כותרות TheMarker >
    ';

    קוקטייל פתיחת תערוכה- מזמינה אתכם

    תערוכות אמנות (צילום/ציור/פיסול/מיצב/ וידאו ארט וכו...) באצירתי..מזמינה אתכם לקוקטייל פתיחת תערוכה.

    ארכיון

    תגובות (5)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      4/11/08 18:27:

    תודה נורית

     אשתדל להכנס -העבודות מרשימות מאוד !יורם.

      4/11/08 17:49:

    עבודות בהחלט מרשימות.

    שיהיה בהצלחה....

      4/11/08 09:44:


    מור המקסימה- אכן עבודות מקסימות.

    רפאלה היקרה- תודה על הפירגון הרחב.

      28/10/08 20:25:

    נורית היקרה...

    תודה על האינפורמציה.

    ציורים יפים וכשאת האוצרת...

    אין עלייך.

    עבודה נפלאה את עושה.

    רפאלה*

      26/10/08 16:06:

    תמונות מקסימות. נראה מבטיח...

    תודה על המידע.

    0

    תערוכת ציור קבוצתית- "סתיו" רחל אלקלעי, אורה בריל, שרית גורה. 6/11 גלריה "פרימה". ת"א.

    5 תגובות   יום ראשון, 26/10/08, 11:27


     סתיו 

    מזמינה אתכם לפתיחת תערוכת ציור סתיות, קבוצתית, בגלריה "פרימה", בערב יום ה' 6/11הירקון 105

    על פינת רח פרישמן, ת"א.  האמניות: רחל אלקלעי, אורה בריל, שרית גורה.

    האמנית רחל אלקלעי מציגה נופי סתיו המהווים אספקלריה של נוף סתווי ישראלי. נוף הרים, גבעות, עצים ומדבר.הציורים מאופיינים בצבע מצומצם כמו גם במעט פרטים, אך עם זאת הטקסטורה שופעת עקב שימוש בטכניקה מעורבת המעניקה לאדמה ולנוף מימד עשיר יותר. הציורים צוירו על נייר כרומו כשהצבע מודפס עליהם באקראי ורק לאחר מכן האמנית עיבדה בסמרטוט ספוג בטרפנטין את תווי הנוף. טכניקה ייחודית זו, מבטאת מאבק במפגש בין חומר לחומר, מאבק המתבטא במשיחות צבע, מחיקה וחוזר חלילה, כאשר נייר הפרגמנט הלבן משמש פעמים רבות כצבע בפני עצמו. מפגש זה, מאפשר את הצגת הסתיו במימד אקספרסיבי המוביל לתחום הנסתר שבין המוחשי לדמיון. מפגש חומרי זה, אנלוגי לעונת הסתיו הממוקמת  בין  שלהי  הקיץ היבשושיים לבין ציפיית הטבע לגשם הראשון.

    הסתיו של אורה בריל מייצג את המרחב הפנימי, הפרטי שלה. גוף העבודות שנוצר בסתיו מייצג טריטוריה אישית של זמן ומקום. באמצעות סרט מדידה המודבק לקנוס, אורה מסמנת את ארבעים ותשע שנותיה, רגע לפני יובל חייה. היא מעגנת עונה זו בסמליה ובדימוייה השונים: הברושים המייצגים את תחום הטריטוריה, העלים הנושרים, צמחים שיבשו, פריו של עץ, זרעים הממתינים לבוא עונת הגשמים, תנועת הרוח, הציפור הנודדת ועץ פרי ההדר המסמל את בואו של הסתיו. הקושי "ללכוד" את גבולות הנוף על פני הבד מזמן יצירת נוף פנורמי המתפרש לעומק ולרוחב בעבודות המשכיות בנות מספר חלקים דוגמת דיפטיכון וטריפטיכון. כאשר הצבע הנוזלי המטפטף על הקנווס ותנועות ומשיכות המכחול הנמשכות אנה ואנה כזרימת הרוח מצד לצד, הנמשכת גם מעבר לגבולות הקונווס. 

    בעבור שרית גורה דרמת הטבע הסתוויות משמשת כמקום לספיגת תכנים אישיים והבעה פנימית.שרית יוצרת התרחשות מיידית המאופיינת במינימליזם: כתמי אור וצל, שימוש במספר גוונים: אדום, צהוב, שחור, ירוק וקו עפרון. שרית רואה את הטבע כטופוגרפיה שיש בה ריתמוס, קווי העפרון מאפשרים הבעה ישירה לביטוי הדרמה המתחוללת, אין אצלה המתנה לבחירת הצבע המדויק, אלא הקווים מייצרים מקצב מהיר, טמפו של הטבע. גם מבחינת הקומפוזיציה מתחוללת דרמה - גודש לעומת חוסר, כאשר הקואורדינטות  מאפשרות את ההתמצאות במרחב דרמטי זה. לדבריה, מקצב קווי העיפרון מקביל לסימוני הא.ק.ג המעידים בצורה הכי בסיסית על חיות ומקצב.הנוף מפורק לגורמים, אין שאיפה לריאליזם, אלא רצון לבטא אינטרפרטציה של הטבע באמצעות כלי הציור לבדם.  

    נורית טל-טנא – אוצרת התערוכה.

     The Artist, Rachel Alkalay, presents a mirror to the Israeli autumn landscapes: mountains view, hills, trees and desert.The paintings are characterized by limited color and details, but at the same time they are abundant in texture due to the artist’s use of mixed technique, which gives the earth and the landscape a richer aspect. The paintings are painted on chromo paper, on which the paint is printed randomly, and only then the landscape features are put in with a rag dipped in turpentine.This unique technique expresses a struggle in the coming together of several materials through repeated paint strokes, erasing and leaving often the white wax paper to represent color itself.This encounter allows the presentation of autumn through an expressive dimension which leads to the hidden area between the tangible and the imagination. This materialistic encounter is analogous to the time of autumn, situated between the dry summer’s end and nature’s expectation of the first rain. 

    The autumn of Ora Brill represents her inner, private space. This body of work, created in autumn, represents a personal territory of time and place. Through a measuring tape glued to the canvas, Ora marks her 49 years of life, just before her fiftieth year jubilee. She anchors this season in her various symbols and imagery: the cypresses represent territory, the falling leaves, dry plants, fruit of a tree, seeds waiting for the rain, movement of the wind, a wandering bird and citrus fruit tree symbolize the coming of autumn. The difficulty of capturing the borderlines of the landscape on the canvas calls for the creation of a panoramic view, spreading deep and wide in consecutive works of several parts such as diptych and triptych; and the liquid paint dripping on the canvas and the brush movements and strokes, taken here and there, simulate the blowing of the wind, which continues even beyond the limitations of the canvas. 

    For Sarit Gura, the autumnal drama of nature is used as a place for the absorbance of personal contexts and for inner expression. Sarit creates an immediate occurrence which is characterized by minimalism: stains of light and shadow and the using of various colors, such as red, yellow, black, green and a pencil line. Sarit sees nature as a topography which has a rhythm. The pencil lines allow a direct expression of the occurring drama. She does not wait for the choosing of the exact color. Instead, the lines create a quick tempo of nature. There is drama in the composition as well- abundance versus lacking, while the coordinates allow orientation in this dramatic space. According to her, the pencil line tempo is parallel to the ECG markings, which are a testimony, in the most basic level, to vitality and tempo.The landscape is taken apart; there is no aspiration for realism, but a desire to express an interpretation of nature through the painting tools alone. 

     Nurit Tal-Tenne - Art Curator 

    דרג את התוכן:

      פרופיל

      נורית טל-טנא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין