כותרות TheMarker >
    ';

    יצאתי לאכול, תכף אשוב

    מרחב אישי על חוויות קולינריות
    עוד כתבות גם באתר שלי - http://mirabelle.co.il/
    ***
    הפקקים - מזכרת מביקור טעימות ביקב ססלוב; הירקות - משוק האיכרים ברעננה
    ***
    I rest my case

    חופשה ברומא (בלי לצאת מהבית)

    3 תגובות   יום שלישי, 23/12/08, 18:28

     אתמול ראיתי (שוב) את הסרט "חופשה ברומא" (1953; במאי: ויליאם ויילר; שחקנים: אודרי הפבורן וגרגורי פק).

     


     

     

     

    בסיומה של ההרפתקאה חזרה הנסיכה אן לארמון, ולשמחת המשפחה המלכותית, פרשת הבריחה לא הודלפה לעיתונות. בסצינת הסיום של הסרט נראה שהנסיכה אן חזרה לחובותיה המלכותיים בכוחות מחודשים. החופשה ברומא "האמיתית", המפגש עם האיטלקים, והתאהבות בברדלי העיתונאי - חוויות שחוותה, ככל הנראה, לראשונה, חידשו את האנרגיות שלה ואיפשרו לה להמשיך לקיים את הפעילות השגרתית המצופה ממנה.

     

    עם סיום הסרט, במקביל לכותרת "סוף" (  "The End"  ), הרהרתי על חופשות, ועל האופן שבו אנו בוחרים את תוכן החופשה או בילוי בזמן הפנוי שלנו (ה"מה לעשות?, איפה? עם מי?" וכו').

    השבוע הסבו את תשומת ליבי לכך שהמונח "פנאי" באנגלית – recreation, מורכבת מ: re-create, כלומר: ליצור מחדש.

     בזמן הפנוי שלנו אנחנו מבצעים פעולות מהנות, משמחות, שאינן פעולות השגרה שלנו, ובכך אנו יוצרים מחדש, מחדשים את האנרגיה, החיוניות והיצירתיות שלנו. חופשה, בין אם המדובר בחופשה ארוכה או בסוף-שבוע, שבה עושים דברים שונים לחלוטין מהעשייה השגרתית, תביא לכך שבסיומה יתחדשו מאגרי האנרגיה היצירתית, והפעולות היומיומיות יקבלו פתאום תחושה, צבע, ריח וקול אחרים. כן, אני מודעת לכך שכבר כתבתי משפט דומה. שני הנושאים קשורים ומשלימים.

     

     

    פפראצי. סוגייה נוספת שבה מטפל הסרט היא יחס העיתונות אל הסלבריטאים. בתחילה, יחסה של העיתונות לסלבריטאי הוא כאל מכונה ליצירת כסף קל ומוניטין מקצועי. העיתונאי ברדלי מתערב עם עורך העיתון כי יוכל לכתוב מאמר בלעדי על הנסיכה אן. סכום ההתערבות 5,000 דולרים. בהמשך, במהלך המפגשים עם הסלבריטאי, ההתייחסות היא תמהיל של אדיבות, כבוד וחשש שהאמת תתגלה (כלומר, שהנסיכה תבין שהיחס אליה מבוסס על רצון אגואיסטי של כסף ומוניטין). בסופו של הסרט משיל העיתונאי את מסיכת הניכור ויחד איתה נעלם האגו המקצועי. ג'ו ברדלי מגלה כי מאחורי האובייקט אחריו הוא עוקב, אובייקט שסימל עבורו דולרים עתידיים, עומד אדם (או במקרה שלנו, נסיכה יפהפה בשר ודם). ובד בבד עם גילוי זה, הוא מודע לכך ששמירה על פרטיותה של הנסיכה חשובה לו הרבה יותר מאשר כסף קל ומוניטין מקצועי שאליהם שאף עד לפני רגע קט. ג'ו ברדלי והנסיכה אן מתאהבים, אהבה אמיתית אך בלתי אפשרית (מי אמר שזה סרט אמריקאי קלאסי?!).

     

    האהבה בין שניים לא ממומשת, אולם פירותיה חשובים: מודעות לכך שקיימים ערכים, רעיונות, חוויות ותחושות שמסבים הנאה ושמחה, מעבר לסיפוק זמני של צרכים אגואיסטים; הבנה כי הפנאי, החופשה, היציאה מהשגרה, מביאה להתחדשות אנרגיות, הנאה ושמחה בעת החזרה לשגרה; קשר של אהבה נוצר כאשר מניחים בצד פעולות חשיבה, שיפוט, השוואה ותיוג.  

    דרג את התוכן:

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        3/1/11 08:17:
      הבאת לי חשק לראות את הסרט..
        24/12/08 10:12:

      צטט: omer mer 2008-12-23 20:42:06

      בחייאת הרסת לי את הסרט...חיוך

       

       

      בוקר טוב,

      לא ידעתי שאתה חובב קלאסיקות... חיוך

      שיהיה לך המשך חג חנוכה שמח,

      מירה-בל

        23/12/08 20:42:
      בחייאת הרסת לי את הסרט...חיוך

      ארכיון

      פרופיל

      Mirabelle Gazit
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין