כותרות TheMarker >
    ';

    דר' אסתיה חטר גזה Mc.D

    דיסלקטית דיסגרפית, ללא כישורי למידה קשב וריכוז, לקראת כיתה יב' פיתחתי את השיטה הראשונה להתגבר על הלקות ועל בעיות קשב וריכוז בכיתה.

    מאותו רגע והלאה עם תוצאות אדירות בשטח התמקדתי בחקר כוח המוח שלי מול קשיים וכן בשינוי השפעות חיים.

    מאותו רגע התחלתי ללמוד ולקרוא, לא רק באוניברסיטה אלא את העולם ההוליסטי אזוטרי הכנסתי לחיי 'בחלק השני של היום'.

    בשנת 1993 הפכתי עצמאית ומאז ועד היום אני הילרית, מאבחנת, מורה ומו"ל של ספרי הדרכה איכותיים (8 בשנים 1994-1996; 15 בשנים 2017-2018)

    מטאפיסיקה, מדעי הנפש ורפואה אלטרנטיבית

    8 תגובות   יום שבת, 14/6/08, 22:15

    המטאפיסיקה במציאות של תהליכי ריפוי והתפתחות עצמית:

       המטאפיסיקה לפי הגדרתה הראשונית היא מציאות שאיננה מדידה בכלים מדעיים מדויקים.

    זאת אומרת, האלגברה היא מדידה ומדעית, תורת הקוואנטים של אינשטיין היא מטאפיסיקה.

       

    בעבר, המדע גם הוא היה מטאפיסיקה שכן המדענים של העולם הישן היו האלכימאים ואם מישהו יגיד לפיסיקאי או לכימאי שהם אלכימאים יש סיכוי סביר שיתבעו אותם על הוצאת דיבה או הוצאת שם רע – תלוי כמה אנשי המדע המדיד ואלו הנחשבים למדע בדרך ההסתברות אינם מבינים את משמעות המונח מטאפיסיקה.

        

    חבר וירטואלי פנה אלי ואמר לי כי נכנס לאחד האתרים שלי והוא לא מבין כיצד אפשר לעשות עבודה טובה בהרבה תחומים כמוזכר שם כאשר הרפואה המדעית חייבת בהתמקדות של מומחיות צרה כדי שהרופאים המומחים יהיו 'טובים בעבודתם'.

        

    לדעתי זאת שאלה מעולה,

    בלי כל קשר לכך שאני לומדת ומתמחה ב5 תחומים שבחרתי מתוך סך הכל שלמדתי וחקרתי משנת 1976 ועד בכלל, אך אני עושה שילובים ושימושים בכל מה שלמדתי, כולל שימוש בכלים להערכה פורמטיבית שלמדתי לתואר שני במדעי המדינה (1980/81), הרי שהשאלה הזאת רלוונטית לגבי כל התחום שאיננו מדע מדיד. 

    מדעי הנפש, הרפואה המשלימה ומאפיסיקה:

       בישראל ובחו"ל, העולם האקדמאי, שאיננו טכנולוגיה ממוקדת והתפתחות נתיבים מהפיזיקה והכימיה, הוא עולם המורכב כולו מתחומי לימוד שהם בבסיסם מטאפיסיים, העוסקים מבחינה מדעית בהסתברות.

       עולם זה כולל את מדעי החברה, מדעי הרוח, גנטיקה חברתית, אמנויות, רפואה משלימה ועוד.

        תפיסת העולם האישית והתובנה האישית של פילוסופים ואנשי מחקר בתחום עולם הרוח והחברה הוא אשר פיתח את כל אותן שיטות שבמהלך השנים הפכו לתחום לימודים אקדמאי מוכר.

        

    בשנת 1999 פסיכיאטר לא צעיר דיבר איתי בעקבות טיפול לניקוי דפוסים והפרעות של תכנות לא טוב במעטפות חשמל-סטטי החונטות תאי מוח ופועלות כך שתחומים שונים בחיי אנשים אינם מיטיבים עימם.

       בשיחה שלנו התברר כי כשהוא למד פסיכיאטריה בחו"ל,

      חלק מחומר הלימודים שלו כלל את העבודה והתובנות של הבעיה הנפשית של נפגעי מלחמת העולם השניה של מר' רונלד בייסלי.

       רונלד בייסלי היה אדם בעל תעצומות תפיסה על-חושית רבת עוצמה.

      במהלך המלחמה נעזר בו המודיעין הבריטי כדי לדעת מה כוונות הנאצים בכל הנוגע לבעלות הברית.

       לאחר המלחמה הוא עזר לגלות נעדרים.

       רונלד בייסלי פיתח את שיטת הפסיכותרפיה אשר בשנות השבעים החליט לקרוא לה פסיכותרפיה רוחנית. תחום שלמדתי באנגליה אצל האסיסטנט והעוזר שלו ויורש המרכז והתחומים בהם התמחה רונלד בייסלי, והוסמכתי גם כמורה לתחום.

         

    הערה: אני קוראת לתחום הזה פסיכותרפיה אוניברסלית בהתאם לתובנות שלי, ניסיון ושיטות טיפול מנקודת המבט הייחודית הרואה אותך כשלמות אוניברסלית שיש להחזיר למצב הראשוני כדי שהשלמות תוכל להתגשם, לא רק כאדם המורכב מבסיס ארצי עם אפשרות התפתחות והשפעה רוחניות.

        

    בעוד שלפני חמישים שנים רונלד בייסלי היה מחלוצי בעלי התפיסה האוניברסלית שהבינו כי יש לרפא את הפגיעה הנפשית של החוזרים ממלחמת העולם השניה.

       מהיותו בעל 'נפש חופשית' הוא לימד, כתב, הרצה ברחבי העולם אך לא הגביל עצמו למוסד אקדמאי ולחובות המחקריות והפרסומים שלו.

       כך הפכו הפסיכיאטריה והפסיכולוגיה לתחום לכאורה מדעי (ניסיון לברוח מהגדרתו כמטאפיסיקה) ואילו תחום הפסיכותרפיה הרוחנית, שהיה מיסודות הלימוד שלהם, הפך להיות 'רפואה משלימה' ובגדר 'מטאפיסיקה'.

       שלושת תחומים אלו, פסיכותרפיה רוחנית, פסיכיאטריה ופסיכולוגיה הם המטאפיסיקה של הבריאות הנפשית.

       ככל 'תחום מדעי' התחיל העולם האקדמאי לנסות ולחלק את המקצועות האלו לתחומי התמחות שונים.

       כאשר התחיל תהליך הפיצול בין התחומים, כאשר התחילה ההתמחות האקדמאית,

    התחיל להתפתח תהליך שהגביל את היכולת של בעל המקצוע האקדמאי לענות על מגוון הצרכים של האדם המגיע אליו לטיפול.

        

       לא לחינם אנו מוצאים כי יותר ויותר אנשי מקצוע בתחומים אלו נעזרים בתחום הדמיון המודרך (הם קוראים לו היפנוזה, מעט מאד אנשים הם בעלי מקצוע בפטישיזם – 'ההיפנוזה האמיתית')

       או לתחום הנחיה אחרת הקשורה לעולם הרפואה המשלימה כדי להיות מסוגלים להתגבר על המלכוד של ההכשרה האקדמאית ששמה אותם על כיסא בו חלק ניכר מהעבודה היה להקשיב אך לא להתערב – תהליך שהתאים לכמה פילוסופים של רפואת הנפש אך לא בהכרח לאדם שהגיע לטיפול ורצה למצוא ולקבל תהליכים שיאפשרו לרפא את הפגיעות הפנימיות.

        

    מבין מי שהיו תלמידי האוניברסיטה למטאפיסיקה, מי שלמד לפני כן מגוון תחומים של אזוטריקה ורפואה משלימה יכול היה לקחת על עצמו את ההגדרה של התמחות בייעוץ מטאפיסי כמוני,

       בוגרים אחרים כדוגמת בוגר נוסף של האוניברסיטה, מר' חיים אורון, פיתחו מתוך הלימודים שלמדו תובנות וגישה תתאים להם ללמד ולטפל – במקרה של מר' חיים אורון לדוגמה הוא פיתח את התחום שקרא לו פסיכו-קיברנטיקה.

        

    ממה נובעת חשיבות ההכרה בעולם המטאפיסי בתחום העזרה לאנשים לחיות איכות חייו טובה?

      הנכונות להכיר בעולם הבלתי מדיד ככלי מטאפיסי מאפשר לנו להרחיב את אופקנו, לא ללמוד הרבה שיטות ולהשתמש בכל אחת לחוד כעומדת בפני עצמה, אלא

    ללמוד הרבה ככל האפשר, כל תחום בפרק זמן הנדרש לו  (לא ללמוד כמה נושאים באותו זמן), כדי שתת המודע שלנו יוכל לעבד את המידע ולעשות עבודה של סינכרוניזציה עם ידע קודם וכך לפתח שיטות המתאימות לתפיסת העולם האישית שלנו הנוגעת למטאפיסיקה של האנושות ושל הבריאות האנושית.

    זאת לדעתי ולפי תפיסתי האישית, הנובעת מנסיון חיי והתבוננות חוקרת באנשים אחרים בארץ ובחו"ל, האפשרות היעילה ביותר לעלות על דרכים לפתור בעיות שנקודת המבט הצרה של התמחות איננה יכולה לראות בגלל היותה ממוקדת מדי, שיטה זו מאפשרת לנו להיות יעילים בתהליכי ההנחיה שלנו הן בהוראה והן למטופלות ומטופלים כמעט בכל תחום ונושא ומאפשרת לנו לפתח תפיסה גמישה ויעילה לתמיכה בתהליכי ריפוי עצמי לסוגיהם.
    דרג את התוכן:

      תגובות (8)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS

      תודה איירה

      'עשית לי את השבוע' - שימחת אותי

      תבורכי,

      שבוע טוב

      צטט: אירה וידצקי 2008-06-17 00:00:45

      ממש מעניין!!

      הפסקה האחרונה איתגרה אותי. אני אצטרך לחשב עליה.

      תודה רבה רבה.

       

        17/6/08 00:00:

      ממש מעניין!!

      הפסקה האחרונה איתגרה אותי. אני אצטרך לחשב עליה.

      תודה רבה רבה.

      תודה יוליקה !

      אני מברכת אותך בבוקר טוב ויום מוצלח שיהיה לך מכל הבחינות החשובות לך

      אני שמחה להיות חברה וירטואלית שלך

       

      צטט: yulika 2008-06-16 01:26:44

      תודה על ההזמנה. מאמר מעניין מאוד.

      הוספתי *.

       

      ליריתוש יקירה

      מאתגרים נבנתה התפתחות שלנו, כך שאני מקבלת אותם בברכה.

      אני גם מקבלת בברכה את הדעות השונות של האנשים - אם העולם היה מורכב מדעה אחת אולי הוא היה פחות מעניין :-)

      אולי קפצתי מדי מהר לנושא ולמרות שניסיתי לפשט אותו הוא באמת מורכב.

      נראה לי כי מדי פעם אקח את המרכיבים הקטנים ואודות להערותיך והערות אנשים נוספים - כאן ובתיבת המסרים - כתוב על הקשר המטאפיסי של האדם, המורה, המטפל והמושאים להם בתחומים השונים.

      באשר לרפואה המדעית/תרופתית ושאר התחומים הנחשבים לממוסדים

      יש לכל דבר מקום טוב בעולמנו.

      אני מצטערת עבור מדעי הנפש, החברה והרוח שהמגבלות ששמו עליהם כדי להפוך אותם למדעיים לכאורה אינם מאפשרים לעוסקים בהם להיעזר בכל ההיבטים המטאפיסיים שהיו הופכים את עבודתם ליעילה יותר עבור המגיעים אליהם

      וגם אולי מעניינת יותר עבורם.  

      צטט: ליריתוש 2008-06-15 20:51:04

      אני מודה שלא היה לי קל להבין את הנושא במאמר, זו התוודעות ראשונה שלי לעניין הזה. סליחה על הבורות, אבל רק עכשיו למדתי מהי מטאפיסיקה וגם זו לטובה.  

      התחושה שלי אומרת, שיש כאן איזו קריאת תיגר על הרפואה הממוסדת בעלת ההתמחויות הצרות, עד כדי תחושה של מומחיות ברמת האגודל הימני בלבד.

      את מביאה גישה מעניינת, אבל לא קלה להסבר ולשכנוע במה תועלתה, אני חושבת.

      היא דורשת הן מן המטפל והן מן המטופל עומק רגשי רב - ולא כולנו מסתדרים עם כך.

      מקווה שאת מקבלת את גישתי הכנה, אולי המאתגרת, ליריתוש.

       

      אתה מאד עדין יונה :-)

      היתה מי שאמרה לי אתמול, במסר - ככה בלי לעשות חשבון - שאם התחלתי לכתוב על הנושא אז כדאי שארחיב

      ואפרק את הנושאים לגורמים כדי שאדם שלא למד מליון שנים יוכל גם ליהנות מהתובנות ולא ישאר רעב [זה הנוסח שלה] :-)

       

      צטט: יונה הגדול 2008-06-15 17:46:22

      מאוד מענניין.

      מאמר רציני מדי המחייב קריאה חוזרת

       

        16/6/08 01:26:

      תודה על ההזמנה. מאמר מעניין מאוד.

      הוספתי *.

        15/6/08 20:51:

      אני מודה שלא היה לי קל להבין את הנושא במאמר, זו התוודעות ראשונה שלי לעניין הזה. סליחה על הבורות, אבל רק עכשיו למדתי מהי מטאפיסיקה וגם זו לטובה.  

      התחושה שלי אומרת, שיש כאן איזו קריאת תיגר על הרפואה הממוסדת בעלת ההתמחויות הצרות, עד כדי תחושה של מומחיות ברמת האגודל הימני בלבד.

      את מביאה גישה מעניינת, אבל לא קלה להסבר ולשכנוע במה תועלתה, אני חושבת.

      היא דורשת הן מן המטפל והן מן המטופל עומק רגשי רב - ולא כולנו מסתדרים עם כך.

       

      מקווה שאת מקבלת את גישתי הכנה, אולי המאתגרת, ליריתוש.

        15/6/08 17:46:

      מאוד מענניין.

      מאמר רציני מדי המחייב קריאה חוזרת

      ארכיון

      פרופיל