כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    ועכשיו: אוסקר 2009 - עדכוני אנימציה

    13 תגובות   יום שני, 23/2/09, 05:04

    רוצים לדעת מי זכה באוסקר באנימציה? ומה עם ואלס עם בשיר?

    או. בשביל זה נשארנו ערים.

     

    ג'ק בלאק, פעם אחד הקומיקאים שהכי הצחיקו אותי, והיום מוכר יותר בתור דוב הפנדה מ"קונג פו פנדה" עולה לבמה יחד עם ג'ניפר אניסטון, לקראת 4 לפנות בוקר, שעון ישראל, להציג את קטגורית האנימציה. הוא אומר:  אני עושה את הכסף הכי טוב שלי מאנימציה. אניסטון מתפלאת. איך? היא שואלת. אני לא זוכרת שעשיתי כל כך הרבה כסף כשדיבבתי את "ענק הברזל". בלאק עונה בתגובה: "כל שנה אני עושה סרט של דרימוורקס ומהמר באוסקר על סרט של פיסקאר". סטאגדיש!

     

    קונג פו פנדה

     

    סרט האנימציה באורך מלא הוא קטגוריה די חסרת מתח בדרך כלל, כשמתמודד בה גם סרט של פיקסאר, והסרטים של אולפני פיקסאר באמת ראויים לאוסקר, מצד שני, "קונג פו פנדה" זכה בפרס האנני - פרס האנימציה של אסיפא - ארגון האנימציה הבינלאומי.

    כמה דקות קודם פיקסאר קיבלו מועמדות לפרס התסריט על וול-אי, אבל הפסידו למילק. הצגת התסריטים, יש לציין, הייתה נפלאה מבחינה עיצובית וקונספטואלית, כאשר יכולנו לצפות בדפי התסריט החולפים, לשמוע את הטקסט שמתאר את מה שאנו רואים, ולקרוא את הטקסט אשר הופיע על גבי התמונה, כולל הדיאלוגים. נפלא.

     

    והנה מגיע פרס לסרט האנימציה באורך מלא. מי ינצח הפנדה או הרובוט? והאוסקר הולך ל... וול-אי כמובן. הידד. מאוד אהבתי את הסרט הרגיש הזה, שבוים בידי האליל שלי בראד בירד, שביים בסוף שנות התשעים את ענק הברזל, שאניסטון הזכירה. האם בחרו דווקא באניסטון ובלאק כדי לשלוח לנו רמזים מטרימים?

     

    תיקון: וול-אי בויים על-ידי אנדרו סטנטון כמובן, שביים את מוצאים את נמו, ולא בראד בירד. מוחי העיסתי בארבע לפנות בוקר, ניסה כנראה ליצור בכוח הקשרים. אבל אני משאירה את הפסקה כמו שהיא כי אני מחבבת אותה. תודה למגיבים שהפנו את תשומת ליבי.

     

    וול-אי

     

    לפני הצגת המועמדים יצרו מונטאז' חביב של הסרטים שנוצרו השנה באנימציה. היו שם קצת יותר מדי "קופים בחלל" וקצת פחות מדי סרטים שפשוט נשכחו, כולל "ואלס עם בשיר". אבל כל זה לא חשוב - החלק המעניין היה בהתחלה בה צפינו בוול-אי, שעוד רגע יזכה באוסקר, בקטע מתוך הסרט, אלא ש... רגע, בפיסקאר רינדרו שעות נוספות תוספת קטנה: וול-אי מחפש בין ההריסות ומוצא שם קלטת, כמו בסרט, אבל גם פסלון אוסקר. את הפסלון הוא זורק, ואת הקלטת לוקח עימו. במקום "הלו דולי" במקור, מתחילה הצגת הסרטים.

     

    פרסטו

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    מיד לאחר בחירת הזוכה לאנימציה באורך מלא, מגיעה הבחירה בסרט הקצר באנימציה. מפתיע. הקצב של הטקס השנה הוא מסחרר. בקטגוריה של הסרטים הקצרים התוצאה לא לגמרי ידועה מראש.

     

    סיפור אהבה בשירותים

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    מתוך חמשת המועמדים, שהצגתי פה בבלוג לפני כחודש (ופוסט נוסף כאן), שלושה סרטים היו בעלי פוטנציאל זכיה: 

    הסרט של פיקסאר, כמובן, "פרסטו", סרט תלת מימד משעשע שעשוי נפלא ברמה הטכנית מכל בחינה, והעלה את רמת האנימציה של פיקסאר עצמם, אבל גם מבחינת הבימוי. ראוי לאוסקר בהחלט.

    "סיפור אהבה בשירותים" כבש את ליבם של רבים בארץ ובעולם, בשל הרגישות של הסיפור, שעשוי באנימציה קלאסית.

    השלישי הוא "בית הקוביות הקטנות", הסרט היחיד מבין המועמדים שלא הופיע ברשת ולא יצא לי לצפות בו, אבל מקטעים קצרים שראיתי הוא נראה לי נפלא. הוא גם זכה בפסטיבל האנימציה באנסי, צרפת, מה שמעיד על איכותו וההערכה המקצועית כלפיו.

     

     

     בית הקוביות הקטנות

    התחלתי להמר ביני לבין עצמי מי יקבל את האוסקר. מי ראוי לאוסקר? הייתה לי תחושה ש"בית הקוביות הקטנות" צריך להיות נפלא, וגם קיבלתי על כך דיווחים מחברים בעולם האנימציה שצפו בו. אבל צופי האוסקר, חשבתי לעצמי, בוודאי יבחרו בפיקסאר. בסיפור המהיר, המצחיק, הנפלא, שבאמת ראוי לאוסקר, לדעתי אף יותר מאחרים של פיקסאר שזכו, ואילו בית הקוביות הקטנות הוא סרט איטי קטן ומהורהר שנמשך 12 דקות. "סיפור אהבה בשירותים" יכול היה להפתיע כיוון שהוא מרגש אך קומי. אבל השאלה היא לא מה אני הייתי בוחרת, אלא מה בחרו חברי האקדמיה. בסופו של דבר, איך לומר, התבדיתי.

     

    אז מי הזוכה? והאוסקר הולך ל... "בית הקוביות הקטנות". ויש לציין שמקטעים שצפיתי בם מתוך פסטיבל אנסי, הבמאי היפני יודע צרפתית יותר מאשר אנגלית. קוניו קאטו טרח להודות לעפרון שלו. אנימטור קלאסי אמיתי.

     

    עדכון: בינתיים בית הקוביות הקטנות דלף לרשת, והעליתי אותו לבלוג. צפו מהר לפני שהוא יעלם.

     

    ואלס עם בשיר

     

    נותר רק ואלס עם בשיר בקטגורית הסרט הזר. האם ישראל תקבל את האוסקר הראשון שלה? מיד נדע.

     

    מי שעדיין ער, או רוצה להתעדכן בטקס כולו, מוזמן בינתיים לגלוש אל הלייב בלוגינג שעורך יאיר רוה בסינמסקופ, מעדכן רגע אחר רגע מה קורה (וגם מעדכן על "מועדון סינמסקופ" חדש ביום שישי הקרוב: דאבל פיצ'ר ב-20 ש"ח. רק הדפיסו את הקופון שנמצא בפוסט האוסקר).

     

    השעה חמש וחצי. חזרתי רק לעדכן את פרס האפקטים המיוחדים. הזוכה, שלא במפתיע, "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", בו נהנה דיוויד פינצ'ר להצעיר ולבגר את בראד פיט, בכל האמצעים הממוחשבים העומדים לרשותו.

     

    אורות ראשונים של בוקר, ורגע קטן של עצירת נשימה לפני שהמעטפה נפתחת. ואלס עם בשיר, הסרט הישראלי שהיה בפיינליסטים גם לפרס סרט האנימציה באורך מלא וגם לפרס הסרט הזר, ולבסוף הוכרז כמועמד בסרט הזר, נותר מיותם מפרסים.

    הסרט היפני, אני חייבת לומר נראה יופי, ולו מהפריימים הבודדים שהופיעו באוסקר. יפני שני לאוסף הזכיות באוסקר אחד, והראשון של יפן בקטגורית הסרט הזר.

    ועדיין קיוויתי, כמו כולם, להתחיל יום היסטורי. אבל גם האהבה שהסרט מקבל בעולם היא לא עניין של מה בכך.

    בכל זאת, בוקר טוב.

    דרג את התוכן:

      תגובות (13)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        25/2/09 04:53:

      צטט: מרקוס69 2009-02-25 02:48:51

      צטט: talotan 2009-02-23 21:13:56

      מרקוס:

      דווקא ההישג הטכני מאוד מרשים, אם לוקחים בחשבון שמדובר בסרט באורך מלא.

       

       

      אני לא רוצה להישמע מזלזל אבל כמה סרטי אנימציה ראית בחיים שלך? אני ממש לא מבין למה חושבים שמדובר בסרט איכותי מבחינה טכנית, האנימציה היא סטטית ולא זזה, ושהיא כן זזה התנועות לא נראות טבעיות (וזה רע מאוד שמדובר באנימציה ריאליסטית).

       

      זה עדיין מדהים אותי שסרט באיכות כל כך נמוכה הצליח להגיע כל כך רחוק וכמו שאמרתי אם הוא לא היה קולע לטעם האנטי-ישראלי שזוכה לפופולריות בקרב ה"אינטילגנציה" השמאלנית בעולם כנראה לא היה נותנים בו מבט אחד.

       

      אתה משעשע אותי. ואתה, כמה סרטי אנימציה עשית בחייך?

      בהחלט יכול להיות שאני הרבה יותר סלחנית, כיוון שאני יודעת כמה עבודה צריך להשקיע (ואכן הושקעה) בסרט כזה.

      נכון, אפשר היה ללכת על אנימציה יותר רכה, עם יותר תנועה. אבל אני גם מודעת לשיקולי זמן ועלות. זה סרט דל תקציב, אל תשכח.

      בסופו של דבר, הדיון מבחינתי הוא בכלל לא על האנימציה. הסרט טוב בעיני כי הוא פשוט סרט טוב. 

        25/2/09 02:48:

      צטט: talotan 2009-02-23 21:13:56

      מרקוס:

      דווקא ההישג הטכני מאוד מרשים, אם לוקחים בחשבון שמדובר בסרט באורך מלא.

       

       

      אני לא רוצה להישמע מזלזל אבל כמה סרטי אנימציה ראית בחיים שלך? אני ממש לא מבין למה חושבים שמדובר בסרט איכותי מבחינה טכנית, האנימציה היא סטטית ולא זזה, ושהיא כן זזה התנועות לא נראות טבעיות (וזה רע מאוד שמדובר באנימציה ריאליסטית).

       

      זה עדיין מדהים אותי שסרט באיכות כל כך נמוכה הצליח להגיע כל כך רחוק וכמו שאמרתי אם הוא לא היה קולע לטעם האנטי-ישראלי שזוכה לפופולריות בקרב ה"אינטילגנציה" השמאלנית בעולם כנראה לא היה נותנים בו מבט אחד.

        24/2/09 01:50:

      צטט: ליאת z 2009-02-24 00:14:11

      על המקצוענות - אוסקר, אה...כוכב

       רגוע

        24/2/09 01:49:

      תודה.

      ושאפו ,שהגענו עד הלום......

        24/2/09 00:14:

      על המקצוענות - אוסקר, אה...כוכב

        23/2/09 21:13:

      ענת:

      לטעמי הוואלס הוא סרט מצוין. אחד הסרטים הטובים שראיתי השנה. לא כי מדובר באנימציה (זה לא פקטור מבחינתי, למרות שאני עוסקת באנימציה), ולא כיוון שהוא סרט ישראלי, אלא כי הוא עשוי נהדר, הקצב שלו מבחינת בניית הסיפור הוא מצוין, וארי פולמן הוא באמת במאי נפלא. אני אוהבת את העבודות שלו מהרגע שראיתי לראשונה את קלרה הקדושה. 

      כל אחד כמובן רשאי לדעתו, אבל ה"רעש" מוצדק. מדובר בסרט מטלטל, ולכן אולי לא מתאים לכל אחד.

       

      Alphamale:

      אני לא חושבת שאנשים באמת זועקים למרומים ומקוננים, ואף אחד לא באמת לוקח החלטה של חברי האקדמיה ברצינות תהומית. לא של חברי האקדמיה וגם לא של השופטים בקאן.

      אם נדבר רגע ברצינות, המועמדות באמת הרבה יותר שווה מכל דבר אחר, כי הלא יש שתי אפשרויות: א) ועדת שיפוט, שזכיה או הפסד תלויה באנשים שמרכיבים את הוועדה, ובשיקולים שונים שמנחים אותה. ב) חברי אקדמיה שמייצגים את עצמם, שם לא בהכרח כולם מצביעים, ולא בהכרח מנחים אותם שיקולים אמנותיים.

       

      מצד שני, אם אתה יוצר, נעים שטופחים לך על השכם ואתה יודע שמישהו חושב שעשית משהו ראוי. הפרס הוא סמלי. מעבר לכך, בחלק מהפסטיבלים הזכייה גם כוללת פרס כספי, שעוזר להחזיר את ההשקעה בסרט.

      זכייה באוסקר היא לא בהכרח תו תקן לאיכות, אבל זה בהחלט יום פסטיבלי שנעים לחגוג אותו ולהתרגש. אם אפשר, אז למה לא?

       

      מרקוס:

      דווקא ההישג הטכני מאוד מרשים, אם לוקחים בחשבון שמדובר בסרט באורך מלא.

       

      ו- nicolasux:

      תודה :-)

        23/2/09 20:38:
      דוקטור ו-dotti: צודקים לגמרי. תיקנתי.
        23/2/09 19:01:

      פוסט מקסים.

       

      תיקון קטן: וול-אי לא בויים ע"י בראד בירד הענק אלא ע"י אנדרו סטנטון - גם הוא אינו קוטל קנים - שגם לקח את האוסקר.

       

      בהצלחה לכל הבימאים הישראלים בשנה הבאה!

        23/2/09 15:14:
      ורק תיקון חשוב: וול-אי הוא אכן מקסים ורגיש, אך הוא לא בוים על ידי בראד בירד האליל.
        23/2/09 13:24:

      אם ניתעלם לרגע מהמסר האידיאולוגי של הסרט, מבחינה טכנית הסרט גרוע ביותר - באופן אישי לא אהבתי את האנימציה הסופר-ריאליסטית של הסרט אבל זה רק הטעם האישי שלי. הבעיה עם סגנון כזה של אנימציה הוא שצריך שהיא "תזרום" והתנהגות הדמויות תיראה טיבעית ממש כאילו הסרט היה סרט חי, בזה האנימטורים נכשלו. עוד דבר באנימציה שהפריע לי שהדמויות והארועים הם מאוד סטטים ובקושי זזים, דבר זה פוגם בזרימה הטבעית של הסרט.

       

      אני בטוח שאם לא המסר האנטי-ישראלי שלו הוא לא היה מגיע לאן שהוא הגיע, הוא הפסיד בצדק. 

        23/2/09 10:57:

      הסרט טוב, בזה אין ספק. אבל הבילד-אפ של התקשורת שלנו היה מעבר לכל פרופורציה. אוי לפרובינציאליות, מקהלת המאוכזבים כבר פצחה בקינות, המקטרגים לא השאירו מקום לספק - כולם אנטישמים שם באקמדיה, השמחים לאיד מציינים עוד מפלה לסרט שמאלני שלא מייצג אף אחד זולת הבמאי הסהרורי והרשימה מתארכת.

       

      עד שאנשים לא יפנימו שהאקדמיה האמריקאית לקולנוע רחוקה מלהיות תו תקן לאיכות, נמשיך להתאכזב ולקחת "הפסדים" (!?) באופן אישי. אני סומך הרבה יותר על פסטיבל קאן או ברלין למשל. אז האמריקאים אמרו? אז מה? הוליווד מנפקת סרט אחד טוב על כל מאה במקרה הטוב.

       

       

       

       

        23/2/09 09:22:


      תודה לך על הפוסט וגם על הקודם בהזדמנות זו!

       

      שלוש קריאות הידד לוול-E ולE-va!!

        23/2/09 08:49:


      הוואלס הפסיד כי הוא פשוט לא מספיק טוב.

      אבל כרגיל אצלנו, במדמנה הפלבאית, עושים גלים מכל מה שמריח אולי.

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר