כותרות TheMarker >
    ';

    אומנות הציור - פוסטים מתעדכנים...


    ציור פיגורטיבי הוא סוג הציור הקשה מכולם, היפה מכולם, וההשקעה הבטוחה ביותר בעולם האומנות.
    הציור הפיגורטיבי יכול להיות בסיגנונות שונים ובחדות משתנה אבל חייב להיות עשוי נכון.
    אחת השיטות להבטיח שהציור יהיה נכון הוא להבטיח רישום נכון.
    רישום נכון מושג על ידי היתבוננות באובייקט ותיעוד המאפיינים שלו על נייר או בד.
    ככל שיזוהו יותר מאפיינים ויוגדרו כן תגדל ההבנה של האובייקט והיכולת לתאר אותו באמינות.
    לשם כך האובייקט נבחן במגוון זויות, בתאורה משתנה, בתנוחות שונות ואז מפרקים את האובייקט לצורות גיאומטריות בפרספקטיבה. ואז ממשיכים לפרק את הצורות הגיאומטריות עד שהן נעשות אורגניות.
    בתהליך זה האמן מגלה את כישרונותיו בישום האינטיליגנטי של הטרנספורמציה.
    לשם כך האמן נדרש בהבנת צורות גיאומטריות פשוטות, וגוף האדם בפרספקטיבה.
    צורות גיאומטריות פשוטות הן כדור, קוביה, צילינדר, וטבעת.
    גוף אדם מכל זוית, מכל מרחק, בכל תאורה, ובכל תנוחה.

    הרישום כהכנה לציור שמן

    14 תגובות   יום שבת, 16/8/08, 20:36

      פוסט זה מתעדכן עם התקדמות הרישום!

     

    המטרה: ציור שמן ריאליסטי של רקדנית בטן בפיתוי, ללא שימוש במודל או תמונה.

    הרישום נעשה על בד  130X90 ס"מ, ובעפרונות מסיסים במים, ומטלית רטובה!

    פתרון בעיות הרישום נעשה בתהליך הרישום, ופתרון בעיות הציור בתהליך הציור!

    הקו הראשון ברישום היה של האופק שהגדיר את הפרספקטיבה.

    בשלבים מתקדמים הרישום נעשה אסוציאטיבי כדי לשלב רעיונות חדשים עם ישנים.

    בתהליך הציור עצמו אני מעדיף להתקדם מהאלמנטים הרחוקים לקרובים.

    כלומר: שמיים, עננים, רקע, ועד לאובייקטים הקרובים שבחזית! 

    א) רישום אקספרסיבי אינטואיטיבי כדי לגבש רעיון, קומפוזיציה, ותנועה.

    ב)  רישום מטודי הנעשה ללא מודל או תמונה של אנטומיה ופספקטיבה, כלומר לא בתהליך העתקה.

    (שימו לב לרישום הכפול של החלק הקדמי והאחורי של הרקדנית אחד על השני כבדיקה עצמית).

    ג) התפתחות אסוציאטיבית וחזרה לרישום אינטואיטיבי להשלמת כל האלמנטים בקומפוזיציה.

    ד) חזרה לרישום מטודי על ידי הגדרת חומרים, ובחירת טקסטורות (עזרה מתמונות ומודלים)

    ה) בחירת תאורה, והגדרת צבעוניות .

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (14)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        30/8/08 15:52:


      מעבר ליופי והאסטתיות

      אני מרגישה שהמידע שאתה נותן באתר ממש מלמד

      תודות

      דפי

        25/8/08 08:08:
      כיף לקרוא ולהתבונן. שיטה נהדרת, התוצאות מקסימות ונראה שגם לך כיף.
        23/8/08 20:09:

      צטט: דורית ב. 2008-08-22 22:20:21

      הי גיורא,

       

      בהחלט מרשים ומרתק. תודה על השיתוף.

      שאלה,

      האם יש סיבה מדוע אתה נמנע בציור ריאליסטי מלהעזר במודל או בצילום ?

      כלומר האם לעובדה שאתה רושם את גוף הרקדנית מתוך זכרון יש משמעות ?

       

       כאשר רושמים ממודל או תמונה אתה מחפש דברים...

      כשרושמים מזכרון זה כמו להמציא דברים...הרבה יותר כיף!

      ואם לומדים דרך ספרות או מורה, את שיטתו של לומיס לרשום מתוך ידע ולא מ"העתקה"

      אפשר להרכיב כל בן אדם, מכל זוית בכל תנועה, מזיכרון (כמו עיגול על פי רדיוס קבוע),

      בתהליף מהנה, מהיר, ויעיל.

       

       

       

       

        22/8/08 22:27:

      אופס.

      קראתי עכשיו פוסט קודם המסביר את שיטת העבודה שלך, השאלה מבוטלת....

      השיטה מעלה בי הרבה שאלות אחרות,..

      אבל לפעם אחרת.

        22/8/08 22:20:

      הי גיורא,

       

      בהחלט מרשים ומרתק. תודה על השיתוף.

      שאלה,

      האם יש סיבה מדוע אתה נמנע בציור ריאליסטי מלהעזר במודל או בצילום ?

      כלומר האם לעובדה שאתה רושם את גוף הרקדנית מתוך זכרון יש משמעות ?

       

       

       

        20/8/08 22:41:

      צטט: נפרטיטי המלכה 2008-08-18 19:39:57

       גיורא יקר,

      ואוווווווווווווווו.

      איזו עבודה...

      באתי בידיים ריקות..

      אזלו הכוכבים. אשוב מחר

      ואולי יהיה כבר משהו נוסף...

      מחכה כבר לראות התקדמות.

      רפאלה

       

      חזרתי עם כוכב.

      רפאלה

        20/8/08 18:50:

      צטט: סטודיו אמן 2008-08-17 23:54:22

      זאת גישה מקצועית רצינית הראויה להערכה...

      מעטים מכירים את שפת הקונסטרוקציה של שפת הפרספקטיבה...

      שפה המאפשרת להרכיב את העולם מעומק פנימיותו למרחב אינסופי...

       

      אנטון

       

       מצטרף. בהחלט.


      באתי נדלקתי!

      נו אין היום כיבוד?

        18/8/08 19:39:

       גיורא יקר,

      ואוווווווווווווווו.

      איזו עבודה...

      באתי בידיים ריקות..

      אזלו הכוכבים. אשוב מחר

      ואולי יהיה כבר משהו נוסף...

      מחכה כבר לראות התקדמות.

      רפאלה

      רעיון גדול!!!

      אשוב לבקר כל יום

      ולראות את השיפורֿ

       

        17/8/08 23:54:

      זאת גישה מקצועית רצינית הראויה להערכה...

      מעטים מכירים את שפת הקונסטרוקציה של שפת הפרספקטיבה...

      שפה המאפשרת להרכיב את העולם מעומק פנימיותו למרחב אינסופי...

       

      אנטון

        17/8/08 19:23:

      לאחר שבת טובה כל כך  של ציור בטבע אני רוצה לומר לך שכל כך נהניתי שהרקדנית כבר נראית לי צבעונית וססגונית. גדול אתה.
        17/8/08 19:17:


      מקסים ומעניין

       

      *

        17/8/08 14:42:

      רישום ובניה נפלאים

      מחכה לראות את השלב הבא.

      המשך שבוע פורה.

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      אמן רב תחומי
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין