובות?

    אולי שלמה המלך סלל לך דרך חדשה...

     

    תודה על כוכבך שזרח לי...

    הולך בדרך האב בעזרת חכמת הבן[אשרי האיש אשר לא הלך,,,]

      26/4/08 22:14:

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-26 21:21:11

    יפה כתבת

    למרות שאיני מתעמק בשירה

    אולי שנים טובות?

    אולי שלמה המלך סלל לך דרך חדשה...

     

    תודה על כוכבך שזרח לי...

      26/4/08 21:21:

    יפה כתבת

    למרות שאיני מתעמק בשירה

    אולי שנים טובות?

      26/4/08 20:48:

    תודה,

    מאחר שבני ישראל נגאלו בניסן אולי אפשר לברך בשנה טובה?

    העוצמה שבזרימה

    שיר השירים אשר הבאת

    מהלך קסם בזרימה

     

    אהבתי

     

    כוכב ותודה

     

    שבוע טוב

    דבי 

    0

    "פתחי לי אחותי...שראשי נמלא טל קוצותי רסיסי לילה..."

    33 תגובות   יום שבת, 26/4/08, 20:23
      אני ישנה ולבי ער- כי ההרגלים מכהים את חושייך  אבל למזלי  ליבך ממשיך לפעום בקצב חיי למרות תרדמתך... ואז בהסח הדעת כדרכן של מציאות את שומעת את קול דודי דופק- עם הסיסמא של הניצחיות : אחותי רעיתי יונתי תמתי.

     שראשי נמלא טל קוצותי רסיסי לילה- שהרי אני לילה שלם סופג את רסיסי הטל כל הדרך לחדרך...ואת על מה את מתחשבנת אתי? בפרטים שוליים ביחס לניצחיות שלנו: פשטתי את כותנתי איככה אלבשנה רחצתי את רגלי איכה אטנפם. 

     דודי שלח ידו מן החור ומעי המו עליו- אני מתבונן בך דרך חור המנעול ואני חש את ריגושך שהרי מעי המו עלי... 

     קמתי אני לפתוח לדודי- מתי פתחת? אחרי שהשארת אותי בלילה אפל וקר בבדידות מקפיאה? איך יכולת לאכזב את שאהבה נפשי, שהרי לא התחברת אלי ברגע הדפיקה על דלתך,  מתי תביני שה"אהבה מכסה על הכול" כולל על עצלותך. תשוקתך היתה בנויה עם תמהיל של עצלות  ונהנתנות שהרי העדת על עצמך ש: וידי נטפו מור ואצבעותי מור עובר על כפות המנעול- ולכן  פתחת  לי באיחור שנבע מכובד גופך  ודודי חמק עבר- כי נמאס לו ואז נזכרת? נפשי יצאה בדברו בקשתיהו ולא מצאתיהו קראתיו ולא ענני. כי החטא הוא סוג של  החטאה שגרמה לך לשנות במשך שנים את  שחיפשנו... שלא לדבר על ההשפלות כפי שכתבת לי בהמשך:  מצאוני השומרים הסובבים בעיר הכוני פצעוני, נשאו את רדידי מעלי שומרי החומות"

     

    הטקסט ברצף:

    "אני ישנה ולבי ער, קול דודי דופק, פתחי לי אחותי רעיתי יונתי תמתי שראשי נמלא טל קוצותי רסיסי לילה. פשטתי את כותנתי איככה אלבשנה רחצתי את רגלי אינכה אטנפם. דודי שלח ידו מן החור ומעי המו עליו. קמתי אני לפתוח לדודי וידי נטפו מור ואצבעותי מור עובר על כפות המנעול. פתחתי אני לדודי ודודי חמק עבר נפשי יצאה בדברו בקשתיהו ולא מצאתיהו קראתיו ולא ענני. מצאוני השומרים הסובבים בעיר הכוני פצעוני, נשאו את רדידי מעלי שומרי החומות".החכם באדם (שיה"ש ה').

    החכם באדם כתב 3,000 משל והמובחר שבינהם קהלת ושר 5,000 שירים  ושיר השירים הוא המובחר מכולם. מצ"ב קטע, לרגל קריאתו בשביעי של פסח

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      הקו אל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      ארכיון

      פרופיל

      הקו אל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגובות אחרונות

      רשימה

      פרופיל

      הקו א-ל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגובות אחרונות

      רשימה