כותרות TheMarker >
    ';

    הספרים שזכיתי להוציא

    קליפת ניאוף היא המונעת מהשגה בתורה

    7 תגובות   יום שלישי, 3/2/09, 13:31




    קליפת ניאוף היא המונעת מהשגה בתורה




    פתח גדול נותן לנו רבי נחמן מברסלב זי"ע להבין כי קליפת ניאוף היא המונעת הגדולה מהשגה בתורה וזת"ד בלקוטי עצות (ערך ברית, פגמו ותקונו) עיקר הנסיון והצרוף שמנסין את האדם הוא בנאוף שהיא כלולה מהתאוות של שבעים אומות (דהיינו הגלות היא שלטון הקליפה על הקדושה, וכל אומה יש לה איזה קליפה מיוחדת לה המאיימת על הקדושה וכשעם ישראל נופל אצל אומה מסוימת קליפה שלה תמשול עליו וקליפת ניאוף היא הקליפה הכלולה מכולם דהיינו כל האומות נגועות בכך). וכשאדם בא בגלות הזה בנסיון כל אחד לפי בחינתו, אזי הוא צריך לצעוק לה' יתברך כמו היולדת ממש (כי הגאולה נמשלת ללידה, ומה בלידה הסתום נפתח והפתוח נסתם, כך בגאולה מוחינו הסתום יפתח בסוד והיו עינך רואות את מוריך ורוח צפון שהיא פתוחה תסתם ובילע המות לנצח), שצועקת מחמת מרירות כאב חבלי הלידה, כמה וכמה קולות שהם כלולים בשבעים קלין לפחות. כך (האדם שהתגברה עליו קליפת ניאוף) הוא צריך לצעוק קולות הרבה לה' יתברך, עד שירחם עליו ויזכה להתגבר ולשבור התאוה הזאת, ואזי יזכה להוליד המוחין ואז נפתחין לו סודות התורה. וכל אחד כפי מה שעומד בנסיון זה ומשבר התאוה, כן זוכה להתגלות גדול בתורה ועבודה וזוכה לשבעים פנים של התורה. וכשמתקן אות ברית קודש, אזי המוחין שלו בשלמות ויוכל להבין דבורו של הצדיק (כי הצדיק הוא בחינת הגאולה, שגאל את עצמו מגלות הקליפות, ולכן אדם שהוא בגלות קשה לו להבין את בחינת הגאולה וכאמור קליפת ניאוף היא כלולה מכל שבעים אומות), כפי התקון של כל אחד כך השגתו, דזהו כלל גדול שאי אפשר לשום אדם להשיג ולתפס בדבורו של הצדיק אם לא שתיקן תחלה אות ברית קדש כראוי, אבל על ידי פגם הברית נפגם דעתו ומוחו, עד שאינו תופס ומשיג כלל דברי הצדיק, ויוכל להכשל בהם אם ילך אחרי עקמומיות שבלבו, ואחרי הקושיות של שטות שנופלים בדעתו על הצדיק. מי שמשבר תאוה זאת של נאוף, אזי בקלות יוכל לשבר כל התאוות (כי היא תאוה כללית וכל יתר התאוות כלולות בא ולכן על ידי שבירתה שובר קצת בכל התאוות האחרות ומשם יכול לתקנם) ועל כן הוא תקון הכללי. וכל אחד ואחד לפי רחוקו מהתאוה הזאת, כן הוא קרוב להתגלות התורה, וכן להיפך, חס ושלום. על כן קודם שיזכה אדם להתגלות התורה, הוא צריך לבוא בנסיון בצרוף בתוך תאות ניאוף שהוא עיקר הנסיון והצירוף, וכשיעמד בנסיון וישבר הקליפה שקדמה לפרי, יזכה לפרי דהינו להתגלות התורה. המח והדעת של אדם הוא מגן בפני תאות נאוף. כי יש שלשה מוחין באדם, וכל אחד ואחד הוא מחיצה פרוסה בפני זאת התאוה, כי עיקר התגברות זאת התאוה הוא על ידי רוח שטות. על כן צריך כל אדם לידע ולזכור זאת, שבכל פעם שרוצים להתגבר עליו ההרהורים אלו, חס ושלום, יברח מיד מהרוח שטות אל הדעת ויפרוס מחיצות המוחין בפני זאת התאוה כי הדעת האמיתי מגן בפני זאת התאוה כמו מחיצה ממש. והבן זאת, כי אי אפשר לבאר זאת, רק כל אחד יבין מעצמו איך לברוח ולהסיח דעתו מהרוח שטות, הנזכרת לעיל ולהמשיך עצמו אל הדעת שהיא בחינת מחיצה פרוסה בפניהם. כל אחד ואחד מישראל כפי טהרתו וקדושתו, כן יש לו בחינת משיח. וצריך לשמר מאד שלא יתקלקל בחינת משיח שלו. והעיקר הוא שישמור את עצמו מנאוף. וצריך לשמר את עצמו מאד אפלו מריח נאוף, כי הוא פוגם בחינת משיח שלו.רוחו של משיח נעשה רוח קנאה, והולך ומקנא בכל מקום שיש שם פגם נאוף, ואפלו במקום שאין שם נאוף גמור, רק פגם בעלמא, הוא גם כן מקנא על זה. כי לגדל הקדושה והטהרה של בחינת משיח אינו יכול לסבל אפלו פגם בעלמא של נאוף. והוא מקנא מאד על זה, רחמנא לצלן. ובמשיח כתיב: "והריחו ביראת ה'", וחוש הריח לא נפגם בחטא עץ הדעת טוב ורע כמ"ש ב"כגבר יאזור חלציו" עמ' ז' וניאוף קשור עם אף שמביא חרון אף ומבטל אריכות אפיים בסוד "הלעיטני נא מן האדום האדום הזה" (בחינת דם הנידה, איבר מן החי, בשר ללא מליחה) שהקליפה חסרת סבלנות ורוצה הכל מיד, ואילו הקדושה – "ואנכי אתנהלה לאיטי" – גאולתן של ישראל קמעה קמעה, שאם ימתין ינצל מן החטא, בסוד הכתר – "כְּתָּר לי זְעֵיר".

    דרג את התוכן:

      תגובות (7)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        19/3/09 20:05:

      חזק וברוך כב' הרב!
        5/2/09 11:36:

      כמו כל שיעורך ודבריך- דבריי טעם ותבונה!

            תודה שאתה מאיר את ענינו !

        5/2/09 04:15:


      תודה

      ויישר כח

        3/2/09 20:19:

      יישר כוח,

      תודה בקשתי והיגע.

      אשרך

        3/2/09 17:56:
      אשרך מורנו ורבינו
        3/2/09 14:51:


      הלעיטני נא מן האדום האדום הזה" (בחינת דם הנידה, איבר מן החי, בשר ללא מליחה) שהקליפה חסרת סבלנות ורוצה הכל מיד, ואילו הקדושה – "ואנכי אתנהלה לאיטי" – גאולתן של ישראל קמעה קמעה, שאם ימתין ינצל מן החטא, בסוד הכתר – "כְּתָּר לי זְעֵיר".
      כתבת יפה,המקום הזה של הסיפוק המידי,ואחר כך מה?...

      יישר כח כל הכבוד על השליחות הזאת שלך.

        3/2/09 13:40:


      ואוו....ממש באו דמעות בעיניי.

      מה שהיה צריך להגיע אליי - הגיע.

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      הרב משה ארמוני
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין