כותרות TheMarker >
    ';

    אזוטרי, אקלקטי ואידיוסינקרטי

    אזוטרי הוא דבר סודי הידוע רק למביני עניין.

    מקור המילה הוא ביוונית, במילה esoterikos, שפירושה "שייך לחוג הפנימי" (esōteros הוא "פנימי").
    השימוש המקורי במושג מיוחס לאריסטו, הפילוסוף היווני, שחילק את הידע לשניים: ידע אקזוטרי (חיצוני), שהוא נחלת הכלל, וידע אזוטרי (פנימי), הידוע רק לאנשי סוד.
    מיוונית: έσώτερoς
    ביטויים קרובים: "ליודעי ח"ן" (=חכמת הנסתר).

    אקלקטי - לַקטָני, נאסף ממקורות שונים, נלקח מכאן ומשם.

    אידיוסינקרטי - An idiosyncrasy is an unusual feature of a person. The term is often used to express eccentricity or peculiarity.
    The term idiosyncrasy originates from Greek ἰδιοσυγκρασία [idiosynkrasía], "a peculiar temperament", "habit of body" (ἴδιος, [idios] "one's own", σύν, [syn] "with" and κρᾶσις [krasis] "mixture").

    כלומר - אולי אני רוצה להגיד שאני מיוחדג'ת. אבל בעצם לא מובנת. נחשבת מוזרה. לא מתאימה לאף תבנית. לגמרי אחרת.
    (כמו שכבר אמרו מונטי פייתון:
    And Now for Something Completely Different)

    0

    הפילגש בגבעה - או ברית בין הבתרים

    49 תגובות   יום חמישי, 5/2/09, 09:34


    הפילגש בגבעה

     

    האומללה
    ששימשה את אישה
    לרצות את ההמון

     

     

    ומשכילו בה את זממם.
    מתה.

     

     

    ואז אישה השתמש בגופה
    עוד פעם

     

     

    וביתר
    ושלח
    את הבתרים
    לשאר השבטים

     

     

    לחרחר מלחמה
    על גבי
    בתריה
    של פילגשו
    האומללה.

    דרג את התוכן:

      תגובות (49)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/8/09 19:43:

      צטט: אס לב אדום 2009-08-05 20:25:45

      צטט: רון דון 2009-08-05 18:57:25

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 09:15:14

      צטט: עץ שמח -- איגי 2009-08-03 09:07:38

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

      החג היה לפני הפרשה, והפרשה לא יצרה את החג.

      בסה"כ פרשת פילגש בגבעה, מציינת לראשונה את קיומו של החג הנחוג מימים ימימה.

       

      אט, אט חוסר ידע, ובליל פרשנויות שהתחיל עוד מחז"ל מקלקל את מטרת החג.

       

       

      דנה יקרה

      בלי להמעיט כהוא זה מהידע הרחב

      ומאופקייך הרחבים כפי שעד עתה הבחנתי ...

      ובלי להמעיט מיופייה של הפואמה

      הרשי לי להעיר הערה קטנה בעניין התגובה האחרונה

      ( לא ברור לי סופית של מי היא)

      חג טו באב  היה לאחר מלחמת השבטים שפרצה

      עקב מעשה פילגש בגבעה

      בעקבות מלחמת השבטים הוחרם שבט בנימין

      שספג מפלה וקטן במספר אנשיו 

      החרם היה לבל ישיאו השבטים האחרים את בנותיהן

      לשבט בנימין...

      כדי לפרוץ את החרם....יזמו את המחול בכרמים

      ואז באו בני בנימין וחטפו להם נשים מן המחוללות הבתולות

      למען לא יכחד שבט מישראל...

      ומאז המשיך המנהג בישראל...

      אגב... בטו' באב קרו  עשרה דברים נפלאים

      שכל הרוצה להעמיק...יקרא בהם בחיפוש בגוגל ...:))

      השיר יפהפה ...גם אם ... נשוא השיר די רגיש..:))

      שאפו...

      *

       

       יעיוני,

      אתה רוצה לדבר עם דנה, סבבה.. למה לערבב אותי.

       

      רק הדגשתי את השגיאות שלך.

      אני ממליץ לך לקרוא את הפרשה ואת שני המשפטים הנוגעים בדבר :

      תקרא שהחג נחוג מימים ימימה... משמע חג עתיק מלפני פרשת פילגש בגבעה.

      ניתנת הנחיה לארוב בכרמים ושים לב להמשך : וּרְאִיתֶם וְהִנֵּה אִם יֵצְאוּ בְנוֹת שִׁילוֹ לָחוּל בַּמְּחֹלוֹת וִיצָאתֶם מִן הַכְּרָמִים.

      משמע : בנות שילה אמורות לצאת במחולות בכרמים... קפיש?

      זה לגבי החג... אם אתה רוצה לשנות את הפרוש סבבה, רק זכור שהיה זה חג לה' בשילה הקדושה, ולא עוקפים את החוק הדתי, סתם כך... קל וחומר שמדובר בחטיפה ובעילה.

      מן המחוללות הבתולות... מאיפה הבאת את זה?

      על סמך ההגיון, כל המחוללות היו בתולות, ולא מין הבתולות. אתה יכול להבחין בין בתולה או בעולה?

       

       

       

      צדקת ידידי

      אני שגיתי ...

      תודה על ההארות

      התנצלותי.... גם כלפיך וגם כלפי דנה

      שעל  "לא עוול בכפה" עירבתי את שמה ..

      השבח  המגיע לה על השיר היפה

      כמובן נשאר בעינו ...

       

      במלוא הכבוד וההערכה

      רון

       

       

        6/8/09 09:29:

      צטט: זונות פוליטיות 2009-08-05 22:32:02

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-03 10:14:35

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 10:05:47

      היי,

       

      כל כך מתאים הפוסט לימים אלה, שחשבתי שיצא רק עתה מבית המכבש שלך.

       

      בגדול, הערכתי כלפי הפרשה שיש כאן הגזמה של המחבר כלפי העובדות.

       

      קודם כל יש הקבלה בלתי ריאלית בין פרשת המלאכים/לוט וסדום, לבין אנשי הגבעה, וחורבן כל שבט ביניימין.

      דומה והמחבר רצה לנמק את סיבת המלחמה האכזרית בסיפור מזעזע, ובחר בסיפור סדום.

       

      לפי העובדות היו בגבעה 700 גברים היכולים לשאת נשק, מכאן שמדובר באוכלסיית גדולה מאוד המתגוררת בגבעה (אלפי אנשים)

      גם מוזכר בפרק שמדובר בעיר. קשה לי להאמין שעיר כזאת, תהפוך לסדום, ומבלי שנודע שמה לרעה. 

      לכן, כנראה שמדובר בכנופיה מקומית. 

      זאת כנראה הסיבה שהמחבר הקצין את הסיפור - סה"כ בגלל מעשה רצח ואונס, לא תפתח מלחמה כלל שבטית.

      גם הכהן הלא כל כך תמים, עובר טיהור כלשהו בתחילת הפרק :

      היא זנתה, והוא מקבל אליבי מדוע החליט לצאת לקראת לילה.

       

      ישנו חוסר אחידות, בתאור הסיפור, ונראה כי הסיפור הוטלא.

       

       

       

       


      אכן המספר התנ"כי לוקה בטילוא. ובמגמתיות. ובהולכת הקורא באף, למסקנות הרצויות לו. ובעוד מיליון ואחד אלף טריקים.

       

      אני קראתי שהפרוש: זנתה הוא לכך שפשוט לא הקשיבה לאדונה.

      לא רצתה לשכב איתו ככל שרצה.

       

      החוצפנית!  היה לה רצון משלה. רצתה להחליט עם מי וכמה תרצה להזדיין!!!

       

      באמת!

      נשים מורדות.

      רק זה חסר לנו!

       

      בוא נקרא להן: זונות

       

      זונות אם שוכבות הרבה.

      זונות אם שוכבות מעט

       

      לא משנה מה: זונות

       

       

       

      ברוטוס:   זונות, היא אמרה לי זונות

      נטוס:      ואני פשוט, לא יכול כבר לרקוד

      ברוטוס:   תרקוד כל עוד אתה יכול

      נטוס:     אני לא בנוי לשיעור מחול

      ..

      ברוטוס:  

       

       

      זונות,

      אתם "רק" זונות פוליטיות.

      זה לא אותודבר כמו שמשחקים במיניות שלכן.

       

      וגם:

      אז מסתבר שאתם שלמה?

      שליומלה?

      שלמה ארצי???

       

      לא סתם אתם זונות פוליטיות- הרי אבא של שלמה היה חבר כנסת המון שנים...

      אז הפוליטיקה זה אצלכם במשפחה...

       

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-03 10:14:35

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 10:05:47

      היי,

       

      כל כך מתאים הפוסט לימים אלה, שחשבתי שיצא רק עתה מבית המכבש שלך.

       

      בגדול, הערכתי כלפי הפרשה שיש כאן הגזמה של המחבר כלפי העובדות.

       

      קודם כל יש הקבלה בלתי ריאלית בין פרשת המלאכים/לוט וסדום, לבין אנשי הגבעה, וחורבן כל שבט ביניימין.

      דומה והמחבר רצה לנמק את סיבת המלחמה האכזרית בסיפור מזעזע, ובחר בסיפור סדום.

       

      לפי העובדות היו בגבעה 700 גברים היכולים לשאת נשק, מכאן שמדובר באוכלסיית גדולה מאוד המתגוררת בגבעה (אלפי אנשים)

      גם מוזכר בפרק שמדובר בעיר. קשה לי להאמין שעיר כזאת, תהפוך לסדום, ומבלי שנודע שמה לרעה. 

      לכן, כנראה שמדובר בכנופיה מקומית. 

      זאת כנראה הסיבה שהמחבר הקצין את הסיפור - סה"כ בגלל מעשה רצח ואונס, לא תפתח מלחמה כלל שבטית.

      גם הכהן הלא כל כך תמים, עובר טיהור כלשהו בתחילת הפרק :

      היא זנתה, והוא מקבל אליבי מדוע החליט לצאת לקראת לילה.

       

      ישנו חוסר אחידות, בתאור הסיפור, ונראה כי הסיפור הוטלא.

       

       

       

       


      אכן המספר התנ"כי לוקה בטילוא. ובמגמתיות. ובהולכת הקורא באף, למסקנות הרצויות לו. ובעוד מיליון ואחד אלף טריקים.

       

      אני קראתי שהפרוש: זנתה הוא לכך שפשוט לא הקשיבה לאדונה.

      לא רצתה לשכב איתו ככל שרצה.

       

      החוצפנית!  היה לה רצון משלה. רצתה להחליט עם מי וכמה תרצה להזדיין!!!

       

      באמת!

      נשים מורדות.

      רק זה חסר לנו!

       

      בוא נקרא להן: זונות

       

      זונות אם שוכבות הרבה.

      זונות אם שוכבות מעט

       

      לא משנה מה: זונות

       

       

       

      ברוטוס:   זונות, היא אמרה לי זונות

      נטוס:      ואני פשוט, לא יכול כבר לרקוד

      ברוטוס:   תרקוד כל עוד אתה יכול

      נטוס:     אני לא בנוי לשיעור מחול

      ..

      ברוטוס:  

       

        5/8/09 20:25:

      צטט: רון דון 2009-08-05 18:57:25

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 09:15:14

      צטט: עץ שמח -- איגי 2009-08-03 09:07:38

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

       

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

       

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

       

      החג היה לפני הפרשה, והפרשה לא יצרה את החג.

      בסה"כ פרשת פילגש בגבעה, מציינת לראשונה את קיומו של החג הנחוג מימים ימימה.

       

      אט, אט חוסר ידע, ובליל פרשנויות שהתחיל עוד מחז"ל מקלקל את מטרת החג.

       

       

      דנה יקרה

      בלי להמעיט כהוא זה מהידע הרחב

      ומאופקייך הרחבים כפי שעד עתה הבחנתי ...

      ובלי להמעיט מיופייה של הפואמה

      הרשי לי להעיר הערה קטנה בעניין התגובה האחרונה

      ( לא ברור לי סופית של מי היא)

      חג טו באב  היה לאחר מלחמת השבטים שפרצה

      עקב מעשה פילגש בגבעה

      בעקבות מלחמת השבטים הוחרם שבט בנימין

      שספג מפלה וקטן במספר אנשיו 

      החרם היה לבל ישיאו השבטים האחרים את בנותיהן

      לשבט בנימין...

      כדי לפרוץ את החרם....יזמו את המחול בכרמים

      ואז באו בני בנימין וחטפו להם נשים מן המחוללות הבתולות

      למען לא יכחד שבט מישראל...

      ומאז המשיך המנהג בישראל...

      אגב... בטו' באב קרו  עשרה דברים נפלאים

      שכל הרוצה להעמיק...יקרא בהם בחיפוש בגוגל ...:))

      השיר יפהפה ...גם אם ... נשוא השיר די רגיש..:))

      שאפו...

      *

       

       יעיוני,

      אתה רוצה לדבר עם דנה, סבבה.. למה לערבב אותי.

       

      רק הדגשתי את השגיאות שלך.

      אני ממליץ לך לקרוא את הפרשה ואת שני המשפטים הנוגעים בדבר :

      תקרא שהחג נחוג מימים ימימה... משמע חג עתיק מלפני פרשת פילגש בגבעה.

      ניתנת הנחיה לארוב בכרמים ושים לב להמשך : וּרְאִיתֶם וְהִנֵּה אִם יֵצְאוּ בְנוֹת שִׁילוֹ לָחוּל בַּמְּחֹלוֹת וִיצָאתֶם מִן הַכְּרָמִים.

      משמע : בנות שילה אמורות לצאת במחולות בכרמים... קפיש?

      זה לגבי החג... אם אתה רוצה לשנות את הפרוש סבבה, רק זכור שהיה זה חג לה' בשילה הקדושה, ולא עוקפים את החוק הדתי, סתם כך... קל וחומר שמדובר בחטיפה ובעילה.

      מן המחוללות הבתולות... מאיפה הבאת את זה?

      על סמך ההגיון, כל המחוללות היו בתולות, ולא מין הבתולות. אתה יכול להבחין בין בתולה או בעולה?

       

        5/8/09 18:57:

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 09:15:14

      צטט: עץ שמח -- איגי 2009-08-03 09:07:38

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

       

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

       

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

       

      החג היה לפני הפרשה, והפרשה לא יצרה את החג.

      בסה"כ פרשת פילגש בגבעה, מציינת לראשונה את קיומו של החג הנחוג מימים ימימה.

       

      אט, אט חוסר ידע, ובליל פרשנויות שהתחיל עוד מחז"ל מקלקל את מטרת החג.

       

       

      דנה יקרה

      בלי להמעיט כהוא זה מהידע הרחב

      ומאופקייך הרחבים כפי שעד עתה הבחנתי ...

      ובלי להמעיט מיופייה של הפואמה

      הרשי לי להעיר הערה קטנה בעניין התגובה האחרונה

      ( לא ברור לי סופית של מי היא)

      חג טו באב  היה לאחר מלחמת השבטים שפרצה

      עקב מעשה פילגש בגבעה

      בעקבות מלחמת השבטים הוחרם שבט בנימין

      שספג מפלה וקטן במספר אנשיו 

      החרם היה לבל ישיאו השבטים האחרים את בנותיהן

      לשבט בנימין...

      כדי לפרוץ את החרם....יזמו את המחול בכרמים

      ואז באו בני בנימין וחטפו להם נשים מן המחוללות הבתולות

      למען לא יכחד שבט מישראל...

      ומאז המשיך המנהג בישראל...

      אגב... בטו' באב קרו  עשרה דברים נפלאים

      שכל הרוצה להעמיק...יקרא בהם בחיפוש בגוגל ...:))

      השיר יפהפה ...גם אם ... נשוא השיר די רגיש..:))

      שאפו...

      *

        5/8/09 18:11:

      צטט: sarite1 2009-08-05 18:01:36

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-05 17:43:56

      צטט: sarite1 2009-08-05 17:13:17


      שאלות :

       

      1. את ערה לכך שברית בין הבתרים הייתה עם אברהם, ומקרה פלגש בגבעה קרה

          מאות שנים אחרי כן???

       

      2. הסיבה לביתור הגופה היה להוציא את העם לנקום את מותה.

          אז לא היה אינטרנט או טלביזיה . ...

       

      3.האם לדעתך  הוא היה צריך לקבור אותה ולסבול בשקט????

       

       

       

      מי את?

       

      את יכולה להכנס לפרופיל שלי

       

      ועדיין לא הבנתי את גישתך לגבי הסיפור

       

      האם הבעל/חבר הג כשורה או לא

       

       

       

      חחחחחחחחחחח

       

      פנג'אאאב!

      בוא תציל אותי!

        5/8/09 18:01:

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-05 17:43:56

      צטט: sarite1 2009-08-05 17:13:17


      שאלות :

       

      1. את ערה לכך שברית בין הבתרים הייתה עם אברהם, ומקרה פלגש בגבעה קרה

          מאות שנים אחרי כן???

       

      2. הסיבה לביתור הגופה היה להוציא את העם לנקום את מותה.

          אז לא היה אינטרנט או טלביזיה . ...

       

      3.האם לדעתך  הוא היה צריך לקבור אותה ולסבול בשקט????

       

       

       

      מי את?

       

      את יכולה להכנס לפרופיל שלי

       

      ועדיין לא הבנתי את גישתך לגבי הסיפור

       

      האם הבעל/חבר הג כשורה או לא

       

       

       

        5/8/09 17:43:

      צטט: sarite1 2009-08-05 17:13:17


      שאלות :

       

      1. את ערה לכך שברית בין הבתרים הייתה עם אברהם, ומקרה פלגש בגבעה קרה

          מאות שנים אחרי כן???

       

      2. הסיבה לביתור הגופה היה להוציא את העם לנקום את מותה.

          אז לא היה אינטרנט או טלביזיה . ...

       

      3.האם לדעתך  הוא היה צריך לקבור אותה ולסבול בשקט????

       

       

       

      מי את?

       

       

        5/8/09 17:13:


      שאלות :

       

      1. את ערה לכך שברית בין הבתרים הייתה עם אברהם, ומקרה פלגש בגבעה קרה

          מאות שנים אחרי כן???

       

      2. הסיבה לביתור הגופה היה להוציא את העם לנקום את מותה.

          אז לא היה אינטרנט או טלביזיה . ...

       

      3.האם לדעתך  הוא היה צריך לקבור אותה ולסבול בשקט????

       

       

       

        5/8/09 17:09:

      צטט: עץ שמח -- איגי 2009-08-03 09:07:38

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

       ממש לא ,

      הן יצאו לחולל בכרמים,שזה מה שהיו נוהגים לעשות בטו באב

      הרבה לפני מקרה פילגש בגבעה והמלחמה בבני בנימין.

      בני בנימין ניצלו את טוב באב על מנת שלא יכחדו ,אבל זה ממש לא חג לכבודם

        4/8/09 11:39:

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-03 15:30:38

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 12:11:22

       

       זאת השיטה שלי נגד נשים חכמות ( עובדה העולה מהסופיסטיכוס שאת מעלה כאן)

       

      <אייקון של רוקדת>

      <מקפצת ומפזזת>

       

      קיבלתי ציון: סופיסטיכוס!

      קיבלתי ציון: סופיסטיכוס!

       

      לה לה לה

      איזה כיף לי!

      לה לה לה

       

      (גם על הדרך אמרו לי שאני חכמה..

      לה לה לה)

       


      טוב,

      זה היה קצת בדיליי,

      אבל זה בא בסוף.

      (כמו אורגזמה טובה..)

       

       

       

      הנה הפוסט, בו יש את "מילון המונחים הרשמי של הבלוג" - של אס לב אדום.

      בו הוא מגדיר מה זה סופיסטיכוס.

       

      למי שלא הבין לבד... (ובאמת למה שמישהו יבין לבד??? הרי הכל מצוץ מהאצבע של האס הזה.. ואני, פתיה שכמותי, מייד מאמצת לי הגדרות מצוצות מהאצבע, כל עוד הן מצוצות מהאצבע של בחורים קוליים...)

        3/8/09 17:32:

      צטט: נובר 2009-08-03 17:10:48

      זה זה שאואב אומואים?

       

      לא יודעת.

      אין לי מושג.

       

      אני תמהונית.

      ואני אוהבת את השיר.

      מתמיד.

      מלפני שנודע על דעותיו הפוליטיות.

        3/8/09 17:10:
      זה זה שאואב אומואים?
        3/8/09 16:18:

      צטט: נובר 2009-08-03 15:39:43

      פרשה מסריחה, מהיותר מזעזעות בתנך. חוץ מלהסכים עם זה ולספוק כפיים מה עוד נותר?

       

      אפשר למשל, לשיר!

       

      הנה הצעה:

       ליווי מ-יוטיוב

      התמהוני
      אריאל זילבר 


      היא אמרה לי שהיא לא תבוא, אמרה שהיא חולה
      עם כל כך הרבה גברים היא כבר התחילה וגמרה
      לא חסר לי שום דבר מלבד, רק קצת אהבה
      איפה ניתן למצוא דבר כזה, ולמה זה לא בא?

      למה כולם נעלמים
      הו לא, כשאותם צריכים?

      ברחוב קוראים לי תמהוני - מה אכפת לי, מה?
      מדי יום יושב ומסתכל על גופה של איזו פרוצה
      יום אחד היא שמה לב וניגשה אלי
      ירקה, צחקה, זרקה מקל - שתלך לעזאזל!

      האם בגד בי מזלי?
      הו לא, אני סתם תמהוני

      כבר חודשיים שאני לבד ואף אחד לא בא
      רק הבת של השכנים, סמדר, מדי פעם מציצה
      ובבוקר כשאני לא קם אותי היא מעירה
      מכינה לי כוס קפה וסנדביץ' בשבילה

      הו, איזה מותק של ילדה
      הלוואי והיתה קצת יותר גדולה

      אתמול בלילה בשעת חצות אלי היא טלפנה
      כשעניתי לה בטלפון, צחקה בלי שום סיבה
      בעוד אני מקשיב ולא מבין ניידת התקרבה
      עד שהבנתי מה קרה פרצה המשטרה

      בעוד הם מחפשים סמים
      אני מצהיר: אני סתם תמהוני
      (עזבו אותי בשקט, חפשו קורבן אחר)

      את שחיפשו כלל לא מצאו - הייתי כה מופתע
      כי בקופסה על השידה היתה איזו חתיכה
      בבוקר נכנסה סמדר עם חיוך רחב
      וכששאלתי מה קורה, אמרה לי: "בוא נשכב"

      אוי, איזה עולם מוזר
      אני תמהוני וקצת מפוזר

       

        3/8/09 15:39:
      פרשה מסריחה, מהיותר מזעזעות בתנך. חוץ מלהסכים עם זה ולספוק כפיים מה עוד נותר?
        3/8/09 15:30:

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 12:11:22

       

       זאת השיטה שלי נגד נשים חכמות ( עובדה העולה מהסופיסטיכוס שאת מעלה כאן)

       

      <אייקון של רוקדת>

      <מקפצת ומפזזת>

       

      קיבלתי ציון: סופיסטיכוס!

      קיבלתי ציון: סופיסטיכוס!

       

      לה לה לה

      איזה כיף לי!

      לה לה לה

       

      (גם על הדרך אמרו לי שאני חכמה..

      לה לה לה)

       


      טוב,

      זה היה קצת בדיליי,

      אבל זה בא בסוף.

      (כמו אורגזמה טובה..)

       

        3/8/09 13:24:

      תנסי את זה.

       

      זאת בדיקה אוביקטיבית של מידת היותך שרמוטה.

        3/8/09 12:41:

      תודה.

      הצלת

      Damsel in distress.

      אתה ממש

      A Knight in shining armour.

       

      ואם כבר:

      היה איזה משהו שלך או של הבדואי שהתייחס לכל המושגים האלה שאתם משתמשים בהם, וגם התיחסות למבחן השרמוטה וכאלה, אפשר קישור גם לזה (כלומר ל"צומת" ההיא עם כל הקישורים לכל המושגים הרלוונטים)?

       

      בתור תודה על זה, תקבל מה שתבקש.

        3/8/09 12:13:


      אוף!

      איפה המילון הזה?

      מה זה סופיסטיכוס?

       

       

        3/8/09 12:13:

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 12:11:22

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-03 12:10:15


      כינוי חיבה?

      משונה......

       

      בכינוי חיבה אליי אתה מתייחס לאבריי המצנעים?

      אלה המרבים עונג, אך אשר החינוך שעברתי,

      לימד אותי שעובדות כאלה יש להצניען.

       

      אתה מעלה אותן. מציף. מקפיץ את זה לקדמת התודעה.

      הכך ייעשה?

      די לשימוש במיניות האישה כדי לדכא אותה!

       

       

       זאת השיטה שלי נגד נשים חכמות ( עובדה העולה מהסופיסטיכוס שאת מעלה כאן)

      הא!

      אז אתה מודה שאתה גבר דכאן!

       

        3/8/09 12:11:

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-03 12:10:15


      כינוי חיבה?

      משונה......

       

      בכינוי חיבה אליי אתה מתייחס לאבריי המצנעים?

      אלה המרבים עונג, אך אשר החינוך שעברתי,

      לימד אותי שעובדות כאלה יש להצניען.

       

      אתה מעלה אותן. מציף. מקפיץ את זה לקדמת התודעה.

      הכך ייעשה?

      די לשימוש במיניות האישה כדי לדכא אותה!

       

       

       זאת השיטה שלי נגד נשים חכמות ( עובדה העולה מהסופיסטיכוס שאת מעלה כאן)

        3/8/09 12:10:


      כינוי חיבה?

      משונה......

       

      בכינוי חיבה אליי אתה מתייחס לאבריי המצנעים?

      אלה המרבים עונג, אך אשר החינוך שעברתי,

      לימד אותי שעובדות כאלה יש להצניען.

       

      אתה מעלה אותן. מציף. מקפיץ את זה לקדמת התודעה.

      הכך ייעשה?

      די לשימוש במיניות האישה כדי לדכא אותה!

       

        3/8/09 12:06:

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-03 12:03:32


      כוסית שלך?

       

      WTF?!?!?!

       

      עכשיו אתה צריך לתת הסבר.

      אני כבר יודעת שיש לך ענין עם המילה הזו.

      קראתי אצל הבדואי.

       

      אבל גם לי ענין עם המילה הזו (ולא-זה לא בדיוק מה שאתה חושב...)

      התסביר?

       

       מה יש להסביר?

      לא אהבת?

       

      זה סה"כ כינוי חיבה.

        3/8/09 12:03:


      כוסית שלך?

       

      WTF?!?!?!

       

      עכשיו אתה צריך לתת הסבר.

      אני כבר יודעת שיש לך ענין עם המילה הזו.

      קראתי אצל הבדואי.

       

      אבל גם לי ענין עם המילה הזו (ולא-זה לא בדיוק מה שאתה חושב...)

      התסביר?

        3/8/09 11:59:

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-03 11:42:58


      נכון. יש כאן כניעה.

      אבל אל תמהר להגיד לי מה הבנתי ומה לא הבנתי.

      הכניעה היא לשבט בנימין.

      לגברים מחרחרי המלחמה, אונס ושאר מרעין בישין.

      הכניעה אינה לנשים. לחופש הבחירה שלהן. לאוטונומיה שלהן.

      שוב, משתמשים בנשים.

      נותנים להן לצאת לחולל בכרמים, על מנת שבני בינימין יוכלו לחטוף אותן. לא, חלילה לשאול אותן לרצונן...

       

      כוסית שלי, אל תתרגזי.

       

      תקראי טוב את המשפטים הבאים.

       

      החג היה קיים מימים ימימה - חג לה' בשילה.

      - המשפט הזה אומר שהחג כבר קיים, ויש לו קדושה ומסורת של שנים רבות.

      - המועצה הישראלית, המנסה לפתור את בעיית שארית בניימין מנצלת את הקיים, ואיננה יכולה להוסיף למנהגי החג הדתי.

       

      בקיצר, 

      בניימין מנצל את תהליך החג לחטיפת הנשים ובעילתן, כך שמשפחות בשילה, תהיינה מחוייבות למסור את הרווקות, ולעקוף את שבועתן.

      סביר להניח שבמעמד ההוראות לביניימין לפעול, ניתנה הנחייה לשילה להוציא את השומרים מהכרמים כדי שלא יהיה מגגש דמים.

       

      נכון הגדרת, שמעשה בניימין, הוא מניעת החופש מהנשים לבחור. אבל לכל חופש מתלווה סיכון, כמו שאת יודעת.

      בטח לקח לבחורות בשילה זמן רב עד שהתאוששו מהטרואמה הזאת.. ומי יודע אם המשיכו אותו שם.

       

       

       

        3/8/09 11:57:


      אבל לא הייתה לי שום אג'נדה לגבי ה"חג" הזה.

      הפוסט הועלה אי אז.

      כשנחה עליי ההשראה.

      וכשחשבתי על פילגש.

      על גבעה.

      ועל בתרים.

       

      צר לי.

      אין אני בשוללי ה"חג" הזה.

      גם את ט' באב איני "חוגגת" (קצת מקטרת, זה כן. שהקלנע סגור. שהברכה סגורה. למה מה? כולה איזה ביתמקדש נחרב. פעם.. זו סיבה שאני לא אשחה? זו סיבה שלא אלך לראות סרט? נו שוין)

       

        3/8/09 11:48:

      גם כל חז"לנו שבאו אח"כ ופירשו, לא יכלו מלהימנע ולהסביר על החג ואיכויותיו הפלורליסטיות.

      יצא, שפרשת פילגש בגבעה, חשפה מנהגים קיימים של מחולות רווקות - נקודה העומדת בקונפליקט גמור לממסד האורטודוקסי ומנהגיו בימנו.

       

      אסור לתת להם לטשטש את מוצא החג הזה.

      הם מטשטשים את החג, על ידי מסורת חז"ל להדביק לכל תאריך עברי שרשרת ארועים היסטורים - כאילו נקבע משמים שמדובר ביום טוב.

      אנחנו החילונים מטשטשים את החג, על ידי חיפוש דברים מקולקלים שהתרחשו סביב תאריך זה, וזאת טעותנו.

       

      זה כמו שהיטלרון נולד ביום חג בו חוגגים את נתינת זכות הצבעה לנשים בפרסילבניה,,, עכשיו מה?

      עכשיו בפרסילבניה יהיו מתנגדים לחג הזה בטענה שהיטלרון נולד בתאריך זה.

       

      ככה נחסל את כל החגים.

       

       

       

       

        3/8/09 11:42:


      נכון. יש כאן כניעה.

      אבל אל תמהר להגיד לי מה הבנתי ומה לא הבנתי.

      הכניעה היא לשבט בנימין.

      לגברים מחרחרי המלחמה, אונס ושאר מרעין בישין.

      הכניעה אינה לנשים. לחופש הבחירה שלהן. לאוטונומיה שלהן.

      שוב, משתמשים בנשים.

      נותנים להן לצאת לחולל בכרמים, על מנת שבני בינימין יוכלו לחטוף אותן. לא, חלילה לשאול אותן לרצונן...

        3/8/09 11:38:

      זאת בדיוק הפונטה שלא הבנת בקשר בין החג לפרשה.

       

      החג שכבר קיים, משמש להצלת שארית בניימין.

       

      כלומר הסמכות הדתית(סמכות השולטת במלחמה בפרשה זאת ) אותה סמכות דתית של הכוהן היושב מול מועצת שבטי ישראל, מוצאת מפלט בפסטיבל המתהולל הזה כדי להציל את השבט.

      יש כאן כניעה.

       

        3/8/09 11:29:

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 11:23:52

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-03 10:09:47

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 09:15:14

      צטט: עץ שמח -- איגי 2009-08-03 09:07:38

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

      החג היה לפני הפרשה, והפרשה לא יצרה את החג.

      בסה"כ פרשת פילגש בגבעה, מציינת לראשונה את קיומו של החג הנחוג מימים ימימה.

       

      אט, אט חוסר ידע, ובליל פרשנויות שהתחיל עוד מחז"ל מקלקל את מטרת החג.

       

      ומה מטרת החג - Pray tell?

       

      לבתר פילגשים מורדות?

      ללמד לקח? לא לברוח לבית אביהן בצר להן?

      כי האבא שייך למערך הפאטריארכאלי, והוא, למרות רצונו להגן על הבת שלו, ייכנע ויתן לה ללכת עם הזד?

       

       

       

      כפרה שלי, כמה קיבלת בתנך?

       

      פרשת פילגש בגבעה מדברת על מצב "בימים ההם לא היה מלך בישראל".

      פרק הבא ללמד על הלקח של אי כיבוד החוק, וכל אחד עושה הישר בעיניו.

      שבט ביניימין העדיף לטפל לטפל בבעיות שלו באופן פנימי, ולא רצה התערבות חיצונית. הוא העדיף מלחמת חורמה רק שלא יפגעו לו באוטונומיה... וזה כל הסיפור הנרמז לנו בפרשת פלגש בגבעה.

       

      לעניין החג :

       

      החג נחוג מימים ימימה - חג לה', בשילה (מקום ארון הקודש).

      הרווקות יוצאות לחולל בכרמים, בזמן בציר היין - דומה לפסטיבל פגאני.

      עובדות :

      חג לה' - יש בו טקסיות וקדושה.

      חג טוב, בו לרווקות מותר לרקוד מול עיניהם של הגברים.

       

      יש כאן בהחלט רמז על רווקות, רמז על פלורליסטיות מעמדית חברתית ונשית.

      בהתחשב בתקופה, מבצבץ כאן חלון הזדמנויות השובר מוסכמות.

       

      את לא חושבת כך.

       

       

       

       

       

       

      אס חמודי,

      תפסת אותי! באמת נכשלתי בתנ"ך (ובעוד כמה תחומים)

       

      ואני לא חושבת. מחשבות הן ממני והלאה!

       

      וחוצה מאייסה:

      "יש כאן בהחלט רמז על רווקות, רמז על פלורליסטיות מעמדית חברתית ונשית.

      בהתחשב בתקופה, מבצבץ כאן חלון הזדמנויות השובר מוסכמות. "

       

      בדיוק הסיבה למה צריך לחתוך ניצן זה בעודו באיבו!

      לשים אותן תחת מרות וסמכות!

      מה זה פה?!? הפקרות?!?!

      שיידעו מייד שהן שייכות לאביהן או לאישן (בעליהן)

      וסדר שיהיה פה!

       

        3/8/09 11:23:

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-08-03 10:09:47

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 09:15:14

      צטט: עץ שמח -- איגי 2009-08-03 09:07:38

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

      החג היה לפני הפרשה, והפרשה לא יצרה את החג.

      בסה"כ פרשת פילגש בגבעה, מציינת לראשונה את קיומו של החג הנחוג מימים ימימה.

       

      אט, אט חוסר ידע, ובליל פרשנויות שהתחיל עוד מחז"ל מקלקל את מטרת החג.

       

      ומה מטרת החג - Pray tell?

       

      לבתר פילגשים מורדות?

      ללמד לקח? לא לברוח לבית אביהן בצר להן?

      כי האבא שייך למערך הפאטריארכאלי, והוא, למרות רצונו להגן על הבת שלו, ייכנע ויתן לה ללכת עם הזד?

       

       

       

      כפרה שלי, כמה קיבלת בתנך?

       

      פרשת פילגש בגבעה מדברת על מצב "בימים ההם לא היה מלך בישראל".

      פרק הבא ללמד על הלקח של אי כיבוד החוק, וכל אחד עושה הישר בעיניו.

      שבט ביניימין העדיף לטפל לטפל בבעיות שלו באופן פנימי, ולא רצה התערבות חיצונית. הוא העדיף מלחמת חורמה רק שלא יפגעו לו באוטונומיה... וזה כל הסיפור הנרמז לנו בפרשת פלגש בגבעה.

       

      לעניין החג :

       

      החג נחוג מימים ימימה - חג לה', בשילה (מקום ארון הקודש).

      הרווקות יוצאות לחולל בכרמים, בזמן בציר היין - דומה לפסטיבל פגאני.

      עובדות :

      חג לה' - יש בו טקסיות וקדושה.

      חג טוב, בו לרווקות מותר לרקוד מול עיניהם של הגברים.

       

      יש כאן בהחלט רמז על רווקות, רמז על פלורליסטיות מעמדית חברתית ונשית.

      בהתחשב בתקופה, מבצבץ כאן חלון הזדמנויות השובר מוסכמות.

       

      את לא חושבת כך.

       

       

       

       

       

        3/8/09 10:17:

      צטט: אורלי שנקר 2009-08-03 10:00:27

      עם סגולה. אין מה לדבר.

       

      עם סגולה, מחפש טרמפ בצומת סגולה....

       

      אפשר לנסות גיוון?

      עם פוקסיה?

       

      אני אוהבת את הסגול של קופפרמן.

      <בתיכון היתה לו תערוכה גדולה במוזאון ישראל...

      [אך הנוסטאלגיה...]

      איך האופקים היו פתוחים פעם...>

        3/8/09 10:14:

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 10:05:47

      היי,

       

      כל כך מתאים הפוסט לימים אלה, שחשבתי שיצא רק עתה מבית המכבש שלך.

       

      בגדול, הערכתי כלפי הפרשה שיש כאן הגזמה של המחבר כלפי העובדות.

       

      קודם כל יש הקבלה בלתי ריאלית בין פרשת המלאכים/לוט וסדום, לבין אנשי הגבעה, וחורבן כל שבט ביניימין.

      דומה והמחבר רצה לנמק את סיבת המלחמה האכזרית בסיפור מזעזע, ובחר בסיפור סדום.

       

      לפי העובדות היו בגבעה 700 גברים היכולים לשאת נשק, מכאן שמדובר באוכלסיית גדולה מאוד המתגוררת בגבעה (אלפי אנשים)

      גם מוזכר בפרק שמדובר בעיר. קשה לי להאמין שעיר כזאת, תהפוך לסדום, ומבלי שנודע שמה לרעה. 

      לכן, כנראה שמדובר בכנופיה מקומית. 

      זאת כנראה הסיבה שהמחבר הקצין את הסיפור - סה"כ בגלל מעשה רצח ואונס, לא תפתח מלחמה כלל שבטית.

      גם הכהן הלא כל כך תמים, עובר טיהור כלשהו בתחילת הפרק :

      היא זנתה, והוא מקבל אליבי מדוע החליט לצאת לקראת לילה.

       

      ישנו חוסר אחידות, בתאור הסיפור, ונראה כי הסיפור הוטלא.

       

       

       

       


      אכן המספר התנ"כי לוקה בטילוא. ובמגמתיות. ובהולכת הקורא באף, למסקנות הרצויות לו. ובעוד מיליון ואחד אלף טריקים.

       

      אני קראתי שהפרוש: זנתה הוא לכך שפשוט לא הקשיבה לאדונה.

      לא רצתה לשכב איתו ככל שרצה.

       

      החוצפנית!  היה לה רצון משלה. רצתה להחליט עם מי וכמה תרצה להזדיין!!!

       

      באמת!

      נשים מורדות.

      רק זה חסר לנו!

       

      בוא נקרא להן: זונות

       

      זונות אם שוכבות הרבה.

      זונות אם שוכבות מעט

       

      לא משנה מה: זונות

       

        3/8/09 10:09:

      צטט: אס לב אדום 2009-08-03 09:15:14

      צטט: עץ שמח -- איגי 2009-08-03 09:07:38

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

      החג היה לפני הפרשה, והפרשה לא יצרה את החג.

      בסה"כ פרשת פילגש בגבעה, מציינת לראשונה את קיומו של החג הנחוג מימים ימימה.

       

      אט, אט חוסר ידע, ובליל פרשנויות שהתחיל עוד מחז"ל מקלקל את מטרת החג.

       

      ומה מטרת החג - Pray tell?

       

      לבתר פילגשים מורדות?

      ללמד לקח? לא לברוח לבית אביהן בצר להן?

      כי האבא שייך למערך הפאטריארכאלי, והוא, למרות רצונו להגן על הבת שלו, ייכנע ויתן לה ללכת עם הזד?

       

        3/8/09 10:05:

      היי,

       

      כל כך מתאים הפוסט לימים אלה, שחשבתי שיצא רק עתה מבית המכבש שלך.

       

      בגדול, הערכתי כלפי הפרשה שיש כאן הגזמה של המחבר כלפי העובדות.

       

      קודם כל יש הקבלה בלתי ריאלית בין פרשת המלאכים/לוט וסדום, לבין אנשי הגבעה, וחורבן כל שבט ביניימין.

      דומה והמחבר רצה לנמק את סיבת המלחמה האכזרית בסיפור מזעזע, ובחר בסיפור סדום.

       

      לפי העובדות היו בגבעה 700 גברים היכולים לשאת נשק, מכאן שמדובר באוכלסיית גדולה מאוד המתגוררת בגבעה (אלפי אנשים)

      גם מוזכר בפרק שמדובר בעיר. קשה לי להאמין שעיר כזאת, תהפוך לסדום, ומבלי שנודע שמה לרעה. 

      לכן, כנראה שמדובר בכנופיה מקומית. 

      זאת כנראה הסיבה שהמחבר הקצין את הסיפור - סה"כ בגלל מעשה רצח ואונס, לא תפתח מלחמה כלל שבטית.

      גם הכהן הלא כל כך תמים, עובר טיהור כלשהו בתחילת הפרק :

      היא זנתה, והוא מקבל אליבי מדוע החליט לצאת לקראת לילה.

       

      ישנו חוסר אחידות, בתאור הסיפור, ונראה כי הסיפור הוטלא.

       

       

        3/8/09 10:00:
      עם סגולה. אין מה לדבר.
        3/8/09 09:16:

      צטט: עץ שמח -- איגי 2009-08-03 09:07:38

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

      איך?

      איך באמת ?!?

       

      היה נראה לי ברור כל כך.

      שכחתי שיש גם כאלה שלא הקשיבו בשעורי תנ"ך....

       

       

        3/8/09 09:15:

      צטט: עץ שמח -- איגי 2009-08-03 09:07:38

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

       

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

       

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

       

      החג היה לפני הפרשה, והפרשה לא יצרה את החג.

      בסה"כ פרשת פילגש בגבעה, מציינת לראשונה את קיומו של החג הנחוג מימים ימימה.

       

      אט, אט חוסר ידע, ובליל פרשנויות שהתחיל עוד מחז"ל מקלקל את מטרת החג.

        3/8/09 09:07:

      הי דנה..

      איך לא ציינת כאן את האבסורד הגדול

       

      שמהסיפור המזעזע הזה..

      (באמת אחת מהאיומים ביותר בכל הנת"ך)

      אנו חוגגים את טו-באב,

      חג האהבה..

       

      איזה עם הזוי אנחנו..!!!   :-)

       

        7/2/09 18:49:

      צטט: איציק דור 2009-02-05 20:45:09

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-02-05 20:34:25

      צטט: איציק דור 2009-02-05 17:52:19

      לא הבנתי אם בסופו של דבר הבתרים יצרו איזו ברית כלשהי

       

      מלחמת אחים

      זה מה שהם יצרו

       

      ברית בין הבתרים היא בריתו של אברהם אבינו

      אבל תמיד בריתו של אברהם אבינו לעיל מזכירה לי

      את בתריה של הפילגש.

       

       כבר התרגלתי ששוכחים את יצחק קריצה

       כנראה צריך למות כמו הפילגש 

      לאיציק היקר,

      ברית בין הבתרים מבראשית, בפרק ט"ו.

      נכרתה עם אברם. עוד לפני שהיה אברהם.

      ועוד לפני שנולדו לו בניו: יצחק וישמעאל.

      כך שאת הברית הזו עשה האל עם אברם לבד.

      ואיש לא שכח את יצחק!

       

        7/2/09 18:42:

      צטט: alfasin 2009-02-07 17:52:52

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-02-05 20:34:25

      צטט: איציק דור 2009-02-05 17:52:19

      לא הבנתי אם בסופו של דבר הבתרים יצרו איזו ברית כלשהי

       

      מלחמת אחים

      זה מה שהם יצרו

       

      ברית בין הבתרים היא בריתו של אברהם אבינו

      אבל תמיד בריתו של אברהם אבינו לעיל מזכירה לי

      את בתריה של הפילגש.

       

      ומי היתה הפילגש ז"ל ?

      זה מ: "שופטים" פרק יט

      מלחמת האחים נמשכה עד סוף "שופטים" עד לפרק כ"א

       

      לפילגש אין שם.

      המספר התנ"כי לא מספק את שמה.

      גם את שמו של אישה לא מספק, רק מציין שזה איש הלוי

      -כנראה איש משבט לוי והפילגש מבית לחם, יהודה.

       

        7/2/09 17:52:

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-02-05 20:34:25

      צטט: איציק דור 2009-02-05 17:52:19

      לא הבנתי אם בסופו של דבר הבתרים יצרו איזו ברית כלשהי

       

      מלחמת אחים

      זה מה שהם יצרו

       

      ברית בין הבתרים היא בריתו של אברהם אבינו

      אבל תמיד בריתו של אברהם אבינו לעיל מזכירה לי

      את בתריה של הפילגש.

       

      ומי היתה הפילגש ז"ל ?

        5/2/09 21:27:


      דבר שימושי, אישה.

      ואין גבול לדמיון האנושי.

      מזעזע לגמרי.

        5/2/09 20:45:

      צטט: (עי)דנהנחושת 2009-02-05 20:34:25

      צטט: איציק דור 2009-02-05 17:52:19

      לא הבנתי אם בסופו של דבר הבתרים יצרו איזו ברית כלשהי

       

      מלחמת אחים

      זה מה שהם יצרו

       

      ברית בין הבתרים היא בריתו של אברהם אבינו

      אבל תמיד בריתו של אברהם אבינו לעיל מזכירה לי

      את בתריה של הפילגש.

       

       כבר התרגלתי ששוכחים את יצחק קריצה

       כנראה צריך למות כמו הפילגש 

        5/2/09 20:34:

      צטט: איציק דור 2009-02-05 17:52:19

      לא הבנתי אם בסופו של דבר הבתרים יצרו איזו ברית כלשהי

       

      מלחמת אחים

      זה מה שהם יצרו

       

      ברית בין הבתרים היא בריתו של אברהם אבינו

      אבל תמיד בריתו של אברהם אבינו לעיל מזכירה לי

      את בתריה של הפילגש.

        5/2/09 17:52:
      לא הבנתי אם בסופו של דבר הבתרים יצרו איזו ברית כלשהי
        5/2/09 16:25:
      אללה יוסתור...

      ארכיון

      פרופיל

      עידנהנחושת
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין