כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    פרופיל

    תמר מייק לאופר
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין

    השפעות נשיות או פרידה קאלו - פוסט מצוייר

    90 תגובות   יום חמישי, 12/3/09, 12:07



    חלק גדול מעבודותי עוסקות בדמות האישה.
    כשמדברים על השפעות אמנותיות, אני בדרך כלל אומרת את גדולי הסוריאליסטים שהשפיעו עלי ,שהם אמנים-גברים, כמו אשר, סלבדור דאלי ושמואל בק. אך נשים כמעט ולא תמצאו ברשימה מכובדת זאת חוץ מפרידה קאלו.

    את ההכרות עם עבודותיה וסיפור חייה הקשה הכרתי כשחקרתי על האמנות בצל תאונות דרכים. כמי שעברה תאונה קשה מאוד לפני 24 שנים
    האמנות עבורי הפכה לסוג של תרפיה, שיחרור, צורת ביטוי. הוקסמתי מעבודותיה של קאלו אשר לא חששה להביע את מחשבותיה. לעיתים גם בצורה סוריאלסטית  ולא תמיד קלה לצפייה.
    קאלו לא טרחה להסתיר את העובדה שציורה הם השתקפות של מציאות כפי שהיא תופשת אותה.


    פרידה קאלו מייצגת עבור רבים את השילוב בין תכונות והתנהגויות סותרות, כוח ועמידות אל מול הטרגדיה וכאב פיזי מתמשך.
    אפשר לכתוב עמודים שלמים על האמנית הדגולה הזו, עבורי סיפור חייה היה אחד המרתקים אם לא המרתק ביותר בתחום האמנות.

     

    טכניקת העבודה- ציור תלת מימדי דיגיטלי 

    כל הזכויות שמורות לתמר מייק לאופר

    דרג את התוכן:

      תגובות (90)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        22/3/09 21:11:

      צטט: tanirza 2009-03-22 20:07:18


      שלום תמרהייתי בנתק מהקפה זמן מה. וראתי עכשיו את העבודות המענינות שלך.....מענינת אותי הטכניקה שלך וגם איך את מחברת את העבודות שלך לפרידה קאלו. גם אני לא ראיתי בפרידה קאלו אמנית סוריליסטית. הייתי בתערוכה הגדולה בטייט גלרי בלונדון לפני כמה שנים וכל כך התרשמתי שקראתי עליה ככל שמצאתי וגם ציירתי פורטרט ענק בשמן שלה. בכל מקרה אני אוהבת את העבודות שלך.....תמי ר.

       

       

      היי תמי, כפי שכתבתי בתגובה מעליך, ואני חוזרת שוב, פרידה קאלו אינה

      סוריאליסטית מובהקת.אך יש לה מספר עבודות שכן יכולות להכלל בגדרה הזו .

       

      לגבי הטכניקה שלי, את מוזמנת לקרוא בדף הראשי שני פוסטים העוסקים בכך.

      בעיקרון אני נקראת אמנית מדיה חדשה, מציירת במחשב בעזרת עיפרון דיגטלי ועכבר.

      התוכנות בהן אני עובדת מבוססות תלת מימד המאפשרות לסובב אובייקטים במרחב

      כמו במציאות...

       

      תודה לך!

       

      תמר

       

       

       

        22/3/09 20:07:

      שלום תמרהייתי בנתק מהקפה זמן מה. וראתי עכשיו את העבודות המענינות שלך.....מענינת אותי הטכניקה שלך וגם איך את מחברת את העבודות שלך לפרידה קאלו. גם אני לא ראיתי בפרידה קאלו אמנית סוריליסטית. הייתי בתערוכה הגדולה בטייט גלרי בלונדון לפני כמה שנים וכל כך התרשמתי שקראתי עליה ככל שמצאתי וגם ציירתי פורטרט ענק בשמן שלה. בכל מקרה אני אוהבת את העבודות שלך.....תמי ר.
        21/3/09 20:04:

      צטט: שושי1 2009-03-21 17:43:23

      תמר יקרה,

      באמת בעבודה הרביעית שלך אני רואה ממש השפעה ישירה של פרידה קאלו, ואולי נכון יותר לומר ציטוט.

      אני מאוד אוהבת את היוצרת הגדולה הזאת, ולא כל כך מקבלת את ההגדרה "סוריאליסטית" ביחס אליה. שהרי זו הגדרה שמוציאה את העבודה מתוך המציאות ומתייחסת אליה כאל משהו מומצא, כאל התייחסות אל המציאות. ולפחות בתחושה שלי, העבודות של קאלו הן מציאות ולא התבוננות במציאות או ניסוי אינטלקטואלי במתיחתה אל עבר האבסורד. זאת, בשונה מציורים אחדים של דאלי ומגריט (רק חלק, לא כולם!).

      ולמה כתבתי את כל זה, הרי לא על קאלו באתי לדבר אלא עלייך ועל העבודות שלך שאני רואה היום בפעם הראשונה. ורוצה לומר שאהבתי וכיכבתי את הפוסט הזה. ואהבתי הכי דווקא את העבודה השלישית, ומבקשת רשות ממך לצטט אותה אצלי בבלוג ולכתוב עליה שיר.

      מיד אחרי שאשלח את התגובה הזאת אבקש ממך חברות. ואם תסכימי לי וגם לבקשתי, אשמח שתשלחי לי מייל אישי ואז אשלח לך את כתובתי למשלוח התמונה כדי שאוכל לפרסמה, כמובן בקרדיט מלא, לפי מה שתכתבי לי בדיוק.

      גם אם כל  הכתוב בפסקה האחרונה לא יתקיים – זה בסדר גמור. כי בכל מקרה זכיתי.

      שושי שמיר

       

      היי שושי וברוכה הבאה! ראשית, תרשי לי לחדד את הנקודה הסוריאלסטית לגבי קאלו.

      היא אכן איננה מוגדרת כלל ככזאת, בטח לא בהשוואה לסגנונם של הסואיטליסטים המובהקים.

      יש לה מספר עבודות, שכן לוקחות את הצופה למסע אישי אך בסגנון סוריאליסטי משהו.

       

      אני מודה לך על תגובתך ואשלח לך מייל.

       

      תודה!

       

      תמר

        21/3/09 17:43:

      תמר יקרה,

       

      באמת בעבודה הרביעית שלך אני רואה ממש השפעה ישירה של פרידה קאלו, ואולי נכון יותר לומר ציטוט.

      אני מאוד אוהבת את היוצרת הגדולה הזאת, ולא כל כך מקבלת את ההגדרה "סוריאליסטית" ביחס אליה. שהרי זו הגדרה שמוציאה את העבודה מתוך המציאות ומתייחסת אליה כאל משהו מומצא, כאל התייחסות אל המציאות. ולפחות בתחושה שלי, העבודות של קאלו הן מציאות ולא התבוננות במציאות או ניסוי אינטלקטואלי במתיחתה אל עבר האבסורד. זאת, בשונה מציורים אחדים של דאלי ומגריט (רק חלק, לא כולם!).

       

      ולמה כתבתי את כל זה, הרי לא על קאלו באתי לדבר אלא עלייך ועל העבודות שלך שאני רואה היום בפעם הראשונה. ורוצה לומר שאהבתי וכיכבתי את הפוסט הזה. ואהבתי הכי דווקא את העבודה השלישית, ומבקשת רשות ממך לצטט אותה אצלי בבלוג ולכתוב עליה שיר.

       

      מיד אחרי שאשלח את התגובה הזאת אבקש ממך חברות. ואם תסכימי לי וגם לבקשתי, אשמח שתשלחי לי מייל אישי ואז אשלח לך את כתובתי למשלוח התמונה כדי שאוכל לפרסמה, כמובן בקרדיט מלא, לפי מה שתכתבי לי בדיוק.

       

      גם אם כל  הכתוב בפסקה האחרונה לא יתקיים – זה בסדר גמור. כי בכל מקרה זכיתי.

       

      שושי שמיר

        15/3/09 18:09:


      תודה לכל המככבים השקטים.

      תמר

        15/3/09 18:09:

      צטט: הדס זיגדון 2009-03-14 23:56:56

      תמר

      היצירות שלך מקסימות...

      ונהנתי כל כך מאלה...

      * לשבוע נפלא.

      הדס.

       

      תודה לך הדס! שמחה שאהבת.

       

      תמר

        15/3/09 18:08:

      צטט: אורה-חייקין 2009-03-14 22:23:36

      מסכימה אתך כי פרידה קאלו היא אחת הדמויות המרתקות באמנות המאה ה- 20 , ואולי האמנית הנועזת ביותר בחצי הראשון של המאה.

       

      תודה לך! שמחה שאנחנו מסכימותחיוך

       

      תמר

        15/3/09 18:07:

      צטט: or-ly22 2009-03-14 17:44:10


      מיוחדות ומעניינות אחת אחת.

      כל אחת "לוקחת" אותי למקום אחר*

       

      תודה לך אורלי, שמחה שביקרת!

       

      תמר

        15/3/09 18:05:

      צטט: מ. חבר 2009-03-14 10:48:51

      עבודותייך מזה זמן יודעות לרגש ולהקסים אותי

      במקרה הנוכחי הציור הראשון משך את מלא תשומת הלב שלי

      לעומק רב שמצאתי בו, מהסוג שמיצר השראה ומחשבה נוספת, מעבר

       

      -

      פרידה קאלו זוכה למקום בהוויה וביצירה שלך על שום היותה מהמיוחדות

      והבולטות וכמו תמיד רבים האומנים שזוכים לחיים נצחיים דווקא

      אחרי מותם.

       

       

       

       

      חבר

       

      אכן חבר, זאת נקודה עצובה לדעתי, שאמנים זוכים להערכה רבה רק לאחר מותם..

      תודה לך על ביקורך ותגובתך!

       

      תמר

        15/3/09 17:59:

      צטט: זהבה בנימין 2009-03-14 00:57:19

      מה אומר?

      יש לנו הרבה במשותף.

      וטעם דומה .

      יצירות מדהימות

      זהבה

       

       

      תודה לך זהבה על תגובתך! שמחה שאהבת ושיש לנו טעם דומה..

       

      תמר

        15/3/09 17:56:

      צטט: רמיאב 2009-03-14 00:11:03


      יופי של עבודות וגם תוספת קטנה להשכלה...

       

      תודה לך רמי, שמחה על ביקורך!

       

      תמר

        15/3/09 17:55:

      צטט: ariadne 2009-03-13 23:52:23

      אני חושבת שפרידה קאלו היא דוגמא לאמנית שלמעשה פרצה את מחסום השליטה הגברית בתחום הציור.

      היא אחת האמניות הראשונות שהוערכה והתפרסמה למרות היותה אישה.

      נכון שהיו נשים אמניות לפניה, אך לא בקנה המידה שלה. היא מייצגת את השינוי לדעתי שעבר על החברה

      ביכולת שלה לקבל אמנית אישה.

      היא בהחלט דמות שניתן להעריץ אותה, הן מבחינת אופייה, סיפור חייה והיצירות שלה.

       

      אני אוהבת את האופן שבו את תופסת את הדמות הנשית שלך בציור. היא מלאת הבעה, לוואו דווקא בפנים אלא  דרך הקומפוזיציה,

      התנועה, הצבעים, וביכולת לקיחת הנושא לאופקים אוניברסליים.

      אהבתי מאוד

      חיבוק* 

       

      ללא ספק שאת צודקת, עד אז פשוט נשים אמניות היו ברקע בלבד.

      היא זו שפרצה כאילו את תקרת הזכוכית של אז...בתחום האמנות.

      תודה יקירה על תגובתך, ושמחה שאהבת.

       

      חיבוק בחזרה.

       

      תמר

        15/3/09 09:38:

      צטט: ברודוויי 2009-03-13 18:40:14

      תמר היקרה,

      אוהבת את נשמתך היפה, אורח חשיבתך, מורכבות יצירתך ועבודותיך. גם ממרחק, בלי להכירך אני חשה קרב אליך ואל העבודות. כאמנית יוצרת, שחוותה תאונה בילדותה, עברתי תהליך דומה של שמוש באמנות ככלי בטוי לחוויית הסבל וההתגברות. גם לי לא היו אז מודלים נשיים בתחומי אמנות הויזואלית וכשגיליתי את פרידה קאלו,

      מצאתי בית חם. את "פגישתי" הראשונה עם פרידה עשיתי במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, שם מוצגות ארבע עבודות פורטרט זעירות שלה בהן הבטתי כי שמתבוננת פנימה, לתוך מראה עצמית.

      "פגישתי" השניה עם פרידה שינתה את חיי. זה היה במכסיקו, כשביקרתי בביתה, קאזה אזול - "הבית הכחול" וקניתי ספר עם עבודותיה הפחות מוכרות. כל הדרך משם עד לג'ונגלים של יוקטן, הייתי שקועה בספר והמועקה שרבצה על לבי במשך שנים - הוסרה מייד. פרידה הפכה שותפה לכל יצירותי ונסכה בי אומץ לחיות.

      היא היתה אשה נועזת, חצופה, לא שגרתית, מורדת במוסכמות, חזקה, חפשיה ברוחה ומאד מקורית.

      האלמנטים שאימצת לעצמך מרוחה, הדרך בה כרכת אותה בעצמך והפכת אותה למנוע יצירה משלך, מקסימים כעבודותיך שהן חגיגה לנפש ולעין!


      רותי נוי

       

      ניו יורק 

             

       

      רותי יקרה,

       

      תגובתך וסיפורך נגעו בי מאוד.לצערי לא יצא לי לבקר בביתה של פרידה, רק לקרוא עליו

      או לראותו בסרט שנוצר לפי סיפור חייה. אופייה שתואר בסרט הנפלא שעשו לפי האוטוביוגרפיה

      המדהימה שלה, השאיר בי חותם עמוק כיצירה אמנותית בפני עצמה. צפיתי בו מספר פעמים.

      את השאר אכתוב לך בפרטי, תודה!

       

      תמר

        14/3/09 23:56:

      תמר

      היצירות שלך מקסימות...

      ונהנתי כל כך מאלה...

      * לשבוע נפלא.

      הדס.

        14/3/09 22:23:
      מסכימה אתך כי פרידה קאלו היא אחת הדמויות המרתקות באמנות המאה ה- 20 , ואולי האמנית הנועזת ביותר בחצי הראשון של המאה.
        14/3/09 22:18:

      צטט: נ.י.ל.י 2009-03-13 16:26:54

      כל תמונה מרשימה ודברת

      אהבתי את הנאיבית-הראשונה

      תודה!

       

       

      תודה לך נילי על ביקורך ותגובתך! שמחה שאהבת.

       

      תמר

        14/3/09 22:16:

      צטט: yoramlilach 2009-03-13 16:23:11

      השימוש בטכניקה שאת עובדת- מעצימה את האמירה- ממש נפלא !!

       

       

      יורם ידידי, שמחה שהצלחת להגיב הפעם ולא רק לככב!

       

      שמחה על ביקורך ותודה לך.

       

      תמר

        14/3/09 22:05:

      צטט: jelly 2009-03-13 15:42:20


      תמר

      אני הכי אוהבת את העבודה השניה

      באופן כללי אני חושבת שעברת תהליך של זיכוך וריכוז

      יש יותר כוח בעבודות האחרונות

      דוקא בגלל צימצום מסויים, גם צורני וגם צבעוני

       

      היי ג'ניפר, שמחה שבאת והגבת.תודה לך!

      אני חושבת שהתהליך שעברתי עם טובה, עזר לי למקד את עצמי אולי. ואני

      מודה לה על כך. ביקורת בונה חשובה לי מאוד.

       

      תמר 

       

        14/3/09 22:03:

      צטט: ישראל 2009-03-13 15:35:34

      תמר, יופי של ציורים !!

       

       


      תודה לך ישראל, שמחה שאהבת!

       

      תמר

        14/3/09 22:02:

      צטט: סטודיו אמן 2009-03-13 15:30:22

      הי תמר, הקשרים מענינים הקשורים עם כאב וגורל... הדימויים הלכודים מלאים עוצמה ונוכחות.

       

      תודה,

       

      אנטון 

       

      היי גם לך אנטון היקר, שמחה על תגובתך!

       

      תודה לך, 

      תמר

        14/3/09 22:01:

      צטט: patrirose 2009-03-13 12:36:08

      תמר

      פשוט מהפנט

      עבודות אדירות

      מלאות כח ועצמה

      מיוחדות ביותר  !

       

       

      תודה לך פטרישיה! שמחה שאהבת.

       

       

      תמר

       

        14/3/09 22:00:

      צטט: אניגמה 313 2009-03-13 10:37:03

      תמר, יקירתי

      כל כך הרבה הבעה בעבודותיך.

      אוהבת במיוחד את הציור ה 3 .

      נישיבוק

      אילת *

       

       

      אילת יקירה, תודה לך כתמיד ושמחה שבאת! נשיבוק גדול בחזרה ממני.

       

        14/3/09 21:59:

      צטט: שולה63 2009-03-13 08:58:56

      הרבה יופי עם אמירה.

      עבודותיך תמיד מענינות.

      שולה

       

      תודה לך שולה יקרה! שמחה שבאת.

       

      תמר

        14/3/09 21:59:

      צטט: ברייקי 2009-03-13 01:25:12

      לתמר היקרה!

       

      בחרת לך גורמי השפעה ענקיים. מגדלי ענק וטוב שכך.

       

      תמיד סקרנית לראות את עבודותיך.*

       

      אסתר 

       

       

      תודה לך אסתר יקרה! תמיד שמחה לביקוריך.

       

      תמר

        14/3/09 21:56:

      צטט: lemira 2009-03-13 01:14:20


      אישית, קשה לי להחליט. מתחברת לכל אחת מהן מזוית שונה.

      פרידה קאלו אחת האמניות הנערצות עלי.

      כאבתי את מוגבלותה ואת עצבונה המתמיד.

      ולמרות הכאב, יש בציוריה אנושיות נפעמה וצבעוניות

      מופלאה.

      האינטרפטציה שלך - מדהימה.

      מירה

       

      תודה לך מירה יקרה! תגובותיך תמיד מפרגנות ואוהבות.

       

      תמר

        14/3/09 21:55:

      צטט: ברביבר 2009-03-12 23:51:05

      תמר,

       אינטרפרטציות מעניינות על נשיות ואני אהבתי במיוחד את האחרונה המונוכרומטית. ופרידה קאלו...!!

       

       

      תודה לך בלהה על תגובתך!

       

      תמר

        14/3/09 21:54:

      צטט: חגית רימון 2009-03-12 23:12:41


      את כל הזמן מפתיעה אותי בעבודות המיוחדות שלך ובדמיונך הפורה.

      מגיע לך כוכב.

       

      תודה לך חגית! שמחה שבאת ואהבת.

       

      תמר

        14/3/09 21:53:

      צטט: יוסי קאלו 2009-03-12 23:02:33

      תמר,שתי תערוכות ראיתי השבוע ובשתיהן מצאתי תכנים להזדהות עמם... שלך יוסי קאלו (:

       

       

      היי יוסי, אלו תערוכות אלו היו? ספר ותודה לך!

       

      תמר

        14/3/09 21:52:

      צטט: meer 2009-03-12 23:01:20

      הכאב הפיזי בא לידי ביטוי בהיבט הנשי

      העבודה האחרונה ממחישה מכל....

      גאה בך חברתי

      על הצירופים המשמעותיים שאת  עושה

      ומחזקת את התכנים.

       

       

      תודה חברה יקרה!
        14/3/09 21:51:

      צטט: ניפי 2009-03-12 22:48:06


      הסיפור האישי של פרידה מדהים בעיניי

      בעיקר העובדה שהיצירה שמרה על חיי הנפש שלה

      גם הסיפור שלך, כפי שתארת נוגע באותן נקודות

       

      ויש מושג שנקרא "המרחב הלירי" שהגתה מישהי בשם דנה אמיר

      והוא מדבר על מרחב נפשי שקיים בכל אחד, במידה כזו או אחרת

      מרחב שבו ניתן לצקת לפעולות אפורות ביומיום משמעות רחבה יותר

      כזה שמאפשר לנו לשרוד את החיים

      ולתת להם עומק ומרחב.

       

      הפוסט והעבודות שלך הזכירו לי את קיומו של המרחב הזה:)

       

       

       

      תודה לך! נהנתי מאוד לקרוא את דבריך.

       

      תמר

       

        14/3/09 21:50:

      צטט: אודי55 2009-03-12 21:44:50

      וואו אחותי מ ק ס י ם !!!

      מתי את מספיקה הכל.

      נהצלחה ואהבה רבה

      אחיך

       

       

      אחי! תודה לך יקירי שמחה שבאת להגיב. אוהבת בחזרה.

        14/3/09 21:49:

      צטט: forte nina 2009-03-12 21:31:58

      תמר

      עבודות יפות מאוד.

      צבעוניות ובעיקר אוהבת את הדמויות הנשיות!!

      פרידה שהיתה מהאהובות עלי,היתה ציירת גם של נאיביות

      ולא סוריאליזם במובן הקלאסי. דווקא את החלק הנאיבי אהבתי אצלה.

      וכמובן ספור חייה המדהים שהשתקף בעצבונו דרך ציוריה.

      וציור בלידה הוא גולת הכותרת שכן זו היתה כמיהתה הגדולה ללדת

      ולצערה לא הסתייע בידה.

       

      את צודקת, היא לא היתה סוריאליסטית במובן המובהק, אך היו לה מספר עבודות

      שבהחלט התאימו להבחנה זו ולעבודות אלו בעיקר התחברתי.

      אפשר היה למצוא בעבודותיה גם כמובן את הנאיבי.

      סיפור חייה עצוב במיוחד.

       

      תודה פנינה!

       

      תמר

        14/3/09 21:47:

      צטט: טאל סטוביק 2009-03-12 21:15:58


      העבודה האחרונה מאוד מעניינת !

       

       

      היי טאל וברוכה הבאה! תודה לך.

       

      תמר

        14/3/09 21:46:

      צטט: שרלוק 2009-03-12 19:45:03

      אמנית סוריאליסטית נוספת ששווה להתעניין בה היא Meret Oppenheim

       

      אתה מוזמן לספר עליה.

       

      תמר

        14/3/09 21:45:

      צטט: בייגל אביבה 2009-03-12 19:44:49

      אפשר לראות את הכאב...

       

       

      תודה אביבה!

       

       

      תמר

        14/3/09 21:45:

      צטט: ורד המקסימה 2009-03-12 18:55:41


      מאוד יצירתי  ומעניין

       

       

      תודה לך ורד!

       

      תמר

        14/3/09 21:45:

      צטט: 2btami 2009-03-12 18:54:35

      השלישית. השלישית. יופי!

       

       

      תודה לך תמי!

       

      תמר

       

        14/3/09 21:38:

      צטט: 2btami 2009-03-12 18:54:35

      השלישית. השלישית. יופי!

       

      תודה תמי! שמחה שאהבת את השלישית.

       

      תמר

        14/3/09 21:37:

      צטט: ilana shir 2009-03-12 18:28:05


      תמר

      העבודות שלך מיוחדות , אסטטיות ועם אמירה.

      מאד אוהבת אותן.

      הכי אהבתי את השלישית.

       

      תודה לך אילנה שבאת והגבת! שמחה שאהבת.

       

      תמר

        14/3/09 21:34:

      צטט: ruddie 2009-03-12 17:19:40


      אני מכירה את סיפור חייה של קאלו, ופחות בקיאה בעבודודיה.

      את בעבודותיך משקפת נכונה הרבה סבל ונשיות...וזה בהחלט מייצג אותה

       

       

      תודה לך ורד! אכן יש הרבה כאב וסבל בעבודותיה המצויינות של קאלו.

       

      תמר

        14/3/09 17:44:


      מיוחדות ומעניינות אחת אחת.

      כל אחת "לוקחת" אותי למקום אחר*

        14/3/09 10:48:

      עבודותייך מזה זמן יודעות לרגש ולהקסים אותי

      במקרה הנוכחי הציור הראשון משך את מלא תשומת הלב שלי

      לעומק רב שמצאתי בו, מהסוג שמיצר השראה ומחשבה נוספת, מעבר

       

      -

      פרידה קאלו זוכה למקום בהוויה וביצירה שלך על שום היותה מהמיוחדות

      והבולטות וכמו תמיד רבים האומנים שזוכים לחיים נצחיים דווקא

      אחרי מותם.

       

       

       

       

      חבר

        14/3/09 00:57:

      מה אומר?

      יש לנו הרבה במשותף.

      וטעם דומה .

      יצירות מדהימות

      זהבה

       

        14/3/09 00:11:

      יופי של עבודות וגם תוספת קטנה להשכלה...
        13/3/09 23:52:

      אני חושבת שפרידה קאלו היא דוגמא לאמנית שלמעשה פרצה את מחסום השליטה הגברית בתחום הציור.

      היא אחת האמניות הראשונות שהוערכה והתפרסמה למרות היותה אישה.

      נכון שהיו נשים אמניות לפניה, אך לא בקנה המידה שלה. היא מייצגת את השינוי לדעתי שעבר על החברה

      ביכולת שלה לקבל אמנית אישה.

      היא בהחלט דמות שניתן להעריץ אותה, הן מבחינת אופייה, סיפור חייה והיצירות שלה.

       

      אני אוהבת את האופן שבו את תופסת את הדמות הנשית שלך בציור. היא מלאת הבעה, לוואו דווקא בפנים אלא  דרך הקומפוזיציה,

      התנועה, הצבעים, וביכולת לקיחת הנושא לאופקים אוניברסליים.

      אהבתי מאוד

      חיבוק* 

        13/3/09 18:40:

      תמר היקרה,

       

      אוהבת את נשמתך היפה, אורח חשיבתך, מורכבות יצירתך ועבודותיך. גם ממרחק, בלי להכירך אני חשה קרב אליך ואל העבודות. כאמנית יוצרת, שחוותה תאונה בילדותה, עברתי תהליך דומה של שמוש באמנות ככלי בטוי לחוויית הסבל וההתגברות. גם לי לא היו אז מודלים נשיים בתחומי אמנות הויזואלית וכשגיליתי את פרידה קאלו,

      מצאתי בית חם. את "פגישתי" הראשונה עם פרידה עשיתי במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, שם מוצגות ארבע עבודות פורטרט זעירות שלה בהן הבטתי כי שמתבוננת פנימה, לתוך מראה עצמית.

      "פגישתי" השניה עם פרידה שינתה את חיי. זה היה במכסיקו, כשביקרתי בביתה, קאזה אזול - "הבית הכחול" וקניתי ספר עם עבודותיה הפחות מוכרות. כל הדרך משם עד לג'ונגלים של יוקטן, הייתי שקועה בספר והמועקה שרבצה על לבי במשך שנים - הוסרה מייד. פרידה הפכה שותפה לכל יצירותי ונסכה בי אומץ לחיות.

      היא היתה אשה נועזת, חצופה, לא שגרתית, מורדת במוסכמות, חזקה, חפשיה ברוחה ומאד מקורית.

       

      האלמנטים שאימצת לעצמך מרוחה, הדרך בה כרכת אותה בעצמך והפכת אותה למנוע יצירה משלך, מקסימים כעבודותיך שהן חגיגה לנפש ולעין!

       
      רותי נוי

       

      ניו יורק 

             

        13/3/09 17:34:

      צטט: מ.י.כ.ל. 2009-03-12 17:03:17

      תמר, עבודות מאוד עמוקות.

      בכולן יש משהו חיצוני קשה, או חד, או מתכתי, או קליפה קשה,

      ובפנים רך רך.

      גם אני אוהבת את ציוריה של פרידה קאלו, ושמחה לשמוע שהחלמת גם בזכותה של יצירה.

      את יוצרת מופלאה.

       

      מיכל יקרה, תודה לך שאת מלווה אותי לכל אורך הפוסטים שלי!

       

      תמר

        13/3/09 16:26:

      כל תמונה מרשימה ודברת

      אהבתי את הנאיבית-הראשונה

      תודה!

        13/3/09 16:23:
      השימוש בטכניקה שאת עובדת- מעצימה את האמירה- ממש נפלא !!
        13/3/09 15:42:


      תמר

      אני הכי אוהבת את העבודה השניה

      באופן כללי אני חושבת שעברת תהליך של זיכוך וריכוז

      יש יותר כוח בעבודות האחרונות

      דוקא בגלל צימצום מסויים, גם צורני וגם צבעוני

        13/3/09 15:35:
      תמר, יופי של ציורים !!
        13/3/09 15:30:

      הי תמר, הקשרים מענינים הקשורים עם כאב וגורל... הדימויים הלכודים מלאים עוצמה ונוכחות.

       

      תודה,

       

      אנטון 

        13/3/09 14:16:

      צטט: ruthy 2009-03-12 16:50:37


      נשים מעניינות במיוחד.

      אנא הוסיפי שמות? כותרת? רעיון?

      תודה

       

       

      אחותי, אני אכתוב מבטיחה...חיוך תודה!

       

      תמר

        13/3/09 14:11:

      צטט: אוריתלנ 2009-03-12 15:49:47

      תמר יקרה

      עקבות חוויות אישיות ואירועים שחווינו מציירים את הנושאים .. הקווים..הצבעים.. ביצירות  .

      תאונת הדרכים הקשה שחווית.

      עכשיו אני קצת אולי מבינה יותר את המתכתיות שיש בחלק מהעבודות שלך..

      עבודות שנוצרו מהנשמה, מהבפנוכו-חודרות לצופה, למתבונן ומעוררות מחשבה ואי אפשר להישאר אדיש.

      כאלה הן העבודות שלך!

      תודה ששיתפת

      אורית

       

       

       

      אורית יקירה, תגובתך מעודדת ומפרגת כל כך. תודה לך!

      אם תקראי בפוסט האחרון שכתב ד"ר אנטון בידרמן, אחד המשפטים שמאוד התחברתי אליהם

      אמר המטרה האמנותית היא ליצור אמוציה ולהביא באמצעותה לפורקן של מצבורים אמוציונאליים שבנפש הצופה..

      חומר למחשבה..

      תמר

        13/3/09 14:05:

      צטט: faranji 2009-03-12 15:47:27

      מהמם, אהבתי ביחוד 2 האמצעיות (:

       

      תודה לך פרינג'י! שמחה שאהבת.

       

      תמר

        13/3/09 14:04:

      צטט: שיקיה 2009-03-12 15:40:40


      היי תמי,

      אוהבת כל אחת ואחת מהעבודות האלה.

      כל אחת - והעולם שלה.

      גם את פרידה קאלו אני אוהבת. תערוכה רטרוספקטיבית אחרונה שלה - ראיתי במאי שנה שעברה, בפילדלפיה.

      כמה כאב וסבל בעבודות שלה!! וכמה הן נפלאות.

      את מפתיעה אותי תמיד בעושר הדמיון שלך.

      שפרה

       

      שפרה יקרה, תודה לך! אכן עבודותיה של קאלו נפלאות בעיני. ואיזה כיף לך

      שיצא לך לראות תערוכה שלה בלייב.

       

       

      שוב תודה!

       

      תמר

       

        13/3/09 14:03:

      צטט: a#mili 2009-03-12 15:36:07


      תמר אני מאוד אוהבת את התמונה האחרונה , האפרורית.

       

      היי עמילי, תודה לך! שמחה שהתחברת לעבודה האחרונה.

       

      תמר

        13/3/09 14:02:

      צטט: taya1 2009-03-12 15:07:45

      אין ספק שבציור תלת מימדי במחשב את אלופה !

       

       

      תודה טל! שמחה על תגובתך.

       

      תמר

        13/3/09 14:00:

      צטט: rebekart 2009-03-12 13:38:47


      מקורי מאוד נהנתי

      תודה תמר

       

       

       

      תודה לך רבקה!

       

      תמר

        13/3/09 13:59:

      צטט: halinka 2009-03-12 12:53:53

      תמר, ראשית תודה על השיתוף במקורות ההשראה שלך והפן האישי. עכשיו הרבה יותר קל לי להבין את המורכבות של היצירה שלך אבל גם ברור לי מדוע ההתחברות שלי לעבודות שלך הייתה כל כך מיידית. הסדרה שהבאת היום אכן מייצגת מספר פנים של נשיות, כל אחת עם הייחוד שלה, מאוד התחברתי לשלישית אבל אוהבת את כולן.

      תמר יקירתי, אוהבת אותך ואת העבודות שלך כמייצגות את המהות הפנימית שלך

      אשוב עם *

      תודה  חמודה, נהניתי כל כך!

      לאה HALINKA

       

       

      לאה יקרה, תודה לך! לא קל להחשף מעל כל במה.

      אבל הבנתי שאמן צריך להיות מספיק אמיץ כדי להחשף, להציג.

       

      שמחה שהתחברת ואהבת.

       

      תמר

        13/3/09 12:36:

      תמר

      פשוט מהפנט

      עבודות אדירות

      מלאות כח ועצמה

      מיוחדות ביותר  !

       

        13/3/09 10:37:

      תמר, יקירתי

      כל כך הרבה הבעה בעבודותיך.

      אוהבת במיוחד את הציור ה 3 .

      נישיבוק

      אילת *

        13/3/09 08:58:

      הרבה יופי עם אמירה.

      עבודותיך תמיד מענינות.

      שולה

        13/3/09 01:25:

      לתמר היקרה!

       

      בחרת לך גורמי השפעה ענקיים. מגדלי ענק וטוב שכך.

       

      תמיד סקרנית לראות את עבודותיך.*

       

      אסתר 

       

        13/3/09 01:14:


      אישית, קשה לי להחליט. מתחברת לכל אחת מהן מזוית שונה.

      פרידה קאלו אחת האמניות הנערצות עלי.

      כאבתי את מוגבלותה ואת עצבונה המתמיד.

      ולמרות הכאב, יש בציוריה אנושיות נפעמה וצבעוניות

      מופלאה.

      האינטרפטציה שלך - מדהימה.

      מירה

        12/3/09 23:51:

      תמר,

       אינטרפרטציות מעניינות על נשיות ואני אהבתי במיוחד את האחרונה המונוכרומטית. ופרידה קאלו...!!

        12/3/09 23:27:

      צטט: debie30 2009-03-12 12:37:03


      תמר,

      היצירות שלך יפות מרתקות

      תמיד מורגשת בהן אמירה מיוחדת,

      שאת מתרגמת בכשרון רב לשפה החזותית.

      בסדרה הזאת

      כל ציור בפני עצמו בעל עוצמה רבה.

      הזכרת את פרידה קאלו,

      אחת האמניות החשובות והמרתקות

      תודה לך, תמר על השיתוף ביצירותיך

      תמיד משאירות חומר למחשבה

       

      תודה לך דבי! תמיד נהנית לקרוא את תגובותיך.

       

      תמר

       

        12/3/09 23:12:


      את כל הזמן מפתיעה אותי בעבודות המיוחדות שלך ובדמיונך הפורה.

      מגיע לך כוכב.

        12/3/09 23:02:
      תמר,שתי תערוכות ראיתי השבוע ובשתיהן מצאתי תכנים להזדהות עמם... שלך יוסי קאלו (:
        12/3/09 23:01:

      הכאב הפיזי בא לידי ביטוי בהיבט הנשי

      העבודה האחרונה ממחישה מכל....

      גאה בך חברתי

      על הצירופים המשמעותיים שאת  עושה

      ומחזקת את התכנים.

        12/3/09 22:48:


      הסיפור האישי של פרידה מדהים בעיניי

      בעיקר העובדה שהיצירה שמרה על חיי הנפש שלה

      גם הסיפור שלך, כפי שתארת נוגע באותן נקודות

       

      ויש מושג שנקרא "המרחב הלירי" שהגתה מישהי בשם דנה אמיר

      והוא מדבר על מרחב נפשי שקיים בכל אחד, במידה כזו או אחרת

      מרחב שבו ניתן לצקת לפעולות אפורות ביומיום משמעות רחבה יותר

      כזה שמאפשר לנו לשרוד את החיים

      ולתת להם עומק ומרחב.

       

      הפוסט והעבודות שלך הזכירו לי את קיומו של המרחב הזה:)

       

        12/3/09 21:44:

      וואו אחותי מ ק ס י ם !!!

      מתי את מספיקה הכל.

      נהצלחה ואהבה רבה

      אחיך

       

        12/3/09 21:31:

      תמר

      עבודות יפות מאוד.

      צבעוניות ובעיקר אוהבת את הדמויות הנשיות!!

      פרידה שהיתה מהאהובות עלי,היתה ציירת גם של נאיביות

      ולא סוריאליזם במובן הקלאסי. דווקא את החלק הנאיבי אהבתי אצלה.

      וכמובן ספור חייה המדהים שהשתקף בעצבונו דרך ציוריה.

      וציור בלידה הוא גולת הכותרת שכן זו היתה כמיהתה הגדולה ללדת

      ולצערה לא הסתייע בידה.

        12/3/09 21:15:

      העבודה האחרונה מאוד מעניינת !
        12/3/09 19:45:

      אמנית סוריאליסטית נוספת ששווה להתעניין בה היא Meret Oppenheim

        12/3/09 19:44:
      אפשר לראות את הכאב...
        12/3/09 18:55:

      מאוד יצירתי  ומעניין
        12/3/09 18:54:
      השלישית. השלישית. יופי!
        12/3/09 18:28:


      תמר

      העבודות שלך מיוחדות , אסטטיות ועם אמירה.

      מאד אוהבת אותן.

      הכי אהבתי את השלישית.

        12/3/09 17:19:


      אני מכירה את סיפור חייה של קאלו, ופחות בקיאה בעבודודיה.

      את בעבודותיך משקפת נכונה הרבה סבל ונשיות...וזה בהחלט מייצג אותה

       

        12/3/09 17:03:

      תמר, עבודות מאוד עמוקות.

      בכולן יש משהו חיצוני קשה, או חד, או מתכתי, או קליפה קשה,

      ובפנים רך רך.

      גם אני אוהבת את ציוריה של פרידה קאלו, ושמחה לשמוע שהחלמת גם בזכותה של יצירה.

      את יוצרת מופלאה.

        12/3/09 16:50:


      נשים מעניינות במיוחד.

      אנא הוסיפי שמות? כותרת? רעיון?

      תודה

        12/3/09 15:49:

      תמר יקרה

      עקבות חוויות אישיות ואירועים שחווינו מציירים את הנושאים .. הקווים..הצבעים.. ביצירות  .

      תאונת הדרכים הקשה שחווית.

      עכשיו אני קצת אולי מבינה יותר את המתכתיות שיש בחלק מהעבודות שלך..

      עבודות שנוצרו מהנשמה, מהבפנוכו-חודרות לצופה, למתבונן ומעוררות מחשבה ואי אפשר להישאר אדיש.

      כאלה הן העבודות שלך!

      תודה ששיתפת

      אורית

       

       

        12/3/09 15:47:
      מהמם, אהבתי ביחוד 2 האמצעיות (:
        12/3/09 15:40:


      היי תמי,

      אוהבת כל אחת ואחת מהעבודות האלה.

      כל אחת - והעולם שלה.

      גם את פרידה קאלו אני אוהבת. תערוכה רטרוספקטיבית אחרונה שלה - ראיתי במאי שנה שעברה, בפילדלפיה.

      כמה כאב וסבל בעבודות שלה!! וכמה הן נפלאות.

      את מפתיעה אותי תמיד בעושר הדמיון שלך.

      שפרה

        12/3/09 15:36:

      תמר אני מאוד אוהבת את התמונה האחרונה , האפרורית.
        12/3/09 15:07:
      אין ספק שבציור תלת מימדי במחשב את אלופה !
        12/3/09 13:38:


      מקורי מאוד נהנתי

      תודה תמר

       

       

        12/3/09 12:53:

      תמר, ראשית תודה על השיתוף במקורות ההשראה שלך והפן האישי. עכשיו הרבה יותר קל לי להבין את המורכבות של היצירה שלך אבל גם ברור לי מדוע ההתחברות שלי לעבודות שלך הייתה כל כך מיידית. הסדרה שהבאת היום אכן מייצגת מספר פנים של נשיות, כל אחת עם הייחוד שלה, מאוד התחברתי לשלישית אבל אוהבת את כולן.

      תמר יקירתי, אוהבת אותך ואת העבודות שלך כמייצגות את המהות הפנימית שלך

      אשוב עם *

      תודה  חמודה, נהניתי כל כך!

      לאה HALINKA

       

        12/3/09 12:37:


      תמר,

      היצירות שלך יפות מרתקות

      תמיד מורגשת בהן אמירה מיוחדת,

      שאת מתרגמת בכשרון רב לשפה החזותית.

      בסדרה הזאת

      כל ציור בפני עצמו בעל עוצמה רבה.

      הזכרת את פרידה קאלו,

      אחת האמניות החשובות והמרתקות

      תודה לך, תמר על השיתוף ביצירותיך

      תמיד משאירות חומר למחשבה