האישי והציבורי ומה שבינהם

הבלוג שלי הינו במה אישית להבעת דעה, הרגשה, מחשבה ותחושה. הוא המראה של מה שחשוב לי, מה שאני רוצה להביע ומה שאני מוכנה לחלוק.

זמן איכות

15 תגובות   יום חמישי, 16/10/08, 03:33

חצבים ברמת הגולן

אני כבר לא צעירה, אבל לפני כחודש יצאתי לטיול לצפון הארץ עם גבר שרמנטי במיוחד, סקרן, דינמי, חובב מושבע של מוזיקה קלאסית, חובב טיולים, אוהב אוכל טוב ויודע לנצל כל דקה.

הזמנו מקום לשלושה לילות  בקיבוץ הגושרים (מומלץ בחום).

מכיוון שאני הייתי הנהגת ומורת הדרך (כך לפחות סברתי בתחילת ההרפתקה) אפשרתי לו כמעשה של חסד ושותפות להיות אחראי על המוזיקה במהלך המסע.

פתחנו בדהרה על כביש החוף עם קונצרטים לפסנתר, בוואדי ערה שילבנו שירים רוסיים, קונצרט לחלילית ותזמורת התנגן לו במורד הכביש לטבריה, ולהקת מנדולינות בשירים רוסיים בעליה לכיוון ראש פינה. ושתבינו הוא בכלל "ייקה" גזעי.

בחרתי בקפידה נופים מעניינים ודרכים לא שגרתיות. אלא שהגבר שלצידי ליווה את דרכנו בציון כל אתר ופינה וסיפר סיפורים מימי "אנו באנו" על כל אחד מהם בשמחה והמון ידע. ואני לתומי חשבתי שאני מקורית בבחירת הנתיב ויודעת המון על ארצנו היפה.

לקראת צוהריים הגענו לראש פינה ופתחנו את היום למסעדת הבשרים הנפלאה שבצומת. סטק טוב של 400 גרם עם תוספות נפלאות סגרו את התוכניות והסיכוי לטיול צוהריים מתוכנן במושבה. והחלטנו פה אחד, ממשיכים ל"שלף שטונדה" (שעת שנה) בחדר שממתין לנו צפונה משם.

טבלנו בירוק של עמק החולה כשהמכונית מתגלגלת לכיוון מטולה. החרמון ללא השלג החורפי הזדקף במלא הדרו מימין וצוק מנרה ורכס רמות נפתלי משמאל. בטן מלאה, נוף מדהים ומוזיקה קלאסית ברכב, מי צריך יותר מזה.

אחרי מנוחת צוהריים טובה  עם מגבת על כתף צעדנו יחד לבריכה המקורה של המשק לשחייה מרעננת לפני ארוחת הערב . בערב על כוס בירה קרה "הרבצנו" כמה משחקי קוביה בלובי של המלון כשאני מתלוננת על כך שהובסתי חמש פעמים, ממש בושה.

חתמנו את היום בסיור לילי בין הפלגים והפסלים של מלון הספה הנפלא של הגושרים, יושבים מול מפל המים  על ספסל ומסכמים באהבה את הקשר המיוחד שיש לנו.

היום השני לחוויה נפתח בירידה לכיוון מפל התנור בנחל עיון על מנת לקבל מידע שחבל על ההליכה, המפל יבש לגמרה בעונה הזו של השנה.

עלינו למטולה ועשינו סיבוב רכוב במושבה היפה, עם תצפיות לכיוון העמק ומבט סקרן ללבנון, כשבן זוגי למסע נהנה מכל החוויה. היות והחום היה נסבל סיכמנו על הליכה בשמורת דן ועליה קלה לרמת הגולן.

את פנינו בכניסה לשמורת תל דן קבלה אישה מקסימה שהסבירה שחלק גדול מהשמורה סגור עקב הצטה שהתרחשה בקיץ האחרון, היא המליצה לנו ללכת רגלית לכיוון ברכת השכשוך, מרחש של כקילומטר הליכה. וכך גם עשינו מנסים ליהנות ממה שיש.

משם נסענו לצומת נחל סהר לצפות בקלעת נמרוד מלמטה ובשדות החצבים מלא העין המבשרים את בו הסתיו.

ראש פינה הייתה היעד של קפה ועוגה לקראת מנחה.  סיור רגלי במושבה ובאזור המשוחזר, ישיבה נינוחה להפסקה  בבית הקפה שבגינה, ביקור בגלריה בביתו של הרופא כשבו מוצגת תערוכת אמנות בנושא רימונים לכבוד ראש השנה ולקינוח תצפית על נוף העמק בשעת שקיעה היו בהחלט חוויה רומנטית ומרגשת, במיוחד כי הראות הייתה טובה.

חזרנו לארוחת ערב ולישיבה בחברותה בלובי של המלון הפעם על כוס קפה וסיור בחנות התכשיטים והמזכרות הקטנה והחמודה.

את שמורת החולה "כבשנו" על הבוקר של היום השלישי למסע. היינו אלו שפתחו את השמורה באותו היום וטיילנו לבדנו  קרוב לשעה וחצי במרחביה הנפלאים נהנים מנוף ההרים המרהיב שמסביב, משב רוח מרענן של בוקר בהיר במיוחד והרבה ציפורים בשלל קולות מזמרות נעימת רקע טבעית ומקסימה. צפינו בצבים הרבים ובשפמנונים שבמימי הביצה, מרחוק ראינו ג'מוסים ברביצה עצלה. ציפורי מים הפתיעו אותנו מידי פעם מבין הגומה והסוף. ובין לבין כל אלו התיישבנו לנו על הספסלים שבדרך כדי לנוח וליהנות מיפי הטבע הישראלי.

בהמשך עלינו לעיר צפת כדי ליהנות בדרך מתצפית  על כל הכינרת במלוא הדרה. ספגנו מאט מסמטאותיה של העיר רגלית ואת השאר השלמנו בסיבוב רכוב. הפעם בן זוגי לנסיעה התפשר ושלמה ארצי ליווה אותנו בקולו בירידה חזרה לראש פינה.

חזרנו לעמק החולה והצפנו לכיוון צוק מנרה על מנת לעלות ברכבל לתצפית אחרונה על העמק, לשמחתנו הראות הייתה מעולה. העיר קריית שמונה נפרסה לפנינו לאט לאט עם העלייה והנוף היה אכן מרהיב במיוחד. בקצה העלייה המתין לנו דניאל, בחור חמד, סטודנט במכללת תל חי שעשה לנו סיור רגלי להכרות עם הצמחייה הים תיכונית על רכס נפתלי ולסיפר על הישובים שבעמק. שותפי לטיול סייע לו בכמה אנקדוטות על האזור מלפני חמישים שנה עוד מתקופת ייבוש הביצה.

ארוחת צוהריים מאוחרת אכלנו ברעב גדול בארומה בקניון של קריית שמונה. משם חזרה לחדר למנוחה קלה ושוב בשמחה רבה הזדרזנו לבלות את שארית היום בריכה.

לקינוח היום כוס בירה כפולה ומשחק קוביה כשלשם שינוי אני זו שמנחילה את התבוסה.

הדרך חזרה למרכז הארץ נעשתה בשמחה אך עם צביטה קלה בלב, אנחנו לקראת סיום החוויה. וכדי לדחות את הקץ החלטנו לנסוע הפעם דרך מצודת ישע וכביש הצפון כדי לגוון את הדרך ולהנות מעוד קצת אווירה גלילת נפלאה. שכחתי עד כמה הכביש הזה מזכיר את הנופים באירופה. זו הייתה אכן נסיעה קסומה באמת.

נסענו מערבה עד פארק גורן על מנת לעשות תצפית יפיפייה על המבצר הצלבני "מונפורד, הנמצא באפיקו של נחל כזיו. ואם לא דיי בכך נסענו דרך צומת כברי לכיוון כביש עכו צפת והגחנו חזרה מזחה מתוך סקרנות לעשות סיבוב רכוב בעיר המתפתחת  כרמיאל שממש הפתיע אותנו לטובה. זה נפלא לראות עיר מוקפת הרים גבוהים כמו הרי הגליל העליון.

בכניסה לואדי ערה מכיוון צומת מגידו עצרנו לארוחת פרידה במסעדה מזרחית טובה. ישבנו לקינוח על כוס קפה עם הל וניסינו לסכם ארבעה ימים נפלאים של הנאה.

כן זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מטיילים ביחד.אבל טיול שכזה עם שותף שעמד בכבוד למרות גילו בכזה מסע (בדצמבר הוא יחגוג 89 שנה), לא יכולתי להישאר אדישה ולא לומר לו עד כמה שאני גאה.

קמתי ממושבי חיבקתי אותו בחום והרבה אהבה ואמרתי לו, תודה אבא הפעם זו הייתה באמת חוויה נדירה.

שעה מאוחר יותר בכניסה לבית האבות כשקיבלו אותו חבריו בצהלה גדולה ושאלו איך היה?

הוא השיב בחיוך רחב שהיה שווה את הכול "110 אחוז, פשוט נפלא".

אכן זמן איכות זו מתנה אם יודעים לנצל אותה בתבונה.