כותרות TheMarker >
    ';

    הספרים שזכיתי להוציא

    סוד האותיות - 3

    6 תגובות   יום שני, 15/12/08, 02:27


    דקדוק בלשון הקודש הוא קבלה

     

     

    להבין פוסט זה כדאי קודם לקרוא את הפוסט הקודם http://cafe.themarker.com/view.php?t=775957

     

     

    אחד מן כללי הדקדוק הוא שאותיות בגדכפר"ת (עפ"י קבלה גם ר' היא נדגשת אך היום אין אנו יודעים לבטאה) בראש מילה מקבלות דגש, ואולם אם המילה הקודמת נגמרת באחת מאותיות אהו"י אין מדגישים את בגדכפר"ת. הענין קשור ליסוד קבלי חשוב כי קומה מושלמת היא קומה שבה מחוברים המוחין עם המידות (ראש גוף כי אם מפרידים בין ראש לגוף הקומה בודאי אינה מושלמת) ובמילים אחרות כתר חכמה בינה ודעת מחוברים עם חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד ומלכות.

    הבה נבאר את הדברים במילים יותר פשוטות. "מבשרי אחזה אלוה", גוף האדם נבנה בצל"ם ובדמות העליונה וניתן ללמוד ממנו על הספירות ,ולהיפך מן הספירות ניתן ללמוד עליו. חלוקת הספירות על פי הגוף היא כך

    כתר - אורות מקיפים מעל הראש

    חכמה - מח ימין          בינה - מח שמאל

    דעת - גזע המח המתפשט לחוט השדרה

    חסד - יד ימין    גבורה - יד שמאל

    תפארת - הגוף מהסוף הגרון עד שיפולי הבטן

    נצח - רגל ימין   הוד - רגל שמאל

    יסוד - איבר הברית

    מלכות - עטרה

    וכך גם בכוחות הנפש

    כתר -אמונה, תענוג, רצון 

    חכמה - ביטול          בינה - תשובה, שמחה 

    דעת - חיבור, והבדלה

    חסד - אהבה   גבורה - יראה

    תפארת - התפארות באמת

    נצח - ביטחון  הוד - תמימות

    יסוד -אמת

    מלכות - שיפלות, הוצאה לפועל

     

    מסקנה

    הנה על פי זה אותיות אהו"י הם המוחין כך: א' - כתר כי היא אלופו של עולם

    י' - חכמה, ה' - בינה  ו' - דעת (מה ההבדל בין חכמה בינה ודעת ומדוע הם משתייכות לאותיות יה"ו נסביר בפוסט הבא).

    ואילו בגד כפר"ת מתחלקים לספירות הגוף כך: ב - חסד, ג - גבורה, ד - תפארת.

    כ - נצח,  פ - הוד, ר - יסוד  ת - מלכות.

    יוצא עם כן שאם אותיות אהוי שהם המוחין מחוברות לאותיות בגדכפר"ת אין דגש, משום שדגש מראה על דינים ואילו חיבור המוחין עם המידות הוא חסדים ולכן אין דגש.

    אהו"י שהם המוחין  עולים בגימטריא 22 ללמדך שכל הקומה נמצאת בראש. ועכשיו יובן החלוקה שעשינו בפוסט הקודם לאותיות

    מ - אות אחת כנגד א' של אהו"י

    נשר ע"ז - 5 אותיות כנגד ה' של אהו"י

    הקף כסא - 6 אותיות כנגד ו' של אהו"י

    בגד צח וטלית - 10 אותיות כנגד י' של אהו"י.

    איבוד אהו"י בגלות

    בגלות המרה איבדנו את אותיות אהו"י. התורה כותבת "כי יד על כס י"ה מלחמה לה' בעמלק מדור דור"

    ובכן הכסא נהיה כס ואיבדנו את ה-א'

    יהו"ה נהיה י"ה ואיבדנו אותיות ו"ה

    ובכל מקום בתנ"ך ירושלים נקראת ירושלם ואיבדנו את אות י'.

    איך מחזירים אותיות אהו"י

    על ידי החגים.

    א' - הוא א' תשרי שבו ראש השנה

    ה' - 5 ימים שבין כיפור לסוכות

    ו - ו' בסיון הוא שבועות

    י - י' בתשרי הוא יום כיפור

    י"ה - ט"ו בניסן הוא פסח, ט"ו בתשרי הוא סוכות

    יה"ו - הושענא רבא ביום כ"א תשרי, שביעי של פסח בכ"א בניסן

    אהו"י - כ"ב תשרי הוא שמיני עצרת.

    אותיות ומילויים

    אחד מן העקרונות הבסיסיים שקיבלנו מרבותינו הוא שבאותיות הקודש טמונות אנרגיות רוחניות עצומות, ואלו שמשו את הקב"ה בבריאת העולמות ככלי בידי האמן. אחד מן היסודות הנוספים הוא שיש משמעות למילוי האות. למשל, האות א' נמלאת דווקא בצורה של אל"פ (ולא א"ה), וכן הלאה לגבי כל שאר האותיות. ואנו רואים שבתורת הצמצום יש משמעות עצומה למילויים שונים של שם הוי"ה (ע"ב, ס"ג, מ"ה ו-ב"נ). ההנחה הבסיסית שעל פיה נבנה שאר החיבור היא שחייבת להיות עקביות רעיונית במהלך הבריאה. לפיכך, אם  (למשל) למילוי שם הוי"ה יש משמעות שורשית עמוקה, כך גם מחוייב המציאות שתהיה משמעות שורשית עמוקה אם ניישם את הכלי "מילוי האותיות" על כל מה שנברא בשימוש בכ"ב (או כ"ז אם נוסיף אותיות מנצפ"ך) אותיות התורה. קיימים מספר סוגים של מילויי אותיות, כאשר ההבדל בין סוגי המילויים נובע ממילויים שונים שניתן למלא את האותיות ה' ו-ו' ואלו הן מילויי "יודין", "אלפין" ו"ההין".

    ובפוסט הבא נבאר איזה סודות נוראיים יש במילויים של האותיות.
    דרג את התוכן:

      תגובות (6)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/12/08 14:17:

      תרשום לי בפרטי אשתדל לעזור
        21/12/08 13:39:


      תודה משה.

      תוך כדי קריאה נזכרתי שבעוד כחודש אישתי תלד את בתי הרביעית .

      ואנו מתלבטים שכל מיני שמות.. יש לך משו לעזור , לכוון ל..

      תודה

       

      דורון אטלס

      sight רואים רחוק

        18/12/08 17:39:

      תודה. זו עבודה שיש להקפיד בה מידי רגע...
        16/12/08 14:38:


      יפה, כיוונת לאמת, אם כל אות יש בה כל כך הרבה סודות, ובלשון הקודש ברא א-להים את כל הבריאה, איך נשתמש במה שאנו נבדלים בו מכל הבריות לדבר בו דברים לא ראויים.

      לפי הזוהר הקדוש בהקדמת ספר בראשית האדם בדבורו בונה שמים וארץ רוחניים אשר עתיד להשתמש בהם באלף השביעי.

      כל מילה ומילה שאדם מוציא מפיו הרי הוא מגלה את נבכי נשמתו ופועל בזה לתיקונה או לקילקולה.

        16/12/08 11:25:

      האם כל עניינים אלה קשורים גם לשמירת הלשון? כלומר, לעשות שימוש ראוי באותיתו הא"ב?
        15/12/08 23:37:

      חזק וברוך לרב החכמתי תודה.

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      הרב משה ארמוני
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין