כותרות TheMarker >
    ';

    הספרים שזכיתי להוציא

    כוחה של קללה - 1

    13 תגובות   יום שלישי, 23/12/08, 18:48

                                               כח הקללה

    אמר החכם באדם (משלי פרק כו, ב) "כַּצִּפּוֹר לָנוּד כַּדְּרוֹר לָעוּף כֵּן קִלְלַת חִנָּם לֹא (לוֹ) תָבֹא" הכתיב לא והקרי לו ומפרש"י: כצפור לנוד - שהוא נד וכדרור שהוא חוזר לקנו. כן קללת חנם לא תבוא - למי שהוציאה בפיו. דרור הוא עוף ביתי ונקרא דרור משום שדרה בבית כבשדה. ופירש האבן עזרא- כן מהרה קללת חנם לו - לכסיל המקלל, תבא והעד אל תען כסיל (כי אם תענה לו הוא יקלל והקללה תחול על ראשו) וכתיב לא באל"ף להודיע כי למקלל תבא ולאשר יקולל לא תבא.

    דהיינו אדם המקלל קללת חינם מסתכן שהקללה תבוא עליו במקום על האדם שהוא קילל ומאבד בזה טובה הרבה.

    ומה שהכפיל "כַּצִּפּוֹר לָנוּד כַּדְּרוֹר לָעוּף" כי הצפור אינה חוזרת תיכף אלא היא נודדת בעולם ובסופו של דבר היא חוזרת בקיץ או בחורף אבל הדרור שהיא ציפור הדרה בבית וממהרת לחזור, כך הקללה יש והיא מתעכבת עד אשר פוגעת במקלל ויש והיא ממהרת לחול על ראשו. ומאחר ואין אנו יודעים מהי קללת חינם, לא יקלל כלל, אלא יתפלל ויברך כמ"ש "אם רעב שונאך האכילהו לחם" ויתנהג במידת החסד והרחמנות ותבוא עליו ברכה בזה ובבא.

     כל קללות שקלל דוד את יואב נתקיימו בזרעו של דוד

    ישנה סכנה גדולה שכל מקלל צריך לקחת בחשבון שאותה הקללה עלולה לחזור על ראשו ולפגוע בו ולא רק עליו אלא גם על זרעו אחריו, ואם בגדולי עולם כמו דוד חזרה קללתו ופגעה בזרעו מה יגידו אזובי הקיר. ובוא וראה מה כותבת הגמרא (סנהדרין מ"ח:) על כך וז"ל: אמר רב יהודה אמר רב כל קללות שקלל דוד את יואב נתקיימו בזרעו של דוד. אמר רבי יהודה אמר רב היינו דאמרי אינשי תהא לוטא ולא תהא לייטא תהא מן לוטא ולא תהא מלטט. (תהיה מקולל ואל תהיה מקלל תהיה מן המקוללים ואל תקלל) פירוש כי קללת חנם באה על עצמו, מפני שהוא מקלל אחד ואותו אחד לא ראוי להיות מקולל והרי זה קללת חנם ולכך הקללה חוזרת עליו. למה הדבר דומה לאחד שזורק אבן בכותל והכותל לא מקבל האבן וחוזר האבן על הזורק, וזמ"ש רב יהודה אמר רב היינו דאמרי אינשי תהא ליטא כו', מוטב לך שתהא מקולל ולא תהא מקלל, לפי שסוף קללת חנם לחזור למקלל.

    אמותיהן של כהנים גדולים היו מספקים מים ומזון לרוצחים

    ידוע מש"כ במשנה (מכות פרק ב') שאמותיהן של כהנים גדולים היו מספקים מים ומזון לרוצחים הגולים כדי שלא יתפללו על בניהם שימותו דכתיב "וישב שם עד מות הכהן הגדול", ואיך יתכן שימותו בגלל תפילתן של רוצחים והרי זו קללת חינם ובעצם אמורה לחזור על המקלל והרי כתוב "קִלְלַת חִנָּם לֹא תָבֹא" והתירוץ מפני שהיה להם לכהנים גדולים לבקש רחמים על בני דורם וכיון שלא ביקשו הרי אין זאת קללת חנם.

    וכך גם במעשה של רבי יהושע בן לוי (מכות י"א) שאכל אריה מישהו בריחוק שלוש פרסאות מביתו ולא נגלה אליו אליהו שלושה ימים משום שלא חש להתפלל שלא יארע תקלה באנשי דורו, ונראה שגדולי הדור הם מחוייבים להתפלל על תיקון בני דורם, כיון שהצדיק יסוד עולם ראוי שבתפלתו יתקיימו בני העולם, כיון שזכו להיותם נמצאים בזה העולם בזמנו, וזהו מעלה גדולה לצדיקים שכן נח, נקרא המבול על שמו כמו שכתוב "כי מי נח זאת לי" מפני שלא התפלל עליהם. למה זה דומה? לאב שאוהב את מי שהוא רואה שאוהב את בניו אהבה נאמנת והרי לך החובה המוטלת על החסידים לבקש ולהשתדל על בני דורם. 

     בגלל קללתו של יעקב מתה רחל ונתקצרו ימיו ל"ג שנים

    כמה צריך אדם להזהר מקללה שאפילו קרה שמישהו חושד בך שעשית מעשה כלשהו ואדם בתמימות מקלל את עושה המעשה כדי להוכיח לבר שיחו את צדקתו, שיקח בחשבון שהקללה עלולה לעשות נזק למישהו הקרוב אליו ולפעמים אף לעצמו דבר מעין זה ראינו בתוה"ק מדיבורו של יעקב אבינו, שאף שאהב את רחל והיתה יקרה לו מאד מתה בגלל דיבורו והתקצרו ימיו, כמ"ש התוה"ק (בראשית פרק לא לא) "וַיַּעַן יַעֲקֹב וַיֹּאמֶר לְלָבָן כִּי יָרֵאתִי כִּי אָמַרְתִּי פֶּן תִּגְזֹל אֶת בְּנוֹתֶיךָ מֵעִמִּי: עִם אֲשֶׁר תִּמְצָא אֶת אֱלֹהֶיךָ לֹא יִחְיֶה נֶגֶד אַחֵינוּ הַכֶּר לְךָ מָה עִמָּדִי וְקַח לָךְ וְלֹא יָדַע יַעֲקֹב כִּי רָחֵל גְּנָבָתַם". יעקב לא תיאר לעצמו שרחל גנבתם אולם בגלל קללה זו נתאלמן מהאשה האהובה עליו רחל עקרת הבית.ומפרש בעל הטורים (בראשית פרק מז פסוק כח) וז"ל: " קִלְלַת חִנָּם לֹא (לוֹ) תָבֹא"" על שקלל את רחל ואמר "עִם אֲשֶׁר תִּמְצָא אֶת אֱלֹהֶיךָ לֹא יִחְיֶה" חסרו לו מנין יחי"ה שנים, שהוא ל"ג, משנותיו. (שהרי חי 147 שנים שהם 33 שנה פחות מיצחק אביו שחי 180 שנה). ומאותה קללה מתה רחל. כי קללת חכם אפילו לחינם היא באה שחכם מדקדקים איתו ביותר וצריך לשמור פיו ולשונו יותר מאדם רגיל ואף אם קילל לחינם עלולה הקללה לחול.  



    )

    דרג את התוכן:

      תגובות (13)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/12/08 10:26:

      צטט: סקופידון 2008-12-24 08:33:11

      צטט: mick9 2008-12-23 19:36:23


      ואיך ניתן לתקן באם קיללנו מתוך כעס ?

      מיכל היקרה!

      להזכירך, עבירות שבין אדם לחברו, אין יום הכיפורים מכפר.

       

      בין אם קיללת במזיד ובין אם קיללת בשגגה, 

      בין אם קיללת מכעס ובין אם קיללת מכל סיבה אחרת כלשהי,

      כל שעלייך לעשות זה לפנות לאותו אדם ולבקש סליחה ומחילה.

      הרי אלה הן עבירות שבין אדם לחברו.

       

      והכי חשוב לזכור תמיד, אבל תמיד-את הפסוק הבא:

      מברכיך ברוך, אורריך ארור.

       

      תקבלי עלייך רק לברך אחרים.

      ברכת ה' תהיה עלייך תמיד. כמו שנאמר:

      ברכת ה' היא תעשיר.

      (בכל התחומים).

       

      משמיים תבורכי!

       

      ביי,

      סקופידון

       

       

       

       איזה  מתוק  הסקופי  הזה

      משמיים  תבורך  גם  אתה  !

      מוזמן  לקרוא  אצלי  פוסט  על  חנוכה

      ממני  באהבה. 

        24/12/08 09:45:


      איזה דברים מעניינים! "איזהו גיבור הכובש את יצרו"!

      שבעזרת השם תמשיך להביא אלינו דברי תורה ... חג אורים שמחחיוך

        24/12/08 09:14:
      "לא תקלל חרש " ויקרא י'ט /14
        24/12/08 08:57:


      חזק וברוך תהיה!

      אגב, העניין מאוד מתחבר לי עם האמרה "במידה שאדם מודד, בה מודדין לו..."

       

      חג אורים שמח!

        24/12/08 08:33:

      צטט: mick9 2008-12-23 19:36:23


      ואיך ניתן לתקן באם קיללנו מתוך כעס ?

      מיכל היקרה!

      להזכירך, עבירות שבין אדם לחברו, אין יום הכיפורים מכפר.

       

      בין אם קיללת במזיד ובין אם קיללת בשגגה, 

      בין אם קיללת מכעס ובין אם קיללת מכל סיבה אחרת כלשהי,

      כל שעלייך לעשות זה לפנות לאותו אדם ולבקש סליחה ומחילה.

      הרי אלה הן עבירות שבין אדם לחברו.

       

      והכי חשוב לזכור תמיד, אבל תמיד-את הפסוק הבא:

      מברכיך ברוך, אורריך ארור.

       

      תקבלי עלייך רק לברך אחרים.

      ברכת ה' תהיה עלייך תמיד. כמו שנאמר:

      ברכת ה' היא תעשיר.

      (בכל התחומים).

       

      משמיים תבורכי!

       

      ביי,

      סקופידון

       

       

      פוסט נפלא, כמו תמיד.

       

      מזכיר לי את השיר הבא, ששרנו בבית הספר היסודי (דתי):

      "מי האיש החפץ חיים

      אוהב ימים לראות טוב. 

      נצור לשונך מרע

      ושפתיך מדבר מרמה.

      סור מרע ועשה טוב

      בקש שלום ורודפהו".

       

      אין ספק, הקללות הן חלק מהרע שעלינו להתרחק ממנו.

       

      תודה ולילה טוב.

        24/12/08 00:39:

      צטט: הרב משה ארמוני 2008-12-23 23:52:30

      צטט: קבלה וסגולות 2008-12-23 23:49:57


      בס"ד

      יישר כוח *

       

      חזק וברוך!

      גם קראנו את סיפורי הצדיק ונהננו מאד.

      האם הצדיק השאיר חומר כתוב שניתן לראות???

        ב"ה

       הצדיק המקובל רבי חיים בן ר' משה חג'בי זצוק"ל זיע"א - כתב הרבה קונטרסים בעניין הלכות שחיטה, מראה הבהמה וחלקיה, חידושי תורה, ועוד..  את חלקם הוא עצמו גנז בנוכחות בני ביתו באחד מקירות ביתו ביישוב 'רבוע' שבמחוז כוולן שבתימן, הן משום קדושתם והן מפני שחלק מהכתבים החלו להתיישן - כנראה שהנייר היה ישן ( בזמנו לא היה בתימן מכונות דפוס והיה כותב את החידושים וכי"ו בכתב ידו. והחלק הנותר נעלם עם העליה ארצה..

       

       - אך לצערינו כיום איננו יודעים היכן העותקים.. גם ספר קבלה מיוחד היה לו שנקרא "חפץ" ומאז העליה לארץ והסתלקותו של הצדיק, נעלם ה"חפץ" ואין יודעים ...

       

      - ידע נוסף אודות הצדיק ופועלו בלינק המצורף  http://cafe.themarker.com/view.php?t=724058

       

        23/12/08 23:56:

      צטט: דינה99 2008-12-23 19:01:34

      יופי של כתבה. חיזקת עכשיו מה שידעתי עד עכשיו- לא טוב לקלל. כשאדם עושה רע, הוא יהרוס כל מה שבידו ואין צורך לקללו. בינתיים הגישה הזו הוכיחה עצמה. כל דורשי רעתי שילמו בצורה זו או אחרת בלי שאצטרך לנקוף אצבע ולנקום או לקלל. ותודה לאל על כך.

      הקללה יכולה לחול רק כשיש "סדקים" במקיפי הנשמה, ישנם עבירות מסוימות הגורמות לכך שהאדם יהיה יותר פגיע, ואילו כאשר לאדם יש שלמות הקללה פוגעת כמו כדור בסלע וחוזרת על המקלל.

      אחד הדברים הנוראים הוא שאדם מקלל את עצמו או את אחד מבניו תוך כדי כעס. באחד הפוסטים הבאים נרחיב מה קורה לאחד שמקלל את עצמו

       

        23/12/08 23:52:

      צטט: קבלה וסגולות 2008-12-23 23:49:57


      בס"ד

      יישר כוח *

       

      חזק וברוך!

      גם קראנו את סיפורי הצדיק ונהננו מאד.

      האם הצדיק השאיר חומר כתוב שניתן לראות???

        23/12/08 23:51:

      צטט: mick9 2008-12-23 19:36:23


      ואיך ניתן לתקן באם קיללנו מתוך כעס ?

       

      קודם כל להשתמש במג ראשי תיבות משקל גדר הבאה.

      גדר - לשים על עצמנו גדרות על מנת שלא נקלל יותר. כגון קנס 10 שקל לצדקה באם אמעד ואקלל שנית וכיו"ב. או באם אני יודע מה מכעיס אותי ואלו מצבים מכעיסים אותי אשים גדרות על עצמי כדי שלא אכנס לזה שנית.

      משקל - כנגד העבירה שעשיתי אעשה דברים באותו משקל לצד ההופכי, כגון להפיץ את ענין איסור הקללה ברבים כדי שאחרים לא יכשלו בזה למשל להפיץ דיסקים על חומרת הקללה או לעשות שיעורים העוסקים בנושא וכו'.

      הבאה - שיעיד עליך יודע תעלומות שלא תחזרי לאותו חטא, צריך ללמוד על הנושא ולהפנים את הדברים. ספר נפלא שאני ממליץ עליו הנקרא חובת האדם בעולמו הנמכר במחיר עלות - 054-5665163 העוסק בתיקון המידות עם הרבה עבודה מעשית.

      אם הקללה נעשתה בפרהסיה כמובן שצריך לבקש סליחה מן המקולל ולהתפייס איתו, לפעמים טוב לעשות התרת קללות.

        23/12/08 23:49:


      בס"ד

      יישר כוח *

        23/12/08 19:36:

      ואיך ניתן לתקן באם קיללנו מתוך כעס ?
        23/12/08 19:01:
      יופי של כתבה. חיזקת עכשיו מה שידעתי עד עכשיו- לא טוב לקלל. כשאדם עושה רע, הוא יהרוס כל מה שבידו ואין צורך לקללו. בינתיים הגישה הזו הוכיחה עצמה. כל דורשי רעתי שילמו בצורה זו או אחרת בלי שאצטרך לנקוף אצבע ולנקום או לקלל. ותודה לאל על כך.

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      הרב משה ארמוני
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין