כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    כל מה שרציתם לדעת על מה אפשר לעשות עם ארון קבורה ולא העזתם לשאול

    4 תגובות   יום חמישי, 5/2/09, 06:15

     this way up

     

    ההכנה הנפשית לאוסקרים נמשכת. אני באופן אישי משתדלת להתעדכן ולצפות בסרטים המועמדים לאוסקר שעדיין לא ראיתי, והשנה אני בפיגור לא קטן. לפחות בקטגורית סרטי האנימציה הקצרים, כמו גם הארוכים, אם אתם עוקבים אחרי הבלוג, גם אתם מתעדכנים, יחד איתי.

    בפוסט הקודם צפינו בשלושה סרטים מתוך חמישה, שנמצאים בקטגורית סרטי האנימציה הקצרים. פרנק ז. מהקונכייה מעדכן בתגובה שמצא סרט נוסף, וניתן לצפות בו בבלוגו.

     

    "This way up" - הסרט הרביעי מתוך חמשת המועמדים לאוסקר, שניתן לצפות בו כעת, הוא סרט בריטי שנמכר ל-BBC. אלן סמית' ואדם אליוט יצרו סרט בטכניקה של תלת-מימד, שאורכו 8 דקות (לא כולל קרדיטים). לא הייתי מנחשת שמדובר בשמונה דקות, כיוון שהסרט כה משעשע שהזמן עובר ביעף, ואולי ייזכר אצלי מעתה בתור הסרט שמסכם את הנושא "כל מה שרציתם לדעת על מה אפשר לעשות עם ארון קבורה ולא העזתם לשאול".

     

     this

     

    למרות זאת אני שואלת את עצמי מדוע הוא מועמד לאוסקר. אני לא בטוחה שזה "חומר אוסקרים". האם לא היו סרטים נאותים וטובים יותר השנה?

    כמובן שזאת אינה באמת השאלה הנכונה, שכן כדי להיות מועמד לאוסקר, אתה צריך לעמוד בכל מיני בירוקרטיות, סטנדרטים, עניינים טכניים וכאב ראש באופן כללי, שלא לדבר על העברה לפילם, שהיא יקרה מאוד. ובכל זאת גם "צד זה למעלה" וגם "אוקטופודי", סרט אחר שמועמד לאוסקר וגם הוא בתלת מימד, הם סרטים חמודים מאוד, משעשעים מאוד, אבל אני לא בטוחה שבעלי הערך המוסף שאני מחפשת במועמדים לאוסקר.

    ואולי הסיבה אחרת. אולי הסרטים של פיקסאר מסנוורים את עיני. "פרסטו" שלהם (במאי: דאג סוויטלנד) עשוי ביד אמן, הן מבחינה הטכנית: ביצוע האנימציה (שעלתה בכמה רמות) והגימור, והן מבחינת הבימוי המהודק. חבילה מסנוורת, מהפנטת, שאני מצביעה בעדה. כן, אף על פי שמדובר בבדיחה. לכן אפשר להבין שההסתייגות שלי משני הסרטים האחרים אינה כיוון שהם עוסקים בנושאים קלילים. שני הסרטים הללו הם מועמדים חמודים מאוד, ואין ספק שהם נועדו לכבוש את פסטיבלי האנימציה, אבל הם לא משיבים בינתיים מלחמה ל"פרסטו" הפיקסארי או ל"סיפור אהבה בשירותים" של קונסטנטין ברונזיט, שמצליח לרגש מאוד גם אנשים שאינם מתחום האנימציה, דבר שגורם לי לחשוב שיש לו סיכוי בקרב אנשי האקדמיה שבוחרים את הסרטים לאוסקר, גם אם היה נדמה לי עד רגע זה שהזכייה של "פרסטו" בטוחה.

     

    הרגע ייצרתי לעצמי מתח נוסף לקראת האוסקרים, מלבד קטגורית הסרט הזר ובו "ואלס עם בשיר".

    אז מי יזכה השנה? למי אתם הייתם מצביעים?

    דרג את התוכן:

      תגובות (4)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/2/09 02:05:
      גם לי נדמה שבית הקוביות הקטנות מוצלח. אמנם לא ראיתי אותו, אבל אהבתי עבודות קודמות של קאטו, והקטעים הקצרים שיצא לי לראות בינתיים נראים לי מופלאים. ברכות על ראשו של מי שיעביר אלי את הסרט לצפייה.
        5/2/09 17:30:

      למרות שפרסטו מושקע ואוקטופודי LOOSE ברמה שקשה להאמין שהוא נכנס לאוסקר, והרוסייה בשירותים זאת תצוגת אקטינג נהדרת. נראה לי שבית הקוביות הוא הכי "OSCAR MATERIAL", אבל מי יודע?
        5/2/09 17:25:

      אגב, היחיד שעוד לא נראה באינטרנט "בית הקוביות הקטנות", לוקח בהליכה את כולם לטעמי.
        5/2/09 09:09:
      טוב, את יודעת שאני תומכת בקונסטנטין! :) איכשהו בתוך כל הפיקסארים האלה דווקא הקו הפשוט והשחור לבן (עם הספלאשים של הצבע שרק מוסיפים) כולל הסיפור הקלאסי, כבשו את ליבי. גו שירותים!

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר