כותרות TheMarker >
    ';

    הספרים שזכיתי להוציא

    פורים

    10 תגובות   יום ראשון, 1/3/09, 02:49


    מאמר לפורים

    בזכות פורים זכינו לשמחה גדולה החלה כל שנה בחודש אדר כמ"ש משנכנס אדר מרבים בשמחה. שמחה נוטריקון שם - ח"ה רמז על השם השמיני (ח) והשם החמישי (ה) בשם ע"ב ושמות אלו הם כה"ת ומה"ש שהראשון ענינו להכרית את האויבים והשני עניינו שם הרפואה. ומכאן למדנו מעלתה הגדולה של מצות שמחה שיש בה כח לרפא מחלות (ואכן היום יש ליצנים רפואים המצחיקים את החולים וגורמים לרפואתם וזה היום מדעי כי הצחוק טוב לבריאות) וכן על ידי השמחה יכולים ישראל בשם כה"ת להכות באויביהם (ואכן כה"ת עולה בגימטריא חנוכ"ה פורי"ם ואלו הב' מועדים מסוגלים להכניע הרשעים, ב' ימי הפורים ח' ימי חנוכה יש בם 240 שעות והן מסוגלין לבטל קליפת עמל"ק(240))

    כותב רבי יונתן אייבשיץ (יערות דבש ח"א סוף דרוש ג ודבריו עפ"י מש"כ במחברת הקודש שער פורים) וז"ל: והמקובלים אמרו כי מרדכי גלגול וניצוץ משה, והמן הוא גלגול איש מצרי שנהרג ממנו ולכן רצה לנקום נקמתו, ואסתר היא ניצוץ בתיה בת פרעה ולכן לקחה מרדכי לו לבת ורמז לכך "איש יהודי" בגימטריא (345) משה. ונרמז הדבר במדרש (אסת"ר פרשה ו פסקה ב) איש יהודי היה בשושן הבירה איש מלמד שהיה מרדכי שקול בדורו כמשה.אם כן ממהלך הדברים שקרו בין משה למצרי נבין פשר הויכוח שבין מרדכי לאסתר, ידוע שמשה רבינו הרג את המצרי בשם קדוש משם ע"ב שהוא השם תכ"ה והוא השם השמיני של שם ע"ב (ונרמז במש"כ כל 'היום 'תהלתך 'כל 'הנשמה 'תהלל)  ומבואר בפסוק (שמות י"ב י"ג) "ויאמר לרשע למה תכה רעך" (שרמז לו שהוא מעורר במעשיו  ת' כ"וחות ה"טומאה) שמשה אמר זאת לדתן ואבירם והם שידעו את אשר נעשה עם המצרי יום קודם לכן אמרו לו "הלהרגני אתה אומר כאשר הרגת את המצרי" כלומר: האם גם אותי אתה רוצה להרוג בשם תכ"ה כאשר הרגת בו את המצרי?? ומרחיב בזה המגלה עמוקות (אופן קצ"ה) וזת"ד: ולדעתי שהוכרח להכות את המצרי בשם הזה לפי שכתוב בדברי האריז"ל שיש לכוין בסוף בתפילת ברוך אלהינו שבראנו לכבודו כשאומר ויבטחו בך יודעי שמך כי לא עזבת דורשך ה' סופי תיבות כה"ת והמכוין בשם הזה ניצול באותו היום מאדם רע. (ולכן נאמר  לגבי עיר הנדחת (דברים יג) "הכה ת"כ"ה את כל יושביה, וכן משי"ח ב"ן דו"ד עם הכולל גימטריא תכ"ה, שלעתיד לבוא יכה את אומות העולם בכח השם הנ"ל) ולפי שזה המצרי היה מלובש בס"מ ובת זוגו כמ"ש בזוה"ק (רע"מ ח"ב קי"ד) שכל הקליפות היו מלובשות באותו מצרי נמצא כשהרג משה את המצרי שהיה "אדם רע" מלובש בו הוצרך להזכיר שם זה שכוחו להנצל מאדם רע, ולדעתי (כותב המג"ע) זה הסוד ששלחה אסתר המלכה את התך כמ"ש ותקרא אסתר להתך מסריסי המלך אשר העמיד לפניה ותצוהו על מרדכי לדעת מה זה ונכתב בגמרא למה נקרא שמו התך ? לפי שכל דברי מלכות נחתכים על פיו (כי הת"ך (425) בגימטריא ה' פעמים פ"ה, והפה כולל חמשה מוצאותיו יחשב בחינת פה בכל מוצא והם חמשה פעמים פ"ה גימטריא הת"ך, ודייק שכל דברי מלכות בחמשה מוצאות נחתכות על פיו להיות בכל מוצא סוד פה והוא בחינת הת"ך), וציותה אסתר על מרדכי להשתמש בשם כה"ת שהוא היפוך אותיות הת"ך ולהרוג את המן שהוא אדם בליעל וגלגול המצרי בשם קדוש כפי שהרג אותו בהיותו משה. ומשה כבר הכין את מפלת המן לא רק בהריגת המצרי אלא שכאשר אמר לו ה' יתברך "עלה ראש הפסגה" שהם י"א מדרגות שהיו בהר נבו, ואת כולן פסען בפסיעה אחת כנגד  י"א כוחות של המן ו-י' בניו, שהוא (בחינת) סמא"ל ו-י' כוחות שלו.בסופו של דבר ראינו שלא השתמש מרדכי בשם קדוש כדי להרוג את המן. ונלע"ד שהדבר נרמז במגילה (אסתר ד, ו) "וַיֵּצֵא הֲתָךְ אֶל מָרְדֳּכָי אֶל רְחוֹב הָעִיר אֲשֶׁר לִפְנֵי שַׁעַר הַמֶּלֶךְ: וַיַּגֶּד לוֹ מָרְדֳּכַי אֵת כָּל אֲשֶׁר קָרָהוּ וְאֵת פָּרָשַׁת הַכֶּסֶף אֲשֶׁר אָמַר הָמָן לִשְׁקוֹל עַל גִּנְזֵי הַמֶּלֶךְ בַּיְּהוּדִים לְאַבְּדָם"

    .פָּרָשַׁת הַכֶּסֶף – אותיות פרש תה"כ סף. רמז שפרש מרדכי מלהשתמש בשם קדוש כה"ת בגלל הסוף שיחזרו ישראל בתשובה ויקבלו את התורה מאהבה כמפורש בחז"ל "גדולה הסרת טבעת יותר ממ"ח נביאים ו-ז' נביאות שעמדו להם לישראל".והדברים דומים למש"כ בגמרא (ברכות ס"א) בענין רבי עקיבא וז"ל: בשעה שהוציאו את רבי עקיבא להריגה זמן ק"ש היה והיו סורקים את בשרו במסרקות של ברזל והיה מקבל עליו עול מלכות שמים אמרו לו תלמידיו עד כאן? אמר להם כל ימי הייתי מצטער על פסוק זה "בכל נפשך" (שפירושו) אפילו נוטל את נשמתך, אמרתי מתי יבוא פסוק זה לידי ואקיימנו? ועכשיו שבא לידי לא אקיימנו? היה מאריך באחד עד שיצתה נשמתו באחד, יצתה בת קול ואמרה אשריך רבי עקיבא שיצאה נשמתך באחד. והנה (עפ"י הרמ"ז על זוהר שמות עמ' 613) יכול היה רבי עקיבא להציל את נפשו בשם כה"ת ולכוין על האויב ולהרגו והשם הזה רמוז בסופי תיבות "ואהבת את ה' אלהיך", וכאשר ראו תלמידיו שהוא מאריך באחד ואינו ממשיך לומר הפסוק הבא "ואהבת את ה' אלהיך" שבו יכל לכוין שם כה"ת ולהנצל שאלוהו: רבנו עד כאן, כלומר תמשיך ואל תעצור, אמר להם ששימוש בשם יועיל רק להצלתו ואולם במסירות הנפש שיעשה ירויחו כל הדורות הבאים כמ"ש האריז"ל כי הטעם שהוצרכו להיהרג רבי עקיבא וחבריו כדי שיוכלו ללקט ניצוצות העשיה מיום שנהרגו עד ביאת המשיח.על דרך זה גם יכל מרדכי להרוג את המן בשם תכ"ה אך הדבר היה מועיל רק לדורו להנצל הצלה גופנית, אך לא היה מועיל לקבל את התורה באהבה כפי שאמר רבא (שבת פ"ח) אעפי"כ הדור קבלוה בימי אחשוורוש דכתיב "קימו וקבלו היהודים", דהיינו קיימו מה שקבלו כבר.

    דרג את התוכן:

      תגובות (10)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        23/4/09 14:17:

      ממתינה לעניין חדש ללמוד עליו...

        9/3/09 15:31:


      וואו ,איזה יופי היה לי מרתק מאוד !

      פורים שמח,

        5/3/09 19:03:


      ב"ה

       

      חיוך"משנכנס אדר מרבים בשמחה"חיוך

        5/3/09 01:15:


      השכלתי בעוד מעט מחוכמתך.

      חודש טוב וחג שמח.

       

      חזק וברוך!

        3/3/09 07:40:


      יישר כח

       


      חזק וברוך .....

      תמיד טוב לשמוע על החגים שלנו שלצערי לאט לאט נעלמים (ההרגשה)

      הימים של היום הם לא הימים של פעמים .

      בתור אישה מאמינה שמחתי לקורא ....

      השם יברך אותך ואת כל עם ישראל .

      פורים שמח !!!!!

        1/3/09 15:10:


      אשריך שזכית לכתוב כל זאת , עמוק וממוקד עד כדי התפעלות והתרגשות .

      מי יתן ותמשיך לנבוע החכמה העליונה בקרבך כדי לזכות הרבים לחזור בתשובה שלמה א-ל אביהם שבשמים .

      מאחל לך שבס"ד תצליח בחודש אדר להוריד  לך  שפע אורות של שמחה אשר ימלוא את הכלים לשמוח כל השנה ...

      ארז 

        1/3/09 12:36:


      בסד

       

      *  חזק וברוך רבי משה השם ישמרך תודה

        1/3/09 12:35:


      בסד

       

      חזק וברוך רבי משה השם ישמרך תודה

        1/3/09 09:57:

      מעניין מאוד....שבוע טוב!

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      הרב משה ארמוני
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין