כותרות TheMarker >
    ';

    ארכיון

    תגובות (6)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      22/11/08 20:46:

    צטט: ששת שצ 2008-11-21 21:18:26

    צטט: bow-wow 2008-11-21 16:24:39

     

    לר רק שבדין שלנו - גם בכסף קנינו. חכמה ואמת מאירות: ישר כח.  

    לא היו לי כל כוונות פוליטיות אקטואליות, הכלל כתבתי את זה מזמן שנהאו שנתיים אני כבר לא זוכר.

    עובדתית בדין תורה כנראה שלנו

    אבל לא דין תורה הוא שקובע גבולות

     

     ואיכשהו יצא לך ממש אקטואלי.... .

    כתבת יפה ומעשיר.

     

      21/11/08 21:18:

    צטט: bow-wow 2008-11-21 16:24:39

     

    לר רק שבדין שלנו - גם בכסף קנינו. חכמה ואמת מאירות: ישר כח.  

    לא היו לי כל כוונות פוליטיות אקטואליות, הכלל כתבתי את זה מזמן שנהאו שנתיים אני כבר לא זוכר.

    עובדתית בדין תורה כנראה שלנו

    אבל לא דין תורה הוא שקובע גבולות

     

      21/11/08 19:29:

    צטט: אסתי. 2008-11-21 16:41:44

    אגב אתן לך מחמאה אדירה עכשיו:

    בבקר בדרך לעבודה אני מקשיבה גלי צה"ל. ומדי חמישי

    מתארח הרב לאו על פרשת השבוע.

    הפוסטים שלך, פרשות השבוע כמו הנוכחי,

    מזכירים את הדרך המופלאה שלו, להעביר לנו את הדרשה.

    כך גם אתה.

     

     

     

     

    תראי, אסתי

    ירדתי כמה קילו בזמן האחרון

    למה את מקלקלת לי את הדיאטה?

    המון תודה

      21/11/08 16:41:

    אגב אתן לך מחמאה אדירה עכשיו:

    בבקר בדרך לעבודה אני מקשיבה גלי צה"ל. ומדי חמישי

    מתארח הרב לאו על פרשת השבוע.

    הפוסטים שלך, פרשות השבוע כמו הנוכחי,

    מזכירים את הדרך המופלאה שלו, להעביר לנו את הדרשה.

    כך גם אתה.

     

     

     

      21/11/08 16:38:


    אתה עונג שבת. אין עליך!

     

    לא מוותרת על הדרשות שלך. מה שאני אוהבת

    זה שהן קצרות ולא מייגעות.

     

      21/11/08 16:24:

     

    לר רק שבדין שלנו - גם בכסף קנינו. חכמה ואמת מאירות: ישר כח.  

    פרשת השבוע - חיי שרה

    6 תגובות   יום שישי , 21/11/08, 15:53

     

    פרשת חיי שרה

    כשכבשו את יפו, מספרים שיצחק שדה חילק בתים נטושים לחיילים שהשתתפו.

    אבל כעת משאני חושב על זה, ואינני משפטן שתכף יעשה לי צימס, נשמע לי הזוי.

    הרי לא היה רישום קרקעות ורכוש, ובעלי הבית בטח היה ויש להם קושאן מה"טאבו" העותומאני.

    כעת נותר לי רק לראות את פניו של הדייר שדופקים לו בדלת ואומרים לו " האדא ביתי רוח מן הון"

    או בעברית: בא מאן דהוא ותובע חזרה את הבעלות.

    למה אני מספר את כל זה?

    בפרשת חיי שרה מסופר לנו על רכישתו של אברהם את מערת המכפלה.

    "ח וידבר איתם, לאמור:  אם-יש את-נפשכם, לקבור את-מתי מלפניי--שמעוני, ופגעו-לי בעפרון בן-צוחר.  ט וייתן-לי, את-מערת המכפלה אשר-לו, אשר, בקצה שדהו:  בכסף מלא ייתננה לי, בתוככם--לאחוזת-קבר. " (בראשית כ"ג)

    אברהם רוכש את מערת המכפלה בכסף מלא ועם עדים

    " יג וידבר אל-עפרון באוזני עם-הארץ, לאמור, אך אם-אתה לו, שמעני:  נתתי כסף השדה, קח ממני, ואקברה את-מתי, שמה.  יד ויען עפרון את-אברהם, לאמור לו.  טו אדוני שמעני, ארץ ארבע מאות שקל-כסף ביני ובינך מה-היא; ואת-מתך, קבור.  טז וישמע אברהם, אל-עפרון, וישקול אברהם לעפרון, את-הכסף אשר דיבר באוזני בני-חת--ארבע מאות שקל כסף, עובר לסוחר.  יז ויקם שדה עפרון, אשר במכפלה, אשר, לפני ממרא:  השדה, והמערה אשר-בו, וכל-העץ אשר בשדה, אשר בכל-גבולו סביב.  יח לאברהם למקנה, לעיני בני-חת, בכול, באי שער-עירו.  יט ואחרי-כן קבר אברהם את-שרה אשתו, אל-מערת שדה המכפלה על-פני ממרא--היא חברון:  בארץ, כנען." (שם כ"ג)

    יש לנו כאן בפרשה את תיאור העסקה  הדנה בהעברת קניין בצורה המדויקת ביותר.

    אברהם מדייק בתיאור המקום גוש חלקה ומשלם עבורה בכסף

    "ט וייתן-לי, את-מערת המכפלה אשר-לו, אשר, בקצה שדהו:  בכסף מלא ייתננה לי, בתוככם--לאחוזת-קבר." (שם כ"ג)

    המקרא גם מספר לנו את כללי המקח והממכר: עפרון אומר לאברהם קח את הקרקע בלי לשלם" יא לא-אדוני שמעני--השדה נתתי לך, והמערה אשר-בו לך נתתיה; לעיני בני-עמי נתתיה לך, קבור מתך. 

    ( שם כ"ג) אולם אברהם יודע  שהוא רוצה את המקום לעד ללא ערעור על בעלות ועומד על התשלום:

    "נתתי כסף השדה, קח ממני, ואקברה את-מתי, שמה"

    ואז עפרון כבר דורש סכום כסף נאה: "טו אדוני שמעני, ארץ ארבע מאות שקל-כסף ביני ובינך מה-היא; ואת-מתך, קבור." ( שם כ"ג)

    כך קבר אברהם את שרה  במערת המכפלה ולימים גם הוא עצמו נקבר שם:

    ויגווע וימת אברהם בשיבה טובה, זקן ושבע; וייאסף, אל-עמיו.  ט ויקברו אותו יצחק וישמעאל, בניו, אל-מערת, המכפלה:  אל-שדה עפרון בן-צוחר, החיתי, אשר, על-פני ממרא.  י השדה אשר-קנה אברהם, מאת בני-חת--שמה קובר אברהם, ושרה אשתו. " ( בראשית כ"ה)

    שימו לב איך מציינים בניו יצחק וישמעאל את המיקום ! ואת הרכוש, להם היה קושאן בטאבו.

    וממשיכה קבורת האבות באותו גוש חלקה במערת המכפלה:

    "כט ויצו אותם, ויאמר אליהם אני נאסף אל-עמי--קברו אותי, אל-אבותיי:  אל-המערה--אשר בשדה, עפרון החיתי.  ל במערה אשר בשדה המכפלה, אשר על-פני-ממרא--בארץ כנען:  אשר קנה אברהם את-השדה, מאת עפרון החיתי--לאחוזת-קבר.  לא שמה קברו את-אברהם, ואת שרה אשתו, שמה קברו את-יצחק, ואת רבקה אשתו; ושמה קברתי, את-לאה.  לב מקנה השדה והמערה אשר-בו, מאת בני-חת." ( בראשית מ"ט)

    המקום הקדוש הזה הפך לסמל קברי האבות - מערת המכפלה בעיר חברון.

    באתר מערת המכפלה שמעתי אגדה נהדרת

    האגדה מספרת על הסולטאן הטורקי  אשר חרבו נפלה לתוך המערה המובילה לקברי האבות

    שלח הסולטאן את חייליו להביא את החרב, מיד לאחר רדתם למערה נשמעו זעקות. איש לא חזר.

    כעז הסולטאן ודרש מהיהודים לבוא ולהחזיר את חרבו, בא הרב המקובל אברהם אזולאי המכונה " חסד לאברהם" ונכנס, ביקש מהאבות להישאר במחציתם בגן עדן אך חובה עליו להחזיר את החרב מתוך דאגתו לגורל היהודים. יצא והשיב החרב לסולטאן.

    לאחר שלושה ימים נפח נשמתו.

    ואגב גן עדן האגדה מספרת כי במקום קבורים גם אדם וחוה.

    אישית הייתי שם במקום הקדוש הזה תכף אחרי מלחמת ששת הימים, עדיין הייתי חייל. חווית חרדת קודש המקום.

    לפחות דבר אחד למדתי השבוע מהפרשה

    בדיני קניין כמו בכל דין אחר מה שחשוב הוא עיקרון תום הלב בתביעות בעלות על רכוש, ויש דרך לומר את הדברים. קל וחומר שכאשר קנית רכוש דאג לרישום הבעלות כראוי ורצוי עם עדים וחוזה כתוב.

    הפרשה כמובן מספרת על אליעזר שנשלח לחפש כלה ליצחק אבל את הסיפור הנפלא הזה נשאיר לפעם הבאה.

    http://www.machpela.com/videoTour.asp

    דרג את התוכן:

      פרופיל

      ששת שצ
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      הקדרה של ששת