כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    בחן את עצמך, האם אתה חופשי?

    29 תגובות   יום ראשון, 20/7/08, 00:27
    בחן את עצמך, האם אתה חופשי?
     
    מה הייתם עושים במקרה הבא, ולמה?
     
    אתם נמצאים במכונית שלכם בצומת באמצע המדבר. ברמזור האור אדום.
    אתם מסתכלים ימינה, שמאלה, קדימה, אחורה, ולא רואים אף מכונית למרחק של קילומטרים.
    (אין מצלמות משטרתיות.)
     
    מה הייתם עושים? נוסעים באדום, או מחכים שיתחלף לירוק?
    (לשם המחשה נניח שהייתם צריכים להמתין 4 דקות להתחלפות הרמזור)
     
    אור אדום

    דרג את התוכן:

      תגובות (29)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/4/10 00:14:
      אני חייב לומר, גם אם זה בערך שנתיים אחרי, שאני מבין בדיוק למה התכוונת אז
        20/8/08 18:15:


      אם מדובר בהמתנה של 4 דקות שלמות ואין אף אחד - נותנת גז

      אלא אם כן אני במצב רוח של שלווה ובמקרה זה פשוט לוקחת ספר לידיי וקוראת (כן, תמיד יש בנמצא)

        20/8/08 11:07:

      היי צור

      אני לא מקבלת כמה דברים שכתבת כאן

      אתה יוצא קצת מתוך נקודת הנחה שהבנת לחלוטין את מה שאני רושמת.

      את נושא הקונפורמיות הכרתי בלימודי סוציולוגיה

       

      חשוב להגיד שאין תחושה של למידה של שפה חדשה

      אלה דברים שאני מזדהה איתם

      בתחושה

       

       

       

        19/8/08 13:19:

      הי רוית.

      אני אענה לך על השאלות באמצעות השפה שאולי קצת התחלת להבין.

       

      אדם שנמצא בסיכון לאיבוד השפיות אינו אדם שיש לו את היכולת הגבוהה שנקראת "החלטה".

      מה שאנו קוראים לו החלטה זה סיכום של התניות והרגלים בהשפעתם של הנסיבות הנתונות.

       

      המשפט "הכל קורה בדיוק כפי שהיה צריך להעשות" נאמר ביחס לאשליות שיש לנו לגבי עצמנו.

      אדם מדמיין שהוא נשר, ואחר כך מתפלא שהוא לא מצליח לעוף. אדם אחר מדמיין שרכב שלו מלא בדלק ומתפלא שהוא לא נוסע. אדם שלישי מדמיין שצריך לעשות שבני האדם יחיו בשלום ובשלווה ומחר, מבלי להתיחס לעובדה שאנו מטפחים בתוכנו את הדחפים למלחמה כבר עשרות אלפי שנים.

      הכל קורה כפי שצריך לקרות. אין זה אומר שעבור אדם יחיד אין הדברים יכולים להשתנות. את יכולה לשנות את חייך, אבל קודם כל עלייך להפטר מתפיסה שגוייה שיש לך לגבי עצמך.

      אדם שחושב שיש לו רצון, הבנה של עצמו, יכולת בחירה חופשית, לעולם לא יתאמץ להשיגם, ולכן תמיד יתפלא שדברים לא עובדים כמו שהם "צריכים לעבוד".

       

      התפישה החברתית האנושית הקיימת מגבילה את האדם ולא מאפשרת לו כלל לדעת מי הוא.

      נכון שלרבים היא צורך, ואכן רוב האנשים לא מבינים, לא יבינו ואף יתנגדו נחרצות לעבור באור אדום, אפילו אם אין שום צורך בכך.

      "הקונפורמיות" היא דוגמא לתהליך פנימי שנקרא, בשפה המיוחדת בה נתקלת,"חשבון פנימי", שהוא דוגמא פרטית ל"הזדהות".

      ושניהם הינם מנגנונים בלתי טבעיים שהתפתחו בנו בגלל תנאי החיים בהם גדלנו.

      על ידי הכרת מנגנונים אלו ועבודה מאוד מסוימת ניתן להשתחרר מהם.

       

       

       

      צטט: r_bell 2008-08-18 20:46:20


      אולי כדי לא לאבד את השפיות אדם יחליט לעמוד ברמזור אדום

      רק כדי להרגיש שיש שם מי ששם את הרמזור ?

       

       

      הרי כל מה שאתה לא עושה בעצם היה צריך להיעשות בדיוק בצורה בה הוא נעשה לא ?

      ובכלל אי אפשר לדמות מצבים עתיידים כאילו אנחנו אלא שמשפיעים או בוחרים אותם..

       

       

      מה אתה אומר ?

      חברה היא לא גבול ...  לחלק לא קטן מאיתנו היא גם צורך .

      אם השלם לא חסר הוא אינו הוא.

      לא היינו יודעים איזה גבולות אנושיים יש ללא הגבולות שהחברה יצרה.

      אתה חושב שאם מכירים את הקונפורמיות הזו אפשר להתעלות מעליה ?

      או ששוב זאת פעולה אקטיבית אנושית מוגבלת מתוך היותה חשיבה אנושית מתוך חברה מוגבלת?

       

       

       

       

        18/8/08 20:46:


      אולי כדי לא לאבד את השפיות אדם יחליט לעמוד ברמזור אדום

      רק כדי להרגיש שיש שם מי ששם את הרמזור ?

       

       

      הרי כל מה שאתה לא עושה בעצם היה צריך להיעשות בדיוק בצורה בה הוא נעשה לא ?

      ובכלל אי אפשר לדמות מצבים עתיידים כאילו אנחנו אלא שמשפיעים או בוחרים אותם..

       

       

      מה אתה אומר ?

      חברה היא לא גבול ...  לחלק לא קטן מאיתנו היא גם צורך .

      אם השלם לא חסר הוא אינו הוא.

      לא היינו יודעים איזה גבולות אנושיים יש ללא הגבולות שהחברה יצרה.

      אתה חושב שאם מכירים את הקונפורמיות הזו אפשר להתעלות מעליה ?

      או ששוב זאת פעולה אקטיבית אנושית מוגבלת מתוך היותה חשיבה אנושית מתוך חברה מוגבלת?

       

       

        11/8/08 15:47:

      הי עזרה, אינני נותן ציון לאנשים. זה בלתי אפשרי. אדם מורכב מכל כל הרבה תכונות, וכל תכונה ניתן למדידה בפני עצמה.

      אינני מכיר את האנשים ואינני יודע מי מותנה יותר או פחות.

      באתי להמחיש עיקרון מסויים, באמצעות התנייה מסויימת ששולטת במרביתנו.

      כל מי שעשה עם עצמו את המבדק/דילמה הזאת, יכל לראות בעצמו עד איזו מידה הוא מותנה על ידי הפחד הספציפי הזב שנובע ממוסכמות החברה.

       

      אל תשכח שציונים תמיד ניתן לשפר, ואם אנו נותנים ציונים זה רק כדי לדעת את נקודת המוצא כדי שנוכל לשפר אותה.

       

      צטט: עזרא ג. 2008-08-10 17:17:40

      זה לא קצת שיפוטי ?

       

      מאיפה האומץ לתת לאנשים ציונים?

       

       

        10/8/08 17:17:

      זה לא קצת שיפוטי ?

       

      מאיפה האומץ לתת לאנשים ציונים?

        30/7/08 00:47:

      צטט: צור-ט 2008-07-20 22:05:26

      הי איתי,

       אתה כנראה אדם קצת יותר חופשי.

      בלי קשר, אני פשוט נהנה לראות איך אתה מצליח לקחת טיעונים לוגיים משמעותיים ביותר (עניין החיות)

      ולהציג אותם בצורה כל כך הומוריסטית...

      אתה במקרה קרוב של מולא נאסר א-דין.

       

      The truth is in the Irony!

        26/7/08 20:06:
      אני אומר את "ברכת הדרך" ונוסע קריצה

       

       

      צטט: צור-ט 2008-07-21 08:01:37

      החופש האמיתי של המחשבה מתחיל מהתפישה של:

      "הכל מותר! אך לא הכל בר תועלת"

      עופר ידידי, סע לשלום (:

       

      צטט: עופר_לוי 2008-07-20 23:12:17


      יש לי את הדילמה הזו פעם בכמה שבועות.

       

      יש רמזור על כביש ראשי שפונה שמאלה למושב שבו אני גר.

       

      הרמזור הזה עובד על מד לחץ, כלומר מתחלף לירוק רק אם יש מכונית שלוחצת עליו.

       

      כל אופנוען יודע שזו בעיה, כי הלחץ של האופנוע אינו מספיק (ואני בין כה רזה יחסית).

       

      אז אם זה באמצע היום, אני מחכה שמכונית תגיע.

       

      אבל פעם בכמה שבועות אני מגיע מאוחר בלילה וייתכן שלא תגיע מכונית במשך דקות ארוכות.

       

      אני יכול לנסוע מסביב להאריך את הדרך בכמה דקות. מה לעשות ? אטום

       

      אני מעריך שאתה מכיר אותי ויודע מה אני בוחר (או שלא?)

       

       

       

       

       

       

        21/7/08 08:01:

      החופש האמיתי של המחשבה מתחיל מהתפישה של:

      "הכל מותר! אך לא הכל בר תועלת"

       

      עופר ידידי, סע לשלום (:

       

      צטט: עופר_לוי 2008-07-20 23:12:17


      יש לי את הדילמה הזו פעם בכמה שבועות.

       

      יש רמזור על כביש ראשי שפונה שמאלה למושב שבו אני גר.

       

      הרמזור הזה עובד על מד לחץ, כלומר מתחלף לירוק רק אם יש מכונית שלוחצת עליו.

       

      כל אופנוען יודע שזו בעיה, כי הלחץ של האופנוע אינו מספיק (ואני בין כה רזה יחסית).

       

      אז אם זה באמצע היום, אני מחכה שמכונית תגיע.

       

      אבל פעם בכמה שבועות אני מגיע מאוחר בלילה וייתכן שלא תגיע מכונית במשך דקות ארוכות.

       

      אני יכול לנסוע מסביב להאריך את הדרך בכמה דקות. מה לעשות ? אטום

       

      אני מעריך שאתה מכיר אותי ויודע מה אני בוחר (או שלא?)

       

       

       

       

        21/7/08 07:58:

      חופשי מהתנייה אחת יותר...

       

      צטט: abigaily 2008-07-20 22:21:38

      למה לעבור באדום באמצע המדבר אומר שאתה חופשי מהתניות? 

       

      צטט: צור-ט 2008-07-20 22:19:00

      "אשרי אלו שחופשיים מהתניות, הם יעשו את העולם למקום יפה יותר"

      אבל בכל זאת אל תשכח להסתכל ימינה ושמאלה.

       

      צטט: קפקא (עורב בצ'כית) 2008-07-20 19:51:55

      בחיים לא הייתי עוצר באדום באמצע המדבר.

       

       

       

       

       

       

        20/7/08 23:12:


      יש לי את הדילמה הזו פעם בכמה שבועות.

       

      יש רמזור על כביש ראשי שפונה שמאלה למושב שבו אני גר.

       

      הרמזור הזה עובד על מד לחץ, כלומר מתחלף לירוק רק אם יש מכונית שלוחצת עליו.

       

      כל אופנוען יודע שזו בעיה, כי הלחץ של האופנוע אינו מספיק (ואני בין כה רזה יחסית).

       

      אז אם זה באמצע היום, אני מחכה שמכונית תגיע.

       

      אבל פעם בכמה שבועות אני מגיע מאוחר בלילה וייתכן שלא תגיע מכונית במשך דקות ארוכות.

       

      אני יכול לנסוע מסביב להאריך את הדרך בכמה דקות. מה לעשות ? אטום

       

      אני מעריך שאתה מכיר אותי ויודע מה אני בוחר (או שלא?)

       

       

        20/7/08 22:21:

      צטט: צור-ט 2008-07-20 22:19:00

      "אשרי אלו שחופשיים מהתניות, הם יעשו את העולם למקום יפה יותר"

      אבל בכל זאת אל תשכח להסתכל ימינה ושמאלה.

       

      צטט: קפקא (עורב בצ'כית) 2008-07-20 19:51:55

      בחיים לא הייתי עוצר באדום באמצע המדבר.

       

       

       

      למה לעבור באדום באמצע המדבר אומר שאתה חופשי מהתניות?

        20/7/08 22:19:

      "אשרי אלו שחופשיים מהתניות, הם יעשו את העולם למקום יפה יותר"

      אבל בכל זאת אל תשכח להסתכל ימינה ושמאלה.

       

      צטט: קפקא (עורב בצ'כית) 2008-07-20 19:51:55

      בחיים לא הייתי עוצר באדום באמצע המדבר.

       

       

        20/7/08 22:16:

      הי סנדה.

      אמרת את מילת המפתח: "לבחון כל פעם את המצב לגופו של עניין ולהפעיל שיקול דעת עצמאי"

       

      את אדם יותר חופשי (:

       

      דרך אגב, ההבדלה שעשית בין מכונית לחצייה רגלית, היא שוב פעם עניין של שיקול דעת לפי גופו של עניין.

      למשל כתבת שחשובים לך חייך וחיי ילדייך: הולכי רגל רבים נהרגים במעבר חציה. הנהג שדרס אותם נשאר בחיים...

       

       

       

      צטט: סנדרה 2008-07-20 19:36:17

      חוקי תעבורה הם קודים שמתכנתים אותנו לפעול על אוטומט. הציות לחוקים הללו נעשה ללא מחשבה. 

      מכוח הניסיון הוצבו רמזורים, תמרורים בכל מיני מקומות מועדים לפורענות ועלינו כחלק מהחברה לציית להם.

      זה גורם לחוסר בחשיבה והשאלה היא עד כמה אדם מוכן במצבי האוטומט האלו,

      לבחון כל פעם את המצב לגופו של ענין ולהפעיל שיקול דעת עצמאי.לא כל האנשים כשירים או יכולים להפעיל שיקול דעת ובגלל זה נוצרו החוקים האלו – על מנת למזער פגיעות בחיי אדם.

      באמצע לילה למשל למרות שהסיכוי קלוש שמכונית תגיח במהירות עצומה אך,

       עדיין היו דברים מעולם ולא מעט, אעצור ברמזור ואמתין גם אם לא רואה נפש חיה מסביב.

      זה שיקול הדעת שאני בוחרת להפעיל מתוך דאגה לחיי ולחיי ילדי.

      אגב, יש מדינות בארה"ב שיש אישור לחצות רמזורים אדומים בלילה, במקומות עם רמות פשע גבוהות ובתנאי שהנהג יאט , יבדוק סביב היטב ואז יחצה בבטחה את הצומת.בסביבת מדבר באין נפש חיה , כשהראות למרחקים טובה, לא אעצור. אאט, אתבונן ואבדוק שאכן אין סכנה ואמשיך.ועניין שאלתך לגבי חציית רמזור אדום ברגל או במכונית:כשאני ברגל – אני מפעילה את גופי ישירות, אין מתווך. החיבור ביני לבין התנועה שלי היא ישירה ומהחיבור הזה קל יותר לקחת החלטות כאלו. מה גם שהאחריות היא אישית. במכונית – משהו מנותק. משהו אחר מזיז אותי, נכון שאני המפעילה אך עדיין זה משהו חיצוני לי. מה גם שאם אחצה במכונית צומת באדום ואפגע במישהו – הנזק, אם יגרם יהיה גדול יותר.

      תודה.

       

       

        20/7/08 22:05:

      הי איתי,

       אתה כנראה אדם קצת יותר חופשי.

      בלי קשר, אני פשוט נהנה לראות איך אתה מצליח לקחת טיעונים לוגיים משמעותיים ביותר (עניין החיות)

      ולהציג אותם בצורה כל כך הומוריסטית...

      אתה במקרה קרוב של מולא נאסר א-דין.

       

      צטט: icייסי 2008-07-20 16:44:48

      צטט: אשליה 2008-07-20 10:49:34

      אני אתן תשובה ממקום אחד- קצת מזכיר לי את הדילמה לגבי הבריחה מהכלא של ... אריסטו (?)

      לא סגורה על מי זה היה.

      אני מאמינה  בחברה שעובדת על פי חוקים. ואני מגבילה את החופש שלי בהתאם לחוקים אלו. שאחד מהם הוא עצירה ברמזור. מתוך כבוד לחוק הספציפי (אני לא רוצה שבכל המדינה עכשיו אנשים ישקלו מחדש עצירות באדום), ומתוך כבוד למערכת החוקים בכלל - אני אעצור כנראה גם אקלל עם זה 4 דקות - אבל לא אעבור.

      האם עצם הפנמה של חוק היא התניה של פחד? אפשר לומר- אבל אני לא מסכימה. זה נראה לי פשוט כמו שפת הסכמות ביננו כדי שאנשים יוכלו לתפקד יחד.

       

       למה לקלל? שקט שלווה באמצע המדבר, קחי נשימה עמוקה ותהני מהנוף 4 דקות...

      ואם את לא מסוגלת לזה - אז לפחות תעברי באדום, זה פחות גרוע מלהתעצבן על החיכוך בין האיד לסופראגו.

      אני רוצה להאמין שאריסטו היה מתנגד להסמכת חוסר הדעת כשולטת בנו. כמו שבצבא לא משנה על איזו פקודה מדובר - בסופו של דבר המשפט יבוסס על הפעלת שיקול דעת, משמע -אמנם באופן מרוסן, ואף ריסון זה הוא תלוי שיקול דעת- יש חשיבות מאד אמיתית להגיון האישי שלנו.

      וכנגד הטענה שמנוסחת בערך כך: "אם כל אחד יבחר לעצמו מתי להשמע לחוק ומתי לא מה נהיה, חברה של חיות?" עליי לטעון שאנחנו לא חיות וכיון שכך יש לנו את שיקול הדעת, ורק אם חיות בלבד אנחנו, אכן יש תכלית להסכמה מלאה של קבלת חוקים ... אלא שאלה ניתנו על ידי חיות=חסרות שיקול דעת, אז מה הם שווים?

       

       

        20/7/08 19:51:

      בחיים לא הייתי עוצר באדום באמצע המדבר.

        20/7/08 19:36:
      חוקי תעבורה הם קודים שמתכנתים אותנו לפעול על אוטומט. הציות לחוקים הללו נעשה ללא מחשבה. 

      מכוח הניסיון הוצבו רמזורים, תמרורים בכל מיני מקומות מועדים לפורענות ועלינו כחלק מהחברה לציית להם.

      זה גורם לחוסר בחשיבה והשאלה היא עד כמה אדם מוכן במצבי האוטומט האלו,

      לבחון כל פעם את המצב לגופו של ענין ולהפעיל שיקול דעת עצמאי.לא כל האנשים כשירים או יכולים להפעיל שיקול דעת ובגלל זה נוצרו החוקים האלו – על מנת למזער פגיעות בחיי אדם.

      באמצע לילה למשל למרות שהסיכוי קלוש שמכונית תגיח במהירות עצומה אך,

       עדיין היו דברים מעולם ולא מעט, אעצור ברמזור ואמתין גם אם לא רואה נפש חיה מסביב.

      זה שיקול הדעת שאני בוחרת להפעיל מתוך דאגה לחיי ולחיי ילדי.

      אגב, יש מדינות בארה"ב שיש אישור לחצות רמזורים אדומים בלילה, במקומות עם רמות פשע גבוהות ובתנאי שהנהג יאט , יבדוק סביב היטב ואז יחצה בבטחה את הצומת.בסביבת מדבר באין נפש חיה , כשהראות למרחקים טובה, לא אעצור. אאט, אתבונן ואבדוק שאכן אין סכנה ואמשיך.ועניין שאלתך לגבי חציית רמזור אדום ברגל או במכונית:כשאני ברגל – אני מפעילה את גופי ישירות, אין מתווך. החיבור ביני לבין התנועה שלי היא ישירה ומהחיבור הזה קל יותר לקחת החלטות כאלו. מה גם שהאחריות היא אישית. במכונית – משהו מנותק. משהו אחר מזיז אותי, נכון שאני המפעילה אך עדיין זה משהו חיצוני לי. מה גם שאם אחצה במכונית צומת באדום ואפגע במישהו – הנזק, אם יגרם יהיה גדול יותר.

      תודה.

        20/7/08 16:44:

      צטט: אשליה 2008-07-20 10:49:34

      אני אתן תשובה ממקום אחד- קצת מזכיר לי את הדילמה לגבי הבריחה מהכלא של ... אריסטו (?)

      לא סגורה על מי זה היה.

      אני מאמינה  בחברה שעובדת על פי חוקים. ואני מגבילה את החופש שלי בהתאם לחוקים אלו. שאחד מהם הוא עצירה ברמזור. מתוך כבוד לחוק הספציפי (אני לא רוצה שבכל המדינה עכשיו אנשים ישקלו מחדש עצירות באדום), ומתוך כבוד למערכת החוקים בכלל - אני אעצור כנראה גם אקלל עם זה 4 דקות - אבל לא אעבור.

      האם עצם הפנמה של חוק היא התניה של פחד? אפשר לומר- אבל אני לא מסכימה. זה נראה לי פשוט כמו שפת הסכמות ביננו כדי שאנשים יוכלו לתפקד יחד.

       

       למה לקלל? שקט שלווה באמצע המדבר, קחי נשימה עמוקה ותהני מהנוף 4 דקות...

      ואם את לא מסוגלת לזה - אז לפחות תעברי באדום, זה פחות גרוע מלהתעצבן על החיכוך בין האיד לסופראגו.

      אני רוצה להאמין שאריסטו היה מתנגד להסמכת חוסר הדעת כשולטת בנו. כמו שבצבא לא משנה על איזו פקודה מדובר - בסופו של דבר המשפט יבוסס על הפעלת שיקול דעת, משמע -אמנם באופן מרוסן, ואף ריסון זה הוא תלוי שיקול דעת- יש חשיבות מאד אמיתית להגיון האישי שלנו.

      וכנגד הטענה שמנוסחת בערך כך: "אם כל אחד יבחר לעצמו מתי להשמע לחוק ומתי לא מה נהיה, חברה של חיות?" עליי לטעון שאנחנו לא חיות וכיון שכך יש לנו את שיקול הדעת, ורק אם חיות בלבד אנחנו, אכן יש תכלית להסכמה מלאה של קבלת חוקים ... אלא שאלה ניתנו על ידי חיות=חסרות שיקול דעת, אז מה הם שווים?

        20/7/08 16:33:


      שובר את הרמזור (כסת"ח) ועובר (-;

      מה שהיה קורה זה שהייתי עובר, מרגיש ייסורים עצמיים שמא חטאתי ועשיתי משהו לא בסדר, מתפלל שלא אתקל באוכף חוק לאחר מכן ומתחיל לדמיין סיטואציה בה זה קורה ומה אטען להצדקתי

      "נו באמת, אין שום סיבה שלא לעבור על החוק במקרה הספציפי הזה. החוק כאן לא תורם כלום ורק מפריע, וצריך לשנות אותו ולא לאכוף אותו"

       

      מבוסס על החרדה שלי שיתפסו אותי עובר ברמזור אדום להולכי רגל בין המעונות לקמפוס BGU

        20/7/08 11:59:

      הי אשליה, האם אינך רואה את האשליה?... (:

      את טוענת שהיית עוצרת באדום מתוך כבוד למערכת החוקים...

      אמרי לי, האם קורה שאת עוברת מעבר חצייה באור אדום...? או שתמיד את ממתינה לירוק?

      אני מוכן להתערב שהמקרה הראשון הוא נכון.

      ואם המקרה הראשון הוא נכון, אז אין פה שום כבוד למערכת החוקים, יש פה משהו אחר.

      מהו אותו משהו הזה? זאת השאלה החשובה!

       

      כדי להבין מהו אותו משהו הזה, יהיה מועיל להרהר בשאלה מדוע אנחנו נעצור ברמזור אדום עם המכונית, אך ברגל נעבור ברמזור אדום.

      (רמז: זה לא קשור למידת הסכנה, כי הרבה יותר מסוכן לחצות מעבר חציה בתל אביב, כשמישהו חסר תשומת לב עלול לדרוס אותך, מאשר לעבור באור אדום בצומת שוממת באמצע המדבר)

       

       

      צטט: אשליה 2008-07-20 10:49:34

      אני אתן תשובה ממקום אחד- קצת מזכיר לי את הדילמה לגבי הבריחה מהכלא של ... אריסטו (?)

      לא סגורה על מי זה היה.

      אני מאמינה  בחברה שעובדת על פי חוקים. ואני מגבילה את החופש שלי בהתאם לחוקים אלו. שאחד מהם הוא עצירה ברמזור. מתוך כבוד לחוק הספציפי (אני לא רוצה שבכל המדינה עכשיו אנשים ישקלו מחדש עצירות באדום), ומתוך כבוד למערכת החוקים בכלל - אני אעצור כנראה גם אקלל עם זה 4 דקות - אבל לא אעבור.

      האם עצם הפנמה של חוק היא התניה של פחד? אפשר לומר- אבל אני לא מסכימה. זה נראה לי פשוט כמו שפת הסכמות ביננו כדי שאנשים יוכלו לתפקד יחד.

      מה דעתך?

      אולי תחבר שאלון אמריקאי כזה של בחן את עצמך עם ציון? 

       

       

        20/7/08 10:49:

      אני אתן תשובה ממקום אחד- קצת מזכיר לי את הדילמה לגבי הבריחה מהכלא של ... אריסטו (?)

      לא סגורה על מי זה היה.

      אני מאמינה  בחברה שעובדת על פי חוקים. ואני מגבילה את החופש שלי בהתאם לחוקים אלו. שאחד מהם הוא עצירה ברמזור. מתוך כבוד לחוק הספציפי (אני לא רוצה שבכל המדינה עכשיו אנשים ישקלו מחדש עצירות באדום), ומתוך כבוד למערכת החוקים בכלל - אני אעצור כנראה גם אקלל עם זה 4 דקות - אבל לא אעבור.

      האם עצם הפנמה של חוק היא התניה של פחד? אפשר לומר- אבל אני לא מסכימה. זה נראה לי פשוט כמו שפת הסכמות ביננו כדי שאנשים יוכלו לתפקד יחד.

      מה דעתך?

      אולי תחבר שאלון אמריקאי כזה של בחן את עצמך עם ציון? 

        20/7/08 10:18:


      שאלה טובה, והיא הייתה יוצרת חיכוך מעניין.

      חלק בי היה רוצה "לציית" ולהמתין,

      חלק אחר היה אומר "סעי", כי אין שם אף אחד, ואני לא מפריעה לאיש בזה שאני עוברת.

       

      אני מקווה שמעכשיו לא ישימו עליי מעקב משטרתי ליד רמזורים...   :)

       

      מה אתה היית עושה?

        20/7/08 08:21:

      הי מושיקו.

      איך בדיוק תאבד את החיים ברגע? הרי אמרנו שאין מכוניות בשום כיוון למרחק של קילומטרים?

      הרבה יותר מסוכן לצאת מהחניה של הבית ברחוב ממוצע בתל אביב.

      (ודרך אגב חוק מרפי לא עובד ברגע שאתה משנה את הגישה לחיים. אותי הוא הפסיק לבקר ברגע שהפסקתי להדגיש לעצמי רק את הדברים שלא הולכים כמו שצריך.)

       

      צטט: מושיקו חבשוש 2008-07-20 07:14:44


      ממתין. עדיף לאבד רגע מהחיים מאשר את החיים ברגע. מעבר לזה יצא לקבל בפנים לא פעם ולא פעמיים ממשנתו של ידידנו מרפי, כך שאני ממתין לאור ירוק.

       

       

        20/7/08 08:11:

      ליאת, 

      הסיפור עם הלטאה הוא התחמקות נחמדה. (:

      נניח שיש סיבה לרמזור באמצע שומקום, אבל ברגע הנתון הסיבה הזו אינה קיימת. זה כמו שיש סיבה לכך שמציירים מעבר חצייה על הכביש, אבל שהכביש ריק ממכוניות את עוברת גם ליד מעבר החצייה, כי אין ממה לחשוש.

      האם לעמוד באדום כשאין שום סיבה לכך מצביע על שליטה עצמית או על חוסר שליטה עצמית.

      האם האדם הוא זה ששולט בעצמו לעמוד ברמזור או התנייה של פחד ששולטת בו לעצור?

       

       

      צטט: ליאת ס 2008-07-20 01:24:45


      ממתינה. העוד כמה דקות האלה ממש ישנו הרבה...

      חוצמיזה...אתה באמצע המדבר. אם תסע באדום יכול להיות שבדיוק תפספס לטאת ענק, או לסירוגין, תדרוס אחת...רק כי מיהרת.

      אם יש רמזור אדום באמצע שומקום יש סיבה. בן אדם יכול לשלוט בעצמו ולא לתת לחוק לעשות זאת.

       

      ואוו, ממש נכנסתי לזה.

       

       

       

        20/7/08 08:04:

      יוסי, למה היית ממתין?

      למה שלא פשוט תעבור וזהו?

       

      צטט: יוסי בר-אל 2008-07-20 00:41:28

       

      במעט שאתה מכיר אותי אני מניח כי אתה יכול לתת את התשובה ...

      ברוב הפעמים - הייתי ממתין .  במצבים מאד מיוחדים / אחרים - אני מניח כי הייתי עובר .

       

      מה זה אומר עלי ? ?

       

       

        20/7/08 07:14:

      ממתין. עדיף לאבד רגע מהחיים מאשר את החיים ברגע. מעבר לזה יצא לקבל בפנים לא פעם ולא פעמיים ממשנתו של ידידנו מרפי, כך שאני ממתין לאור ירוק.
        20/7/08 01:24:


      ממתינה. העוד כמה דקות האלה ממש ישנו הרבה...

      חוצמיזה...אתה באמצע המדבר. אם תסע באדום יכול להיות שבדיוק תפספס לטאת ענק, או לסירוגין, תדרוס אחת...רק כי מיהרת.

      אם יש רמזור אדום באמצע שומקום יש סיבה. בן אדם יכול לשלוט בעצמו ולא לתת לחוק לעשות זאת.

       

      ואוו, ממש נכנסתי לזה.

       

        20/7/08 00:41:

      במעט שאתה מכיר אותי אני מניח כי אתה יכול לתת את התשובה ...

      ברוב הפעמים - הייתי ממתין .  במצבים מאד מיוחדים / אחרים - אני מניח כי הייתי עובר .

       

      מה זה אומר עלי ? ?

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      צור-ט
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין