כותרות TheMarker >
    ';

    אומנות הציור - פוסטים מתעדכנים...


    ציור פיגורטיבי הוא סוג הציור הקשה מכולם, היפה מכולם, וההשקעה הבטוחה ביותר בעולם האומנות.
    הציור הפיגורטיבי יכול להיות בסיגנונות שונים ובחדות משתנה אבל חייב להיות עשוי נכון.
    אחת השיטות להבטיח שהציור יהיה נכון הוא להבטיח רישום נכון.
    רישום נכון מושג על ידי היתבוננות באובייקט ותיעוד המאפיינים שלו על נייר או בד.
    ככל שיזוהו יותר מאפיינים ויוגדרו כן תגדל ההבנה של האובייקט והיכולת לתאר אותו באמינות.
    לשם כך האובייקט נבחן במגוון זויות, בתאורה משתנה, בתנוחות שונות ואז מפרקים את האובייקט לצורות גיאומטריות בפרספקטיבה. ואז ממשיכים לפרק את הצורות הגיאומטריות עד שהן נעשות אורגניות.
    בתהליך זה האמן מגלה את כישרונותיו בישום האינטיליגנטי של הטרנספורמציה.
    לשם כך האמן נדרש בהבנת צורות גיאומטריות פשוטות, וגוף האדם בפרספקטיבה.
    צורות גיאומטריות פשוטות הן כדור, קוביה, צילינדר, וטבעת.
    גוף אדם מכל זוית, מכל מרחק, בכל תאורה, ובכל תנוחה.

    שחור הוא לא צבע יפה!

    9 תגובות   יום ראשון, 14/12/08, 13:13

    אחד הדברים שלמדתי על בשרי הוא ששחור הוא לא יפה...בצבע.

    הצבע השחור בדרך כלל מורכב מפחם או ממרכיביו, הוא ניטרלי וחסר גוון כלשהוא.

    בטבע יש מעט מאד שחור שכזה והוא בעיקר מתקשר לעצמים ולא לחלל או נוף.

    האופציה הרצויה היא להרכיב את "השחור" על ידי שילוב של כחול כהה וחום כהה.

    שילוב זה בנעשה בצבעי שמן על ידי כחול פרוסי PRUSSIAN BLUE וחום אמבר שרוף

    או BURNT UMBER הוא שילוב נפלא המפיק עושר אושר ואת היכולת להטיית השחור לכיוון

    קר או חם.

    אפשר גם לשחק עם כחולים וחומים אחרים כדי להפיק גוונים שחורים אפורים עשירים

    דבר הנרכש על ידי ניסיון.

    בנוסף תוספת של לבן טיטניום לשחור זה היא לא עכורה אלה גווני אפורים כחולים או חומים

    נעימים למראה והרמוניים.

    הגוונים בצבע מורכבים מאדום מג'נטה, כחול ציאני, וצהוב נייטרלי (לא ירוק ולא כתום) שהם

    התוספים של גווני המגנטה וציאן.

    שילוב גוונים אלה אמור תיאורטית לתת לנו גוון שחור אבל היות והפיגמנטים בטבע הם לא

    מדוייקים כמו בתורת הצבע עלינו להוסיף גוונים נוספים לתיקון.

    את הכחול הציאני אפשר להחליף בפרוסי שבתוספת לבן אפשר להגיע לתכלת שמיים נפלא רק חסרים

    יהיו נגיעות של מג'נטה וצהוב (כתום)או לחילופין חום אמבר שרוף (כתום כהה) להרמוניות מושלמות.

    וכך ידידי אפשר להבין שלבן, כחול פרוסי, חום אמבר שרוף, וצהוב קדמיום ולימון הם הגוונים המועדפים עלי בציור והשאר הם גוונים מתקנים.

    אבל כמובן שהפלטה שלי מכילה גוונים נוספים שאותם הטבע לא מאפשר להשיג על ידי עירבוב.

    אבל השחור לא בבית סיפרנו, ולא בציורים שלי!

    דרג את התוכן:

      תגובות (9)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        23/4/09 18:04:

      רק היום פגשתי אותך כאן.

      את השחור שלי אני מעדיף מחום סיינה ומאולטרמרין. זה יוצא מצד אחד הכי קרוב לשחור, ומצד שני, מאד מאד גמיש.

      ועוד דבר: אמנות מודרנית היא טובה, יפה ומרגשת. המוזיאון חרא.

        18/12/08 09:20:

      נכון מאוד, שחור זה צבע שלא קיים כמעט בטבע. כשאנחנו כבר רואים משהו, הוא בדרך כלל לא שחור אלא גוון כהה מאוד של איזה צבע אחר.

      בטבע יש רק אפור - את זה שמעתי מישראל הרשברג. 

        14/12/08 23:37:


      אינני מבין בתחום הפיגמנטציה והטכניקה האמנותית עליה דברת,

       אתייחס רק לציור ואומר שהוא נפלא !

        14/12/08 19:00:

      תודה על המיידע

      העתקתי ושמרתי

        14/12/08 18:58:

      קרמיקה ידידי היקר זה צביעת אובייקטים!

      וכאן כמו שתארתי למעלה, יש הבדל מציור פרופר.

      אבל אם תצייר על הקרמיקה ציור ולא דקורציה,

      אתה חוזר לבעיית המקור...

        14/12/08 18:51:


      היי

      בקרמיקה יש גוונים נהדרים לשחור

      בניגוד אולי לציור. שילוב של ברונזה,זהב

      בשחור שלי משגע. כשאני מוסיף לבן,אדום

      צהוב לשחור יוצאים גוונים מדהימים.

      שאלה: יש לי כמות של צבע סגול.עם מה אפשר לערבב אותו ומה מקבלים

      תודה

        14/12/08 18:10:

      היי זהב

      פיקסלים במחשב מבוססים על תורת האור שבה 3 הצבעים העיקריים הם RGB כלומר אדום ירוק כחול

      בציור אנחנו רואים פיגמנטים המבוססים על תורת הצבע שהם ציאן מגנטה וצהוב הם הצבעים העיקריים

      ואדום ירוק וכחול הם המשניים או תוצאה של העירבוב של הראשיים.

      ובדומה הציאן מגנטה וצהוב הם הצבעים המשניים של האור....

      שאר הגוונים באור נוצרים על ידי החלשה של עוצמת האור בצבע המסויים לדוגמא אדום מוחלש הוא חום

      ואדום שהכחול והירוק (משלימים ללבן)מוספים יהיה ורוד.

      בדומה לפיגמנטים או צבע שבהם ההחלשה נעשית גם היא על ידי צבעים משלימים והחיזוק על ידי תוספת לבן.

       

       

        14/12/08 15:37:

      נו אני שמחה שאתה אומר את זה .אילו אני הייתי אומרת היו אומרים לי שאני פרידמנית לבנה גזענית.

       

        הדברים שהארת לגבי יצירת הגוון השחור מרתקים.

       

      אני אוספת את הפוסטים שלך.אפשר ללמוד מהם המון.

       

      הייתי שמחה אילו הסברת איך תפיסת העין שלנו בוירטואל מול המציאות.

      כשמעלים תמונה לאינטרנט האפקט לגמרי אחר מאשר במציאות.ואני לא מדברת לגבי עריכת פוטושופ.אלא בלי שום עריכה.הפיקסלים והפיגמנטים שהעין קולטת פה שונים לגמרי.יש בכך סכנה .משום שתמונה שרואים במציאות לאחר שצפו בה פה מאכזבת.

                                                                                                          תודה שהעשרת אותנו. .

       

       

        14/12/08 15:28:

      יפהפה.

      זה ציור או תמונה?

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      אמן רב תחומי
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין