כותרות TheMarker >
    ';

    אני ואחרים

    0

    האמת על האלוהים!

    39 תגובות   יום שבת, 22/11/08, 09:32

    זהירות פוסט ארוך!!!


    כל דבר שייכתב כאן, אמור להיות לכם, לסימן שאלה, אם תקבלו זאת או לאו, זאת החלטתכם.
    אתם, אלא שאמורים, לברר, לחקור, למצוא האם אמת, היא?


    אציג, בשבילכם כמה שאלות, עליהם, תוכלו לענות או שיהיו לכם, לראשי פרקים, בחיפושיכם.

     

    האם את הדת, "קבלתם", כמובן מאליו?

    האם זו חלק מתעמולה, בת אלפי שנים ש"הטביעו" בנו אבותינו, עד ליום הזה?

    האם הדת, היא ה"דבר" שאמור להיות לטאבו בינינו, לבן בוראינו?

    האם בכלל, הבנו, את המילה דת? שבשבילה אנשים, מוכנים להרוג ואף להיהרג? בשם האל?

    האם כיום, כבר, כמעט, עשור ראשון, בשנות ה-2000  כאשר אנו טסים לירח כנסיעה פשוטה,
    שאף אחד אינו מתרגש כבר, מהמעשה עצמו, מחשוב וטכנולוגיה, מפותחת, מחקרים בגנטיקה מאוד מתקדמים,
    שיוצרים דברים, ראשוניים וחושפים אותנו, את האנושות, להיות, הבוראים, האם יש מקום לדת?

    כאשר אתם, מסתכלים לשמיים, בלילה זרוע כוכבים, אל האינסוף,
    היכן הייתם ממקמים, את אותו אל, ש"הטביעו" בנו שנתנו לנו להאמין, כי קיים?


    לכול אלא שפספסו, הנה הקישור, לפוסט, על "ההיפותזה השלישית לבריאת האדם" תקראו ותקשרו, בין השניים.

     

     

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=703386

     

     

    כל הציטוטים נלקחו מתוך הספר "האמת על האלוהים"

     

    תקציר: האדם מכדור הארץ, ראל, נפגש עם, חוצן, במשך כשישה ימים, בלוע הר הגעש, שם, הוא הכתיב לו מסר, הפונה לכול האנושות, כמו כן ראל, התבקש להביא ספר תנ"ך בכדי לציין שם "רק" את, הדברים החשובים, השאר.. כבר תבינו!

     

     

     


    האמת

    בראשית

    המבול

    מגדל בבל

    סדום ועמורה

    קורבנו של אברהם


    26

     


    בראשית

     

     

    למחרת הייתי במקום המפגש עם מחברת, עט וספר תנ"ך. רכב החלל
    הופיע בשעה שנקבעה ושוב עמדתי מול האיש הקטן שהזמין אותי להיכנס
    ולשבת בכורסא הנוחה. לא סיפרתי דבר על פגישתנו לאיש, אף לא
    לקרובים והוא שמח לשמוע על שתיקתי. הוא ביקש ממני לרשום את דבריו
    והחל לדבר:
    - לפני זמן רב מאוד, על הפלנטה המרוחקת שלנו, הגיעו האנשים
    לרמה טכנולוגית ומדעית דומה לזו שתהיה על כדור הארץ בקרוב.
    הם התחילו לברוא צורות חיים פרימיטיביות ועובריות, תאים חיים
    במבחנות. ההתלהבות אחזה בכולם. הם שכללו את הטכניקות
    שלהם והצליחו לברוא חיות קטנות ומוזרות. עד אשר דעת הקהל
    של עולמנו והממשלה אסרו על מדענים אלה להמשיך
    בניסיונותיהם לברוא מפלצות אשר היו עלולות להוות סכנה
    לקהילה ואכן, אחת מחיות אלה נמלטה וגרמה למספר קורבנות.
    היות ובמקביל התקדם חקר החלל הבינכוכבי והבינגלקטי, החליטו
    אנשי המדע לנסוע לפלנטה מרוחקת אשר מכילה כמעט את כל
    התנאים שיאפשרו להם להמשיך בניסיונותיהם. הם בחרו בפלנטה
    בה אתם חיים וכאן אבקשך לקחת את התנ"ך ובו תוכל למצוא
    סימנים לכך. סימנים אלה, שכמובן סולפו על ידי הסופרים, אשר לא

     

     


    27

     

     


    יכלו להעלות על דעתם כי דברים כאלו ייתכנו באופן טכנולוגי וייחסו
    אותם למיסטי ולעל-טבעי.
    רק לחלקים מהתנ"ך שאותם אתרגם יש חשיבות, היתר הנם
    פטפוטים פואטיים בלבד ועליהם לא אדבר.
    עם כל זאת עליך להכיר בעובדה שהודות לכלל, האומר שיש
    להעתיק את התנ"ך בשלמותו ללא שינויים והשמטות, המשמעות
    העמוקה המונחת ביסודו השתמרה, גם אם לטקסט עצמו נוספו
    פסוקים מיסטיים ומיותרים במהלך הדורות.
    פתח תחילה את ספר בראשית. בפרק א' כתוב:
    "בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ" (בראשית פרק א פסוק א').
    אלהים מתורגם, שלא בצדק, בספרי תנ"ך מסוימים כ- GOD או DIEU או- DIOS
    וכדומה ופירושו בעברית עתיקה "הבאים מהשמיים" דהיינו: צורת
    רבים. כלומר: המדענים בני עולמנו חיפשו קודם כל את הפלנטה
    המתאימה ביותר לביצוע תוכניותיהם. הם "בראו", גילו למעשה, את כדור
    הארץ והבחינו כי יש בו את התנאים הנחוצים לבריאת חיים מלאכותיים,
    על אף שהאטמוספירה לא הייתה זהה לחלוטין לזו שלהם.
    "... ורוח אלהים מרחפת על פני המים" (בראשית פרק א פסוק ב).
    הם ביצעו מסעות חקר ומה שניקרא בפיכם לוויינים מלאכותיים, הונחו
    במקומות שונים במסלולים סביב כדור הארץ, על מנת ללמוד את הרכבו

     


    28

     


    ואת הרכב האטמוספירה שלו. כדור הארץ היה מכוסה במים וערפילים
    כבדים.
    "...וירא אלהים את האור כי טוב" (בראשית פרק א פסוק ד).
    חשוב היה לדעת, כדי לברוא חיים על כדור הארץ, את עוצמת קרינת
    השמש. הסתבר כי השמש מחממת את כדור הארץ אך קרינתה איננה
    מזיקה: "האור כי טוב"
    "... ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד" (בראשית פרק א פסוק ה).
    מחקרים אלה נמשכו זמן רב. ה"יום" מקביל למחזור בו השמש שלכם עולה
    שוב תחת אותו מזל, בחודש ניסן 5, כלומר: כאלפיים שנים ארציות.
    "ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע ובין המים אשר מעל לרקיע ויהי
    כן" (בראשית פרק א פסוק ז).
    לאחר חקר הקרינה הקוסמית שמעל העננים, הם ירדו אל מתחת לעננים,
    אך מעל לפני המים, בין המים מעל: העננים והמים מתחת: האוקיינוס,
    המכסה את כל כדור הארץ.
     5 EQUINOX -ביום ה   היום בו היום והלילה שווים.

     


    29

     


    "... יקוו המים מתחת השמים אל מקום אחד ותראה היבשה ויהי כן"
    (בראשית פרק א פסוק ט).
    לאחר שחקרו את פני האוקיינוסים הם החלו לחקור את מעמקי הים
    והבחינו כי הים אינו עמוק מאד ועומקו זהה, פחות או יותר בכל מקום. ואז,
    על ידי פיצוצים רבי עוצמה, שפעלו כמו דחפור ענק, גרמו לחומר מקרקעית
    הים להתרומם ולהיאסף למקום אחד, דבר שיצר את היבשה. במקור,
    הייתה יבשה אחת על כדור הארץ. ועובדה היא שהמדענים שלכם גילו לא
    מכבר, שכל היבשות היו למעשה יחידה אחת.
    "... תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע עץ פרי עשה פרי למינו אשר
    זרעו בו על הארץ" (בראשית פרק א פסוק יא).
    ואז, במעבדה הנפלאה הזו, בראו תאים צמחיים מחומרים כימיים בלבד
    והתוצאה הייתה צמחים ממינים שונים. כל המאמצים הופנו להתרבות
    ולרבייה. היה צורך שגבעולי הדשא המעטים שהם יצרו יוכלו להתרבות
    מעצמם. הם התפזרו על היבשת הענקית בקבוצות מחקר שונות וכל אחת
    מהן, בהתאם לאקלים בסביבתה ובהתאם להשראתה, בראה צמחים
    שונים. בתאריכים קבועים הם התכנסו להשוות בין יצירותיהם והישגיהם.
    מרחוק, עקבו אנשי הפלנטה אחרי עבודתם בהתפעלות ובהתלהבות.
    האמנים המבריקים ביותר הצטרפו למדענים כדי להעניק לצמחים מסוימים
    מראה נאה וריחות בושם.

     


    30

     


    "..ישרצו המים שרץ נפש חיה ועוף יעופף על הארץ על פני רקיע
    השמים" (בראשית פרק א פסוק כ).
    אחר כך נבראו חיות המים הראשונות, האצות, אחר כך הדגיגים והדגים
    הגדולים. כדי שהעולם שבראו יימצא בשיווי משקל ולא יעמוד בפני סכנת
    הכחדות, בראו עשבי ים אשר הזינו את הדגיגים, הדגים אכלו את הדגיגים
    וכו'. נוצר איזון טבעי: מין אחד לא השמיד מין אחר אלא רק ניזון ממנו. מה
    שקרוי בפיכם אקולוגיה, במובן מסוים. הדבר הצליח. לעיתים קרובות
    נפגשו קבוצות המדענים וערכו תחרויות בהן ניצחה קבוצת המדענים
    שיצרה את החיה היפה ביותר או המעניינת ביותר. לאחר הדגים נבראו
    הציפורים. יש לציין כי בהשפעת האומנים אשר תרמו את הצבעים
    המקסימים ביותר והצורות המופלאות ביותר לציפורים אלה התקשו
    לעיתים לעוף בגלל כובד הנוצות הדקורטיביות. התחרויות הרחיקו לכת
    ולאחר הצורות השונות, הם עיצבו מחדש את דפוסי ההתנהגות של חיות
    מסוימות במטרה שיבצעו ריקודי חיזור מרהיבים. לעומת זאת, היו קבוצות
    מדענים שבראו חיות איומות, מפלצות שגרמו לכך שאלו, אשר התנגדו
    לניסויים, אכן צדקו. דרקונים או כפי שקראתם להם דינוזאורים או
    ברונטוזאורים וכדומה.
    "תוצא הארץ נפש חיה למינה בהמה ורמש וחיתו ארץ למינה ..."
    (בראשית פרק א פסוק כד).
    לאחר הימים והאטמוספירה הם בראו חיות יבשה על האדמה, בה הפכה
    הצמחייה למזון לאוכלי עשב שבין החיות הראשונות שנבראו. לאחר מכן

     


    31

     


    נבראו אוכלי הבשר כדי לאזן את עולם אוכלי העשב. גם פה היה צורך
    באיזון בין המינים. אנשים אלו באו מהפלנטה ממנה אני בא, אני אחד
    מאלה שיצרו את החיים על כדור הארץ. אז, רצו המוכשרים ביותר מבינינו
    לברוא אדם כמונו באופן מלאכותי. כל קבוצה החלה לעבוד ובמהרה יכולנו
    להשוות את בריאותינו. אולם העולם ממנו הגענו הזדעזע לנוכח העובדה
    כי יצרנו "ילדי מבחנות" שיכולים להגיע אליהם ולעורר בהלה. הם חששו כי
    יצורים אלה יהוו סכנה עבורם אם יתברר כי בכשרונותיהם, או בכוחם הם
    יעלו על בוראיהם. נאלצנו להתחייב להשאיר אותם במצב פרימיטיבי, מבלי
    להעביר להם שום ידע מדעי ולערפל את מעשינו. קל לדעת את מספר
    צוותות הבוראים: כל גזע אנושי מתייחס לצוות בוראים מסוים.
    "ויאמר אלהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו וירדו בדגת הים ובעוף
    השמים ובבהמה ובכל הארץ ובכל הרמש על הארץ" (בראשית פרק א
    פסוק כו).
    בצלמנו! אתה יכול להבחין שהדמיון הוא מפתיע. כאן החלו הבעיות. הצוות
    אשר היה בארץ הנקראת היום בפיכם ישראל ושלא הייתה אז רחוקה מיוון
    וטורקיה של היום על אותה יבשת אחת, היה אחד המבריקים, אם לא
    המבריק ביותר. החיות שיצר היו היפות ביותר והצמחים הריחנים ביותר.
    היה זה מה שנקרא בפיכם "גן העדן". האדם שהם בראו היה האינטליגנטי
    ביותר. על כן הם נאלצו לנקוט באמצעים בכדי שהיצור הנברא לא יעלה על
    בוראו. היה צורך להגביל אותו ולתחום אותו בתוך בורות מפני הידע
    המדעי ובאותו זמן לחנך אותו במטרה למדוד את רמת האינטליגנציה שלו.

     


    32

     


    "... מכל עץ הגן אכל תאכל: ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו כי
    ביום אכלך ממנו מות תמות" (בראשית פרק ב פסוקים טז-יז).
    כלומר: תוכל ללמוד כל מה שברצונך, לקרוא את כל הספרים שיש לנו כאן,
    אולם אל לך לגעת בספרי המדע, אחרת תמות.
    "ויצר יהוה אלהים מן האדמה כל חית השדה ואת כל עוף השמים ויבא
    אל האדם לראות מה יקרא לו..." (בראשית פרק ב פסוק יט).
    היה צורך שהאדם יכיר היטב את הצמחים ואת החיות אשר סביבו ואת
    צורת חייהם ואת האמצעים להשגת מזון. הבוראים לימדו אותו את השמות
    והתכונות של החיות סביבו: בוטניקה, זואולוגיה. מאחר וזה לא היווה סיכון
    עבורם. תאר לך את שמחת צוות מדענים זה, שלו שני ילדים, זכר ונקבה,
    המתרוצצים ביניהם והם מקנים להם ידע אותו השתוקקו לרכוש.
    "והנחש היה ערום מכל חית השדה אשר עשה יהוה אלהים ויאמר אל
    האשה אף כי אמר אלהים לא תאכלו מכל עץ הגן: ... ומפרי העץ אשר
    בתוך הגן אמר אלהים לא תאכלו ממנו ולא תגעו ... לא מות תמותון: ...
    כי ידע אלהים כי ביום אכלכם ממנו ונפקחו עיניכם והייתם כאלהים..."
    (בראשית פרק ג פסוקים א- ה).
    בין מדעני צוות זה היו אחדים שאהבו מאוד את יצירי כפיהם ורצו להעניק
    חינוך מלא לילדים אלה ולהפוך אותם למדענים כמותם. הם אמרו לצעירים

     


    33

     


    אלה, שהיו כעת בוגרים, שהם יכולים לרכוש ידע מדעי ולהיות חזקים כמו
    בוראיהם.
    "ותפקחנה עיני שניהם וידעו כי עירומים הם..." (בראשית פרק ג פסוק
    ז).
    הם הבינו כי גם הם יכולים להיות בוראים וכעסו על אבותיהם שהתייחסו
    אליהם כאל חיות מעבדה מסוכנות באוסרם עליהם לגעת בספרי המדע.
    "ויאמר יהוה אלהים אל הנחש כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה
    ומכל חית השדה על גחונך תלך ועפר תאכל כל ימי חייך" (בראשית
    פרק ג פסוק יד).
    "הנחש" קבוצת בוראים קטנה זו אשר רצתה לגלות את האמת לאדם
    וחווה, נידונה, על ידי ממשלת הפלנטה שלנו לחיות בגלות על כדור הארץ
    ואילו יתר קבוצות המדענים נצטוו להפסיק את הניסויים ולעזוב את כדור
    הארץ.
    "ויעש יהוה אלהים לאדם ולאשתו כתנות עור וילבשם"
    (בראשית פרק ג פסוק כא).
    הבוראים סיפקו לאדם וחווה אמצעים בסיסיים למחיה, כל מה שהיה נחוץ
    בכדי להסתדר לבד, ללא קשר איתם. כאן שמר התנ"ך משפט אחד
    בשלמות כמעט כמו בנוסח המקורי.

     


    34

     


    "...הן האדם היה כאחד ממנו לדעת טוב ורע ועתה פן ישלח ידו ולקח
    גם מעץ החיים ואכל וחי לעולם" (בראשית פרק ג פסוק כב).
    חיי בני האדם הם קצרים מאוד וקיים אמצעי מדעי היכול להאריך אותם
    בהרבה זמן. מדען, הלומד כל חייו, מתחיל לאגור ידע, המספיק כדי לגלות
    תגליות מדעיות בעלות ערך רק כאשר הוא מזדקן. מכאן איטיות הקדמה
    האנושית.... אם בני האדם יכלו לחיות זמן כה רב, הם היו במהרה
    משתווים אלינו, מכיוון שכישוריהם עולים במעט על אלה שלנו. אך הם
    אינם מודעים ליכולתם ובמיוחד עם ישראל, אשר נבחר, באחת התחרויות
    עליהם דיברתי קודם, על ידי חבר שופטים מדענים, כדגם אנושי ארצי
    המוצלח ביותר מבחינת אינטליגנציה. זה מסביר מדוע עם זה ראה עצמו
    כעם הנבחר על ידי אלהים. זה נכון. הוא היה העם אשר נבחר על ידי
    צוותות הבוראים פה אחד כאשר הושוו התוצאות. ודאי הבחנתם במספר
    הגאונים הרב שהוליד גזע זה.
    "ויגרש את האדם וישכן מקדם לגן עדן את הכרובים ואת להט החרב
    המתהפכת לשמר את דרך עץ החיים" (בראשית פרק ג פסוק כד).
    הבוראים העמידו זקיפים מצוידים בכלי נשק אטומי מפורר בפתח משכן
    הבוראים, כדי למנוע מן האדם לבוא ולגנוב ידע מדעי נוסף.

     


    35

     

     


    המבול

     

    - אנו מדלגים קדימה אל בראשית פרק ד':
    "ויהיה מקץ ימים ויבא קין מפרי האדמה מנחה ליהוה: והבל הביא גם
    הוא מבכרות צאנו... (בראשית פרק ד פסוקים ג-ד).
    הבוראים הגולים שנשארו תחת פיקוח צבאי, עודדו את בני האדם להביא
    להם מזון, כדי להראות לממונים עליהם שהאנשים שהם בראו טובים
    מטבעם ושלעולם לא יפנו כנגד אבותיהם. על ידי כך מנהיגיהם של בני
    האדם הראשונים האלה זכו ליהנות מפרי "עץ החיים", דבר המסביר את
    חייהם הארוכים של אלה: אדם חי תשע מאות ושלושים שנה, שת חי תשע
    מאות ושנים עשר שנה, חנוך חי תשע מאות וחמש שנה וכך הלאה.
    "ויהי כי החל האדם לרב על פני האדמה ובנות ילדו להם: ויראו בני
    האלהים את בנות האדם כי טובות הנה ויקחו להם נשים מכל אשר
    בחרו"
    (בראשית פרק ו פסוקים א- ב).
    הבוראים הגולים לקחו מבני האדם את בנותיהם היפות ביותר והפכו אותן
    לנשותיהם.
    "ויאמר יהוה לא ידון רוחי באדם לעלם בשגם הוא בשר והיו ימיו מאה
    ועשרים שנה" (בראשית פרק ו פסוק ג).

     


    36

     


    אריכות הימים אינה תורשתית וילדי בני האדם לא זכו באופן אוטומטי
    ליהנות מפרי "עץ החיים", לרווחת לבם של שלטונות העולם הרחוק. כך
    אבד הסוד והואטה התקדמותם של בני האדם.
    "הנפילים היו בארץ בימים ההם וגם אחרי כן אשר יבואו בני האלהים
    אל בנות האדם וילדו להם המה הגבורים אשר מעולם אנשי השם"
    (בראשית פרק ו פסוק ד).
    הנה הראיה שהבוראים יכלו להזדווג עם בנות האדם אותם בראו בצלמם
    וללדת ילדים יוצאים מן הכלל. כל זה נתפס כמסוכן בעיני אנשי העולם
    הרחוק. ההתקדמות המדעית הייתה עצומה על כדור הארץ והם החליטו
    לחסל את בריאתם.
    "וירא יהוה כי רבה רעת האדם בארץ וכל יצר מחשבת לבו רק רע כל
    היום" (בראשית פרק ו פסוק ה).
    הרע, כלומר: השאיפה להיות גזע הדומה לבוראיו ולהיות גזע מדעי
    ועצמאי. הטוב עבורם היה שהאדם יישאר יצור פרימיטיבי החי חיי בטלה
    על הארץ. הרע היה רצונו להתקדם, עד כדי סיכון להגיע לרמתם של
    בוראיו. הוחלט אפוא, בפלנטה הרחוקה, להשמיד את כל החי על פני כדור
    הארץ על ידי שיגור טילים גרעינים, אולם הגולים על כדור הארץ, אשר
    הוזהרו מבעוד מועד, ביקשו מנח לבנות טיל אשר יקיף את כדור הארץ
    בזמן השואה. בתוך טיל זה יהיה זוג מכל מין לשימור אותו מין. זהו רק
    תיאור. למעשה ובקרוב ידיעותיכם המדעיות יאפשרו לכם להבין זאת, די
    בתא חי אחד מכל מין, זכר או נקבה, על מנת ליצור מחדש את היצור

     


    37

     


    בשלמותו. בדומה לתא החי הראשון של יצור ברחם אמו, אשר מכיל כבר
    את כל המידע הגנטי כדי ליצור לבסוף אדם, עד לפרטי פרטים כמו צבע
    העיניים או השיער.
    הייתה זו משימה אדירה אך היא הושלמה בזמן. כאשר התרחשה
    ההתפוצצות, נשתמרו החיים אלפי קילומטרים מעל לכדור הארץ, הוצפה
    היבשה על ידי נחשול מים אדיר שהשמיד כל חי עליה.
    "...וירבו המים וישאו את התבה ותרם מעל הארץ" (בראשית פרק ז
    פסוק יז).
    אתה יכול להבחין שאכן נאמר שהיא נישאה מעל לארץ ולא על המים.
    לאחר מכן נותר להמתין להעלמות הנשורת הגרעינית.
    "ויגברו המים על הארץ חמישים ומאת יום" (בראשית פרק ז פסוק כד).
    "התיבה", המבנה בעל שלושת המפלסים ("... תשים תחתיים שניים
    ושלשים תעשה") נחתה על האדמה. בתוכה היו, מלבד נח, זוג מכל גזע
    אנושי.
    "ויזכר אלהים את נח... ויעבר אלהים רוח על הארץ וישכו המים"
    (בראשית פרק ח פסוק א).
    לאחר שנעשו בדיקות לגילוי הרדיו-אקטיביות והיא הועלמה באמצעים
    מדעיים ביקשו הבוראים מנח להוציא חיות החוצה כדי לראות כיצד יעמדו
    בתנאי האטמוספירה. הניסיון הוכתר בהצלחה. אז יצאו גם הם לאוויר
    החופשי. הבוראים ביקשו מהם לעבוד ולהתרבות ולהביע את תודתם

     


    38

     


    למיטיביהם שבראו אותם והצילו אותם מהשואה. נח התחייב לתרום
    לבוראים חלק מכל היבולים והגידולים לצורכי מחייתם.
    "ויבן נח מזבח ליהוה ויקח מכל הבהמה הטהורה ומכל העוף הטהור
    ויעל עולות במזבח" (בראשית פרק ח פסוק כ).
    הבוראים שמחו לראות שבני האדם אוהבים אותם והבטיחו שלעולם לא
    ינסו להשמידם בעתיד, מאחר והבינו שהשאיפה לקדמה היא דבר נורמלי.
    "... כי יצר לב האדם רע מנעוריו..." (בראשית פרק ח פסוק כא).
    תכלית האדם היא הקדמה המדעית. כל גזע אנושי הוחזר למקום בריאתו
    וכל החיות נבראו שוב מהתאים שנשמרו בתיבה.
    "אלה משפחות בני נח לתולדותם בגויהם ומאלה נפרדו הגוים בארץ
    אחר המבול"
    (בראשית פרק י פסוק לב).

     


    39

     


    מגדל בבל

     

    - אולם העם הנבון ביותר, עם ישראל, הגיע לרמה כזו שהחליט
    במהרה לצאת לכיבוש החלל בעזרת הבוראים הגולים. אלה רצו
    שבני האדם יגיעו לעולמם של הבוראים על מנת שהם עצמם יזכו
    למחילה, בהראותם שבני האדם הם אינטליגנטים אך גם אסירי
    תודה ושוחרי שלום. לצורך זה בנו טיל ענק: מגדל בבל.
    "... וזה החילם לעשות ועתה לא יבצר מהם כל אשר יזמו לעשות"
    (בראשית פרק יא פסוק ו).
    בשומעם את הדבר, פחדו אנשי הפלנטה שלנו. הם ניהלו מעקב אחרי
    כדור הארץ והבחינו שהחיים לא הושמדו.
    "... הבה נרדה ונבלה שם שפתם אשר לא ישמעו איש שפת רעהו: ויפץ
    יהוה אותם משם על פני כל הארץ..." (בראשית פרק יא פסוקים ז-ח).
    הם באו, לקחו את כל היהודים בעלי מירב הידיעות המדעיות ופיזרו אותם
    על פני הארץ בתוך שבטים נחשלים, בארצות בהם איש לא הבין אותם כי
    שפתם הייתה שונה ולאחר מכן הרסו את כל המכשור המדעי.

     


    40

     


    סדום ועמורה

     

    - הבוראים הגולים זכו למחילה והורשו לשוב אל הפלנטה שלהם שם
    דיברו בזכות בריאתם המופלאה, מה שגרם לאנשי הפלנטה לשאת עיניהם
    שוב אל כדור הארץ שהיו בו יצורים שנבראו על ידם. אולם מספר בני אדם,
    מבין אלו שפוזרו, שאפו להתנקם. לשם כך התאספו ובעזרת ידע מדעי
    שהצליחו להציל, ארגנו משלחת בסדום ועמורה, בכדי להעניש את אלה
    שרצו להשמידם. הבוראים שלחו שני מרגלים לראות במה העניין.
    "...ויבואו שני המלאכים סדומה בערב ולוט ישב..." (בראשית פרק יט
    פסוק א).
    בני האדם רצו להרוג אותם, אך הם הכו אותם בסנוורים.
    "ואת האנשים אשר פתח הבית הכו בסנוורים מקטן ועד גדול..."
    (בראשית פרק יט פסוק יא).
    הם הודיעו לבני האדם שוחרי השלום לעזוב את העיר, אותה הם עמדו
    להרוס, בהפצצה אטומית.
    "...קומו צאו מן המקום הזה כי משחית יהוה את העיר... "
    (בראשית פרק יט פסוק יד).
    כאשר האנשים יצאו מן הערים, הם לא הזדרזו, מאחר ולא הבינו מה
    פרושה של הפצצה גרעינית.

     


    41

     


    "...המלט על נפשך אל תביט אחריך ואל תעמד בכל הככר ההרה
    המלט פן תספה..." (בראשית פרק יט פסוק יז).
    והפצצה נפלה על סדום ועמורה.
    "ויהוה המטיר על סדום ועל עמורה גפרית ואש מאת יהוה מן השמים:
    ויהפך את הערים האל ואת כל הככר ואת כל ישבי הערים וצמח
    האדמה: ותבט אשתו מאחריו ותהי נציב מלח..." (בראשית פרק יט
    פסוקים כד- כו).
    כפי שידוע לכם היום, כוויה הנגרמת מפצצה אטומית היא קטלנית וגורמת
    לנפגעים להראות כמו נציבי מלח.

     


    42

     


    קרבנו של אברהם

     

    - מאוחר יותר רצו הבוראים לראות אם לעם ישראל ובמיוחד לעומד
    בראשו, היו עדיין רגשות אהדה אליהם, במצבם החצי- פרימיטיבי, אליו
    הידרדרו לאחר שרוב ה"מוחות" הושמדו. את זאת מספר הפרק העוסק
    באברהם, העומד להקריב את בנו. הבוראים העמידו את אברהם במבחן
    כדי לראות אם רגשותיו כלפיהם עדיין חזקים. הניסיון הצליח. "ויאמר אל
    תשלח ידך אל הנער ואל תעש לו מאומה כי עתה ידעתי כי ירא אלהים
    אתה..." (בראשית פרק כב פסוק יב).

     


    זהו. הפנם וכתוב את הדברים שאמרתי לך. מחר אומר לך עוד. ושוב נפרד
    ממני האיש הקטן וכלי הרכב התרומם לאיטו. מאחר והשמים היו בהירים,
    יכולתי לצפות בתהליך הנסיקה במלואו. הרכב נעמד בגובה של כ - 400
    מ', עדיין ללא כל רעש, הפך אדום כמתכת לוהטת ואחר כך לבן כברזל
    מלובן, לבסוף סגול, כניצוץ ענק שלא ניתן להביט בו ונעלם לחלוטין.

     

     


    בפוסט הבא:

     

    השמירה על העם הנבחר

     

    משה

     

    שופרות יריחו

     

    שמשון הטלפאתיסט

     

    הבית הראשון

     

    אליהו הנביא

     

    הכפלת הלחמים

     

    הצלחות המעופפות של יחזקאל

     

    יום הדין

     

    בני האדם לא יכלו להבין

     

     


    אני יודע, שזה היה ארוך, אך, האם לא מעניין???

     

     

    P  A  F

    דרג את התוכן:

      תגובות (36)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/11/09 19:40:

      צטט: העין 2009-11-24 18:29:27


      לכל החכמים ואינם מאמינים.

      לא קרה דבר תמשיכו לאכול. לטייל. להנות. והכל כשורה ..

      לי אתם  לא מפריעים . הרבה בעלי חיים ישנם בעולם

      וחיים בשקט ובבטחה

      בלי קנאה ותחרות

      וטוב להם

      בלי קזינו  בלי בארים

       בלי מוזיקה סתם חיים שלווים של בטן גב

      יופי תנסו את  זה אולי ?

      ובעצם מה שאתה טוען, שהאמור לעיל מספר

      על בני אדם שאינם מאמינים באלוהים דתי,מה שאומר קיום תורה ומצוות מבחינתך אולי,

      משולים לבע"ח שרובצים בשמש תחת עץ רענן?

      אז בוא ואספר לך ידידי ולא אנהג במילותיי בציניות.

      יש לנו חיים נהדרים ,לא פחות נהדרים מאלה שאתה מקיים ומלבד כל אלה, אנחנו לא מתייסרים במצפון שכן

      כעת ברורה לנו יותר מכל סיבתה ומהותה של הבריאה.

      הכי ברור לי שבחרתי להגיב כמוך לפני שהתעמקתי, קראתי ,שאלתי וחקרתי.

      יהיה זה רק הוגן להציץ באלה שפאף ממליץ עליהם כדי לבדוק את אמיתות דבריו בהשוואה לחומרים המוכרים כמו ספר התנ"ך.

      אני כמו פאף נוהגת לספר את סיפור הבריאה בדרך זו, אין אנו כאן כדי לשכנע שהרי לרצות להבין מה באמת קרה בתהליך הבריאה צריך לבוא מצד האנושות ובפרט מבני האדם.

      שאהבה תהיה מנת חלקך תמיד.

       

       

        24/11/09 18:29:


      לכל החכמים ואינם מאמינים.

      לא קרה דבר תמשיכו לאכול. לטייל. להנות. והכל כשורה ..

      לי אתם  לא מפריעים . הרבה בעלי חיים ישנם בעולם

      וחיים בשקט ובבטחה

      בלי קנאה ותחרות

      וטוב להם

      בלי קזינו  בלי בארים

       בלי מוזיקה סתם חיים שלווים של בטן גב

      יופי תנסו את  זה אולי ?

        6/10/09 19:49:


      קראתי חלק גדול מהספר הזה . חלקים מתוכו נקראים מרתקים, חלקים אחרים נקראים הגיוניים מאוד,

      חלקים אחרים נראים מופרכים, לא הגיוניים, וחסרי אמת.

       

      נראה כי הראל לא שיקר ולא משקר בנוגע לדברים שנמסרו לו, עם זאת, יש בספר לא מעט סתירות

      שאינן מתיישבות עם העובדה שהוא איננו יהודי, שהוא נוצרי.

       

      ויש גם משהו מעצבן בגישה של הראל לפיה הוא ממש הנביא ואצבע אלוהים נגעה בו.

      קשה מאוד להאמין לזה, במיוחד ליהודים.

       

      כל השאר מתיישב בין אם מוסרית או אי מוסרית על התפר של בני האדם שרוצים נואשות

      להבין אחת ולתמיד מהו אלוהים, ופה מישהו מנסה לתת על זה את התשובה המתאימה לו.

       

      הנושא כמובן מאוד מאוד מורכב, אבל במהלך הקריאה בתוכן יש חלקים שמרוב הגיון נשארים חסרי

      הגיון, מרוב חד משמעיות אינם חד משמעיים, והוא נקרא מיושן היום .

       

      מי שראה עבם בחייו יודע שהעניין מאוד מתעתע ומאוד חזק.

      אין על כך שום ביטוי על פי תפישתו של הראל . כאילו כך היה צריך לקרות לו וזהו.

       

      קצת יותר מדיי מסודר... המשפטים יותר מדיי סדורים, הכל ברור מדיי, מובנה מדיי

      שונה מהתורה, מהפלפול, מהקבלה, ועם זאת יש בו מן ההברקה , החוכמה של ההמון,

      והיכולת לסקרן ולרגש.

        13/3/09 15:14:

      צטט: אורי אשכנזי 2009-03-13 11:03:23

      כתוב יפה וברור ואין לי שום בעיה להאמין שאמנם יכולות להיות תרבויות שמגיעות לכאן מדי פעם ואולי אפילו הם אלה שיצרו את המין האנושי.

      כמה הערות: 

      קודם כל, הייתי משנה את הכותרת ל"האמת על ספר בראשית" ולא על אלוהים.

      אין פה שום איזכור של אלוהים בכל צורה שהיא.

      אלוהים זה הכח שיצר את מלוא היקום ולא רק את הפלנטה הזאת, ואם הסיפור של ראל נכון, אז גם את "הבוראים".

      בנוסף, ישנם כמה דברים שנשמעים מאוד לא הגיוניים.

      למשל בחלק מהסיפורים ראל מצביע על פרטים חשובים מאוד שכאשר קוראים את הסיפור באופן לא מכוון נראים לנו סתמיים. ואילו בסיפור על התיבה של נוח, מסופר במדוייק על סוגי העצים שהשתמש בהם וכיצד בנה את התיבה, כולל אורך ומבנה.

      אם באמת לא שונו פרטים, כפי שאתה מספר פה, איך זה ייתכן שרק נכונות הסיפור בכלליות נכתבה והפרטים סולפו?

       

       

      היי אורי תודה על תגובתך ולפי התגובות שלך קראת והגבת על מה שהיה כתוב וכך טוב לעשות ולא להגיב מהבטן כמו שאנשים מסוימים עושים.

       

      ניתן לקרוא את הספר "האמת על האלוהים" שמספר בפרטים על המפגש של ראל ועל עוד הרבה נושאים שלדעתי ירתקו אותך מאוד.

      ניתן למצוא את הספר בסטימצקי, או אם תחליט ויהיה לך נוח אוכל לשלוח לך אותו כספר אלקטרוני PDF

       

      שיהיה לך סופ"ש מקסים

       

      P  A  F

        13/3/09 11:03:

      כתוב יפה וברור ואין לי שום בעיה להאמין שאמנם יכולות להיות תרבויות שמגיעות לכאן מדי פעם ואולי אפילו הם אלה שיצרו את המין האנושי.

      כמה הערות: 

      קודם כל, הייתי משנה את הכותרת ל"האמת על ספר בראשית" ולא על אלוהים.

      אין פה שום איזכור של אלוהים בכל צורה שהיא.

      אלוהים זה הכח שיצר את מלוא היקום ולא רק את הפלנטה הזאת, ואם הסיפור של ראל נכון, אז גם את "הבוראים".

      בנוסף, ישנם כמה דברים שנשמעים מאוד לא הגיוניים.

      למשל בחלק מהסיפורים ראל מצביע על פרטים חשובים מאוד שכאשר קוראים את הסיפור באופן לא מכוון נראים לנו סתמיים. ואילו בסיפור על התיבה של נוח, מסופר במדוייק על סוגי העצים שהשתמש בהם וכיצד בנה את התיבה, כולל אורך ומבנה.

      אם באמת לא שונו פרטים, כפי שאתה מספר פה, איך זה ייתכן שרק נכונות הסיפור בכלליות נכתבה והפרטים סולפו?

       

        3/2/09 10:05:

      היי לאיש שכותב עמוק ומרתק.

      פוסט נהדר, אכן ארוך, אך עמוק וסוחף.

      מחקרים מוכיחים שאנשים מאמינים הם אנשים בריאים יותר, שחיים לפרקי זמן ארוכים יותר.

      לצורך העניין והפוסט, רק אדגיש את העובדה הנוספת מתוך המחקרים הללו.מבדיקה עלה שלא משנה במה אתה מאמין.

      במחקר השתתפו אנשים מאמינים מכל הדתות והרבדים.

      לטענת החוקרים, כשאתה תולה תקוות, מתפלל בסתר ליבך, ובוודאות סבור שהנה, כוחות הסיוע בדרך, אתה הופך אוטומטית לאדם יותר אופטימי וכנגזרת מעובדה זו... לאדם בריא יותר ומאושר יותר.אני יכולה לנסות להשוות את המחקר לעובדה שנניח פנטזיות,תקוות,מחשבות על העתיד אכן מסייעות לנו להמשיך לחיות בתקווה שמשהו מכל זה יקרה, וזה די דומה לאמונה.

      אכן, יש להפריד דת מאמונה, אלו שניים שונים. כמו שטענה פה אחת המגיבות, בצער רב אפשר להגיד,הדת גרמה וגורמת לאורך כל הקיום, לתככים, מלחמות ואבידות מיותרות.הכי גרוע זו שנאת החינם שמתבססת על עובדה זו.ומה בסה"כ מלמדת אותנו ההלכה/הדת/האמונה? אהבת המקום, אהבה ואיכפתיות טהורים לזולת, שעל כל אלה תתבסס אמונתנו.

      אני יודעת שזה קצת נוגד את מה שניסית להגיד/להבליט בפוסט, אך בסופו של דבר ויום, כולנו מאמינים במשהו,אך לא תמיד משתעבדים אליו..

      ואהבת לרעך כמוך ולא משנה אם הוא מאמין בעז של תחנת הדלק:)<אתה אוהב כוכבים? הנה לך אחד*>

        8/12/08 21:00:

      צטט: ciel 2008-12-08 20:30:39

      צטט: זווית ראיה 2008-12-07 08:06:38

      אם ארד לרגע לפרטים, אשמח לדעת, למשל, מאיפה הבאת את התפוח?

      ומהי התפיסה שלך לגבי המהות הזאת שקוראים לה "אלוהים"? - אינני מתכוון למה שאתה חושב שאני חושב אלא ל"פירוש" שלך.

        

       

       

      ראשית לא אני הבאתי את התפוח, על סיפור התפוח כולנו גדלנו, אך יש הסבר לפרי הזה האם אתה יודע אותו (אכתוב כאשר תגיב אם הינך יודע!)

       

      לגבי ה"תפיסה" שלי על האלוהים, אין זה פרוש שלי, אך אם שאלת, קרא שוב את מה שפרסמתי, שם זה כתוב ואני רוצה לציין, כאשר אתה קורא את הפוסט נסה לא להכניס את האמונה ל"סיפור", גם אני בא מבית דתי ויודע שכל בחינה שקשורה לנושאי הדת מחברת ישר, לאני מאמין הפרטי, לכן קרא זאת שוב בכוונה להבין את הנכתב, אם תקבל או לא זה עיניינך בלבד, אני לא כאן בכדי לשכנע לא אותך ולא אף אחד אחר, אני סומך על, האינטליגנציה שלך, באמת!!! 

       


      P  A  F

       

      גדלנו על הרבה סיפורים ובעוד אתה מבקש להשתחרר מהם, אתה שותל אותם בתוך התיאוריה שאתה מביא מאותו ראל (כולל את הפסוקים עצמם ...).

      אני לא מכניס שום אמונה לסיפור וזה לא קשור מאיזה בית הגעת או הגעתי. אני מנסה לבודד את הרעיון ולנסות לבדוק אם יש לו איזו אחיזה במציאות, מעבר לתיאוריה של מישהו שיכולה להיות טובה כמו כל תיאוריה אחרת.

      אינני מכיר מקור או הסבר כלשהו לתפוח (חוץ מסיפורים ששמעתי כנראה בתור ילד). אבחן בשמחה כל הסבר רציני שתציע.

      לגבי אלוהים, אל תסמוך אל האינטליגנציה שלי - כדי להמשיך ברצינות, תן הגדרה/הסבר קצר במילים שלך ולא מציטוט של אחרים.

       

       

       

        8/12/08 20:30:

      צטט: זווית ראיה 2008-12-07 08:06:38

      אם ארד לרגע לפרטים, אשמח לדעת, למשל, מאיפה הבאת את התפוח?

      ומהי התפיסה שלך לגבי המהות הזאת שקוראים לה "אלוהים"? - אינני מתכוון למה שאתה חושב שאני חושב אלא ל"פירוש" שלך.

        

       

       

      ראשית לא אני הבאתי את התפוח, על סיפור התפוח כולנו גדלנו, אך יש הסבר לפרי הזה האם אתה יודע אותו (אכתוב כאשר תגיב אם הינך יודע!)

       

      לגבי ה"תפיסה" שלי על האלוהים, אין זה פרוש שלי, אך אם שאלת, קרא שוב את מה שפרסמתי, שם זה כתוב ואני רוצה לציין, כאשר אתה קורא את הפוסט נסה לא להכניס את האמונה ל"סיפור", גם אני בא מבית דתי ויודע שכל בחינה שקשורה לנושאי הדת מחברת ישר, לאני מאמין הפרטי, לכן קרא זאת שוב בכוונה להבין את הנכתב, אם תקבל או לא זה עיניינך בלבד, אני לא כאן בכדי לשכנע לא אותך ולא אף אחד אחר, אני סומך על, האינטליגנציה שלך, באמת!!! 

       


      P  A  F

        8/12/08 20:18:

      צטט: לא באה 2008-12-08 19:24:29


      רק שתדע, חווה אכלה ענביםחיוך

       

      ענבים? הבנת את הכול קריצה

       

       

      P  A  F

        8/12/08 19:24:

      רק שתדע, חווה אכלה ענביםחיוך
        7/12/08 08:06:

      צטט: ciel 2008-12-07 04:46:10

      צטט: זווית ראיה 2008-12-06 23:24:28


      שמח בשבילך שמצאת תיאוריה שמחזקת את הדעות של עצמך לגבי העולם שגדול ממך ומסייעת לך לכווץ את התנ"ך כך שיתאים לך בדיוק.

      הנושא כמובן עמוק ורחב ולא כאן המקום להרחיב.

      אציין רק שהנחות היסוד שלך אינן עולות בד בבד עם התפיסה המהותית של התנ"ך בכלל והתורה בפרט, שלא לדבר על תפיסת היחס שלנו (עם ישראל) להוויה. אתה מתבסס על הנחות שבד בבד אתה יוצא נגדן.

      התנ"ך איננו ספר של סיפורים (למרות שיש בו סיפורים), איננו ספר הסטוריה (למרות שיש בו הסטוריה), איננו ספר מדע, איננו ספר ... - התנ"ך הוא ספר של מהות!

      הטיעונים שלך באים לסתור רעיונות או "עובדות" שהתנ"ך כלל לא מתיימר להץייחס אליהם באופן בו אתה עושה זאת.

       

       

      טוב ומה לעשות, אני לא אמור להתחייב לקבל את התנ"ך והתורה כמו שאתה קיבלת על עצמך, לקבל, זאת מבלי לחקור מבלי לשאול, אלא, כעובדה כי "ככה" אבותינו קיבלו ואין על זה ! למעשה, כתבת, כתבת ולא אמרת, כלום, אם יש לך טעון נגדי (נגד מה שנכתב) אז העלה זאת לדיון! אם אתה חושב (בטוח) שמעשה הבריאה אכן היה "בדיוק" כמו שנכתב. שתפוח שנאכל על ידי חווה היה אכן תפוח (מבלי להבין בכלל מהיכן הופיע דווקא  התפוח ולא פרי אחר, שניתן על ידי  "הנחש" ) אם אתה חושב (בטוח) שהאלוהים אחד הוא "בדיוק" כמו שנכתב. אם נוח בנה "רק" תיבה שצפה (איפה זה כתוב) ועוד ועוד שאלות שתשובתן ממש אל מול עינייך. אז אתה כמו כל אחד אחר אשר מקבל את הדברים ככתבן וכלשונן ולמעשה גם לפרושים אינך מתייחס ואו ל"דעת" אחרת שאולי, אולי רואה אמת אחרת. 

       

      P  A  F

       

      אינני מתיימר לייצג את ה"אמת" ולהבנתי, גם אינני יכול - האמת גדולה מההבנה האנושית!

      להבנתי קיימת אמת אחת שניתן לראות אותה מזוויות ראיה שונות.

      פתחתי ואמרתי שאני שמח בשבילך שמצאת תיאוריה שמחזקת את ה"אמת" שלך.

      לי אין "אמת" שלי אלא אני מנסה לבחון הכל כל הזמן מחדש ולהתקרב לאמת של ההוויה.

      להבנתי, כל פרשת בראשית היא מעין משל עמוק מאוד ליסודות הרוחניים והמהותיים של הבריאה.

      אם ארד לרגע לפרטים, אשמח לדעת, למשל, מאיפה הבאת את התפוח?

      ומהי התפיסה שלך לגבי המהות הזאת שקוראים לה "אלוהים"? - אינני מתכוון למה שאתה חושב שאני חושב אלא ל"פירוש" שלך.

       

        

       

        7/12/08 04:46:

      צטט: זווית ראיה 2008-12-06 23:24:28


      שמח בשבילך שמצאת תיאוריה שמחזקת את הדעות של עצמך לגבי העולם שגדול ממך ומסייעת לך לכווץ את התנ"ך כך שיתאים לך בדיוק.

      הנושא כמובן עמוק ורחב ולא כאן המקום להרחיב.

      אציין רק שהנחות היסוד שלך אינן עולות בד בבד עם התפיסה המהותית של התנ"ך בכלל והתורה בפרט, שלא לדבר על תפיסת היחס שלנו (עם ישראל) להוויה. אתה מתבסס על הנחות שבד בבד אתה יוצא נגדן.

      התנ"ך איננו ספר של סיפורים (למרות שיש בו סיפורים), איננו ספר הסטוריה (למרות שיש בו הסטוריה), איננו ספר מדע, איננו ספר ... - התנ"ך הוא ספר של מהות!

      הטיעונים שלך באים לסתור רעיונות או "עובדות" שהתנ"ך כלל לא מתיימר להץייחס אליהם באופן בו אתה עושה זאת.

       

       

      טוב ומה לעשות, אני לא אמור להתחייב לקבל את התנ"ך והתורה כמו שאתה קיבלת על עצמך, לקבל, זאת מבלי לחקור מבלי לשאול, אלא, כעובדה כי "ככה" אבותינו קיבלו ואין על זה ! למעשה, כתבת, כתבת ולא אמרת, כלום, אם יש לך טעון נגדי (נגד מה שנכתב) אז העלה זאת לדיון! אם אתה חושב (בטוח) שמעשה הבריאה אכן היה "בדיוק" כמו שנכתב. שתפוח שנאכל על ידי חווה היה אכן תפוח (מבלי להבין בכלל מהיכן הופיע דווקא  התפוח ולא פרי אחר, שניתן על ידי  "הנחש" ) אם אתה חושב (בטוח) שהאלוהים אחד הוא "בדיוק" כמו שנכתב. אם נוח בנה "רק" תיבה שצפה (איפה זה כתוב) ועוד ועוד שאלות שתשובתן ממש אל מול עינייך. אז אתה כמו כל אחד אחר אשר מקבל את הדברים ככתבן וכלשונן ולמעשה גם לפרושים אינך מתייחס ואו ל"דעת" אחרת שאולי, אולי רואה אמת אחרת. 

       

      P  A  F

       

        6/12/08 23:24:


      שמח בשבילך שמצאת תיאוריה שמחזקת את הדעות של עצמך לגבי העולם שגדול ממך ומסייעת לך לכווץ את התנ"ך כך שיתאים לך בדיוק.

      הנושא כמובן עמוק ורחב ולא כאן המקום להרחיב.

      אציין רק שהנחות היסוד שלך אינן עולות בד בבד עם התפיסה המהותית של התנ"ך בכלל והתורה בפרט, שלא לדבר על תפיסת היחס שלנו (עם ישראל) להוויה. אתה מתבסס על הנחות שבד בבד אתה יוצא נגדן.

      התנ"ך איננו ספר של סיפורים (למרות שיש בו סיפורים), איננו ספר הסטוריה (למרות שיש בו הסטוריה), איננו ספר מדע, איננו ספר ... - התנ"ך הוא ספר של מהות!

      הטיעונים שלך באים לסתור רעיונות או "עובדות" שהתנ"ך כלל לא מתיימר להץייחס אליהם באופן בו אתה עושה זאת.

       

        6/12/08 13:19:

      אני מכבד את השקפתך

      קראתי אותה בעיון

       

      בהשקפתי - אלוהים זה אלו-הם

      אין הוא יש הם

       

      בצלמו ובדמותו שאלת השאלות

      אולם אין לקחת את הכתוב כלשונו

       

      אדם וחווה

      חווה אינה אישה אלא ההוויה של אדם

      עזר כנגדו שנועד ליתן לו משמעות לחייו

      מכאן נגזר שמה, לאחר מכן נולדה אישה

      ובלעדיה אין הוא לא בצלמו ולא בדמותו

      כי אחד הם

       

        27/11/08 08:44:

      צטט: ciel 2008-11-26 09:56:00

      ואם "הצמדת" לי שיר של לאה גולדברג, ארשה לעצמי להחזיר לך, בשיר יפה שלה, שייך או לא שייך זה שיר יפה!

       

      אהבתה של תרזה דימון 
       
      מילים: לאה גולדברג
      לחן: נורית הירש
       
       
       
       מחלוני וגם מחלונך
      אותו הגן נשקף, אותו הנוף,
      ויום תמים מותר לי לאהוב
      את הדברים אשר ליטפה עינך.

       

       

      מול חלונך וגם מול חלוני
      בלילה שר אותו זמיר עצמו,
      ועת ירטיט ליבך בחלומו
      אעור ואאזין לו גם אני.

       

       

      האורן הזקן, שבו כל מחט
      את מבטך נושאת כטל טהור,
      (האורן הזקן, שבו כל מחט)
      עם בוקר יקדמני בברכה.

       

       

      דברים רבים מאוד אהבנו יחד,
      אך לא זרח באשנבך האור
      (דברים רבים מאוד אהבנו יחד),
      עת בדידותי נגעה בבדידותך.

      מול חלונך וגם מול חלוני...

       

      סתם מזכיר ימים יפים השיר הזה בביצועה המקסים של אילנית

       

       

      ואם כבר "אורנים".....

      אי אפשר בלי "אילנות" המדהים.

      אבל זה כבר עניין לפוסט אחר.....

       

        26/11/08 10:14:

      צטט: ליילית 2008-11-25 16:10:17

      טוב, השקעתי, קראתי עד סוף

      מצדיעה לך על העומק והאורך..

      אני כאתאיסטית יכולה לקבל הסבר שהוא לא דתי לבריאת העולם

      אבל זה, באמת מדע בדיוני

      מה שעוד יותר מוזר זה ההסבר של "העם הנבחר",

      כסיפור זה סיפור טוב ומעניין

      כאמת, זה מופרך לגמרי.

       

       

      תודה יקירתי על שקראת את אשר נכתב!

       

      למה בדיוני? לכי למקורות, כן, הדברים באמת קרו, אך לא בדיוק כמו שנכתב, כי לך תסביר לאנשי התקופה, על ביולוגיה מולקולרית, גנטיקה, מולקולה או אטום, לכן הדברים עם כל התיאורים הסתומים, עדיין נשאו את האמת, היה רק צריך לקרוא בין השורות! ההסבר על "העם המובחר" הוא הכי פשוט כי כאשר אומרים אנו העם המובחר של האלוהים, עד כאן הכול בסר אך, למעשה זה נשמע "קצת" גזעני, כאילו אנחנו יותר טובים מהאחרים, לא כן? אז, היו עמים, אחרים, היהודים הופיעו רק הלאה בתנ"ך, היו העבריים, היו בני ישראל או עם ישראל אך כאשר "בני האלוהים לקחו להם מנשות הארץ והזדווגו עימם", אלה שנולדו היו היהודים ולכן הקירבה לאלוהים. הרי לא נדמיין שהיו עמים והאלוהים בחרו בנו, זאת ראיה צרה שמרמזת על גזענות, כבר אמרתי?

      ואם הסיפור מופרך, אשמח לשמוע משהו ממך שמפריך אותו!

       

      P  A  F

       

        26/11/08 10:06:

      צטט: נעמה x 2008-11-25 22:57:39


      קראתי חלק.. מזכיר את מרכבות האלים של אריק פון דניקר שקראתי לפני שנים.*

       

       

      אריך פון דניקן, נפגש עם מחבר הספר "האמת על האלוהים" דניקן שסבל לא מעט מרדיפות בשל תגליותיו, פון דניקן הורשע במעילה בקנה מידה גדול, זיוף והעלמת מס, ובילה שלוש שנים וחצי בבית הסוהר. בזמן מאסרו כתב את ספרו השני, "אלים מן החלל החיצון" (שפורסם במקור בשנת 1970). פון דניקן מכחיש את אשמתו. הוא טוען, לדוגמה, כי ההרשעה שהובילה למאסרו הייתה תוצאת קונספירציה נגדו על ידי חברי ההיררכיה הקתולית בשווייץ, שמטרתה הכתמת התאוריות שלו.

       

      מה שהגיוני, כי הוא לא דיבר בשיבחה של הכנסיה ועל "תגליותיה"

       

       

      למרות זאת, פון דניקן הודה שזייף חלק מן הראיות שלו. חרסים עם ציורי עב"מים, אשר טען כי באו מחפירות ארכאולוגיות, נוצרו למעשה על ידי קדר בן-זמננו. כאשר הציגו לפון דניקן את הראיות למעשה-הרמייה שלו, הוא טען שהזיוף היה מוצדק משום ש"יש אנשים אשר יאמינו רק אם יראו הוכחות במו-עיניהם".

       

      גם כאן אפשר להבין את התסכול שלו שהוביל אותו לדברים כי האנשים "מאמינים" במה שלא ראו, אך מתעלמים מהדברים שהם רואים, שבמהרה מתבררים "כתופעות" טבע על ידי מסבירים רמי מעלה בעלי תארי פרופסורה נכבדת, "שנקנתה" עקב זיכרונם הטוב ולאו דווקא על ידי החוכמה שלהם.

       

      אך אם תקראי את הכל יסתדרו לך הרבה דברים אחרים!

       

        26/11/08 09:56:

      צטט: טלי_טל 2008-11-25 12:32:35


      טוב, אני לא יכולה להתאפק.  מצמידה לך שיר של לאה גולדברג שנראה לי מתאים לך כמו היונה לנח.

      אתה יודע שאתה רשאי למחוק כל תגובה שלי, אז אם לא מתאים לך....

       

       

      את אלהי ראיתי בקפה
      הוא נתגלה לי בעשן סיגריות
      נכה רוח מסתלח ורפה
      רמז לי - עוד אפשר לחיות

      הוא לא היה דומה לאהובי
      קרוב ממנו ואומלל
      כצל שקוף של אור הכוכבים
      הוא לא מלא את החלל

      לאור שקיעה חיור ואדמדם
      כמתודה על חטא לפני מותו
      ירד למטה לנשק רגלי אדם
      ולבקש את סליחתו

      תודה לך ואני לא מהמוחקים!

       

      ואם "הצמדת" לי שיר של לאה גולדברג, ארשה לעצמי להחזיר לך, בשיר יפה שלה, שייך או לא שייך זה שיר יפה!

       

      אהבתה של תרזה דימון 
       
      מילים: לאה גולדברג
      לחן: נורית הירש
       
       
       
       מחלוני וגם מחלונך
      אותו הגן נשקף, אותו הנוף,
      ויום תמים מותר לי לאהוב
      את הדברים אשר ליטפה עינך.

       

       

      מול חלונך וגם מול חלוני
      בלילה שר אותו זמיר עצמו,
      ועת ירטיט ליבך בחלומו
      אעור ואאזין לו גם אני.

       

       

      האורן הזקן, שבו כל מחט
      את מבטך נושאת כטל טהור,
      (האורן הזקן, שבו כל מחט)
      עם בוקר יקדמני בברכה.

       

       

      דברים רבים מאוד אהבנו יחד,
      אך לא זרח באשנבך האור
      (דברים רבים מאוד אהבנו יחד),
      עת בדידותי נגעה בבדידותך.

      מול חלונך וגם מול חלוני...

       

      סתם מזכיר ימים יפים השיר הזה בביצועה המקסים של אילנית

        26/11/08 09:45:

      צטט: גרייס ל 2008-11-25 04:00:26

      קראתי, מרתק ללא ספק  בעיני זה סיינס פיקשן  זה עוד פרשנות על בריאת העולם ואולי  תורת האבולוציה עבר זמנה אבל היא עדיין יותר משכנעת מגיע לי כוכב על שנישארתי עד הסוף אתה באמת נסחף במילים בראבו לך

      פרשנות? למה??? האם תורת האבולוציה עדיין משכנעת? תנסי לשכנע/להסביר, מילים לא מספיקות, תני דוגמאות!

       

      בכול אופן, אם האדם הוא התפתחות של הקוף, למה קיימים עדין קופים?

      ואכן מגיע לך כוכב על שנשארת עד הסוף חיוך

      P  A  F

        26/11/08 09:37:

      צטט: cleopatra9 2008-11-24 22:55:17

       

       

      "איש איש חייו באמונתו"

       

      ציונה

       

      זה לא קשור לאמונה, אלא, להבנה!

      מה אם היו מחנכים אותנו שהעצים הם הבוראים שלנו, לדוגמה. האם גם אז היית ממהרת לכתוב את המושג, המתפשר הזה, שאינו בה לחפות על הבורות שלנו, במקום להבין אנו ישר מקשרים זאת למסורת, לחינוך, לתורשה, למורשת וכו' האם אין אנו ברי דעת? האם כל מה שנאמר לאבותינו, אז, "רק" לפני אלפי שנים, האם זה תקף לנו? אנו שחיים בתקופה בה אנו מעבירים את קולותינו מעל האוקיינוסים (לווייני תקשורת) מצליחים במידה רבה להיות מתחזים לא רעים לבוראים (השתלות

      איברים בגופינו,רפואה מתקדמת) טסים מטוסים ואף לחלל, האם זה מיקרי, זה לא מוביל אותנו "למשהו" יותר גדול? יותר מתקדם? לתרבות יוצרת/בוראת האם תכלית החיים היא להיוולד לעשות ילדים להילחם ולמות, זאת המהות של האנושות, נראה לי שפספסנו את העיקר! או שלא הבנו את הכתובים והמסרים שהועברו אלינו בתחילה.
        26/11/08 09:28:

      צטט: צלף 2008-11-24 22:10:19


      השאלה איזה אלוהים אתה רוצה ?...

       

      האם אלוהים שיחסו אלינו זה כמו שאנחנו מתיחסים להבדיל לעכברי מעבדה או לשפני מעבדה ?

       או ניקח מהיהדות את אחד התפיסות של טיב האלוהים (ויש כמה תפיסות ביהדות - ויש גם תפסיות אחרות בדתות) אלוהים שברא את האדם על מנת לממש את מידת החסד שיש בו - והחסד שניתן לאדם זה להרויח בעמל כפיו את הזכות לשבת בגן עדן על ידי שמיעה לצו האלוהים.

       

      בסופו של דבר למה אנחנו מספרים סיפורים לידים ? כדי להעביר מסרים על משמעות הקיום האנושי ועל משמעות קיומנו...

      ראשית כל התפיסה של בריאת אדם, לפי התנ"ך אינה הגיונית האם באמת נחשוב שכולם הם צאצאיהם של אדם וחווה? מה עם הקישור הגנטי? האם חווה תשכב עם ילדיה או אדם עם בנותיו כדי להרבות בצאצאים? איזה השלכות הרסניות שלא לומר מפלצתיות שאין להם המשך חיים, בגלל הקישור הקרוב הגנטי (רק אנא בלי ההתחכמות של "אלוהים הרשה זאת!) איזה אלוהים יכול להיות קיים? כאשר המילה עצמה מסבירה משהו אחר?

       

      נניח שבמקום המילה אלוהים, היית משתמש במילה מוצא"ש כ"אני המאמין שלך" אוקי? ואז היית נשבע בשם מוצא"ש מתפלל למוצא"ש ואפילו הורג בשם מוצא"ש ואז יום אחד בשיחה עם משהו, ישאל אותך על האני מאמין שלך ואתה תגיד "אני מאמין במוצא"ש הוא ברא את החיים, ויצר את אבותינו הוא....." ותפליג בשבחיו של, מוצא"ש עד שיתברר לך, כי מוצא"ש זה "רק" רשיי התיבות, של מוצאי שבת! איך תרגיש ידידי, האם לא מטופש קצת (אל תכעס זה רק לדוגמה, אני סומך על

      האינטליגנציה שלך!) נחזור לשיחתינו על האלוהים, אלוהים, פרוש המילה, מעברית עתיקה באופן מילולי "אלא שבאו מהשמיים" וכמו שאתה שם לב נאמר ברבים.

       

      גם אנחנו מתקרבים להיות בוראים, הידע בגנטיקה מאוד התפתח, נערכים ניסויים, רביםבירקות ופירות בבשרים, אך אלה, רק על קצה המזלג, סביר להניח שבקרוב יתחילו לעשות ניסויים "בדבר "האמיתי" כלומר לנסות ליצור יש מאין (ואני לא מדבר על שיבוט, כי זה רק להעתיק ממשהו קיים) ויום אחד אף, יבראו אדם ועל כך נרמז בקבלה (הזוהר) "הבריאה הייתה של שישה ימים ואתה האדם "כלומר האנושות) הבורה של היום השביעי". האם זה מיקרי, בוודאי שלא, כי אין מקריות!

       

       

      P  A  F 

       

        26/11/08 09:12:

      צטט: april 2008-11-24 21:57:07

      אני לא קראתי הכול, כך שלא צריך בוחן פתע  חיוך.

      אני אישית מפרידה בין דת לאמונה.

      אמונה היא דבר טוב לאדם, ויאמין במה שיאמין: אל, כוח עליון, טבע או כל דבר שמחבר אותו לעצמו ולעולם.

      דת היא דבר מלאכותי, במשך דורות אנשים יצרו להם דתות שגרמו להפרדה, לדומים ושונים, שווים ושווים פחות.

      דתות גרמו למלחמות בעולם, לאפליה ולגזענות, הכול בשם הדת המקודשת.

      אני מבינה שזה צורך אנושי, אבל כמה חבל שהתוצאה של דת בעולם ואפילו רק בארצנו הקטנה מתבטאת כפי שהיא...

      למה להאמין, אם אין במה? לו היית יודעת, בוודאות, שהאל אינו קיים, לא היית מאמינה, בכלום. למרות, שאנשים לא מאמינים, באלוהים, הם עדיין "בקטע" של האמונה ("צריך/חייב להאמין במשהו וכו'") לו היית נולדת, על אי, שהאנשים בו, אינם, מאמינים בכלום, המושג "אלוהים" (ולא משנה באיזה שפה) או "אמונה" לא היו קיימים לגבייך ואם, מישהו שהיה מבקר באי, בו היית ומדבר על אמונה ועל, אלוהים, סביר להניח, שלא היית "מבינה אותו". רוב האנשים, מקבלים את האמונה בדתות ויחד עם החבילה הזאת, מגיע "אל" מסוים, כך שזה שייך לקטע חינוכי, שעובר מדור לדור, מבלי שום עדות לכך, שדבר כזה קיים, אלא רק בגלל שכך נכתב!

      אם תקראי את התנ"ך, ללא הכיפה (האמונה) תופתעי לגלות בעצמך, דברים ונתונים, מאוד מעניינים וסותרים, שלא יכולים להיות, קיימים בד בבד, עם "אל" כל יכול!

       

      P  A  F

        25/11/08 22:57:

      קראתי חלק.. מזכיר את מרכבות האלים של אריק פון דניקר שקראתי לפני שנים.*
        25/11/08 16:10:

      טוב, השקעתי, קראתי עד סוף

      מצדיעה לך על העומק והאורך..

      אני כאתאיסטית יכולה לקבל הסבר שהוא לא דתי לבריאת העולם

      אבל זה, באמת מדע בדיוני

      מה שעוד יותר מוזר זה ההסבר של "העם הנבחר",

      כסיפור זה סיפור טוב ומעניין

      כאמת, זה מופרך לגמרי.

       

       

        25/11/08 12:32:


      טוב, אני לא יכולה להתאפק.  מצמידה לך שיר של לאה גולדברג שנראה לי מתאים לך כמו היונה לנח.

      אתה יודע שאתה רשאי למחוק כל תגובה שלי, אז אם לא מתאים לך....

       

       

      את אלהי ראיתי בקפה
      הוא נתגלה לי בעשן סיגריות
      נכה רוח מסתלח ורפה
      רמז לי - עוד אפשר לחיות

      הוא לא היה דומה לאהובי
      קרוב ממנו ואומלל
      כצל שקוף של אור הכוכבים
      הוא לא מלא את החלל

      לאור שקיעה חיור ואדמדם
      כמתודה על חטא לפני מותו
      ירד למטה לנשק רגלי אדם
      ולבקש את סליחתו

        25/11/08 12:06:

      צטט: ciel 2008-11-24 14:59:44

      צטט: טלי_טל 2008-11-24 14:45:58

      צטט: ciel 2008-11-24 11:24:02

      צטט: טלי_טל 2008-11-23 10:01:25


      אוי.  זה באמת נורא ארוך.

      ההתחלה מעניינת אבל לגבי השאר אגיב בהזדמנות, כשיהיה לי יותר זמן לקרוא.

      ועוד דבר, בנוסח המבחנים הזכורים לשימצה:

      דעתך בנדון, מה היא?  פרט, באר, נמק, הסבר, פרש, נתח...."

       

       

      את לא מצפה, שאני אגיש לך, שאלון אמריקאי?תמים

       

       

      P  A  F

       

      אוי.  כנראה שלא הבנת.

      אני רצינית לגמרי.

      בלי דעתך האישית, בלי נקודת ההשקפה שלך- זה "יבש" לגמרי.

      כל הענין פה ב"קפה", לדעתי זה ההשקפה האישית והאפשרות לבטא גם דברים שלא היו מתקבלים בהוצאות לאור מסחריות ו/או בעיתונים וכתבי עת.

      זה חסר כאן, בפוסט הזה- שהוא מלומד ומענין, אך חסר את הפן האישי.

       

      מי אמר, שאין לי השקפה אישית, על הנושא הזה? זה לא משהו שמצא חן בעיניי ו"תקעתי" אותו כאן כפוסט, זה חלק מהפילוסופיה שלי, לכן, זה מוצג כאן, כך, כדי ליצור שאלות ואו דיון בנושא, אנשים יכולים לשאול ואני, כמפרסם הפוסט, אענה, ככול שאוכל.

       

       

       

      אוקיי.  פייר.

      אתה מרשה לי לדחוף לכאן שיר, או שיש לך התנגדות עקרונית?!

      קשה לי להתאפק...

        25/11/08 04:00:
      קראתי, מרתק ללא ספק  בעיני זה סיינס פיקשן  זה עוד פרשנות על בריאת העולם ואולי  תורת האבולוציה עבר זמנה אבל היא עדיין יותר משכנעת מגיע לי כוכב על שנישארתי עד הסוף אתה באמת נסחף במילים בראבו לך
        24/11/08 22:55:

       

       

      "איש איש חייו באמונתו"

       

      ציונה

        24/11/08 22:10:


      השאלה איזה אלוהים אתה רוצה ?...

       

      האם אלוהים שיחסו אלינו זה כמו שאנחנו מתיחסים להבדיל לעכברי מעבדה או לשפני מעבדה ?

       או ניקח מהיהדות את אחד התפיסות של טיב האלוהים (ויש כמה תפיסות ביהדות - ויש גם תפסיות אחרות בדתות) אלוהים שברא את האדם על מנת לממש את מידת החסד שיש בו - והחסד שניתן לאדם זה להרויח בעמל כפיו את הזכות לשבת בגן עדן על ידי שמיעה לצו האלוהים.

       

      בסופו של דבר למה אנחנו מספרים סיפורים לידים ? כדי להעביר מסרים על משמעות הקיום האנושי ועל משמעות קיומנו...

        24/11/08 21:57:

      אני לא קראתי הכול, כך שלא צריך בוחן פתע  חיוך.

      אני אישית מפרידה בין דת לאמונה.

      אמונה היא דבר טוב לאדם, ויאמין במה שיאמין: אל, כוח עליון, טבע או כל דבר שמחבר אותו לעצמו ולעולם.

      דת היא דבר מלאכותי, במשך דורות אנשים יצרו להם דתות שגרמו להפרדה, לדומים ושונים, שווים ושווים פחות.

      דתות גרמו למלחמות בעולם, לאפליה ולגזענות, הכול בשם הדת המקודשת.

      אני מבינה שזה צורך אנושי, אבל כמה חבל שהתוצאה של דת בעולם ואפילו רק בארצנו הקטנה מתבטאת כפי שהיא...

        24/11/08 14:59:

      צטט: טלי_טל 2008-11-24 14:45:58

      צטט: ciel 2008-11-24 11:24:02

      צטט: טלי_טל 2008-11-23 10:01:25


      אוי.  זה באמת נורא ארוך.

      ההתחלה מעניינת אבל לגבי השאר אגיב בהזדמנות, כשיהיה לי יותר זמן לקרוא.

      ועוד דבר, בנוסח המבחנים הזכורים לשימצה:

      דעתך בנדון, מה היא?  פרט, באר, נמק, הסבר, פרש, נתח...."

       

       

      את לא מצפה, שאני אגיש לך, שאלון אמריקאי?תמים

       

       

      P  A  F

       

      אוי.  כנראה שלא הבנת.

      אני רצינית לגמרי.

      בלי דעתך האישית, בלי נקודת ההשקפה שלך- זה "יבש" לגמרי.

      כל הענין פה ב"קפה", לדעתי זה ההשקפה האישית והאפשרות לבטא גם דברים שלא היו מתקבלים בהוצאות לאור מסחריות ו/או בעיתונים וכתבי עת.

      זה חסר כאן, בפוסט הזה- שהוא מלומד ומענין, אך חסר את הפן האישי.

       

      מי אמר, שאין לי השקפה אישית, על הנושא הזה? זה לא משהו שמצא חן בעיניי ו"תקעתי" אותו כאן כפוסט, זה חלק מהפילוסופיה שלי, לכן, זה מוצג כאן, כך, כדי ליצור שאלות ואו דיון בנושא, אנשים יכולים לשאול ואני, כמפרסם הפוסט, אענה, ככול שאוכל.

       

        24/11/08 14:45:

      צטט: ciel 2008-11-24 11:24:02

      צטט: טלי_טל 2008-11-23 10:01:25


      אוי.  זה באמת נורא ארוך.

      ההתחלה מעניינת אבל לגבי השאר אגיב בהזדמנות, כשיהיה לי יותר זמן לקרוא.

      ועוד דבר, בנוסח המבחנים הזכורים לשימצה:

      דעתך בנדון, מה היא?  פרט, באר, נמק, הסבר, פרש, נתח...."

       

       

      את לא מצפה, שאני אגיש לך, שאלון אמריקאי?תמים

       

       

      P  A  F

       

      אוי.  כנראה שלא הבנת.

      אני רצינית לגמרי.

      בלי דעתך האישית, בלי נקודת ההשקפה שלך- זה "יבש" לגמרי.

      כל הענין פה ב"קפה", לדעתי זה ההשקפה האישית והאפשרות לבטא גם דברים שלא היו מתקבלים בהוצאות לאור מסחריות ו/או בעיתונים וכתבי עת.

      זה חסר כאן, בפוסט הזה- שהוא מלומד ומענין, אך חסר את הפן האישי.

       

        24/11/08 13:29:

      צטט: מונאש 2008-11-24 13:24:39


      היה ארוך קראתי עד הסוף

      היה מעניין

       


      סורי ידידי, אך, כמו שקראת, זה היה חייב לבוא, כך!

       

      תודה

       

      P  A  F 

        24/11/08 13:24:


      היה ארוך קראתי עד הסוף

      היה מעניין

        24/11/08 11:24:

      צטט: טלי_טל 2008-11-23 10:01:25


      אוי.  זה באמת נורא ארוך.

      ההתחלה מעניינת אבל לגבי השאר אגיב בהזדמנות, כשיהיה לי יותר זמן לקרוא.

      ועוד דבר, בנוסח המבחנים הזכורים לשימצה:

      דעתך בנדון, מה היא?  פרט, באר, נמק, הסבר, פרש, נתח...."

       

       

      את לא מצפה, שאני אגיש לך, שאלון אמריקאי?תמים

       

       

      P  A  F

        23/11/08 10:01:


      אוי.  זה באמת נורא ארוך.

      ההתחלה מעניינת אבל לגבי השאר אגיב בהזדמנות, כשיהיה לי יותר זמן לקרוא.

      ועוד דבר, בנוסח המבחנים הזכורים לשימצה:

      דעתך בנדון, מה היא?  פרט, באר, נמק, הסבר, פרש, נתח...."

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      ciel
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין