כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    מגשש באפלה

    בלוג על קיימות, כלכלה, מערכות מורכבות, דמוקרטיה, תאגידים, תרבות הצריכה וכל הבלגן מסביב.

    למה 'האזרח דרור'?

    25 תגובות   יום רביעי, 30/7/08, 12:07


    מישהו שאל אותי מאיפה הכינוי "האזרח דרור".




    לפני כמה שנים הייתי צריך לבחור כינוי - רציתי לשמור על אלמוניות מסויימת כי הדעות שלי לא היו הכי פופלאריות בעולם, וזהירות אף פעם לא הזיקה למהפכנים.




    אז יש לזה 2 סיבות עיקריות.



    1. רציתי להדגיש את זה שבעצם כולנו יצורים חיים, קודם כל. זה המאפיין הרחב ביותר שלנו (או אולי בעצם זה שאחנו מערכות דיאספטיות - מערכות תרמודינמיות פתוחות - כמו הוריקנים לדוגמה).

     

    עוד לפני שקראתי את "הודו יומן דרכים" המצויין ולפני שהפכתי לצמחוני מלא, נראה לי שזה לגמרי שובינסטי לחשוב שהמין האנושי נעלה במשהו על פני מינים אחרים.  

     

    זה מגוכח היה לקרוא לעצמי "היצור דרור", או "החיה דרור", וחיפשתי משהו שהוא יותר רחב מסתם "האדם דרור". - כי גם אנחנו וגם הזיקית או הלטאה או החיפושית - כולנו סה"כ אורחים כאן , אזרחי כדור הארץ.


    2. האזרח קיין - לא ראתית את הסרט - אבל הוא עוסק באיש אחד שהיה לו אימפריית תקשורת. ובעידן שלנו כל אחד יכול להשפיע על התקשורת - אולי לא אימפרייה, אבל כן יכולה להיות לו השפעה.



    עוד סיבות - אזרח בניגוד לצרכן.



    שאלו אותי אם זה קשור למהפכה הצרפתית - אשמח לשמוע על זה , הדבר העיקרי שאני יודע עליה, בור שכמוני, היא שהיו בה גם חובות אזרח ולא רק זכויות אזרח - וזה נראה לי דבר חשוב.


    מקווה שזה עונה.

     


     


     


    דרג את התוכן:

      תגובות (25)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        25/8/08 10:14:

      לא.... לא מסכמים דבר כזה. 

        25/8/08 09:53:

      צטט: iap 2008-08-18 17:37:40

      תראה תראה תראה את הסרט האזרח קיין. אתה רוצה לראות אותו!

       

      (ו... כיין, זה מה שחשבתי שעומד מאחורי השם. לא צריך להציג את המובן מאליו...)

       

       זה סרט נורא נורא ארוך ולי אין ממש זמן , בטח לא בתקופה האחרונה

       

      אולי תסכם חלק ממנו באקו ויקי אם הוא כזה חשוב?

       

        18/8/08 17:37:

      תראה תראה תראה את הסרט האזרח קיין. אתה רוצה לראות אותו!

       

      (ו... כיין, זה מה שחשבתי שעומד מאחורי השם. לא צריך להציג את המובן מאליו...) 

        4/8/08 13:27:

      צטט: mikelda 2008-08-01 01:31:26


      חוץ מסקרנות, מעניין להדביק לדעות גם פנים.

       

      נכון שאלמוניות מאפשרת חופש מסויים ושומרת על ריחוק.

       

      בלי קשר מעריך את רשימותך.

      מיכאל

       תודה רבה.

       


      חוץ מסקרנות, מעניין להדביק לדעות גם פנים.

       

      נכון שאלמוניות מאפשרת חופש מסויים ושומרת על ריחוק.

       

      בלי קשר מעריך את רשימותך.

      מיכאל

        1/8/08 00:56:

      צטט: האזרח דרור 2008-07-31 23:03:17

      צטט: באבאבום 2008-07-31 22:06:53

      מה דעתך על זורח דרור...

      ?

      לא יודע, אני לא מתלהב מלהיות שמש, מספיק לי להיות קרוב רחוק של החיפושית.

      חוצמזה קצת התרגלתי.

       

       אוקי יא חובזה ;) הכוונה מדוע בעתיד ולא בהווה... בדיחה שכזו.. ;)

       

        31/7/08 23:03:

      צטט: באבאבום 2008-07-31 22:06:53

      מה דעתך על זורח דרור...

      ?

       לא יודע, אני לא מתלהב מלהיות שמש, מספיק לי להיות קרוב רחוק של החיפושית.

      חוצמזה קצת התרגלתי.  

       

        31/7/08 22:06:

      מה דעתך על זורח דרור...

        31/7/08 17:26:

      צטט: האזרח דרור 2008-07-31 11:06:54

      צטט: levydor 2008-07-30 22:44:12

      צטט: דורון טל 2008-07-30 12:48:18

      שמירת אלמוניותך אינה תורמת, לדעתי, לקידום דעותיך. נהפוך הוא.

       

       

      כאדם ששילם מחירים אישיים על הפעילות, ואני מתכוון גם אליך וגם לגבי עצמי, אני יכול להבין את הרצון לאנונימיות. מצד שני מבחינתי, הזיהוי המלא והאמירה שבחיים היום נקודת המוצא צריכה להיות שאין מה להסתיר, מהווים דווקא סוג של תעודת ביטוח.

       בינתיים לא ממש שילמתי מחיר אישי על הפעילות, דווקא נראה לי שהרווחתי לא מעט.

       

      התגובה שלי הופנתה לדורון טל, לא אליך.

       

        31/7/08 11:43:

      מתחילת דרכי ברשת החלטתי על ווירטואלייה מוחלטת-

       

      זה מתאים לי שיגעון

       

      ולכן אזרח יקר

       

      רצונך כבודך - אני מצביעה בעד*

       

      שטוטית לא ניתן להציג את התמונה "http://www.shin1.co.il/wedit/images/smiley/1/15.gif" משום שהיא מכילה שגיאות. משוטטת 

        31/7/08 11:08:

      צטט: amnonti 2008-07-31 01:36:50

      באתר של ד"ר יואב בן דב (מומלץ)

      http://www.bendov.info

       

      ישנו חלק מאד מעניין העוסק

      במסעותיו השונים להודו:

      http://www.bendov.info/menu_files/hebrew/india.html

       

      לכל מי שהנושא הודו הרוחנית מעניינת אותו,

      אל תחמיצו את מה שיש ליואב לספר על מסעותיו שם.

       

      בברכה אמנון

      תודה, זה באמת מעניין, קראתי -2 פרקים ואני מקווה לצלוח גם את האחרים.

       

       

        31/7/08 11:06:

      צטט: levydor 2008-07-30 22:44:12

      צטט: דורון טל 2008-07-30 12:48:18

      שמירת אלמוניותך אינה תורמת, לדעתי, לקידום דעותיך. נהפוך הוא.

       

       

      כאדם ששילם מחירים אישיים על הפעילות, ואני מתכוון גם אליך וגם לגבי עצמי, אני יכול להבין את הרצון לאנונימיות. מצד שני מבחינתי, הזיהוי המלא והאמירה שבחיים היום נקודת המוצא צריכה להיות שאין מה להסתיר, מהווים דווקא סוג של תעודת ביטוח.

       בינתיים לא ממש שילמתי מחיר אישי על הפעילות, דווקא נראה לי שהרווחתי לא מעט.

       

      כשאני ב"חיים האמיתיים" (לא באינטרנט) אנשים רבים יודעים מי אני. כך שמהבחינה הזו אין בעיה.

       

      חוצמזה - זה קצת אד הומינם. מה זה משנה מי אמר משהו, כל עוד הוא מאפשר להוכיח אם הוא נכון או לא?

       

      וזה גם קצת דעה קדומה - זה טבעי לתת אמון במי שצדק ב1000 משפטים, אבל זה לאו דווקא אומר שהמשפט ה1001 שלו הוא נכון. 

       

        31/7/08 01:36:

      באתר של ד"ר יואב בן דב (מומלץ)

      http://www.bendov.info

       

      ישנו חלק מאד מעניין העוסק

      במסעותיו השונים להודו:

      http://www.bendov.info/menu_files/hebrew/india.html

       

      לכל מי שהנושא הודו הרוחנית מעניינת אותו,

      אל תחמיצו את מה שיש ליואב לספר על מסעותיו שם.

       

      בברכה אמנון

        30/7/08 22:44:

      צטט: דורון טל 2008-07-30 12:48:18

      שמירת אלמוניותך אינה תורמת, לדעתי, לקידום דעותיך. נהפוך הוא.

       

       

      כאדם ששילם מחירים אישיים על הפעילות, ואני מתכוון גם אליך וגם לגבי עצמי, אני יכול להבין את הרצון לאנונימיות. מצד שני מבחינתי, הזיהוי המלא והאמירה שבחיים היום נקודת המוצא צריכה להיות שאין מה להסתיר, מהווים דווקא סוג של תעודת ביטוח.

        30/7/08 21:30:

      צטט: האזרח דרור 2008-07-30 17:27:35

      צטט: אפי! 2008-07-30 17:22:03

      ועוד דבר,

      דעות שאין לפניהם אדם, הן רק דעות.

      ועד כמה שאני מעריכה את תרומתך להפצת מידע (ואני מאוד מעריכה ומושכלת)

      ואת נסיונך להשפיע על התנהלות תבונתית וידידותית לסביבה,

      המסכה מפריעה להתייחס ברצינות הראויה.

      ואם דעותיך אינן פופולריות, ויש לך עניין להפוך אותן לכאלה,

      כדאי להפוך ולהיות פופולרי בעצמך.

       

       הכל נכון, אבל אפשר לראות כאן בקפה שזה לא כזה פשוט לדבר בצורה חופשית וגם שזהותך תהיה גלויה לגמרי. 

      כל אחד והמגבלות שלו, כרגע, הסיבה לאלמוניות היא שונה מאשר המקורית. אבל היא עדיין קיימת. 

       

      מה שנרקא "מזל קשה".  

       

      אין לי מושג על מה מדובר.

      אבל למדתי ש"הכל בראש".

      ואשמח לשמוע על העניין השני, אם כבר הצעת.

       

        30/7/08 18:11:
      אגב, מי שרוצה לדעת את הסיבה השניה - אני יכול לכתוב לו במייל. חיוך
        30/7/08 18:04:

      צטט: האזרח דרור 2008-07-30 13:08:17

       

      . . . יש סיבה  או שתיים למה אני עושה את זה - אחת מהן היא שהדבר מאפשר לי להתבטא מעט יותר בחופשיות ולהשמיע גם דעות שהן פחות מקובלות.

       

      רצון האדם כבודו חיוך

       

        30/7/08 17:52:

      *

      בהערכה!

       

        30/7/08 17:27:

      צטט: אפי! 2008-07-30 17:22:03

      ועוד דבר,

      דעות שאין לפניהם אדם, הן רק דעות.

      ועד כמה שאני מעריכה את תרומתך להפצת מידע (ואני מאוד מעריכה ומושכלת)

      ואת נסיונך להשפיע על התנהלות תבונתית וידידותית לסביבה,

      המסכה מפריעה להתייחס ברצינות הראויה.

      ואם דעותיך אינן פופולריות, ויש לך עניין להפוך אותן לכאלה,

      כדאי להפוך ולהיות פופולרי בעצמך.

       

       הכל נכון, אבל אפשר לראות כאן בקפה שזה לא כזה פשוט לדבר בצורה חופשית וגם שזהותך תהיה גלויה לגמרי. 

      כל אחד והמגבלות שלו, כרגע, הסיבה לאלמוניות היא שונה מאשר המקורית. אבל היא עדיין קיימת. 

       

      מה שנרקא "מזל קשה".  

        30/7/08 17:22:

      ועוד דבר,

      דעות שאין לפניהם אדם, הן רק דעות.

      ועד כמה שאני מעריכה את תרומתך להפצת מידע (ואני מאוד מעריכה ומושכלת)

      ואת נסיונך להשפיע על התנהלות תבונתית וידידותית לסביבה,

      המסכה מפריעה להתייחס ברצינות הראויה.

      ואם דעותיך אינן פופולריות, ויש לך עניין להפוך אותן לכאלה,

      כדאי להפוך ולהיות פופולרי בעצמך.

        30/7/08 17:16:


      ענית חלקית על סקרנותי....

      אלמוניות היא סוג של הסתתרות ופחד לא?

        30/7/08 13:08:

      צטט: דורון טל 2008-07-30 12:48:18

      שמירת אלמוניותך אינה תורמת, לדעתי, לקידום דעותיך. נהפוך הוא.

       

       אתה צודק, דורון, אבל היא משיגה מטרה אחרת - היא שומרת על אלומוניותי קריצה

       

      נכון שהיום דעות קרובות על אקולוגיה או על דמוקרטיה ישירה הן יותר נפוצות, אבל מצד שני יש לי סיבה אחת או שתיים לשמור על מעטה דק של פרטיות - המעטה דק, בגלל שמי שרוצה יוצר איתי קשר ומי שממש יחפש ימצא, אבל יש סיבה  או שתיים למה אני עושה את זה - אחת מהן היא שהדבר מאפשר לי להתבטא מעט יותר בחופשיות ולהשמיע גם דעות שהן פחות מקובלות. 

       

       

        30/7/08 13:04:

      צטט: amnonti 2008-07-30 12:37:46

      תודה שענית על שאלתי.

       

      אחד הספרים שעיניינו אותי מאד

      בילדותי היה ספרו של עזריאל קרליבך

      "הודו". בספר זה הוא מספר על

      ההתרשמויות שלו ממסעו להודו

      והוא מציג את פילוסופיית החיים ההודית

      לישראלים עוד בשנות החמישים או הששים.

       

      לימים נסעתי להודו מספר פעמים ב1976,1977,1978

      ובין השאר גרתי שם במקדשים ההודים,

      עשיתי מדיטציה עם ההודים, ושחיתי עמם בנהר

      הגנגס. מאד התרשמתי לטובה ממה שראיתי

      ושמעתי שם.

       

      בברכה אמנון

      בברכה אמנון

       תודה,  יש על זה ערך בויקיפידה  הודו -יומן דרכים

       (לגמרי לא מספיק, אבל זה מה שיש כרגע)

       

      זה פשוט ספר מקסים בעיני שמאיר הרבה דברים בצורה שונה ומעניינית - כמו הפרק על האלים ההודים, או הפרק על התרבות או על המעמדות או על בעלי החיים.

       

      עוד לא נסעתי להודו, למרות שזה מושך אותי מאוד, לדעתי יש לנו הרבה מה ללמוד מהתרבות הזו.  

        30/7/08 12:48:

      שמירת אלמוניותך אינה תורמת, לדעתי, לקידום דעותיך. נהפוך הוא.

       

        30/7/08 12:37:

      תודה שענית על שאלתי.

       

      אחד הספרים שעיניינו אותי מאד

      בילדותי היה ספרו של עזריאל קרליבך

      "הודו". בספר זה הוא מספר על

      ההתרשמויות שלו ממסעו להודו

      והוא מציג את פילוסופיית החיים ההודית

      לישראלים עוד בשנות החמישים או הששים.

       

      לימים נסעתי להודו מספר פעמים ב1976,1977,1978

      ובין השאר גרתי שם במקדשים ההודים,

      עשיתי מדיטציה עם ההודים, ושחיתי עמם בנהר

      הגנגס. מאד התרשמתי לטובה ממה שראיתי

      ושמעתי שם.

       

      בברכה אמנון

      בברכה אמנון

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      האזרח דרור
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין