כותרות TheMarker >
    ';

    פרופיל

    הקו א-ל התקווה
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    פוסטים אחרונים

    code2hope

    מעורר ומורד בכח המשיכה, לעבר התקווה

    תגובות (54)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      2/5/08 13:02:

    זאת לא ההגדרה - מזיק, אך קיימת תופעת לוואי שבכל מקום שיש יתרון טכנולוגי נוצרת נכות אנושית...לכן הנאציזם פרץ ולא בכדי, אחרי המהפכה התעשייתית ולכן  האנשים איבדו את הצלם האנושי, בגלל המכניזם יתר...צריך איזון בין המכניזם להשקפה... 

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-05-01 08:49:54

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 18:33:31

    הקדמה והטכניקה רק מזיקים לבני האדם,,,

    רק? מזיקים?

    במה?

    בזה שהם מאפשרים חיים נוחים יותר?

    בזה שהם מאפשרים לך להגיע ממקום למקום במהירות, בנוחות ובבטחון (יחסי...)?

    בזה שהם מאפשרים לך להתחמם בחורף ולהצטנן בקיץ בלחיצת כפתור?

    בזה שאתה לא צריך לצאת לציד בחץ וקשת אלא הכל מזומן לך בסופר?

    בזה שהם מרפאים את מחלותיך ואתה לא מת בגיל 40?

    בזה שיש לך פנאי למכביר להסתובב ולהתקשקש להנאתך בקפה דה-מרקר?

    זה רק מזיק?

     

      2/5/08 12:57:

    הארת את עיניי מעצם שאלתך...

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-05-01 08:44:10

     

    צטט: מורדת גטו וארשה 2008-04-30 22:15:45

    ניצחון מלשון נצח...

     

    האם לזה התכוון הקב"ה בתנורו של עכנאי?

     

      1/5/08 08:49:

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 18:33:31

    הקדמה והטכניקה רק מזיקים לבני האדם,,,

    רק? מזיקים?

    במה?

    בזה שהם מאפשרים חיים נוחים יותר?

    בזה שהם מאפשרים לך להגיע ממקום למקום במהירות, בנוחות ובבטחון (יחסי...)?

    בזה שהם מאפשרים לך להתחמם בחורף ולהצטנן בקיץ בלחיצת כפתור?

    בזה שאתה לא צריך לצאת לציד בחץ וקשת אלא הכל מזומן לך בסופר?

    בזה שהם מרפאים את מחלותיך ואתה לא מת בגיל 40?

    בזה שיש לך פנאי למכביר להסתובב ולהתקשקש להנאתך בקפה דה-מרקר?

    זה רק מזיק?

      1/5/08 08:44:

     

    צטט: מורדת גטו וארשה 2008-04-30 22:15:45

    ניצחון מלשון נצח...

     

    האם לזה התכוון הקב"ה בתנורו של עכנאי?

      30/4/08 22:15:

    ניצחון מלשון נצח...

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-30 15:19:41

     

    צטט: מורדת גטו וארשה 2008-04-30 11:27:45

    ענית לשאלתך! שהרי באם הטיפה מתאדה ונעלמת זה מוכיח גם שזאת מהותה, כי היא נעלמה...

    אכן, ניצחתני...

    ("ניצחוני בניי, ניצחוני בניי").

     

      30/4/08 18:33:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-30 18:09:59

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 16:57:38

    צפי וקראי על ניסויים המוכיחים חשיבה ותקשורת "ותכונות שכליות"

    אין לי מה להעדיף,אני חיה מסוג אדם

    קצרה היריעה מהשתרע וגם הסבלנות,מכדי להתווכח,,,

    צפיתי וגם קראתי...

    החשיבה והתקשורת הם ברמה מאד בסיסית.

    והא ראיה - יש להניח שלא צפית ולא קראת על ניסויים מהסוג הנ"ל שערכו חיות בבני-אדם. נכון?

    מכל מקום - אתה לא חייב לענות לי אם פסה סבלנותך...

    הם חיים אחרת,איננו יכולים לתקשר אתם,כך שלא נדע אם הם צופים הליכותינו

    או מאבחנים אותנו,אולי הם חכמים יותר ואינם זקוקים לכתב או ניסוי או מכשירים

    הם נבראו לפנינו לפי התנכ וגם לפי דרווין,יש להניח שרכשו הרבה לפני שהאדם הופיע

    לפי דעתי חייהם טובים יותר,הקדמה והטכניקה רק מזיקים לבני האדם,,,

      30/4/08 18:09:

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 16:57:38

    צפי וקראי על ניסויים המוכיחים חשיבה ותקשורת "ותכונות שכליות"

    אין לי מה להעדיף,אני חיה מסוג אדם

    קצרה היריעה מהשתרע וגם הסבלנות,מכדי להתווכח,,,

    צפיתי וגם קראתי...

    החשיבה והתקשורת הם ברמה מאד בסיסית.

    והא ראיה - יש להניח שלא צפית ולא קראת על ניסויים מהסוג הנ"ל שערכו חיות בבני-אדם. נכון?

    מכל מקום - אתה לא חייב לענות לי אם פסה סבלנותך...

      30/4/08 16:57:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-30 15:17:42

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 10:25:53

     

    1.איננו יודעים מה החיות חושבות-והן חושבות!

    2.הם מתקשרים ביניהם,איננו יודעים אודות מה

    3.ומה עם יכולותיהם העדיפות על האדם?העדר בצע,רוע,חמדנות,אין חיות[בטבע]

      שצריכות דיאטה,הן מהירות יותר וחזקות יותר,חוש ראייתם טובה יותר,כמו חוש הריח

      השמיעה והטעם,הן יודעות לנווט על פני כדור הארץ ומתחת למים,מה שאדם לא

      מסוגל,,,

    4.הן טובות מאתנו-החיות

    1. אם איננו יודעים מה החיות חושבות - מנין לך שהן חושבות?

    2. אם איננו יודעים אודות מה הם מתקשרים ביניהם - מנין לך שהם מתקשרים?

    3. האם תכונות פיזיות כמו כח, חושים חדים (שלא כל החיות ניחנו בהם...) עדיפות על תכונות שכליות? האדם מסוגל לכל מה שציינת ולהרבה יותר, ע"י שימוש בכלים שהמציא ובנה באמצעות השכל...

    העובדה שבקרב החיות רק החזקים שורדים בהחלט מצביעה על התכונות השליליות שהזכרת...

     

    4. האם היית מעדיף להיות חיה?

    צפי וקראי על ניסויים המוכיחים חשיבה ותקשורת "ותכונות שכליות"

    אין לי מה להעדיף,אני חיה מסוג אדם

    קצרה היריעה מהשתרע וגם הסבלנות,מכדי להתווכח,,,

      30/4/08 15:19:

     

    צטט: מורדת גטו וארשה 2008-04-30 11:27:45

    ענית לשאלתך! שהרי באם הטיפה מתאדה ונעלמת זה מוכיח גם שזאת מהותה, כי היא נעלמה...

    אכן, ניצחתני...

    ("ניצחוני בניי, ניצחוני בניי").

      30/4/08 15:17:

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 10:25:53

     

    1.איננו יודעים מה החיות חושבות-והן חושבות!

    2.הם מתקשרים ביניהם,איננו יודעים אודות מה

    3.ומה עם יכולותיהם העדיפות על האדם?העדר בצע,רוע,חמדנות,אין חיות[בטבע]

      שצריכות דיאטה,הן מהירות יותר וחזקות יותר,חוש ראייתם טובה יותר,כמו חוש הריח

      השמיעה והטעם,הן יודעות לנווט על פני כדור הארץ ומתחת למים,מה שאדם לא

      מסוגל,,,

    4.הן טובות מאתנו-החיות

    1. אם איננו יודעים מה החיות חושבות - מנין לך שהן חושבות?

    2. אם איננו יודעים אודות מה הם מתקשרים ביניהם - מנין לך שהם מתקשרים?

    3. האם תכונות פיזיות כמו כח, חושים חדים (שלא כל החיות ניחנו בהם...) עדיפות על תכונות שכליות? האדם מסוגל לכל מה שציינת ולהרבה יותר, ע"י שימוש בכלים שהמציא ובנה באמצעות השכל...

    העובדה שבקרב החיות רק החזקים שורדים בהחלט מצביעה על התכונות השליליות שהזכרת...

     

    4. האם היית מעדיף להיות חיה?

      30/4/08 11:31:

    קראתי פעם במהר"ל שהחיות קרובות לאלוהים ביתר שאת בגלל שהשכל מאבד לדעת את תמימותנו...

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 10:25:53

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-30 10:08:47

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 08:06:32

     

    דומים גם דומים,אפילו זהים,-האדם והקוף

    ובכלל כבר נאמר:

    כי מקרה בני האדם ומקרה הבהמה ומקרה אחד להם כמות זה כן מות זה ורוח אחד לכל ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל ספר - קהלת / פרק - ג / פסוק - יט

    אתה באמת סבור שמותר האדם מן הבהמה אין?

    מה באשר ליכולת שלך לחשוב ולהביע את דעתך ולתקשר באופן פילוסופי עם חבריך בני-האדם? האם יכולת זו אינה מותר האדם?

    האם אתה באמת סבור שהכל הבל?

    1.איננו יודעים מה החיות חושבות-והן חושבות!

    2.הם מתקשרים ביניהם,איננו יודעים אודות מה

    3.ומה עם יכולותיהם העדיפות על האדם?העדר בצע,רוע,חמדנות,אין חיות[בטבע]

      שצריכות דיאטה,הן מהירות יותר וחזקות יותר,חוש ראייתם טובה יותר,כמו חוש הריח

      השמיעה והטעם,הן יודעות לנווט על פני כדור הארץ ומתחת למים,מה שאדם לא

      מסוגל,,,

    4.הן טובות מאתנו-החיות

     

      30/4/08 11:27:

    ענית לשאלתך! שהרי באם הטיפה מתאדה ונעלמת זה מוכיח גם שזאת מהותה, כי היא נעלמה...

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-30 10:12:03

     

    צטט: מורדת גטו ורשה 2008-04-30 08:02:41

    לשין שאלת שאלה חכמה לגבי מהיא המהות של המהות, כותב על זה הגאון: לטיפת מים יש שתי תכונות הטיפה לחה וקרה, מה ניתן לבדל? את הקור ע"י חימום מכאן יוצא שהטיפה במהותה לחה !

    תודה לך...

    אבל הגאון התעלם מהעובדה שע"י חימומה - הטיפה מתאדה!

    חן-חן לך...

     

      30/4/08 10:25:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-30 10:08:47

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 08:06:32

     

    דומים גם דומים,אפילו זהים,-האדם והקוף

    ובכלל כבר נאמר:

    כי מקרה בני האדם ומקרה הבהמה ומקרה אחד להם כמות זה כן מות זה ורוח אחד לכל ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל ספר - קהלת / פרק - ג / פסוק - יט

    אתה באמת סבור שמותר האדם מן הבהמה אין?

    מה באשר ליכולת שלך לחשוב ולהביע את דעתך ולתקשר באופן פילוסופי עם חבריך בני-האדם? האם יכולת זו אינה מותר האדם?

    האם אתה באמת סבור שהכל הבל?

    1.איננו יודעים מה החיות חושבות-והן חושבות!

    2.הם מתקשרים ביניהם,איננו יודעים אודות מה

    3.ומה עם יכולותיהם העדיפות על האדם?העדר בצע,רוע,חמדנות,אין חיות[בטבע]

      שצריכות דיאטה,הן מהירות יותר וחזקות יותר,חוש ראייתם טובה יותר,כמו חוש הריח

      השמיעה והטעם,הן יודעות לנווט על פני כדור הארץ ומתחת למים,מה שאדם לא

      מסוגל,,,

    4.הן טובות מאתנו-החיות

      30/4/08 10:15:

    ומעניין לעניין באותו עניין...

    ראה משל השעווה של ד'קרט...

      30/4/08 10:12:

     

    צטט: מורדת גטו ורשה 2008-04-30 08:02:41

    לשין שאלת שאלה חכמה לגבי מהיא המהות של המהות, כותב על זה הגאון: לטיפת מים יש שתי תכונות הטיפה לחה וקרה, מה ניתן לבדל? את הקור ע"י חימום מכאן יוצא שהטיפה במהותה לחה !

    תודה לך...

    אבל הגאון התעלם מהעובדה שע"י חימומה - הטיפה מתאדה!

    חן-חן לך...

      30/4/08 10:08:

     

    צטט: מרדכי מולנור 2008-04-30 08:06:32

     

    דומים גם דומים,אפילו זהים,-האדם והקוף

    ובכלל כבר נאמר:

    כי מקרה בני האדם ומקרה הבהמה ומקרה אחד להם כמות זה כן מות זה ורוח אחד לכל ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל ספר - קהלת / פרק - ג / פסוק - יט

    אתה באמת סבור שמותר האדם מן הבהמה אין?

    מה באשר ליכולת שלך לחשוב ולהביע את דעתך ולתקשר באופן פילוסופי עם חבריך בני-האדם? האם יכולת זו אינה מותר האדם?

    האם אתה באמת סבור שהכל הבל?

      30/4/08 08:06:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-30 07:41:45

     

    צטט: מורדת גטו ורשה 2008-04-29 17:31:41

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-29 16:29:39

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-28 08:27:52

     

    לעניות דעתי אין הבדל בין הפשט, רמז, דרש סוד- פרדס.

    כמו שהים שלמרות שיש בו זרמים שונים בעוצמה ובטמפ' למרות זאת הוא קרוי ים...

    כמו שזרם חם שונה מזרם קר כך גם הפשט שונה מהדרש אפילו שכולם הם פרשנות...

    אני יכולה להעדיף זרם כזה על זרם אחר.

    להשתעשע באגדה אבל לקבל את הבקורת...

    גם לזרמים החמים והקרים יש מכנה משותף במהות, הם לחים...

    השאלה היא:

    מהי ומהות, אלו תכונות מרכיבות אותה ובעיקר - אלו תכונות הן דומיננטיות וככאלה הן מאפיינות אותה?

    האדם והקוף, למשל, עשויים בשר ודם ולכן יש להם מכנה משותף במהות - אבל האם הם דומים מהותית?

    דומים גם דומים,אפילו זהים,-האדם והקוף

    ובכלל כבר נאמר:

    כי מקרה בני האדם ומקרה הבהמה ומקרה אחד להם כמות זה כן מות זה ורוח אחד לכל ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל ספר - קהלת / פרק - ג / פסוק - יט

      30/4/08 08:02:

    לשין שאלת שאלה חכמה לגבי מהיא המהות של המהות, כותב על זה הגאון: לטיפת מים יש שתי תכונות הטיפה לחה וקרה, מה ניתן לבדל? את הקור ע"י חימום מכאן יוצא שהטיפה במהותה לחה !

    תודה לך...

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-30 07:41:45

     

    צטט: מורדת גטו ורשה 2008-04-29 17:31:41

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-29 16:29:39

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-28 08:27:52

     

    לעניות דעתי אין הבדל בין הפשט, רמז, דרש סוד- פרדס.

    כמו שהים שלמרות שיש בו זרמים שונים בעוצמה ובטמפ' למרות זאת הוא קרוי ים...

    כמו שזרם חם שונה מזרם קר כך גם הפשט שונה מהדרש אפילו שכולם הם פרשנות...

    אני יכולה להעדיף זרם כזה על זרם אחר.

    להשתעשע באגדה אבל לקבל את הבקורת...

    גם לזרמים החמים והקרים יש מכנה משותף במהות, הם לחים...

    השאלה היא:

    מהי ומהות, אלו תכונות מרכיבות אותה ובעיקר - אלו תכונות הן דומיננטיות וככאלה הן מאפיינות אותה?

    האדם והקוף, למשל, עשויים בשר ודם ולכן יש להם מכנה משותף במהות - אבל האם הם דומים מהותית?

     

      30/4/08 07:44:

    אופס... קוצה של ו"ו...

    השאלה היא, כמובן: "מהי מהות?"

    ולא "מהי ומהות?"

      30/4/08 07:41:

     

    צטט: מורדת גטו ורשה 2008-04-29 17:31:41

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-29 16:29:39

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-28 08:27:52

     

    לעניות דעתי אין הבדל בין הפשט, רמז, דרש סוד- פרדס.

    כמו שהים שלמרות שיש בו זרמים שונים בעוצמה ובטמפ' למרות זאת הוא קרוי ים...

    כמו שזרם חם שונה מזרם קר כך גם הפשט שונה מהדרש אפילו שכולם הם פרשנות...

    אני יכולה להעדיף זרם כזה על זרם אחר.

    להשתעשע באגדה אבל לקבל את הבקורת...

    גם לזרמים החמים והקרים יש מכנה משותף במהות, הם לחים...

    השאלה היא:

    מהי ומהות, אלו תכונות מרכיבות אותה ובעיקר - אלו תכונות הן דומיננטיות וככאלה הן מאפיינות אותה?

    האדם והקוף, למשל, עשויים בשר ודם ולכן יש להם מכנה משותף במהות - אבל האם הם דומים מהותית?

      29/4/08 17:31:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-29 16:29:39

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-28 08:27:52

     

    לעניות דעתי אין הבדל בין הפשט, רמז, דרש סוד- פרדס.

    כמו שהים שלמרות שיש בו זרמים שונים בעוצמה ובטמפ' למרות זאת הוא קרוי ים...

    כמו שזרם חם שונה מזרם קר כך גם הפשט שונה מהדרש אפילו שכולם הם פרשנות...

    אני יכולה להעדיף זרם כזה על זרם אחר.

    להשתעשע באגדה אבל לקבל את הבקורת...

    גם לזרמים החמים והקרים יש מכנה משותף במהות, הם לחים...

      29/4/08 17:30:

     

    צטט: אבי אורן 2008-04-29 05:24:03

    ישר כח...

    וגם מוח אני מקווה...תודה

      29/4/08 17:29:

     

    צטט: תמי ! 2008-04-29 00:21:06

    שווה לככב

    תודה, שומר אותו על לוח ליבי...

      29/4/08 17:29:

     

    צטט: ש י פ ו פ ה 2008-04-28 21:22:43

    אשת חיל של אמת!

    אשת חיל מי ימצא? מי?

      29/4/08 16:29:

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-28 08:27:52

     

    לעניות דעתי אין הבדל בין הפשט, רמז, דרש סוד- פרדס.

    כמו שהים שלמרות שיש בו זרמים שונים בעוצמה ובטמפ' למרות זאת הוא קרוי ים...

    כמו שזרם חם שונה מזרם קר כך גם הפשט שונה מהדרש אפילו שכולם הם פרשנות...

    אני יכולה להעדיף זרם כזה על זרם אחר.

    להשתעשע באגדה אבל לקבל את הבקורת...

      29/4/08 05:24:
    ישר כח...
      29/4/08 00:21:
    שווה לככב
      28/4/08 21:22:
    אשת חיל של אמת!
      28/4/08 16:33:

    לתמיר חברי,

    חיזקת אותי ולכן טרחתי להביא לך פוסט ישן שלי מרוב התלהבות, על שאתה  מחובר למקורותנו...להלן הפוסט הישן שלי המוקדש לך:

    מדוע לדעתך מוליכי הדעת בעולם שואבים את הכוח היצירתי מכאן ואנו מחקים אותם ככלב שרץ אחרי זנבו?

    הסרט מטריקס מציג את ציון כערך עליון למרות שאצלנו למי שוראים ציון זה פדיחא?

    üמדונה  שואבת את יצירותיה מכאן...

    ציון הייתה הקונספט ו/או החזון הבולט ביותר בהיסטוריה שהתממש...
    üבמפגש אמנים בעין הוד בשנת 1980, התייחס ז'אן פול סארטר  לחיבתם של אמנים ישראלים לתרבויות זרות ואמר שבמרתפי הבנקים שלנו יש מילארדיים של דעות ואילו אנחנו הולכים ומבקשים הלוואות בבנקים זרים..."אתם יודעים כמה אתם עשירים? שאל סארטר ראה:   

    צטט: תמיר יוסף גל 2008-04-28 14:40:06

    תודה על פוסט יפה

    אני בכלל אוהב לעסוק בדברי המלך שלמה.

    ראה מה כותב שלמה בקהלת ז: (מתחיל בפסוק כו):

    "ומוצא אני מר ממות, את האשה אשר היא מצודים וחרמים לבה, אסורים ידיה, טוב לפני האלוהים ימלט ממנה וחוטא ילכד בה".

    "אשר עוד בקשה נפשי ולא מצאתי, אדם אחד מאלף מצאתי, ואשה בכל אלה לא מצאתי".

    "לבד ראה זה מצאתי : אשר עשה האלוהים את האדם ישר, והמה ביקשו חשבנות רבים".

     

     

      28/4/08 14:40:

    תודה על פוסט יפה

    אני בכלל אוהב לעסוק בדברי המלך שלמה.

    ראה מה כותב שלמה בקהלת ז: (מתחיל בפסוק כו):

    "ומוצא אני מר ממות, את האשה אשר היא מצודים וחרמים לבה, אסורים ידיה, טוב לפני האלוהים ימלט ממנה וחוטא ילכד בה".

    "אשר עוד בקשה נפשי ולא מצאתי, אדם אחד מאלף מצאתי, ואשה בכל אלה לא מצאתי".

    "לבד ראה זה מצאתי : אשר עשה האלוהים את האדם ישר, והמה ביקשו חשבנות רבים".

     

      28/4/08 14:10:

     

    צטט: אסנת אמנית,מעצבת. 2008-04-28 08:42:53

    גם אני ראיתי בטקסט את הנמשל של האלוהים ועם ישראל.

    דבר אחד נבצר מבינתי-איך היה למלך שלומה כוח ל1000 נשים כשלבעלי

    אין כח לאישה אחת.שזה בעצם יתרון וחיסרון כאחד.

    1.לשלמה היו 300 נשים שרות ו-700 פילגשים

    2.שלמה חי בנפרד מנשים אלו,איננו יודעים אל מי בא,את מי פגש ובאיזו תדירות

    3.עד כמה שידוע לי היה לו בן אחד בלבד-רחבעם

    4.יתרון או חסרון,החליטי את,או זה או זה

    5.אולי פשוט,שאלי את בעלך לפשר הדבר

      28/4/08 14:05:

     

    צטט: נרי בר-און 2008-04-28 08:37:32

    "כדי שלא תזוח דעתה. ולקח נערה אחת שפלה משועבדת בין שאר שפחות בת טובים כולה זרע אמת."

     

     

    חלפו השנים והנה זחה דעתה -"המלך הגדול הוא אלהים,לקח לו את ישראל מכל העמים,, ".

     

    חושבת היא שמורמת היא מכל העמים, שאלוהים בכבודו ובעצמו יש לו העדפות לילדיו וזכות השיבה  שלה גדולה מזכותם של אחרים.

     

    עכשיו יחשוב המלך שוב, אם זאת השותפה איתה רצה להביא אור. כמו כל חוטא שחושב שבתשובתו ימחק את מעלליו, היא משננת לעצמה כי  "אם יעזבנה שיחזירנה לאחר שתשוב ותתחנן אליו" וכך מזלזלת בחובה כלפי שאר העמים אינה רואה שנפילתה קרבה  וחושבת היא "גם בנפילתה היא קוראת כתובתה ומתחנפת ומבקשת פני אדוניה שישיב וינשקנה מנשיקות פיהו כבימי קדם כי זה היה השיא..."

     

     חנופה ויהירות יוצרות את המסך בו מסתיר פניו ממנה

     

    הצלחת "להגניב" לפה את זכות השיבה,אבל זו חובת השיבה,לארץ המובטחת

    אין לנו יותר זכויות,אלא יותר חובות,בעצם הבחרנו מכל העמים

    בענין המסך,יכול להיות,איני מיימר לדעת מחשבות אלהים

     

      28/4/08 14:04:

     

    צטט: שיווה 2008-04-28 13:45:10

     

    ריגשת אותי שריגשתי אותך...

    ריגשתצוחק

     

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-28 10:41:

    העיקרון שלי הוא: לא באתי לחדש דבר אלא להזכיר לך את ששכחת...זה מרגש יותר מלחדש דבר שלא מובן...

     

     

      28/4/08 13:45:

     

    ריגשתצוחק

     

     

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-28 10:41:

    העיקרון שלי הוא: לא באתי לחדש דבר אלא להזכיר לך את ששכחת...זה מרגש יותר מלחדש דבר שלא מובן...

     

      28/4/08 13:27:

     

    צטט: יואל י 2008-04-28 13:10:59

    לא תמיד הנוצץ הוא זהב.

    גם כשאנו מתחילים מאפס,עלינו לזכור כי עלינו להסתפק במה שיש.

    כשניתן לנו מטבע זהב,אל לנו לשכוח מאיפה באנו,כחותם נצח על לוח הלב.

    התהילה והכוח רק יובילו אותנו אל האבדון המהיר..

     

     

    פוסט יפה כתבת. 

    תודה יקירי...

    מסכים אתך שהכוח מוליך לאבדון

     כמו שאברהם לינקולן אמר הרבה עמדו בניסיון של הסבל ומעטים הצליחו לעמוד בניסיון של ההצלחה...

     

    גם בורא עולם לימד אותנו על זה פרק שהרי כתוב שבכל מקום שאתה מוצא את גדולתו של הבורא, שם אתה מוצא את ענוונותו...

      28/4/08 13:10:

    לא תמיד הנוצץ הוא זהב.

    גם כשאנו מתחילים מאפס,עלינו לזכור כי עלינו להסתפק במה שיש.

    כשניתן לנו מטבע זהב,אל לנו לשכוח מאיפה באנו,כחותם נצח על לוח הלב.

    התהילה והכוח רק יובילו אותנו אל האבדון המהיר..

     

     

    פוסט יפה כתבת. 

      28/4/08 12:06:

     

    צטט: חיים אברהם 2008-04-28 11:31:02

    אשת חיל משלי פרק ל"א  

    אֵשֶׁת חַיִל מִי יִמְצָא   וְרָחֹק מִפְּנִינִים מִכְרָהּ

     בָּטַח בָּהּ לֵב בַּעְלָהּ   וְשָׁלָל לֹא יֶחְסָר

    גְּמָלַתְהוּ טוֹב וְלֹא רָע   כֹּל יְמֵי חַיֶּיהָ

    דָּרְשָׁה צֶמֶר וּפִשְׁתִּים   וַתַּעַשׂ בְּחֵפֶץ כַּפֶּיהָ

    הָיְתָה כָּאֳנִיּוֹת סוֹחֵר   מִמֶּרְחָק תָּבִיא לַחְמָהּ

     וַתָּקָם בְּעוֹד לַיְלָה   וַתִּתֵּן טֶרֶף לְבֵיתָהּ וְחֹק לְנַעֲרֹתֶיהָ

     זָמְמָה שָׂדֶה וַתִּקָּחֵהוּ   מִפְּרִי כַפֶּיהָ נָטְעָה כָּרֶם

    חָגְרָה בְעוֹז מָתְנֶיהָ   וַתְּאַמֵּץ זְרוֹעֹתֶיהָ

     טָעֲמָה כִּי טוֹב סַחְרָהּ   לֹא יִכְבֶּה בַלַּיְלָה נֵרָהּ

     יָדֶיהָ שִׁלְּחָה בַכִּישׁוֹר   וְכַפֶּיהָ תָּמְכוּ פָלֶךְ

    כַּפָּהּ פָּרְשָׂה לֶעָנִי   וְיָדֶיהָ שִׁלְּחָה לָאֶבְיוֹן

    לֹא תִירָא לְבֵיתָהּ מִשָּׁלֶג   כִּי כָל בֵּיתָהּ לָבֻשׁ שָׁנִים

     מַרְבַדִּים עָשְׂתָה לָּהּ   שֵׁשׁ וְאַרְגָּמָן לְבוּשָׁהּ

     נוֹדָע בַּשְּׁעָרִים בַּעְלָהּ   בְּשִׁבְתּוֹ עִם זִקְנֵי אָרֶץ

    סָדִין עָשְׂתָה וַתִּמְכֹּר   וַחֲגוֹר נָתְנָה לַכְּנַעֲנִי

     עוֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ   וַתִּשְׂחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן

     פִּיהָ פָּתְחָה בְחָכְמָה   וְתוֹרַת חֶסֶד עַל לְשׁוֹנָהּ

     צוֹפִיָּה הֲלִיכוֹת בֵּיתָהּ   וְלֶחֶם עַצְלוּת לֹא תֹאכֵל

     קָמוּ בָנֶיהָ וַיְאַשְּׁרוּהָ   בַּעְלָהּ וַיְהַלְלָהּ

    רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל   וְאַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה

    שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי   אִשָּׁה יִרְאַת ה' הִיא תִתְהַלָּל

    תְּנוּ לָהּ מִפְּרִי יָדֶיהָ   וִיהַלְלוּהָ בַשְּׁעָרִים מַעֲשֶׂיהָ

     

    אשת חיל, לזה התכוון שלמה המלך.

    *

    יקירי, סידרתי לך את האשת חייל המקסים ע"פ האל"ף בי"ת ועוד תראה כמה פעלים יש בשיר להבדיל מהשירים של היום: חשבתי, פינטזתי ועוד...

      28/4/08 11:31:
    אשת חיל משלי פרק ל"א   אֵשֶׁת חַיִל מִי יִמְצָא   וְרָחֹק מִפְּנִינִים מִכְרָהּ בָּטַח בָּהּ לֵב בַּעְלָהּ   וְשָׁלָל לֹא יֶחְסָר גְּמָלַתְהוּ טוֹב וְלֹא רָע   כֹּל יְמֵי חַיֶּיהָ דָּרְשָׁה צֶמֶר וּפִשְׁתִּים   וַתַּעַשׂ בְּחֵפֶץ כַּפֶּיהָ הָיְתָה כָּאֳנִיּוֹת סוֹחֵר   מִמֶּרְחָק תָּבִיא לַחְמָהּ וַתָּקָם בְּעוֹד לַיְלָה   וַתִּתֵּן טֶרֶף לְבֵיתָהּ וְחֹק לְנַעֲרֹתֶיהָ זָמְמָה שָׂדֶה וַתִּקָּחֵהוּ   מִפְּרִי כַפֶּיהָ נָטְעָה כָּרֶם חָגְרָה בְעוֹז מָתְנֶיהָ   וַתְּאַמֵּץ זְרוֹעֹתֶיהָ טָעֲמָה כִּי טוֹב סַחְרָהּ   לֹא יִכְבֶּה בַלַּיְלָה נֵרָהּ יָדֶיהָ שִׁלְּחָה בַכִּישׁוֹר   וְכַפֶּיהָ תָּמְכוּ פָלֶךְ כַּפָּהּ פָּרְשָׂה לֶעָנִי   וְיָדֶיהָ שִׁלְּחָה לָאֶבְיוֹן לֹא תִירָא לְבֵיתָהּ מִשָּׁלֶג   כִּי כָל בֵּיתָהּ לָבֻשׁ שָׁנִים מַרְבַדִּים עָשְׂתָה לָּהּ   שֵׁשׁ וְאַרְגָּמָן לְבוּשָׁהּ נוֹדָע בַּשְּׁעָרִים בַּעְלָהּ   בְּשִׁבְתּוֹ עִם זִקְנֵי אָרֶץ סָדִין עָשְׂתָה וַתִּמְכֹּר   וַחֲגוֹר נָתְנָה לַכְּנַעֲנִי עוֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ   וַתִּשְׂחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן פִּיהָ פָּתְחָה בְחָכְמָה   וְתוֹרַת חֶסֶד עַל לְשׁוֹנָהּ צוֹפִיָּה הֲלִיכוֹת בֵּיתָהּ   וְלֶחֶם עַצְלוּת לֹא תֹאכֵל קָמוּ בָנֶיהָ וַיְאַשְּׁרוּהָ   בַּעְלָהּ וַיְהַלְלָהּ רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל   וְאַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי   אִשָּׁה יִרְאַת ה' הִיא תִתְהַלָּל תְּנוּ לָהּ מִפְּרִי יָדֶיהָ   וִיהַלְלוּהָ בַשְּׁעָרִים מַעֲשֶׂיהָ

    אשת חיל, לזה התכוון שלמה המלך.

    *

      28/4/08 10:41:

     

    צטט: שיווה 2008-04-28 10:06:50

    סיפור עם מוטיבים הקיימים במיתוסים רבים.

    ההיסוסים של ה"טוב" אם הוא באמת כל כך טוב

    והאם ה"רע" הוא כל כך רע.

    המשל והנמשל - בגידה - תרתי משמעקורץ

    העיקרון שלי הוא: לא באתי לחדש דבר אלא להזכיר לך את ששכחת...זה מרגש יותר מלחדש דבר שלא מובן...

      28/4/08 10:06:

    סיפור עם מוטיבים הקיימים במיתוסים רבים.

    ההיסוסים של ה"טוב" אם הוא באמת כל כך טוב

    והאם ה"רע" הוא כל כך רע.

    המשל והנמשל - בגידה - תרתי משמעקורץ

      28/4/08 09:29:

    יש לי משפט על זה "מאחורי כל גבר מצליח עומדת אשה בזבזנית"

    - צוחק...

    צטט: שמעון באהבה 2008-04-28 09:25:00

    ידידי

    לו היית יודע כמה החלטות של מנהיגים

    עברו דרך מוחם של נשים גורלנו בידם

    לא מופתע

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-28 08:24:35

     

    צטט: שמעון באהבה 2008-04-28 08:08:05

    שלמה המלך מאלף נשים

    אחת לא מצא...

    חיפש כנראה את היפות והמיוחדות

    אשת החן והבל היופי.

    הנה פשוטת העם

    אשת חיל מי ימצא

     

    סיפר לי פעם מוכר כובעים במידרחוב בירושלים בעל הדרת פנים ששלמה המלך כמעט הפסיד את העולם הבא בגלל ה1,000 נשים שלו...

     

     

      28/4/08 09:25:

    ידידי

    לו היית יודע כמה החלטות של מנהיגים

    עברו דרך מוחם של נשים גורלנו בידם

    לא מופתע

    צטט: הזמנה לחוג 2008-04-28 08:24:35

     

    צטט: שמעון באהבה 2008-04-28 08:08:05

    שלמה המלך מאלף נשים

    אחת לא מצא...

    חיפש כנראה את היפות והמיוחדות

    אשת החן והבל היופי.

    הנה פשוטת העם

    אשת חיל מי ימצא

     

    סיפר לי פעם מוכר כובעים במידרחוב בירושלים בעל הדרת פנים ששלמה המלך כמעט הפסיד את העולם הבא בגלל ה1,000 נשים שלו...

     

      28/4/08 09:24:

     

    צטט: 7777777777777 2008-04-28 09:00:18

    להפליא כאשר יש לך מקום טוב בטוח.

    אין אנו מעריכים את הקיים ואת אותו טוב.

    אך מתי מתחילים שוב  להעריך את המקום הבטוח והטוב והקיים כאשר הוא נלקח ממך.

    כך גם בני האדם אינם מעריכים ומבינים כמה הם אהובים וכמה טוב להם בהווה.

    רק משהראו להם שוב את הצד האפל ונלקח מהם דבר מה .

    מתחילים להצטער ולהעריך את מה שהיה להם ולכן צריך לברך ולהודות על הקיים אין הוא כמובן מעליו.

    תודה על פוסט זה.

    לכן לחלל קוראים חלל כי הוא שאיר חלל במותו כי רק אז נזכרים באיכויות שהיו לו, מתוך חסרונו...

      28/4/08 09:22:

     

    צטט: אסנת אמנית,מעצבת. 2008-04-28 08:42:53

    גם אני ראיתי בטקסט את הנמשל של האלוהים ועם ישראל.

    דבר אחד נבצר מבינתי-איך היה למלך שלומה כוח ל1000 נשים כשלבעלי

    אין כח לאישה אחת.שזה בעצם יתרון וחיסרון כאחד.

     לאוסנת האמנית וגם המעצבת,

    קצת קשה לנו להבין (במחוזותנו) את שלמה המלך שכתב:

      3,000 משל והמובחר שבינהם קהלת ושר 5,000 שירים  ושיר השירים הוא המובחר מכולם...ושידע לדבר לעצים, לחיות ולהחיות מתים...

     העצה שלי אלייך בנושא האלף נשים, תנסי להחליף זהויות בשביל בעלך... 

      28/4/08 09:15:

     

    צטט: נרי בר-און 2008-04-28 08:37:32

    "כדי שלא תזוח דעתה. ולקח נערה אחת שפלה משועבדת בין שאר שפחות בת טובים כולה זרע אמת."

     

     

    חלפו השנים והנה זחה דעתה -"המלך הגדול הוא אלהים,לקח לו את ישראל מכל העמים,, ".

     

    חושבת היא שמורמת היא מכל העמים, שאלוהים בכבודו ובעצמו יש לו העדפות לילדיו וזכות השיבה  שלה גדולה מזכותם של אחרים.

     

    עכשיו יחשוב המלך שוב, אם זאת השותפה איתה רצה להביא אור. כמו כל חוטא שחושב שבתשובתו ימחק את מעלליו, היא משננת לעצמה כי  "אם יעזבנה שיחזירנה לאחר שתשוב ותתחנן אליו" וכך מזלזלת בחובה כלפי שאר העמים אינה רואה שנפילתה קרבה  וחושבת היא "גם בנפילתה היא קוראת כתובתה ומתחנפת ומבקשת פני אדוניה שישיב וינשקנה מנשיקות פיהו כבימי קדם כי זה היה השיא..."

     

     חנופה ויהירות יוצרות את המסך בו מסתיר פניו ממנה

     

    אספר לך משל נוסף הקשור למה שכתבת על המושג "השמעני את קולך"- יום אחד המלך שמע צעקות ממעבה היער "הצילו הצילו" מה התברר שהנאנסת הייתה מוקפת בחבורה של ליסטים...בא המלך והציל אותה מהם וכמו באגדות הם התחתנו...לימים היא בגדה בו והמלך התגעגע ל"הצילו" שלה, מה עשה המלך? זרק אותה שוב ליער ושוב אנסו אותה ואז היא צעקה בשנית "הצילו הצילו" ואז המלך התענג על צעקתה (כי ניזכר את שהיה) ואמר "השמעני את קולך" ...נדמה לי שראיתי את זה כתוב במדרש רבה

      28/4/08 09:00:

    להפליא כאשר יש לך מקום טוב בטוח.

    אין אנו מעריכים את הקיים ואת אותו טוב.

    אך מתי מתחילים שוב  להעריך את המקום הבטוח והטוב והקיים כאשר הוא נלקח ממך.

    כך גם בני האדם אינם מעריכים ומבינים כמה הם אהובים וכמה טוב להם בהווה.

    רק משהראו להם שוב את הצד האפל ונלקח מהם דבר מה .

    מתחילים להצטער ולהעריך את מה שהיה להם ולכן צריך לברך ולהודות על הקיים אין הוא כמובן מעליו.

    תודה על פוסט זה.

    גם אני ראיתי בטקסט את הנמשל של האלוהים ועם ישראל.

    דבר אחד נבצר מבינתי-איך היה למלך שלומה כוח ל1000 נשים כשלבעלי

    אין כח לאישה אחת.שזה בעצם יתרון וחיסרון כאחד.

      28/4/08 08:37:

    "כדי שלא תזוח דעתה. ולקח נערה אחת שפלה משועבדת בין שאר שפחות בת טובים כולה זרע אמת."

     

     

    חלפו השנים והנה זחה דעתה -"המלך הגדול הוא אלהים,לקח לו את ישראל מכל העמים,, ".

     

    חושבת היא שמורמת היא מכל העמים, שאלוהים בכבודו ובעצמו יש לו העדפות לילדיו וזכות השיבה  שלה גדולה מזכותם של אחרים.

     

    עכשיו יחשוב המלך שוב, אם זאת השותפה איתה רצה להביא אור. כמו כל חוטא שחושב שבתשובתו ימחק את מעלליו, היא משננת לעצמה כי  "אם יעזבנה שיחזירנה לאחר שתשוב ותתחנן אליו" וכך מזלזלת בחובה כלפי שאר העמים אינה רואה שנפילתה קרבה  וחושבת היא "גם בנפילתה היא קוראת כתובתה ומתחנפת ומבקשת פני אדוניה שישיב וינשקנה מנשיקות פיהו כבימי קדם כי זה היה השיא..."

     

     חנופה ויהירות יוצרות את המסך בו מסתיר פניו ממנה

     

      28/4/08 08:27:

     

    צטט: ש.י.ן. שמאלית... 2008-04-28 08:09:50

    ברור לך שמדובר בדרש. נכון?

    בדיוק כמו פירושו של רש"י וגם חז"ל אחרים.

    הפשט הוא שיר אהבה בין גבר לאשה...

    לעניות דעתי אין הבדל בין הפשט, רמז, דרש סוד- פרדס.

    כמו שהים שלמרות שיש בו זרמים שונים בעוצמה ובטמפ' למרות זאת הוא קרוי ים...

      28/4/08 08:24:

     

    צטט: שמעון באהבה 2008-04-28 08:08:05

    שלמה המלך מאלף נשים

    אחת לא מצא...

    חיפש כנראה את היפות והמיוחדות

    אשת החן והבל היופי.

    הנה פשוטת העם

    אשת חיל מי ימצא

     

    סיפר לי פעם מוכר כובעים במידרחוב בירושלים בעל הדרת פנים ששלמה המלך כמעט הפסיד את העולם הבא בגלל ה1,000 נשים שלו...

      28/4/08 08:22:

    למרדכי

    הכוכב בדרך לדף הבית שלך...כיוונת לדעת גדולים...

      28/4/08 08:14:

    לי מתאים שהמלך הגדול הוא אלהים,לקח לו את ישראל מכל העמים,,,

    כמו המלך שלקח לו אשה,,,

      28/4/08 08:09:

    ברור לך שמדובר בדרש. נכון?

    בדיוק כמו פירושו של רש"י וגם חז"ל אחרים.

    הפשט הוא שיר אהבה בין גבר לאשה...

      28/4/08 08:08:

    שלמה המלך מאלף נשים

    אחת לא מצא...

    חיפש כנראה את היפות והמיוחדות

    אשת החן והבל היופי.

    הנה פשוטת העם

    אשת חיל מי ימצא

     

    0

    הנמשל שיזכיר לך משהוא...מתוך שיר השירים שהוא השיר המובחר מתוך 5,000 שירים שכתב החכם באדם - שלמה המלך

    59 תגובות   יום שני, 28/4/08, 06:01

    הנמשל למלך גדול שרצה לישא אשה ורצו כל מלכי עולם ליתן  לו בנותיהם ולא רצה המלך ליקח בת מלכים בכדי שלא תזוח דעתה. ולקח נערה אחת שפלה משועבדת בין שאר שפחות בת טובים כולה זרע אמת. ויקנואה כל רעותיה וכל המלכים. אך כל זמן שהייתה בבית המלך טובה לא יכלו לעשות לה מאומה מכל מלכי הארץ כי המלך גדול אשר אין כמוהו. אך כאשר בגדה בו ורעה בעיני אדוניה והמלך שלח אותה מארמונו הייתה למרמס, כי הסתיר פניו ממנה. וכל מלכי הארץ השונאים אותה אומרים, יום אשר קוינו ראינו. רק דבר אחד שכחו מלכי הארץ שבכתובתה כתב לה המלך שאף אם יעזבנה שיחזירנה לאחר שתשוב ותתחנן אליו...וזכרה עכשיו בימי עניה ומרודיה כל מחמדיה אשר היה מימי קדם כאשר הייתה טובה בעיני המלך.וגם בנפילתה היא קוראת כתובתה ומתחנפת ומבקשת פני אדוניה שישיב וינשקנה מנשיקות פיהו כבימי קדם כי זה היה השיא...

    "ישקני מנשיקות פיהו כי טובים דדיך מיין"

    מתוך פרושו של  הגאון מוילנה על שיר השירים ע"ד הפשט ותארו לכם  שיש לגאון גם פרוש ע"ד הנסתר...ובכלל ראוי לדעת שהגאון מוילנה עד גיל שלוש עשרה עבר על כל התורה כולה כמתנת בר מצווה לאביו שזה כולל תנ"ך, ש"ס, זהר ועוד... 

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      הקו אל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      ארכיון

      פרופיל

      הקו אל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגובות אחרונות

      רשימה

      פרופיל

      הקו א-ל התקווה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגובות אחרונות

      רשימה