כותרות TheMarker >
    ';

    על הריצפה

    אני מבקש לשמור על פונט 12 וצבע שחור, אני אלרגי לנסיונות התבלטות ומרפקנות כפי שהם מתבטאים בצבעים וגדלים מוגזמים.

    היחידי שמותר להשמיצו בבלוג הוא אותי (כל המרבה הרי זה משובח).

    משפט צדק או נקמה

    8 תגובות   יום חמישי, 1/5/08, 05:51

    קראתי היום על הוצאתו להורג של אייכמן.

     

    חשבתי על ההבדל בין נקמה ומשפט צדק וכמה מאמצים הושקעו כדי להבטיח משפט צדק ולא נקמה במקרה אייכמן.

     

    אני תוהה למה זה היה כל כך חשוב במקרה אייכמן ולמה זה לא היה חשוב במקרה המחבלים שהיו אחראים על הרצח באולימפידת מינכן ?

     

     

     


    החלפתי את סרטון השואה בראיון שעשו עם בן גוריון על הפרשה.

     

     

     



    אריה חברי לקפה שהוא כותב נפלא אבל לא נותן לי להגיב אצלו כתב פוסט מאוד לא מעניין היום עם קישור לרשימת פוסטים על השואה שהוא כתב במהלך השנה. איכשהו הפוסט הראשון על השואה שקראתי היה זה, כמעט נפלתי מהכיסא מרוב צחוק... אז תודה לך אריה מאוד נהנתי.

     

     

     

    באותו הקשר חברת גלובלקול שלדעתי שייכת לחברת התקשורת הישראלית ברק (013) מתקשרת אלי מידי חג לדעתי (קצת קשה לי לעקוב אבל יצא להם פעמיים רצוף) והרובוט הידידותי שלהם העונה לשם ירון (כמה שאני זוכר) ומספר לי שהחברים שלי לא מטלפנים כי הם קמצנים ואם אני אפתח להם מספר טלפון ישראלי פתאום עולמי הבודד יתמלא מחדש בכל החברים מהארץ. אולי זה קשור ליום השואה ואולי לא אבל זה נורא מטריד ואם משהו יכול להוריד אותי מרשימת התפוצה שלהם אני מאוד יודה לו.

     

     

     



    רציתי לכתוב פוסט על השואה ומדינת ישראל אבל הוא יצא לי חריף מידי ולא הייתי שלם איתו מספיק בשביל לפרסמו אז לא פרסמתי.

     

     

    לפני דקה כתבתי לעדי פה למטה תשובה ויצא לי משפט בו אני מאוד גאה (לפחות עד שאני אתעורר בבוקר) ונראה לי שהוא מתמצת יפה את הרגשתי בנושא:

     

    לצערנו את איכמן הרגו אבל לא את השינאה ועל כך אנחנו משלמים יום יום יותר ויותר.

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (8)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        4/5/08 10:04:

      בתשובה לשאלתך אביע את דעתי.

       

      לדעתי הייתה חשיבות במשפט הצדק לאייכמן בשל העיתוי והאישיות. למדינת ישראל חשוב לחזור והוכיח שהשואה אכן התקיימה, אכן ניתנו פקודות, אכן בוצעו פקודות והיו הרבה אנשים באמצע שיכלו להפעיל שיקול דעת. הבעיה עם השואה היא הלא האיך אלא ה "למה"? למה אף אחד לא עשה כלום? למה נתנו לזה לקרות? את האיך אנחנו יודעים. לכן יש חשיבות היסטורית לתחקור פקיד נאצי בכיר שלדעתי עדותו סיפקה הרבה תשובות.

       

      בנוגע לאולימפיאדת מינכן, המדובר כאן בטרוריסטים "רגילים" שלא ממש מעניין לשמוע אותם, שחרור פלסטין, אחינו הכלואים, מוות ליהודים, בלה בלה בלה. עדיף להשחיל אותם בסטייל מאשר לתת להם במה לדבר (כי זה עוד עלול לעורר סימפטיה, בניגוד לאייכמן).

       

      לפיכך השוני בדין.

        3/5/08 08:18:

       

      צטט: חץ עין נץ 2008-05-03 07:46:07

      ליבוביץ היה נגד עונש מוות . שנשאל "ואיכמן" ענה אני נגד עונש מוות ואת איכמן היה צריך להרוג. וזה חוכמה גדולה מאד היות ועונש המוות הפורמלי הזה על טקסיו המופרעים של הארוחה האחורנה וכל מיני ריטאולים שבארה"ב הגיעו כבר לשיאים שלהם (כולל הדאבל ג'פרטי המפורסם של ג.וו בוש הבן שבו הוא היה מוציא להורג שנים שנים בכדי לחסוך בהוצאות...) הוא באמת דבר בארברי שצריך להעלם מהעולם ועדיים מדי פעם הריבון צריך להוציא להורג אנשים. והשיטול של אריק שרום וגאניד ומשה דיין לא כל כך רעות .

       

      אני חייב לצטט בתשובה חבר ילדות שלי שגם לו בלוג בקפה:

       

      פתווה אגנוסטית

      את היחס שלי אל הדת ניתן לסכם כאגנוסטי. אתאיזם היא סוג של דת (כמו שאנטי ציונות היא סוג של ציונות). כתבו על זה כבר. אין לי כוח להרחיב. הבוקר חשבתי על המקום שבו האגנוסטיציזם שלי הופך לדת גם הוא: בהתנגדותי הנחרצת לעונש מוות. אני גוזר מתפיסת היסוד האגנוסטית, זו של אי הידיעה, את המסקנה שאין לאיש ידע עמוק מהותית משל האחר בשאלות של חיים ומוות, ולכן כשאין הכרח להמית, אלא רק הכרעה להמית בשם איזה ערך, המדובר בדרגת היהירות הגבוהה ביותר האפשרית והיחידה שאני יכול לסמן כחטא של ממש. בקיצור, גם את המחבלים המתאבדים וגם איזה מושל עלום בטקסס שחותם על הוצאות להורג, הם לדידי בני קופים.

       

      לעומת זאת את איכמן לדעתי היה צריך להוציא להורג כסמל על מנת להביא את השואה לכדי סיום.

       

      לצערנו את איכמן הרגו אבל לא את השינאה ועל כך אנחנו משלמים יום יום יותר ויותר.

       

        3/5/08 07:46:
      ליבוביץ היה  נגד עונש מוות . שנשאל "ואיכמן" ענה אני נגד עונש מוות ואת איכמן היה צריך להרוג. וזה חוכמה גדולה מאד היות ועונש המוות הפורמלי הזה על טקסיו המופרעים של הארוחה האחורנה וכל מיני ריטאולים שבארה"ב הגיעו כבר לשיאים שלהם (כולל הדאבל ג'פרטי המפורסם של ג.וו בוש הבן שבו הוא היה מוציא להורג שנים שנים בכדי לחסוך בהוצאות...) הוא באמת דבר בארברי שצריך להעלם מהעולם ועדיים מדי פעם הריבון צריך להוציא להורג אנשים. והשיטול של אריק שרום וגאניד ומשה דיין לא כל כך רעות . 
        3/5/08 04:18:

       ביום השואה הצורך הזה משום מה מתגבר.

       

      לדעתי מדינת ישראל בחרה לא לעשות משפט מתוקשר לטרוריסטים אפילו שהיו הזדמנויות מצויינות לעשות זאת כיוון שהיא לא רצתה להתמודד עם שאלות מוסריות מסויימות.

       

      ועל כן הנקמה היתה כדי להתחמק מדיון רציני בבעיה שהיתה (ועדיין על) הפרק. יש עוד טיעונים שאני יכול לחשוב עליהם אבל זה נראה לי הכי הגיוני כרגע. 

      צטט: taya1 2008-05-01 13:15:50

      שאלה טובה איתמר לי אין עליה תשובה.

      לגבי אובססית סרטי שואה - אצלי זה לא רק ביום השואה, אלא כל השנה ולא אני לא דור שני.

       

        3/5/08 04:14:

      תודה על הלינקים כרגיל :)

       

      צטט: solix73 2008-05-01 08:55:07

      לדעתי הצנועה ולדעת הפילוסוף פרופסור מרטין בובר היה צריך להשאיר את האת צורר בחיים , אפשר היה גם לפתור במהלך השנים כל מיני סוגיות היסטוריות .

       

        1/5/08 20:38:

      אני חושב שנקמה. מצד שני אם יש משהו אחד שצריך לנקום עליו, זה זה.

        1/5/08 13:15:

      שאלה טובה איתמר לי אין עליה תשובה.

      לגבי אובססית סרטי שואה - אצלי זה לא רק ביום השואה, אלא כל השנה ולא אני לא דור שני. 

        1/5/08 08:55:

      לדעתי הצנועה ולדעת הפילוסוף פרופסור  מרטין בובר היה צריך להשאיר את האת צורר בחיים , אפשר היה גם לפתור במהלך השנים  כל מיני סוגיות היסטוריות .

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      itamarp
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין