כותרות TheMarker >
    ';

    תנוחת כאב

    0

    מה חדש במורשת ישראל

    59 תגובות   יום חמישי, 17/7/08, 21:21

    [פורסם היום ב'העיר', 18.7.08] 

    הזמן: שישי 20:00

    המקום: בית הכנסת ברחוב ביאליק

    האירוע: קבלת שבת

     

    תפילות שבת הן תמיד הזדמנות מצוינת לולווט בעלוני השבת המחולקים חינם בבתי הכנסת.

    חגיגה של פרסומות (דווקא מעניינות ברובן), דברי תורה נמוכי מצח, פלפולים בגרוש, עמדות גזעניות מכל סוג וההיי לייט - שו"ת אס.אמ.אס.

    גם הפעם הסלט הזה, המלא בכל טוב, לא איכזב.

     

    בעלון אחד היה מאמר שקרא להחזיר את כוח ההרתעה הישראלי ואף השיא עצות לכך: "הפצצה מחושבת של הגרעין האיראני, חטיפת נסראללה, מבצעי חילוץ לשחרור החטופים ומיגור ירי הקאסמים באופן מוחלט".

    באותו עלון דרש אחד הרבנים מגברת אחת שתבקש סליחה מהצבא על שאמרה עליו "צה"ל אינו עושה כלום, עובדה שאינו מונע פיגועים, בגלות היה טוב יותר". הוא כותב לה כי "משפט כזה מצריך חרטה, עזיבת החטא וכפרה".

    שאלתי את עצמי אם אותו רב מתכוון שהגברת תבקש סליחה באופן אישי מכל חייל וחייל, מאשכנזי עצמו ועד אחרון הטר"שים, אבל הוא לא פירט.

     

    בינתיים בשו"ת האס.אמ.אס השאלה הביזארית של השבוע היתה "האם חלב אם הוא חלבי?".

    התשובה, אגב, לא איכזבה:

    "לא. הוא סתמי, הוא גם כשר כמובן, ומותר לאדם לשתותו". כדי שלא יעלו לקוראים האמוניים כל מיני רעיונות לראש, הוסיף הרב בסוף תשובתו: "מתוך כוס".

     

    אל המניין, שבדרך כלל מורכב מאוסף אקלקטי של אומרי קדיש, מתפללי האזור ואנשים שעוד חשים קשר לחסידות הוסאטין המפוארת, שפעם הבניין בביאליק היה בית האדמו"ר שלה, הצטרפה הפעם קבוצת דתיים לאומיים צעירים שהשתלטה על המניין.

    וכך, במקום לשמוע את החזן הרגיל שתפילתו האופראית מחייה במשהו את המקום העזוב, התנהלה התפילה בסגנון הדתי-לאומי שאינו מותיר שום רגשה שהיא.

     

    אז חזרתי הביתה. על פלטת השבת חיכו לי מרק עדשים, עוף וכרוב ממולא - כולם מעשי ידי סבתא.

    אין לי שום כוונה להתנצל בפני הצבא או הציונות לדורותיה, אבל עם טעימת תבשיליה של סבתא הוכח מעל לכל ספק -
    אכן, בגלות היה טוב יותר.

    דרג את התוכן:

      תגובות (59)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS

      צטט: happyc 2008-08-06 13:57:18

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-28 13:03:28

      צטט: אהדוס 2008-07-27 18:44:40

       

      צטט: happyc 2008-07-27 11:06:15

      גם ארוחות ח'ברה קיימות (וזו אפילו אופציה יותר שגורה)

       

       

      אז אפשר להתארגן, אני אגיע.

      סימה ואהד,

      אני לא מארגן כלום (גרוע בזה),

      רק מחכה להזמנות..

       

      אני צריכה קצת זמן להתארגן על החיים שלי אבל זה יבוא...

      אני כאן..

       

        6/8/08 13:57:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-28 13:03:28

      צטט: אהדוס 2008-07-27 18:44:40

       

      צטט: happyc 2008-07-27 11:06:15

      גם ארוחות ח'ברה קיימות (וזו אפילו אופציה יותר שגורה)

       

       

      אז אפשר להתארגן, אני אגיע.

      סימה ואהד,

      אני לא מארגן כלום (גרוע בזה),

      רק מחכה להזמנות..

       

      אני צריכה קצת זמן להתארגן על החיים שלי אבל זה יבוא...

      צטט: אהדוס 2008-07-27 18:44:40

       

      צטט: happyc 2008-07-27 11:06:15

      גם ארוחות ח'ברה קיימות (וזו אפילו אופציה יותר שגורה)

       

       

      אז אפשר להתארגן, אני אגיע.

      סימה ואהד,

      אני לא מארגן כלום (גרוע בזה),

      רק מחכה להזמנות..

        27/7/08 18:44:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-27 13:16:52

      צטט: happyc 2008-07-27 11:06:15

      צטט: אהדוס 2008-07-24 16:30:03

      אני ידיד הביצה ולא תושב. התכוונתי לארוחות חבר'ה ולא משהו שמאורגן בראש יהודי ( זאת אופציה שאף פעם לא ניסיתי ולא ברור לי גם מי קהל היעד שלה וכל זה מתייחס להמשך הטוקבקים שאני רואה פה). בכל מקרה הביצה של תל אביב הרבה פחות טובענית מאחותה הגדולה בירושלים או זאת שבגבעת שמואל.

       

       

       

      גם ארוחות ח'ברה קיימות (וזו אפילו אופציה יותר שגורה)

       

      לגבי הביצות - מסכימה איתך. שומר נפשו ירחק.

      אז לאופציה כזו אשמח...

       

      "כי אין בעיר מקלט ואין בה רחמים"..

       

       

      אז אפשר להתארגן, אני אגיע.
        27/7/08 13:40:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-27 13:15:39

      צטט: דה וידי 2008-07-27 10:08:11


      בחלב אמו-שלו, הכוונה :)

      נו, זה מה שניסיתי לומר קודם לכן (באחת התגובות למעלה).

       

       

      אופס.

      פיספסתי את זה.

       

      צטט: ליטל. 2008-07-27 11:48:45

      צטט: דה וידי 2008-07-27 10:08:11

      בחלב אמו-שלו, הכוונה :)

       למה לבשל לא עדיף לשתות ישר מהמקור?

       

      תלוי בתנוחה

       

      צטט: happyc 2008-07-27 11:06:15

      צטט: אהדוס 2008-07-24 16:30:03

      אני ידיד הביצה ולא תושב. התכוונתי לארוחות חבר'ה ולא משהו שמאורגן בראש יהודי ( זאת אופציה שאף פעם לא ניסיתי ולא ברור לי גם מי קהל היעד שלה וכל זה מתייחס להמשך הטוקבקים שאני רואה פה). בכל מקרה הביצה של תל אביב הרבה פחות טובענית מאחותה הגדולה בירושלים או זאת שבגבעת שמואל.

       

       

       

      גם ארוחות ח'ברה קיימות (וזו אפילו אופציה יותר שגורה)

       

      לגבי הביצות - מסכימה איתך. שומר נפשו ירחק.

      אז לאופציה כזו אשמח...

       

      "כי אין בעיר מקלט ואין בה רחמים"..

      צטט: דה וידי 2008-07-27 10:08:11


      בחלב אמו-שלו, הכוונה :)

      נו, זה מה שניסיתי לומר קודם לכן (באחת התגובות למעלה).

       

        27/7/08 11:55:

      צטט: ליטל. 2008-07-27 11:48:45

      צטט: דה וידי 2008-07-27 10:08:11

      בחלב אמו-שלו, הכוונה :)

       למה לבשל לא עדיף לשתות ישר מהמקור?

       

      חיוך

      (ג'וניור, זה גם ינוקא)

        27/7/08 11:48:

      צטט: דה וידי 2008-07-27 10:08:11

      בחלב אמו-שלו, הכוונה :)

       למה לבשל לא עדיף לשתות ישר מהמקור?

       

        27/7/08 11:06:

      צטט: אהדוס 2008-07-24 16:30:03

      אני ידיד הביצה ולא תושב. התכוונתי לארוחות חבר'ה ולא משהו שמאורגן בראש יהודי ( זאת אופציה שאף פעם לא ניסיתי ולא ברור לי גם מי קהל היעד שלה וכל זה מתייחס להמשך הטוקבקים שאני רואה פה). בכל מקרה הביצה של תל אביב הרבה פחות טובענית מאחותה הגדולה בירושלים או זאת שבגבעת שמואל.

       

       

       

      גם ארוחות ח'ברה קיימות (וזו אפילו אופציה יותר שגורה)

       

      לגבי הביצות - מסכימה איתך. שומר נפשו ירחק.

        27/7/08 10:08:

      בחלב אמו-שלו, הכוונה :)

      צטט: דה וידי 2008-07-26 21:40:55

      ופתאום חשבתי על משהו:

       

      בעצם, מותר לאדם לבשל גדי בחלב אמו!

       

       

      איך זה?

        26/7/08 21:40:

      ופתאום חשבתי על משהו:

       

      בעצם, מותר לאדם לבשל גדי בחלב אמו!

       

       

      צטט: דה וידי 2008-07-24 17:28:00


      פעם הבאה שאהיה בת"א בסופ"ש - אצור"ק.

       

      מעולה

        24/7/08 17:28:


      פעם הבאה שאהיה בת"א בסופ"ש - אצור"ק.

       

      צטט: דה וידי 2008-07-24 17:12:13

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-20 20:48:23

      צטט: אהדוס 2008-07-20 02:04:42

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-17 23:43:31

      צטט: היא הנותנת. אני -לא! 2008-07-17 23:32:37


      פינת המכון לאקרובטיקה-הלכתית:

       

      לאחרונה קראתי שאלה שכזו: מה דין מתנה שנסעה בשבת,

       

      כלומר היתה מונחת ברכב שנסע בשבת

       

      האם מותר לקבלה (אפילו לא בשבת)?

       

      מתאפקת שלא להמציא שאלות מפולפלות ולשלוח לרבנים...

       

       

      לא אכתוב לך את תשובתי המלומדת (שהיא: "ברווורררר וכמה שיותר מהר")

       

      באשר להמצאת שאלות, בתקופות מסוימות זה היה המשחק החביב עלי...

       

      התשובה היא מותר לקבלה, צריך להמתין כמה זמן שהמתנה נסעה כדי להגיע.

      זאת אומרת שאם לקח לה שעה וחצי נסיעה בשבת מנקודת המוצא אל נקודת היעד.

      אז במוצ"ש צריך לחכות שעה וחצי ואז ניתן להשתמש בה. רגוע

      (מופיע בכל ספר של הלכות צבא) 

       

      למרות שאין על אוכל של סבתא, בביצה התל אביבית אין ארוחות משותפות?מופתע

       

      ההשקפה ההלכתית שלי רואה רק את הסובייקט (הגברא) ומתעלמת במפגיע מהאובייקט (החפצא).

      קריצה.

       

      ביצה תל-אביבית? לא מכיר אותה (ולא בטוח שאני רוצה..).

      תזמין.

       

      הלו הלו.

      תרשמו גם :)

       אתה מוזמן

      לא בטוח בכלל שאנחנו הולכים..חיוך

      צטט: אהדוס 2008-07-24 16:30:03

      אני ידיד הביצה ולא תושב. התכוונתי לארוחות חבר'ה ולא משהו שמאורגן בראש יהודי ( זאת אופציה שאף פעם לא ניסיתי ולא ברור לי גם מי קהל היעד שלה וכל זה מתייחס להמשך הטוקבקים שאני רואה פה). בכל מקרה הביצה של תל אביב הרבה פחות טובענית מאחותה הגדולה בירושלים או זאת שבגבעת שמואל.

       

      בפרופיל שלך כתוב שאתה תושב ת"א.

      וכידיד אתה לא יכול להזמין?

       

      [גם אני אף פעם לא ניסיתי את החומר הזה, אבל (וזה באמת רק בדמיון) אני לא מדמיין את עצמי כשייך לאותו קהל-יעד]

       

      וגם, ביצה היא ביצה היא ביצה חיוך

        24/7/08 17:12:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-20 20:48:23

      צטט: אהדוס 2008-07-20 02:04:42

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-17 23:43:31

      צטט: היא הנותנת. אני -לא! 2008-07-17 23:32:37


      פינת המכון לאקרובטיקה-הלכתית:

       

      לאחרונה קראתי שאלה שכזו: מה דין מתנה שנסעה בשבת,

       

      כלומר היתה מונחת ברכב שנסע בשבת

       

      האם מותר לקבלה (אפילו לא בשבת)?

       

      מתאפקת שלא להמציא שאלות מפולפלות ולשלוח לרבנים...

       

       

      לא אכתוב לך את תשובתי המלומדת (שהיא: "ברווורררר וכמה שיותר מהר")

       

      באשר להמצאת שאלות, בתקופות מסוימות זה היה המשחק החביב עלי...

       

      התשובה היא מותר לקבלה, צריך להמתין כמה זמן שהמתנה נסעה כדי להגיע.

      זאת אומרת שאם לקח לה שעה וחצי נסיעה בשבת מנקודת המוצא אל נקודת היעד.

      אז במוצ"ש צריך לחכות שעה וחצי ואז ניתן להשתמש בה. רגוע

      (מופיע בכל ספר של הלכות צבא) 

       

      למרות שאין על אוכל של סבתא, בביצה התל אביבית אין ארוחות משותפות?מופתע

       

      ההשקפה ההלכתית שלי רואה רק את הסובייקט (הגברא) ומתעלמת במפגיע מהאובייקט (החפצא).

      קריצה.

       

      ביצה תל-אביבית? לא מכיר אותה (ולא בטוח שאני רוצה..).

      תזמין.

       

      הלו הלו.

      תרשמו גם :)

        24/7/08 16:30:

      אני ידיד הביצה ולא תושב. התכוונתי לארוחות חבר'ה ולא משהו שמאורגן בראש יהודי ( זאת אופציה שאף פעם לא ניסיתי ולא ברור לי גם מי קהל היעד שלה וכל זה מתייחס להמשך הטוקבקים שאני רואה פה). בכל מקרה הביצה של תל אביב הרבה פחות טובענית מאחותה הגדולה בירושלים או זאת שבגבעת שמואל.

       

        23/7/08 13:48:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-22 17:39:03

      צטט: happyc 2008-07-22 17:23:06


      אותו המקום

      יום שני 20:30 בערב

      משהו קצת יותר גבוה מהעלונים...

       

      ואגב,

       יש ארוחות שבת משותפות בת"א... (ועוד במרחק הליכה מביאליק)

       

       

      מממ... מסקרן.

      אולי תשתפי..

       

      מסקרן...? תבוא !

       

      הארוחות מאורגנות ע"י 'ראש יהודי' ומתקיימות ברח' בר כוכבא (לא זוכרת מס') ליד דיזינגוף סנטר. רצוי להרשם מראש.

        22/7/08 19:17:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-22 17:07:20

      צטט: ליטל. 2008-07-22 15:39:55

      *גם היא

      רק דבר אחד לא הבנתי:

      למה כל תגובה שלך באה בצורה כפולה לשון בחוץ

      מקרים. 

       

        22/7/08 19:16:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-22 17:07:20

      צטט: ליטל. 2008-07-22 15:39:55

      *גם היא

      רק דבר אחד לא הבנתי:

      למה כל תגובה שלך באה בצורה כפולה לשון בחוץ

       צירוף

       

      צטט: happyc 2008-07-22 17:23:06


      אותו המקום

      יום שני 20:30 בערב

      משהו קצת יותר גבוה מהעלונים...

       

      ואגב,

       יש ארוחות שבת משותפות בת"א... (ועוד במרחק הליכה מביאליק)

       

       

      מממ... מסקרן.

      אולי תשתפי..

        22/7/08 17:23:


      אותו המקום

      יום שני 20:30 בערב

      משהו קצת יותר גבוה מהעלונים...

       

      ואגב,

       יש ארוחות שבת משותפות בת"א... (ועוד במרחק הליכה מביאליק)

      צטט: ליטל. 2008-07-22 15:39:55

      *גם היא

       

       

      רק דבר אחד לא הבנתי:

      למה כל תגובה שלך באה בצורה כפולה לשון בחוץ

      צטט: ליטל. 2008-07-22 15:39:11

       

       1=1 כלומר העולם שווה הוא עצמו

      עד שבא מבט אנושי ונוטל ממנו את אחדותו

      ואז 1=X  וערך ה-X תלוי במי שמתבונן

      משמע זה לא סתם X

      1 יהיה כפוף למה שצריך להוכיח

      והשאלה מה זה בכלל צריך

      זה היא נתנת לכיפוף ערפול היפוך וכיוב' 

       

      הבנתי.

      יפה מאד.

      מסכים (כלומר נראה שאנחנו לא חלוקים כ"כ ועלינו כבר נאמר הפתגם "אין סכין מתחדדת אלא בירך חברתה").

        22/7/08 15:39:
      *גם היא
        22/7/08 15:39:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-22 14:56:46

      צטט: ליטל. 2008-07-22 14:02:16

      זה יפה מה שאתה אומר

      1=1 עד שבא החוקר נוטל את האחדות לידיו

      האדם הוא משתמש מטבעו

      מרגע שיש מבט זה לא בדיוק 1= X

      X זה מאוד ערטילאי

      זה יותר כמו 1=מה שצריך להוכיח

      (צריך? גם צריך=X)

      :-)

       

      חצית את הגבול הפרספציה שלי. סורי.

       1=1 כלומר העולם שווה הוא עצמו

      עד שבא מבט אנושי ונוטל ממנו את אחדותו

      ואז 1=X  וערך ה-X תלוי במי שמתבונן

      משמע זה לא סתם X

      1 יהיה כפוף למה שצריך להוכיח

      והשאלה מה זה בכלל צריך

      זה היא נתנת לכיפוף ערפול היפוך וכיוב' 

       

      צטט: ליטל. 2008-07-22 14:03:14

      (או שמא:

      גם צריך=מה שצריך להוכיח) 

       

      את זה כבר יותר הבנתי (נדמה לי).

      צטט: ליטל. 2008-07-22 14:02:16

      זה יפה מה שאתה אומר

      1=1 עד שבא החוקר נוטל את האחדות לידיו

      האדם הוא משתמש מטבעו 

      מרגע שיש מבט זה לא בדיוק 1= X

      X זה מאוד ערטילאי

      זה יותר כמו 1=מה שצריך להוכיח

      (צריך?  גם  צריך=X) 

      :-) 

       

      חצית את הגבול הפרספציה שלי. סורי.

        22/7/08 14:03:

      (או שמא:

      גם צריך=מה שצריך להוכיח) 

        22/7/08 14:02:

      זה יפה מה שאתה אומר

      1=1 עד שבא החוקר נוטל את האחדות לידיו

      האדם הוא משתמש מטבעו 

      מרגע שיש מבט זה לא בדיוק 1= X

      X זה מאוד ערטילאי

      זה יותר כמו 1=מה שצריך להוכיח

      (צריך?  גם  צריך=X) 

      :-) 

      צטט: ליטל. 2008-07-22 12:41:55

      טניס משמעויות זה יופי.

      העצב בעולם הוא לא סך. סך תמיד מקפיץ אותי חזרה לאפס.

      העצב הוא כמה מעשים יחד, אבל הסך: אם אני מנסה ללכוד את סך כל מעשי האנוש זה לא יוצא עצוב זה יוצא תבנית ריקה. לא עצוב. לא שמח. 1=1.

      אין כלל יאוש בעולם, אבל יש  ייאוש באפקט שלו עלינו.  

      סינית?

      לא. זה לגמרי מובן.

      אבל בכל זאת זה תוצאה של תנועה מסוימת בעולמות. עולם סטגנטיטיבי (יש כזאת מילה?) לא מייצר אפקט וממילא גם לא ייאוש.

      1 שווה X(שהוא פעמים חיובי ופעמים שלילי).

      מ.ש.ל

       

        22/7/08 12:41:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-22 00:55:01

      העצב בעולם הוא סך תוצאות מעשי האנוש בזמן ובמרחב.

      ועל כגון דא כבר אמר פורטיס: "אז בוא כבר עצב ואוכל לך את הראש".

      טניס משמעויות זה יופי.

      העצב בעולם הוא לא סך. סך תמיד מקפיץ אותי חזרה לאפס.

      העצב הוא כמה מעשים יחד, אבל הסך: אם אני מנסה ללכוד את סך כל מעשי האנוש זה לא יוצא עצוב זה יוצא תבנית ריקה. לא עצוב. לא שמח. 1=1.

      אין כלל יאוש בעולם, אבל יש  ייאוש באפקט שלו עלינו.  

      סינית?

      צטט: ליטל. 2008-07-22 00:30:02

       

      מצד שני יש כמה אנשים שהייתי אוכלת

       

       

       

      העצב בעולם הוא סך תוצאות מעשי האנוש בזמן ובמרחב.

      ועל כגון דא כבר אמר פורטיס: "אז בוא כבר עצב ואוכל לך את הראש".

        22/7/08 00:30:

      :-)

      בשר אדם זה ממילא לא כשר

      מצד שני יש כמה אנשים שהייתי אוכלת

      אולי הבן שותה מחלב אימו ודם אביו 

      צטט: ליטל. 2008-07-21 23:45:17

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-21 23:00:24

      צטט: ליטל. 2008-07-21 22:41:19

      נראה לי שאם אוכלים את הבן של האמא אחר כך אז זה לא כשר

      לא תאכל עגל בחלב אמו וכיוב'

      לא בטוח שהצלחתי לעקוב אחרי זרם התודעה..

       חלב אם

      אם אוכלים אותו יחד עם הבשר של הבן שלה

      לא כשר 

       

      מעניין מה שאת מתארת.

      אבל אם אותו חלב אם הוא "סתמי" כלשון הרב (וכאן יש לשים שהרי הוא לא כינה אותו בהגדרה ההלכתית הרגילה שהיא 'פרווה'), אז אולי הוא בכלל נמצא מחוץ לשיח ההלכתי. ואם הוא אמנם מחוץ לשיח ההלכתי אז אולי מותר איתו הכל וכך גם בשר הבן. כלומר לו תצויר מנה של שרימפסים כשהיא שרויה ומבושלת בחלב אם, אז אולי חלב האם משרה עליה את ה'סתמיות', ובכך גם מצאנו פתרון הלכתי לאכילת שרצים. 

      תני לי לישון על זה.

       

      ואגב, אם גם התינוק וגם האב שותים מחלב האם, כלום זה לא מצריך דקונסטרוקציה חמורה לתיאוריות הלאקאניאניות. אתמהה.

       

        21/7/08 23:45:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-21 23:00:24

      צטט: ליטל. 2008-07-21 22:41:19

      נראה לי שאם אוכלים את הבן של האמא אחר כך אז זה לא כשר

      לא תאכל עגל בחלב אמו וכיוב'

      לא בטוח שהצלחתי לעקוב אחרי זרם התודעה..

       חלב אם

      אם אוכלים אותו יחד עם הבשר של הבן שלה

      לא כשר 

       

      צטט: מיא 2008-07-21 23:00:59

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-21 22:59:48

      צטט: מיא 2008-07-21 22:41:16

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-21 15:25:40

      צטט: מיא 2008-07-21 14:56:42

      השאלה הבוערת: האם הכרוב הממולא היה בשרי?

      מה שמזכיר לי שחברתי הגננת שאלה פעם את ילדי הגן, בשבועות, אילו מאכלי חלב הם מכירים והם ענו: לחם. לא סתומים? 

       

      באורז ובקצת בשר.

      בלי להיות גרידי, נראה לי שסבתא קצת חוסכת עליי.

       

      לכי תדעי, ילדים יכולים להיות מאד נבונים. אולי הם התכוונו לפרנץ' טוסט? חיוך

       במקרה שלהם יותר הגיוני שלפרנץ' מניקור!

       

      תגידי מה זה הגן הזה?

      כולם שם ילדי דוגמניות?

       

       ילדי פרחות וערסים, כפרה

       

      אם כבר סבתא ואם כבר לחם, אז סבתא היתה אומרת על כאלה:

      חכמים כמו פתקית של לחם.

        21/7/08 23:00:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-21 22:59:48

      צטט: מיא 2008-07-21 22:41:16

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-21 15:25:40

      צטט: מיא 2008-07-21 14:56:42

      השאלה הבוערת: האם הכרוב הממולא היה בשרי?

      מה שמזכיר לי שחברתי הגננת שאלה פעם את ילדי הגן, בשבועות, אילו מאכלי חלב הם מכירים והם ענו: לחם. לא סתומים? 

       

      באורז ובקצת בשר.

      בלי להיות גרידי, נראה לי שסבתא קצת חוסכת עליי.

       

      לכי תדעי, ילדים יכולים להיות מאד נבונים. אולי הם התכוונו לפרנץ' טוסט? חיוך

       במקרה שלהם יותר הגיוני שלפרנץ' מניקור!

       

      תגידי מה זה הגן הזה?

      כולם שם ילדי דוגמניות?

       

       ילדי פרחות וערסים, כפרה

      צטט: ליטל. 2008-07-21 22:41:19

      נראה לי שאם אוכלים את הבן של האמא אחר כך אז זה לא כשר

      לא תאכל עגל בחלב אמו וכיוב'

       

       

      לא בטוח שהצלחתי לעקוב אחרי זרם התודעה..

      צטט: מיא 2008-07-21 22:41:16

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-21 15:25:40

      צטט: מיא 2008-07-21 14:56:42

      השאלה הבוערת: האם הכרוב הממולא היה בשרי?

      מה שמזכיר לי שחברתי הגננת שאלה פעם את ילדי הגן, בשבועות, אילו מאכלי חלב הם מכירים והם ענו: לחם. לא סתומים? 

       

      באורז ובקצת בשר.

      בלי להיות גרידי, נראה לי שסבתא קצת חוסכת עליי.

       

      לכי תדעי, ילדים יכולים להיות מאד נבונים. אולי הם התכוונו לפרנץ' טוסט? חיוך

       במקרה שלהם יותר הגיוני שלפרנץ' מניקור!

       

      תגידי מה זה הגן הזה?

      כולם שם ילדי דוגמניות?

        21/7/08 22:41:

      נראה לי שאם אוכלים את הבן של האמא אחר כך אז זה לא כשר

      לא תאכל עגל בחלב אמו וכיוב'

       

        21/7/08 22:41:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-21 15:25:40

      צטט: מיא 2008-07-21 14:56:42

      השאלה הבוערת: האם הכרוב הממולא היה בשרי?

      מה שמזכיר לי שחברתי הגננת שאלה פעם את ילדי הגן, בשבועות, אילו מאכלי חלב הם מכירים והם ענו: לחם. לא סתומים? 

       

      באורז ובקצת בשר.

      בלי להיות גרידי, נראה לי שסבתא קצת חוסכת עליי.

       

      לכי תדעי, ילדים יכולים להיות מאד נבונים. אולי הם התכוונו לפרנץ' טוסט? חיוך

       במקרה שלהם יותר הגיוני שלפרנץ' מניקור!

       

        21/7/08 22:40:
      :-)

      צטט: מיא 2008-07-21 14:56:42

      השאלה הבוערת: האם הכרוב הממולא היה בשרי?

      מה שמזכיר לי שחברתי הגננת שאלה פעם את ילדי הגן, בשבועות, אילו מאכלי חלב הם מכירים והם ענו: לחם. לא סתומים? 

       

      באורז ובקצת בשר.

      בלי להיות גרידי, נראה לי שסבתא קצת חוסכת עליי.

       

      לכי תדעי, ילדים יכולים להיות מאד נבונים. אולי הם התכוונו לפרנץ' טוסט? חיוך

        21/7/08 14:56:

      השאלה הבוערת: האם הכרוב הממולא היה בשרי?

      מה שמזכיר לי שחברתי הגננת שאלה פעם את ילדי הגן, בשבועות, אילו מאכלי חלב הם מכירים והם ענו: לחם. לא סתומים? 

      צטט: מיה.ק. 2008-07-20 21:33:52


      אולי כדאי שתשאל את סבתא שלך אם בגלות היה יותר טוב.

      אין חכם כבעל ניסיון.

      אלא אם כן אתה מדבר על גלות קיומית, שם נראה לי שאתה מסתדר היטב.

       

       

      הו מיה,

      היכן היית בכל הזמן הזה?

       - -

      זו חכמה קטנה מאד לשאול ניצולי שואה את השאלה הזו.

      גלות קיומית? וכי יש מקום אחר?

        20/7/08 21:33:


      אולי כדאי שתשאל את סבתא שלך אם בגלות היה יותר טוב.

      אין חכם כבעל ניסיון.

      אלא אם כן אתה מדבר על גלות קיומית, שם נראה לי שאתה מסתדר היטב.

      צטט: אהדוס 2008-07-20 02:04:42

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-17 23:43:31

      צטט: היא הנותנת. אני -לא! 2008-07-17 23:32:37


      פינת המכון לאקרובטיקה-הלכתית:

       

      לאחרונה קראתי שאלה שכזו: מה דין מתנה שנסעה בשבת,

       

      כלומר היתה מונחת ברכב שנסע בשבת

       

      האם מותר לקבלה (אפילו לא בשבת)?

       

      מתאפקת שלא להמציא שאלות מפולפלות ולשלוח לרבנים...

       

       

      לא אכתוב לך את תשובתי המלומדת (שהיא: "ברווורררר וכמה שיותר מהר")

       

      באשר להמצאת שאלות, בתקופות מסוימות זה היה המשחק החביב עלי...

       

      התשובה היא מותר לקבלה, צריך להמתין כמה זמן שהמתנה נסעה כדי להגיע.

      זאת אומרת שאם לקח לה שעה וחצי נסיעה בשבת מנקודת המוצא אל נקודת היעד.

      אז במוצ"ש צריך לחכות שעה וחצי ואז ניתן להשתמש בה. רגוע

      (מופיע בכל ספר של הלכות צבא) 

       

      למרות שאין על אוכל של סבתא, בביצה התל אביבית אין ארוחות משותפות?מופתע

       

      ההשקפה ההלכתית שלי רואה רק את הסובייקט (הגברא) ומתעלמת במפגיע מהאובייקט (החפצא).

      קריצה.

       

      ביצה תל-אביבית? לא מכיר אותה (ולא בטוח שאני רוצה..).

      תזמין.

        20/7/08 02:04:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-17 23:43:31

      צטט: היא הנותנת. אני -לא! 2008-07-17 23:32:37


      פינת המכון לאקרובטיקה-הלכתית:

       

      לאחרונה קראתי שאלה שכזו: מה דין מתנה שנסעה בשבת,

       

      כלומר היתה מונחת ברכב שנסע בשבת

       

      האם מותר לקבלה (אפילו לא בשבת)?

       

      מתאפקת שלא להמציא שאלות מפולפלות ולשלוח לרבנים...

       

       

      לא אכתוב לך את תשובתי המלומדת (שהיא: "ברווורררר וכמה שיותר מהר")

       

      באשר להמצאת שאלות, בתקופות מסוימות זה היה המשחק החביב עלי...

       

      התשובה היא מותר לקבלה, צריך להמתין כמה זמן שהמתנה נסעה כדי להגיע.

      זאת אומרת שאם לקח לה שעה וחצי נסיעה בשבת מנקודת המוצא אל נקודת היעד.

      אז במוצ"ש צריך לחכות שעה וחצי ואז ניתן להשתמש בה. רגוע

      (מופיע בכל ספר של הלכות צבא) 

       

      למרות שאין על אוכל של סבתא, בביצה התל אביבית אין ארוחות משותפות?מופתע

      צטט: היא הנותנת. אני -לא! 2008-07-17 23:32:37


      פינת המכון לאקרובטיקה-הלכתית:

       

      לאחרונה קראתי שאלה שכזו: מה דין מתנה שנסעה בשבת,

       

      כלומר היתה מונחת ברכב שנסע בשבת

       

      האם מותר לקבלה (אפילו לא בשבת)?

       

      מתאפקת שלא להמציא שאלות מפולפלות ולשלוח לרבנים...

       

       

      לא אכתוב לך את תשובתי המלומדת (שהיא: "ברווורררר וכמה שיותר מהר")

       

      באשר להמצאת שאלות, בתקופות מסוימות זה היה המשחק החביב עלי...

      צטט: מעט מהאור 2008-07-17 23:19:40

      בע"ה

       

       

      הכוכב הוא לפלטת השבת....

      אהבתי מאוד....

       

       

       

       

      שבת שלום ומבורך....

       

       

      בס"ד

       

      זה מרגיש לי כמו סוג של היפנוזה המגן-דוד המפרפר הזה..

      תודה.

      ש"ש.


      פינת המכון לאקרובטיקה-הלכתית:

       

      לאחרונה קראתי שאלה שכזו: מה דין מתנה שנסעה בשבת,

       

      כלומר היתה מונחת ברכב שנסע בשבת

       

      האם מותר לקבלה (אפילו לא בשבת)?

       

      מתאפקת שלא להמציא שאלות מפולפלות ולשלוח לרבנים...

       

       

        17/7/08 23:19:

      בע"ה

       

       

      הכוכב הוא לפלטת השבת....

      אהבתי מאוד....

       

       

       

       

      שבת שלום ומבורך....

       

        17/7/08 23:08:

      צטט: בשורת הדקונסטרוקציה 2008-07-17 22:07:01


      לא יכולתי לנסח את זה בצורה קוהרנטית יותר.

      תודה.

       

      גם אני לא!קריצה


      לא יכולתי לנסח את זה בצורה קוהרנטית יותר.

      תודה.

        17/7/08 22:03:


      בגלות באמת טוב יותר. זה חוק, מאן, פשוט ככי ככה. וזה הולך הרבה יותר רחוק ממה שנדמה לך אפילו. כן, לא צוחק איתך בעניינים כל כך קריטים שכאלה. כי נניח, למשל,שאתה כבר גר בגלות, אוקיי, אז אם 'תה כבר גר בגלות, אזי פתאום איפה ש'תה לא גר יותר זה נהיה לך הגלות החדשה שלך, ואז, שוב פעם, כמו בפסוק ההוא מספר שמות "הדשא של השכן הרבה יותר ירוקת", ככה ק!רה לך מצב דרמטי ביותר, שבו אתה מרגיש בגלות שבגלות החדשה-ישנה טוב יותר. זה חוק, מאן, חוק, פשוט מאוד.

       

       

      אה, כן, וכוכב... 

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל