כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    אהבת אדם

    בתפילת הבוקר, שבניתי לי, כתוב:

    "הייעוד שלי הוא להיטיב את חייהם של בני אדם. המפתח הוא לספק לאחרים את העוצמה והידע, ולהעצים אותם להעביר אותו הלאה"

    אז הבלוג הזה הוא כלי נוסף למימוש הייעוד שלי.
    מקווה שתהנו, תתעצמו ותחכימו.

    אשליית הידע

    10 תגובות   יום שישי , 22/8/08, 19:07


    בימים אלו, אני מסתובב בין הבריות עם ההכרזה "כל הידע הדרוש כבר קיים וחשוף".

    הכול גלוי ואפילו אפשר לקבל את הידע בעלות שמתאימה לכל כיס.

    בתוך ידע אני כולל שלושה אלמנטים: מודעות (ידיעת העצמי), ידע (ידיעת האופן שבו דברים עובדים) ומידע (ידיעת העובדות הדרושות לשימוש בידע).

    עם הידע העצום הזה אנחנו יכולים להיות בריאים, מאושרים ועשירים.

    אני עצמי נחשפתי לידע עצום שממש קידם את חיי בעשר השנים האחרונות בדיוק לכיוון שרציתי.

    ועדיין כל כך הרבה אנשים לא בריאים, לא מאושרים ולא עשירים. וגם אני עדיין לא מיישם באופן מלא את הידוע לי.

     ואני שואל את עצמי למה ?!

    ויש שלושה מכשולים שאני רואה:

    מכשול ראשון: אנשים שבכלל לא יודעים שקיים ידע כזה ולא מחפשים אותו.

    מכשול שני: אנשים שיודעים שקיים ידע כזה ולא יודעים לסנן אותו.

    מכשול שלישי: אנשים שהידע כבר ברשותם ולא יודעים ליישם אותו.

     

    אני בעיקר נכשל במכשול השלישי, מפני שיש לי כבר מספיק ידע שאני יודע שהוא עובד ומשיג את התוצאות הרצויות.

     

    האם גם אתם נופלים במכשולים הללו? ואם לא, איך עברתם אותם?

     

    התשובות שלכם יכולות לשנות את העולם (לפחות את שלי).

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (10)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        3/1/09 01:49:

      צטט: osnatt 2009-01-02 09:43:26

      ואוו איזה יופי של פוסט

      מזדהה ..

      לפעמים אני מוצאת את עצמי במכשול השלישי

      שיש לי את הידע..אבל..לדעת איך ואיפה "למקם" אותו..

      ולפעמים זה זורם..

      ולפעמים החיפוש של  איפה למקם  את חתיכת הפזל הזו במקומה הנכון :-)

      תודה לך עופר

       

      היי אסנת,

       

      אני שמח שאהבת את הפוסט.

       

      השאלה הזו עדיין איתי ובטח תישאר כאן עד יום מותי.

       

      תןדה על הפרגון.

        3/1/09 01:47:

      צטט: yaffa co. 2008-11-25 17:15:40

      היי עופר,

       

      בכדי להסביר את כוונתי בשורות הללו אתן דוגמא:

       

      ישנה סיטואציה מסויימת למשל, שבה מעשיו של אדם כלשהו נראים בעינך לא ראויים או

      שאתה חושב שמעשיו נפלאים למשל

      זוהי הראיה שלך. אתה בטוח שהראיה הזאת היא אובייקטיבית - שמה שאתה מבין זוהי

      האמת המוחלטת. ויש בכך מן האמת, אלא שהחיים לימדו אותי להזהר ממסקנות חפוזות.

      בשעה שאתה מבין מתוך נסיון שהראייה שלך כבן אדם נידונה להיות סובייקטיבית,

      ואתה עושה את הצעד של הדיאלוג עם אותו אדם, בהרבה מקרים אתה עשוי להיות

      מופתע ולקבל תובנות אשר מרחיבות את הידע שלך ומאפשרות לך לראות את הדברים

      מעט אחרת. דוגמא פשוטה מחיי הגן שאפשר להשליך על דוגמאות מורכבות יותר:

      2 ילדים רבים. ילד אחד נתן בטעות מכה והשני חושב שהילד היכה אותו בכוונה ושהוא שונא אותו.

       אם הוא בטוח שזה בכוונה הוא עלול להחזיר מכה ולחוש ממורמר, אך במקרה שהוא משהה את תגובתו

      (כילד כי כך לימדו אותו וכמבוגר כי הוא מבין שהוא עשוי לטעות בהבחנה שלו) הוא עשוי לגלות שזה היה בטעות

      והסיפור יגמר באופן מעט יותר סלחני.

      הדוגמאות יכולות להיות כמובן רבות ומגוונות.

      מקווה שדברי בהירים עבורך כעת.

      יפה

       

       

      הי יפה,

       

      את צודקת בהחלט.

       

      הפרשנויות הסוביקטיביות הן מקור לאומללות רבה. עצם הידיעה שהן רק פרשנויות יכולה לחולל מהפך בעולם כולו.

       

      :)

        2/1/09 09:43:

      ואוו איזה יופי של פוסט

      מזדהה ..

      לפעמים אני מוצאת את עצמי במכשול השלישי

      שיש לי את הידע..אבל..לדעת איך ואיפה "למקם" אותו..

      ולפעמים זה זורם..

      ולפעמים החיפוש של  איפה למקם  את חתיכת הפזל הזו במקומה הנכון :-)

      תודה לך עופר

        25/11/08 17:15:

      היי עופר,

       

      בכדי להסביר את כוונתי בשורות הללו אתן דוגמא:

       

      ישנה סיטואציה מסויימת למשל, שבה מעשיו של אדם כלשהו נראים בעינך לא ראויים או

      שאתה חושב שמעשיו נפלאים למשל

      זוהי הראיה שלך. אתה בטוח שהראיה הזאת היא אובייקטיבית - שמה שאתה מבין זוהי

      האמת המוחלטת. ויש בכך מן האמת, אלא שהחיים לימדו אותי להזהר ממסקנות חפוזות.

      בשעה שאתה מבין מתוך נסיון שהראייה שלך כבן אדם נידונה להיות סובייקטיבית,

      ואתה עושה את הצעד של הדיאלוג עם אותו אדם, בהרבה מקרים אתה עשוי להיות

      מופתע ולקבל תובנות אשר מרחיבות את הידע שלך ומאפשרות לך לראות את הדברים

      מעט אחרת. דוגמא פשוטה מחיי הגן שאפשר להשליך על דוגמאות מורכבות יותר:

      2 ילדים רבים. ילד אחד נתן בטעות מכה והשני חושב שהילד היכה אותו בכוונה ושהוא שונא אותו.

       אם הוא בטוח שזה בכוונה הוא עלול להחזיר מכה ולחוש ממורמר, אך במקרה שהוא משהה את תגובתו

      (כילד כי כך לימדו אותו וכמבוגר כי הוא מבין שהוא עשוי לטעות בהבחנה שלו) הוא עשוי לגלות שזה היה בטעות

      והסיפור יגמר באופן מעט יותר סלחני.

      הדוגמאות יכולות להיות כמובן רבות ומגוונות.

      מקווה שדברי בהירים עבורך כעת.

      יפה

       

        17/11/08 00:17:

      צטט: yaffa co. 2008-11-15 19:22:45


      עופר יקר,

       

      אתה נוגע בנושא חשוב שהעסיק/מעסיק אותי כמעט כל חיי.

      הדבר עולה במיוחד במפגש שלי עם אותם "בעלי ידע" רב אשר

      לעומתם אני חשה כ"חסרת ידע". בעבר הייתי מתבלבלת עד שלמדתי

      לזהות שעצם תחושת הבילבול מסמנת לי שישנו כאן שקר - מן הצד השני -

      שהידע אינו ידע אמיתי - אלא ידע המתחפש לידע אמיתי.

      אבל זה היה מזמן...

      דני לסרי, אם אתה מכיר, מדבר (גם בספרו "הפתעה בביצת הפתעה) על

      ההבדל בין ידע פורמלי - שאותו הוא מכנה משחק שסכימים לנהל בבתי ספר (בערך בנוסח זה)

      לבין ידע מעשי כגון - לקשור קשר בחבל או לרכב על אפניים וכד'.

      אין בעיה עם הידע הפורמלי הוא אומר, כל עוד מודעים ומסכימים לשחק את המשחק (כתב בערך בנוסח הזה).

      הידע בעיקרון הוא משהו חמקמק שבא והולך. אנחנו לרגע יודעים ואז מבינים שלא יודעים.

      בדיוק היום הבנתי משהו שמישהיא אמרה באופן מסויים ואז אחרי מס' דקות הבנתי את דבריה בדיוק

      ההיפך, ושני ההבנות נשמעו נכונות.

      אבל אם אתה מבין שהידע שלך הוא סובייקטיבי, כבר עשית את חצי המלאכה, תוך השארת מקום

      גם לאחר וקבלת עצמנו בפרופורציה.

      אני יכולה להמשיך בלי סוף, אבל אני מעדיפה קצת לבטא כרגע את הידע המעשי שלי (שטיפת כלים)

      תודה על הפוסט,

      יפה

       

      הי יפה,

      תודה על התגובה.

      למה כוונתך ב"אבל אם אתה מבין שהידע שלך הוא סובייקטיבי, כבר עשית את חצי המלאכה, תוך השארת מקום

      גם לאחר וקבלת עצמנו בפרופורציה."?

        15/11/08 19:22:


      עופר יקר,

       

      אתה נוגע בנושא חשוב שהעסיק/מעסיק אותי כמעט כל חיי.

      הדבר עולה במיוחד במפגש שלי עם אותם "בעלי ידע" רב אשר

      לעומתם אני חשה כ"חסרת ידע". בעבר הייתי מתבלבלת עד שלמדתי

      לזהות שעצם תחושת הבילבול מסמנת לי שישנו כאן שקר - מן הצד השני -

      שהידע אינו ידע אמיתי - אלא ידע המתחפש לידע אמיתי.

      אבל זה היה מזמן...

      דני לסרי, אם אתה מכיר, מדבר (גם בספרו "הפתעה בביצת הפתעה) על

      ההבדל בין ידע פורמלי - שאותו הוא מכנה משחק שסכימים לנהל בבתי ספר (בערך בנוסח זה)

      לבין ידע מעשי כגון - לקשור קשר בחבל או לרכב על אפניים וכד'.

      אין בעיה עם הידע הפורמלי הוא אומר, כל עוד מודעים ומסכימים לשחק את המשחק (כתב בערך בנוסח הזה).

      הידע בעיקרון הוא משהו חמקמק שבא והולך. אנחנו לרגע יודעים ואז מבינים שלא יודעים.

      בדיוק היום הבנתי משהו שמישהיא אמרה באופן מסויים ואז אחרי מס' דקות הבנתי את דבריה בדיוק

      ההיפך, ושני ההבנות נשמעו נכונות.

      אבל אם אתה מבין שהידע שלך הוא סובייקטיבי, כבר עשית את חצי המלאכה, תוך השארת מקום

      גם לאחר וקבלת עצמנו בפרופורציה.

      אני יכולה להמשיך בלי סוף, אבל אני מעדיפה קצת לבטא כרגע את הידע המעשי שלי (שטיפת כלים)

      תודה על הפוסט,

      יפה

        24/8/08 08:55:

      קראתי לפני שנים רבות.

       

      אולי כדאי שאקרא שוב.

       

      שוקל ללכת ללמוד אצל אנשי "הדרך הרביעית".

        23/8/08 22:30:

      צטט: עופר_לוי 2008-08-23 18:53:34

      צטט: heropass 2008-08-22 21:02:24


      ידע + הוויה = הבנה

      כמו בנאי שלא יוכל לבנות אם לא יהווה את הידע שלו.

      בספרו של אוספנסקי "חיפוש אחר המופלא" מתואר הרעיון בפירוט:

      אדם שקו הידע מתרחק מקו הוויתו - יודע מה לעשות, אך אינו יכול לעשות.

      אדם שקו ההוויה שלו מתרחק מקו הידע - יכול לעשות, אך לא יודע מה לעשות.

       

      להבנתי ההבנה דרושה כדי לעשות את הידע לממש, בכל תחום בחיים.

       

      מהכרות איתך בעבר כאן בקפה, עשייתך מראה שאתה עושה בממש,

      משמע, מבין את הידע שלך.

       

       

       

      אני מסכים איתך לחלוטין ומתעסק במקומה של ההוויה במהלך כל השנים שציינתי.

       

      אני מבין שקיים פער בין הווייתי לידע שלי באותם תחומים שאיני משיג את התוצאות הרצויות.

       

      מההתדיינות שלנו אני קולט שתמיד אני מחפש את הרמה הבאה דרכים נוספות להביא את הידע שלי לרמה ההוויה שלי.

       

      תמיד נותר פער כלשהוא. כפי שאיינשטיין אמר: "אי אפשר לפתור בעיות באותה רמת הבנה שהביאה אותנו לבעיות הללו".

       

      איך אתה משלים את הפער?

       

      ותודה על המחמאה חיוך

       

      אני? משלים עם בטלנותי :-)

      מציע לך לקרוא בספר שהזכרתי, הרבה יותר מדוייק ממני.

        23/8/08 18:53:

      צטט: heropass 2008-08-22 21:02:24


      ידע + הוויה = הבנה

      כמו בנאי שלא יוכל לבנות אם לא יהווה את הידע שלו.

      בספרו של אוספנסקי "חיפוש אחר המופלא" מתואר הרעיון בפירוט:

      אדם שקו הידע מתרחק מקו הוויתו - יודע מה לעשות, אך אינו יכול לעשות.

      אדם שקו ההוויה שלו מתרחק מקו הידע - יכול לעשות, אך לא יודע מה לעשות.

       

      להבנתי ההבנה דרושה כדי לעשות את הידע לממש, בכל תחום בחיים.

       

      מהכרות איתך בעבר כאן בקפה, עשייתך מראה שאתה עושה בממש,

      משמע, מבין את הידע שלך.

       

       

       

      אני מסכים איתך לחלוטין ומתעסק במקומה של ההוויה במהלך כל השנים שציינתי.

       

      אני מבין שקיים פער בין הווייתי לידע שלי באותם תחומים שאיני משיג את התוצאות הרצויות.

       

      מההתדיינות שלנו אני קולט שתמיד אני מחפש את הרמה הבאה דרכים נוספות להביא את הידע שלי לרמה ההוויה שלי.

       

      תמיד נותר פער כלשהוא. כפי שאיינשטיין אמר: "אי אפשר לפתור בעיות באותה רמת הבנה שהביאה אותנו לבעיות הללו".

       

      איך אתה משלים את הפער?

       

      ותודה על המחמאה חיוך

        22/8/08 21:02:


      ידע + הוויה = הבנה

      כמו בנאי שלא יוכל לבנות אם לא יהווה את הידע שלו.

      בספרו של אוספנסקי "חיפוש אחר המופלא" מתואר הרעיון בפירוט:

      אדם שקו הידע מתרחק מקו הוויתו - יודע מה לעשות, אך אינו יכול לעשות.

      אדם שקו ההוויה שלו מתרחק מקו הידע - יכול לעשות, אך לא יודע מה לעשות.

       

      להבנתי ההבנה דרושה כדי לעשות את הידע לממש, בכל תחום בחיים.

       

      מהכרות איתך בעבר כאן בקפה, עשייתך מראה שאתה עושה בממש,

      משמע, מבין את הידע שלך.

       

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      עופר_לוי
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין