כותרות TheMarker >
    ';

    עולם אחר הוא אפשרי !

    תשאירו את הציניות בחוץ (מי שמסוגל) אני באמת אכתוב כאן על דברים שנראים לי חשובים. חברה וסביבה, מאבקים ואלטרנטיבות ...
    והרבה שמחה (אם לא ברור מה זה קשור, קיראו את הפוסט הראשון)

    "חוק וילנאי" או חוק אכזרי ונפשע? ואולי גם וגם?

    23 תגובות   יום ראשון, 15/6/08, 00:28

    זה סיפור קצת מוזר על חוק נוראי אחד, הדרך שלנו לשנות ולהשפיע, ועולם התדמיות שבו הפוליטיקאים שלנו פועלים.

     

    לי כשלעצמי אין דבר אישי נגד ח"כ סגן שר הביטחון מתן וילנאי (פוליטית- אני מודה, אני מסתייג ממנו מאד, בעיקר בזמן האחרון...)

     יש לי עניין מסויים (לצערי, העיסוק בנושא הוא משני ומרוחק יחסית לדברים בהם אני עוסק יום יום) ביחסה של מדינת ישראל והחברה הישראלית לפליטים המגיעים אליה מהזוועות בדראפור ובשל קשיים לא קטנים גם ממקומות אחרים בעולם.

     

    ניצב מול נושא שהוא חובה מוסרית ממדרגה ראשונה מצד אחד, אולם אין לי נגיעה מקצועית אליו ביום יום, החלטתי לעשות את המעט שאני יכול ולכתוב על הנושא מדי פעם פה בבלוג, ולכתוב למקבלי החלטות, כמו מכתבי לשר הבריאות לגבי הטיפול הרפואי בפליטים.

     

     כאשר הגיע אלי פרסום בנושא ה"חוק למניעת הסתננות" (הנה קישור להצעת החוק המלאה) שכונה בפרסום "חוק וילנאי" ואכן הוגש על ידי הנל לכנסת, הוספתי וכתבתי גם מכתב לחברי הבית בו אני מפציר בהם להתנגד לחוק האכזרי והאווילי הזה.

     

    למרות נוסח המכתב הברור לכל קורא, הזמינה הכותרת תגובה נרגנת ומאיימת מאנשיו של וילנאי, כאשר כל הדיון מבחינת סגן השר וצוותו נסוב סביב השיוך של החוק אליו ולא לממשלה כולה, על העניין הזה התפתח דיון נרחב ברשת- והתנהלותו של וילנאי זכתה לסיקור גם היום ב"הארץ"

     

    אשמח לשמוע מה דעתכם- האם  אכן עשיתי עוול נורא למתן וילנאי?, אבל הייתי שמח עוד יותר אם תנסו להתייחס לעניין עצמו, הרי הגעתי לעניין רק בשל הצורך של כל אדם מוסרי להתנגד לחוק הזה, נראה לי שדווקא זה הנושא שחשוב לענות בו, מה דעתכם?

     

     

    הנה קצת מהרעש בבלוגוספירה בעניין...

     

    שם נרדף - הארץ
     שם נרדף -הייתכן שסגן שר הביטחון מתן וילנאי אינו שבע רצון מזיהויה של הצעת. ... שי כהן, יו"ר המכללה החברתית-כלכלית, לא תיאר לעצמו שפנייתו לחברי כנסת בעניין ... 
    האם משרד הביטחון מנסה לאיים על האזרח שי כהן?

    שי כהן - יו”ר הועד המנהל המכללה החברתית כלכלית www.sea.org.il. ——————————————- קריאה נוספת: חנן כהן - “חוק וילנאי” - תשאלו אותו אם בלוגים לא משפיעים ...
     

    החוק למניעת הסתננות של מתן וילנאי (סליחה, אולמרט וברק) - אכזרי ואווילי

    בתביעות לשון הרע: שי כהן, יו”ר המכללה החברתית-כלכלית, החליט לכתוב לחברי כנסת ישראל על חוק הפליטים המתגבש…אנשי וילנאי לא סיימו את […] ...

     
    יהונתן קלינגר |

    אנשי וילנאי לא סיימו את עבודתם בזה שביקשו להתנער מהצעת החוק שוילנאי הצביע בעדה, אלא גם פנו באיומים נגד שי כהן, ומסרו כי אם לא יסיר את הביקורת הלגיטימית שלו ...

     

    » ”חוק וילנאי“ - תשאלו אותו אם בלוגים לא משפיעים » וובסטר 4 - חנן כהן

    הבלוג של חנן כהן - פעיל אינטרנט, מנהל אתר שתיל, יועץ אינטרנט וטכנולוגיה לארגונים. ... הסתננות של מתן וילנאי (סליחה, אולמרט וברק) - אכזרי ואווילי מאת שי כהן. ...

     

    וובסטר 4 - חנן כהן

    לתשומת ליבו של החבר וילנאי: שמו הטוב של אדם כולל גם את הדרך בה הוא מתעמת עם .... הסתננות של מתן וילנאי (סליחה, אולמרט וברק) - אכזרי ואווילי ...

     

    מודיעין-ווטש » ארכיון הבלוג » בואו נלמד מה זה SLAPP

    שי כהן, יו”ר המכללה החברתית-כלכלית, החליט לכתוב לחברי כנסת ישראל על חוק הפליטים המתגבש…אנשי וילנאי לא סיימו את עבודתם בזה שביקשו להתנער מהצעת החוק שוילנאי ...

     
    דרג את התוכן:

      תגובות (23)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/6/08 17:15:

      דרור ודונדי- הנושא בהחלט שווה התרגשות אבל אל תקפצו אחד על השני בבקשה...היות ואני מכיר את שניכם גם בחיים אני יכול להמר שהייתם מחבבים זה את זה קורץ

       

      רונתי- תודה על התגובה

        21/6/08 17:06:

      קראתי,  והבנתי שהמדינה שלי עושה בשמי מעשים שלא ייעשו. 

        19/6/08 01:26:

      דרור, לקחת אותי לטיול בסמטה אפלה שאינה רלוונטית לדיון הפרטני בהצעת החוק המסויים.  שכן כבר בתחילת דברי הבהרתי שמן הראוי להפריד בין הנושא הערכי הכאוב של פליטים בעולם לבין החוק המסויים הזה.

       


      אני מסכים שכל חוק שהתקבל בצורה דמוקרטית ניתן לנסות לשנותו (רצוי בדרך דמוקרטית) וגם ניתן להפר ביודעין את החוק ולשאת בתוצאות של הפרת החוק.

       

        18/6/08 14:45:

      דונדי - כמה דברים

       

      1. קודם כל גם חוק שהתקבל בצורה דמוקרטית - אני יכול להתנגד אליו, גם בצורה אקטבית של נסיון לבטלו, ואפילו על ידי מעבר על החוק (וקבלת העונש הצפוי למי שעובר על החוק) - זה חלק מהדמוקרטיה. דמוקטריה זה לא רק שלטון הרוב אלא גם תרבות דמוקרטית שבה גם לדעת המיעוט יש חשיבות, ואם המיעוט חושב שחוק מסויים הוא בלתי נסבל - זכותו לחשוב ככה, ולהגיד את זה ולנסות לשנות. החוק אינו קדוש.

       

      2. אני לא יודע, בהרבה פעמים שמעתי ביום השואה כמה גרועים הפולנים, הצרפתים, ההולנדים וכו  - איך הם לא נתנו מקלט ליהודים, והיו אנטישמים וכו'. 

       

      הנה

       

      סיפורה של האונייה "סנט לואיס" מלמד יותר מכול על התייחסותו השלילית והאטומה של העולם החופשי כלפי בעיית היהודים הנמלטים מציפורני הנאצים. בסוף 1938, בעקבות "ליל הבדולח", הפליגו 900 יהודים באונייה "סנט לואיס" מנמל המבורג בגרמניה אל קובה. שלטונות קובה הודיעו על ביטול אשרות הכניסה שניתנו ליהודים, והאונייה המשיכה לכיוון ארצות הברית, אך גם זו סירבה לקלוט את היהודים, למרות אישורי הכניסה שקיבלו 734 מנוסעיה. אחרי מסע של כחודש בים הודיעו הולנד, בלגיה, צרפת ובריטניה על נכונותן לקלוט את היהודים, והאונייה הוחזרה לאירופה לפיזור היהודים במדינות אלה. רוב פליטי "סנט לואיס" נספו מאוחר יותר בשואה, עם כיבושן של המדינות בידי הגרמנים. פרשת האונייה "סנט לואיס" הוכיחה כי ליהודים המהגרים מגרמניה אין, למעשה, ארץ מקלט.

       


      כעת, ישראל לא נמצאת במצב של מדינות אירופה במלחמה או לאחר השפל הגדול ובכל זאת מה אנחנו עושים כדי לעזור לפליטים במצב דומה לזה של אבותינו? 

       

      1 - אנחנו מעילמים עין מירי עליהם בגבול הדרומי שלנו - רצח של נשים גברים וילדים

      2 - אנחנו מנסים להתעלם מהבעיה ולא לתת לאף אחד מהם להכנס - אפילו לא מכסה כשלהי שתפאשר לחלק מהם להסתדר.  

       

      כפי שאפשר להבין מזה שחיילים מצרים יורים על הפליטים, להיות פליט סודני במצרים (או בכל מדינה אפריקאית אחרת) זה לא בדיוק מצב בריא.

       

      הנקודה היא שבמילא בכלכלה העולמית כיום, מיליארד בני אדם שנמצאים באפריקה לא נחשבים בכלל בני אדם בגלל שכוח הקניה שלהם קטן  וככה גם היחס אליהם בפוליטקיה העולמית והישראלית.

       

      אז בפעם הבאה שמדברים על כמה זה נורא שהתעלמו מהסבל של אבותינו באירופה (שם השוטת סיוע ליהודי פרושה היה עונש מוות) - אנא הסתכלו קצת עלינו.

       

       

        18/6/08 14:06:

      עונה בכחול

      צטט: שי-כהן 2008-06-18 00:24:12

      עונה בירוק

      צטט: דונדי 2008-06-17 12:54:17

      1. בעיית הפליטים בעולם הינו נושא ערכי כאוב ואילו הצעת החוק אליה הינך מתייחס פרוצדורלית ונקודתית. יובהר כי הצעת החוק מתייחסת למי שלא רק שנכנס ללא בקשת רשות, אלא שהוא עושה זאת בהגנב ובמצח נחושה משום שהוא יודע שכניסתו אינה חוקית. יש לי פה חוות דעת כי הצעת החוק מתייחסת לאנשים רבים ונוספים, לרבות חברים המסייעים בהתנדבות לפליטים- שהצעת חוק זו תפליל אותם, וגם - מזעזע במיוחד- החוק מכליל את האפשרות למעצר לתקופות ארוכות ללא משפט גם על ילדים- שבוודאי לא "עשו זאת בהגנב ובמצח נחושה" קרא כאן. קראתי. מי שכתב את ה"הגיגים ללא גבולות..." הם עודד פלר ויונתן ברמן, עורכי דין שתחום עיסוקם זכויות מהגרים. אם יכנס החוק לתוקפו, כפי שהוא מנוסח כיום, אין לי ספק שתיווצר להם בעיית פרנסה. מכאן ברור המניע שלהם להתשלח בראש ובראשונה ביוזם הצעת החוק הנ"ל וגם לגופה של ההצעה בצורה שאינה מאוזנת.

      2. באשר לסוגית הפליטות יש כאן משום הטעייה. זאת משום שעל פי החוק הבינלאומי אדם נרדף זכאי למקלט במדינה הבטוחה הראשונה אליה הוא מגיע. מדובר בפליטים שהגיעו למצרים (ולא חשוב כמה ארצות עברו בדרך). האו"ם והאיחוד האירופי מכירים בהם כפליטים ומממנים את שהותם במצרים. מי שמואס בסידור הזה ורוצה לשפר את מצבו הכלכלי (במעבר לא חוקי ממצרים לישראל) אינו מוגן על פי החוק הבינלאומי ואין סיבה שיוגן דווקא ע"י מדינת ישראל. אני מכיר עמדה אחרת של משפטנים העוסקים בנושא, יש לך מובאה לטענה זאת? הצעתך סבירה אבל לא ישימה כרגע. לדאבוני לא אוכל להקדיש לכך את הזמן הראוי. אין לי ספק כי מקורותי אינם פחות טובים משלך.

      3. הואיל וממשלת מצרים אינה רואה עצמה אחראית על כל מי שנכנס לשטחה, בין אם ברשות או בהסתתננות וגם אינה רואה עצמה אחראית למנוע הסתתננות משטחה לישראל, נדרשה ממשלת ישראל לנסח חוק שיסדיר את העניין מהבחינה הפרוצדורלית. לא יודע, האם מצריים הצהירה על כך, בכל מקרה לא רואה את מדיניות מצריים כרלוונטית. בניגוד לדעתך אני סבור כי מדיניות מצרים רלוונטית ביותר לסוגיה של מי שחודר משטחה לשטח מדינת ישראל.

      4. ברמה הרגשית אין לי (לדאבוני) כל ציפיה ממדינה מתנכרת (ישראל) אשר נמנעת במפגיע מלסייע בראש וראשונה לאזרחיה ולתושביה החלשים. מדוע תקום מדינתינו ותסייע לעניים ממדינות אחרות? האם עניי עירנו אינם קודמים? ברור לי עניין הציפיות ואני די שותף לתחושתך, לגבי עניי עירך- בעיר שלי יש המון פליטים, הם אמנם מתים יום יום באכזבה ממה שנוצר מהמקלט שמצאו לעצמם לפני כשישים שנה. לפחות על זה אנחנו מסכימים. 

      5. ברמה העקרונית, מדינת ישראל הוקמה כדי לשמש בית לאומי לעם היהודי. ברוח זאת היא מערימה קשיים מרובים גם על בני משפחה של יהודים שמנסים לעלות לארץ. האם קרובי עמנו אינם קודמים? רבים מהקרובים שלי גם הם מאלו שהזכרתי בסעיף הקודם, אבל אחדים מהם אני עדיין אוהב מאד גם עכשיו, אפילו אחרי שהלכו לעולמם- בשם סבים ודודות אני מחבק את מי שההיסטוריה גזרה עליו גורל דומה. לפחות על זה אנחנו מסכימים. 

      6. קראתי את חוק בעיון ולא ראיתי ולו מלה אחת המזכירה את וילנאי. הואיל והממשלה הגישה את הצעת החוק הנ"ל מן הראוי להתייחס לממשלה ולאו דווקא ליוזם החוק. הוא אינו רלוונטי לדיון. קרא כאן. ר' התייחסותי לתגובתך בסעיף 1.

      7. הדיון בנושא העקרוני הוא כמובן ראוי ורצוי. זכותך ואפילו חובתך המוסרית לנסות ולהשפיע על בית המחוקקים לדחות את החוק במתכונתו הנוכחית, או לסייע בתיקון ניסוחו כך שיעלה בקנה אחד עם עקרונתיך. אבל אם בסופו של יום תאשר כנסת ישראל את החוק אצפה שתקבל זאת בהבנה וללא עוררין. אני מסכים בהסתייגות מעניין ה"ללא עוררין" - לפעמים העוררין חשובים ביותר לצלם האדם. כתבתי "ללא עוררין" אך ורק בהתייחס לחוק שהתקבל בהצבעה חוקית ודמוקרטית וזאת בשם עקרון סופיות הדיון. 

        18/6/08 00:24:

      עונה בירוק

       

      צטט: דונדי 2008-06-17 12:54:17

       

      1. בעיית הפליטים בעולם הינו נושא ערכי כאוב ואילו הצעת החוק אליה הינך מתייחס פרוצדורלית ונקודתית. יובהר כי הצעת החוק מתייחסת למי שלא רק שנכנס ללא בקשת רשות, אלא שהוא עושה זאת בהגנב ובמצח נחושה משום שהוא יודע שכניסתו אינה חוקית. יש לי פה חוות דעת כי הצעת החוק מתייחסת לאנשים רבים ונוספים, לרבות חברים המסייעים בהתנדבות לפליטים- שהצעת חוק זו תפליל אותם, וגם - מזעזע במיוחד- החוק מכליל את האפשרות למעצר לתקופות ארוכות ללא משפט גם על ילדים- שבוודאי לא "עשו זאת בהגנב ובמצח נחושה" קרא כאן

       

      2. באשר לסוגית הפליטות יש כאן משום הטעייה. זאת משום שעל פי החוק הבינלאומי אדם נרדף זכאי למקלט במדינה הבטוחה הראשונה אליה הוא מגיע. מדובר בפליטים שהגיעו למצרים (ולא חשוב כמה ארצות עברו בדרך). האו"ם והאיחוד האירופי מכירים בהם כפליטים ומממנים את שהותם במצרים. מי שמואס בסידור הזה ורוצה לשפר את מצבו הכלכלי (במעבר לא חוקי ממצרים לישראל) אינו מוגן על פי החוק הבינלאומי ואין סיבה שיוגן דווקא ע"י מדינת ישראל. אני מכיר עמדה אחרת של משפטנים העוסקים בנושא, יש לך מובאה לטענה זאת?

       

      3. הואיל וממשלת מצרים אינה רואה עצמה אחראית על כל מי שנכנס לשטחה, בין אם ברשות או בהסתתננות וגם אינה רואה עצמה אחראית למנוע הסתתננות משטחה לישראל, נדרשה ממשלת ישראל לנסח חוק שיסדיר את העניין מהבחינה הפרוצדורלית. לא יודע, האם מצריים הצהירה על כך, בכל מקרה לא רואה את מדיניות מצריים כרלוונטית

       

      4. ברמה הרגשית אין לי (לדאבוני) כל ציפיה ממדינה מתנכרת (ישראל) אשר נמנעת במפגיע מלסייע בראש וראשונה לאזרחיה ולתושביה החלשים. מדוע תקום מדינתינו ותסייע לעניים ממדינות אחרות? האם עניי עירנו אינם קודמים? ברור לי עניין הציפיות ואני די שותף לתחושתך, לגבי עניי עירך- בעיר שלי יש המון פליטים, הם אמנם מתים יום יום באכזבה ממה שנוצר מהמקלט שמצאו לעצמם לפני כשישים שנה

       

      5. ברמה העקרונית, מדינת ישראל הוקמה כדי לשמש בית לאומי לעם היהודי. ברוח זאת היא מערימה קשיים מרובים גם על בני משפחה של יהודים שמנסים לעלות לארץ. האם קרובי עמנו אינם קודמים? רבים מהקרובים שלי גם הם מאלו שהזכרתי בסעיף הקודם, אבל אחדים מהם אני עדיין אוהב מאד גם עכשיו, אפילו אחרי שהלכו לעולמם- בשם סבים ודודות אני מחבק את מי שההיסטוריה גזרה עליו גורל דומה

       

      6. קראתי את חוק בעיון ולא ראיתי ולו מלה אחת המזכירה את וילנאי. הואיל והממשלה הגישה את הצעת החוק הנ"ל מן הראוי להתייחס לממשלה ולאו דווקא ליוזם החוק. הוא אינו רלוונטי לדיון. קרא כאן

       

      7. הדיון בנושא העקרוני הוא כמובן ראוי ורצוי. זכותך ואפילו חובתך המוסרית לנסות ולהשפיע על בית המחוקקים לדחות את החוק במתכונתו הנוכחית, או לסייע בתיקון ניסוחו כך שיעלה בקנה אחד עם עקרונתיך. אבל אם בסופו של יום תאשר כנסת ישראל את החוק אצפה שתקבל זאת בהבנה וללא עוררין. אני מסכים בהסתייגות מעניין ה"ללא עוררין" - לפעמים העוררין חשובים ביותר לצלם האדם 

       

       

        17/6/08 12:54:

       

      1. בעיית הפליטים בעולם הינו נושא ערכי כאוב ואילו הצעת החוק אליה הינך מתייחס פרוצדורלית ונקודתית. יובהר כי הצעת החוק מתייחסת למי שלא רק שנכנס ללא בקשת רשות, אלא שהוא עושה זאת בהגנב ובמצח נחושה משום שהוא יודע שכניסתו אינה חוקית.

       

      2. באשר לסוגית הפליטות יש כאן משום הטעייה. זאת משום שעל פי החוק הבינלאומי אדם נרדף זכאי למקלט במדינה הבטוחה הראשונה אליה הוא מגיע. מדובר בפליטים שהגיעו למצרים (ולא חשוב כמה ארצות עברו בדרך). האו"ם והאיחוד האירופי מכירים בהם כפליטים ומממנים את שהותם במצרים. מי שמואס בסידור הזה ורוצה לשפר את מצבו הכלכלי (במעבר לא חוקי ממצרים לישראל) אינו מוגן על פי החוק הבינלאומי ואין סיבה שיוגן דווקא ע"י מדינת ישראל.

       

      3. הואיל וממשלת מצרים אינה רואה עצמה אחראית על כל מי שנכנס לשטחה, בין אם ברשות או בהסתתננות וגם אינה רואה עצמה אחראית למנוע הסתתננות משטחה לישראל, נדרשה ממשלת ישראל לנסח חוק שיסדיר את העניין מהבחינה הפרוצדורלית.

       

      4. ברמה הרגשית אין לי (לדאבוני) כל ציפיה ממדינה מתנכרת (ישראל) אשר נמנעת במפגיע מלסייע בראש וראשונה לאזרחיה ולתושביה החלשים. מדוע תקום מדינתינו ותסייע לעניים ממדינות אחרות? האם עניי עירנו אינם קודמים?

       

      5. ברמה העקרונית, מדינת ישראל הוקמה כדי לשמש בית לאומי לעם היהודי. ברוח זאת היא מערימה קשיים מרובים גם על בני משפחה של יהודים שמנסים לעלות לארץ. האם קרובי עמנו אינם קודמים?

       

      6. קראתי את חוק בעיון ולא ראיתי ולו מלה אחת המזכירה את וילנאי. הואיל והממשלה הגישה את הצעת החוק הנ"ל מן הראוי להתייחס לממשלה ולאו דווקא ליוזם החוק. הוא אינו רלוונטי לדיון.

       

      7. הדיון בנושא העקרוני הוא כמובן ראוי ורצוי. זכותך ואפילו חובתך המוסרית לנסות ולהשפיע על בית המחוקקים לדחות את החוק במתכונתו הנוכחית, או לסייע בתיקון ניסוחו כך שיעלה בקנה אחד עם עקרונתיך. אבל אם בסופו של יום תאשר כנסת ישראל את החוק אצפה שתקבל זאת בהבנה וללא עוררין.

       

        17/6/08 10:46:

      פה גדול - סיפקתי מספרים, המספרים אמיתיים, (מהשטח) 

      מה שלא כן ההיסטריה שלך מפני מאות אלפי מהגרי עבודה שיבואו ממצרים - דבר שלקחת מהרהורי לבך?

       

      ואם הלכת - הדיון יראה כנראה הרבה יותר טוב. לא כמו טוקבקיסטים בווי נאט , שלום ולא להתראות.

       

        17/6/08 09:55:

      "פה גדול, אם היה לך פה פחות גדול (ויותר שכל ואוזניים ועיניים)"

      תזכורת לצורה שאתה מגיב בה .

      לנושא עצמו , אין לך מושג על מה אתה מדבר , אתה לא מסוגל לספק מספרים , אתה לא מסוגל לתכנן מהלך שישמע אפילו הגיוני .

      אני יכול לשתוק ואני יכול להראות כמה חלולה הדיעה ש"גיבשת" וכמה חובבן אתה בבואך לדרוש מהמדינה להכניס לתוכה מאות אלפי מהגרי עבודה .

      סיימתי , אתה משעמם ורשאי להמשיך לבד .

       

      צטט: האזרח דרור 2008-06-17 09:22:43

       היחיד כאן עם קצף על השפתיים זה אתה. במקום לדבר לעניין אתה מתחיל לתקוף עם מילים כמו היסטריה וכו'. 

       

      חלק מהאנשים הם מהגרי עבודה, חלק הם פליטים מסודן. אם אתה לא מכיר את הנושא, קרא עליו, ובינתיים אתה יכול לשתוק.  

      צטט: פה גדול 2008-06-17 08:21:19

       

      צטט: האזרח דרור 2008-06-16 16:36:34

      פה גדול, אם היה לך פה פחות גדול (ויותר שכל ואוזניים ועיניים) היית יודע אולי שיש גל פליטים אצום מסודן להרבה מדינות שכנות - כולל לפחות מיליון איש שברחו למצריים. אנחנו מקבלים רק כמה אלפים בסך הכל.

       

       

       

      האזרח דרור , תזכיר לנו איזה על איזה רצח עם אתה מדבר? כי עושה רושם שההיסטריה שלך האישית נרתמת לעזרת הגירת עבודה.

       

      קצת פחות קצף על השפתיים וקצת יותר שיקול דעת .(שכל זה לוקסוס)

       

       

        17/6/08 09:22:

       היחיד כאן עם קצף על השפתיים זה אתה. במקום לדבר לעניין אתה מתחיל לתקוף עם מילים כמו היסטריה וכו'. 

       

      חלק מהאנשים הם מהגרי עבודה, חלק הם פליטים מסודן. אם אתה לא מכיר את הנושא, קרא עליו, ובינתיים אתה יכול לשתוק.  

      צטט: פה גדול 2008-06-17 08:21:19

       

      צטט: האזרח דרור 2008-06-16 16:36:34

      פה גדול, אם היה לך פה פחות גדול (ויותר שכל ואוזניים ועיניים) היית יודע אולי שיש גל פליטים אצום מסודן להרבה מדינות שכנות - כולל לפחות מיליון איש שברחו למצריים. אנחנו מקבלים רק כמה אלפים בסך הכל.

       

       

       

      האזרח דרור , תזכיר לנו איזה על איזה רצח עם אתה מדבר? כי עושה רושם שההיסטריה שלך האישית נרתמת לעזרת הגירת עבודה.

       

      קצת פחות קצף על השפתיים וקצת יותר שיקול דעת .(שכל זה לוקסוס)

       

        17/6/08 08:21:

       

      צטט: האזרח דרור 2008-06-16 16:36:34

      פה גדול, אם היה לך פה פחות גדול (ויותר שכל ואוזניים ועיניים) היית יודע אולי שיש גל פליטים אצום מסודן להרבה מדינות שכנות - כולל לפחות מיליון איש שברחו למצריים. אנחנו מקבלים רק כמה אלפים בסך הכל.

       

       

       

      האזרח דרור , תזכיר לנו איזה על איזה רצח עם אתה מדבר? כי עושה רושם שההיסטריה שלך האישית נרתמת לעזרת הגירת עבודה.

       

      קצת פחות קצף על השפתיים וקצת יותר שיקול דעת .(שכל זה לוקסוס)

        16/6/08 23:53:

      שני טורי דעה חשובים בנושא מהיום:

      בהארץ ודדי צוקר בYNET

        16/6/08 17:21:

      חוק וילנאי הוא פעולת חקיקה מגעילה במיוחד. מדובר במניעת עזרה מאנשים במצוקה והפיכתם לעבריינים. אכן יש מקום לחשש שבמסווה של פליטים יגיעו לישראל גם אנשים עם כוונות זדון. לפיכך, איש לא מונע מישראל לתחקר את אלה שמגיעים, ולהחזיר אל מעבר לגבול או לעצור א מי שחשוד בכוונות עוינות למדינה. לפיכך, אם מדובר בבעיה בטחונית, ברור שניתן וצריך לטפל בה, מבלי להוסיף אומללות נוספת על סבלם של אלה שמתדפקים על דלתינו. אם מדובר באופיה היהודי של המדינה, יש לומר בקול גדול - זאת אינה בעיה בטחונית ותמוה שמי שמופקד על פתרון בעיה שכזאת הוא סגן שר הבטחון.

      נכון, ישראל לא יכולה להמציא מזור לכל תחלואי העולם, מאידך, היא יכולה וצריכה לארגן קואליציה של מדינות שיתגייסו לסייע לפליטים, אם בכסף ואם בקליטתם על פי גודלן היחסי. מפעולה שכזאת ניתן רק להרוויח. נשפר את היחס לפליטים, נמנע הברחות ואפילו אולי נצליח לשפר את דימויה הגרוע של ישראל בעולם.

       

      כל טוב

       

      מיקי

        16/6/08 16:36:

      פה גדול, אם היה לך פה פחות גדול (ויותר שכל ואוזניים ועיניים) היית יודע אולי שיש גל פליטים אצום מסודן להרבה מדינות שכנות - כולל לפחות מיליון איש שברחו למצריים. אנחנו מקבלים רק כמה אלפים בסך הכל.

       

       

        16/6/08 16:11:

      בעקבות התגובות המגעילות שיש כאן, נזכרתי במשהו ששמעתי וראיתי.

       

      http://cafe.themarker.com/view.php?t=479808 

        16/6/08 00:15:

       

      צטט: פה גדול 2008-06-15 08:20:15

       

       

      בדרך מדארפור לפה יש 20 מדינות אחרות שלא טובחות בהם ועדיין הם לא משתקעים שם אלא פה .

      כנראה שהסיבה היא לא רצון לחיות אלא רצון לחיות טוב ושזה מדובר בזה אז זכותי לתת את כספי למי שבא לי .

      הנה מפה:

       

       

      ועתה- עיזרו ילדים לפה הגדול למצוא כמה מדינות יש בין חבל דראפור שבסודן וישראל

       

      (רמז למתקשים: שם המדינה היחידה ביננו לבין זוועות דראפור הוא מצריים)

       

      איך קוראים לצורה כזו של התייחסות לנושא הקשור בחייהם וכבודם של בני אדם?

       

       

        15/6/08 08:20:

       

      צטט: שי-כהן 2008-06-15 07:47:10

      הנסיון להסב את הדיון אודות מספר הפליטים שניתן לקלוט בישראל הוא רטוריקה (אני מנסה להתאפקמלומר- אבל זאת רטוריקה שלקוחה הישר משנאת הזרים האירופאית)

       

      בכלל לא העלתי את הנושא של המעמד האזרחי לאורך זמן או הזכות של פליטים להשתקע- ואין שום קשר בין נהלים המנוגדים לחובה המוסרית והבינלאומית לזכויות אדם כפי שאלו מופיעים בהצעת החוק, לבין חוקי ההגירה של המדינה- הנסיון להסב את הדיון לשם הוא נסיון לגזור את היחס ההומאני לפליט שכבר נמצא בארץ לחרדות של חלק מהאזרחים כאן בהקשר אחר.

       

      בכל זאת אני לא חושש לענות- בישראל יש מכסה ענקית של עובדים זרים- בוודאי שאשמח אם נקלוט לפחות כמספר הזה פליטים, במצבים ספציפיים- כמו במקרים מוכחים של בריחה מהתנכלות קיצונית או חלילה רצח עם חייבת המדינה היהודית קודם כל לספק מקלט לכל אדם שחייו בסכנה מידי צורר , ואח"כ לבחון פתרון בינלאומי מתאים.

       

       

      לא כל רצון לשמור על צביון של מדינה הינו שנאת האחר ועצם השיוך הזה הינו מניפולציה שנועדה למקם את דעותיך בצד הטוב ואילו את האחר בצד הרע .

       

      יש מיליון צרות בעולם , לא אנחנו ממונים לתקן אותם , חד וחלק .

       

      עם או בלי קשר לשואה שעברנו , אין היגיון לקלוט את אותם פליטים שהגיעו מאפריקה עד אלינו , בדרך מדארפור לפה יש 20 מדינות אחרות שלא טובחות בהם ועדיין הם לא משתקעים שם אלא פה .

      כנראה שהסיבה היא לא רצון לחיות אלא רצון לחיות טוב ושזה מדובר בזה אז זכותי לתת את כספי למי שבא לי .

       

      העובדה שאתה במיעוט זעיר לא נובעת מזה שאתה לוחם זכויות אלא מזה שאתה לא רואה צעד אחד קדימה .

        15/6/08 07:47:

      הנסיון להסב את הדיון אודות מספר הפליטים שניתן לקלוט בישראל הוא רטוריקה (אני מנסה להתאפקמלומר- אבל זאת רטוריקה שלקוחה הישר משנאת הזרים האירופאית)

       

      בכלל לא העלתי את הנושא של המעמד האזרחי לאורך זמן או הזכות של פליטים להשתקע- ואין שום קשר בין נהלים המנוגדים לחובה המוסרית והבינלאומית לזכויות אדם כפי שאלו מופיעים בהצעת החוק, לבין חוקי ההגירה של המדינה- הנסיון להסב את הדיון לשם הוא נסיון לגזור את היחס ההומאני לפליט שכבר נמצא בארץ לחרדות של חלק מהאזרחים כאן בהקשר אחר.

       

      בכל זאת אני לא חושש לענות- בישראל יש מכסה ענקית של עובדים זרים- בוודאי שאשמח אם נקלוט לפחות כמספר הזה פליטים, במצבים ספציפיים- כמו במקרים מוכחים של בריחה מהתנכלות קיצונית או חלילה רצח עם חייבת המדינה היהודית קודם כל לספק מקלט לכל אדם שחייו בסכנה מידי צורר , ואח"כ לבחון פתרון בינלאומי מתאים.

        15/6/08 01:00:

       

      בוא תהיה פחות אופוזיציה (לא צריך לעשות כלום רק להתלונן) ותהיה יותר אחראי .

       

      האם יש לקבל את כך פליטי דארפור ושאר מדינות אפריקה ? האם יש גבול (תרתי משמע) שאתה שם ? 200000 פליטים ? מיליון ? 4 מיליון ? תעצור אותי מתי שנראה לך מוגזם.

      הרי מי שלוקח החלטות בניגוד למי שכותב בבלוג צריך להחליט ..הכדור אצלך ..נו ? מה המספר ?

       

      איך יודעים מי ברח מאיפה ולמה ? האם פליטי עבודה גם נחשבים ?

      איך יזהו מי הוא מי ?

       

        15/6/08 00:40:

      רוח הדברים משתלבת היטב עם ההתבטאות שלו על השואה הפלסטינית.

      כמו כן, ניכר בה קוצר רואי ישראלי אופייני. הנחת היסוד היא כי הפליטים יחדרו בכל מקרה, ולאחר מכן, אם יתפשו, יושמו בבתי כלא...

      יותר פשוט היה לסגור כמו שצריך את הגבול הדרום מערבי שלנו... אבל אז זה היה פתרון של מניעה ולא של תגובה (סליחה, לרגע שגיתי שוב באשליה שאנו חיים במדינה מערבית מתוקנת).

       

      לא מפתיע גם שהאנשים הכוחניים של הגנרל רודפים אחריך ומנסים לסתום לך את הפה.

      ואלה עוד ממלפגת "העבודה", שהם כאילללו סוציאל דמוקרטים.

       

      האם באמת הציבור אשם על אדישותו כלפי אנשים רעים אלה? 

        15/6/08 00:37:

      אולי הגזמתי עם כמות הקישורים- אז הנה תקציר מתוך הפרסום שהעיר את תשומת ליבי לעניין:

       

      אדם שייתפס בניסיון לעבור את גדר הגבול לישראל צפוי לעונש מאסר של עד חמש שנים, ואם יגיע ממקום שמוגדר "מדינת אויב" (וסודאן, שממנה מגיעים פליטי דרפור, מוגדרת ככזו) יהיה צפוי לעונש של עד שבע שנות מאסר. החוק יעגן את נוהל "ההחזרה החמה" להעברת הפליטים בחזרה אל עברו האחר של הגבול 72 שעות מרגע תפיסתם באופן המעמיד את חייהם בסכנה ממשית. הוא יכשיר את החזקת הפליטים במעצר עד 18 יום מבלי שיובאו כלל בפני שופט; הקצין המוציא את צו הגירוש לא יחויב כלל לפגוש את הפליט; ויהיה "חוקי" לעצור גם נשים וילדים....

      "חוק וילנאי", שזוכה לתמיכת הממשלה, כמו מניף בשערי מדינת ישראל כרזת ענק "כאן עוזרים ליהודים בלבד", ומבקש להקנות גושפנקא חוקית ליד הקשה שנוקטת המדינה כבר היום באלה שמבקשים למצוא מחסה בין גבולותיה. אבל פליטים אינם פושעים. אנשים הנמלטים מאזור מלחמה זכאים לבקש מקלט מדיני, וזו חובתנו המוסרית להתיר להם כניסה. חובתנו אף גדולה מזו: לפליטים הנסים על נפשם אל גדרותינו עלינו להעניק לפחות תנאי מחיה בסיסיים. כמדינה דמוקרטית בעלת מעמד כלכלי איתן באזור, בכוחנו וביכולתנו להעניק מקלט לפליטים מארצות גזירה, כפי שנהג בזמנו מנחם בגין כשהעניק לפליטים מווייטנאם מעמד של עולים חדשים. זו חובתנו, מאדם לאדם. ומובנת מאליה מחויבותו הייחודית של העם היהודי, הצרובה בהיסטוריה שלו.

      גם מבחינה משפטית חוק כזה הוא פסול, שכן הוא עומד בניגוד למשפט הבינלאומי ולמחויבויותיה של מדינת ישראל מכוח אמנות בינלאומיות שהיא חתמה עליהן ואישררה אותן למעשה, זמן קצר לאחר הקמתה.


      ב-1951, על רקע אירועי מלחמת העולם השנייה, חתמה ישראל על אמנת הפליטים (
      United nations Refugee Convention), שאושררה שלוש שנים מאוחר יותר והורחבה מעת לעת. "חוק וילנאי" מהווה הפרה בוטה של מחויבות ישראל על פי האמנה.

        15/6/08 00:36:

      האמת, ניסיתי והשתדלתי להבין מה אתה רוצה.

      לא הצלחתי למצוא את דרכי בסבך.

       

        15/6/08 00:32:

       

      מה הבעיה עם החוק ?

      ארכיון

      פרופיל

      שי-כהן
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין