כותרות TheMarker >
    ';

    reality check point

    לא על כנפי נשרים

    לא על כנפי נשרים
    הוא בא, אם הוא בא,
    ולא שאגת אריות
    היא בשורת כניסתו.

    בסתר זוחל הוא כרמש,
    מגיח לפתע בשעת תרדמה
    מחשכת הפינות הזנוחות,
    הנגד אדם – הפאשיזם.

    אריה (לוין) דקר (1975). שירים. תל אביב: שחר.


    הבלוג הזה הוא בלוג עדויות מהמחסומים בעומק הגדה (ולא מעברי הגבול המצויים כמעט על הקו הירוק). אלו עדויות של אישה אחת, אני, שעומדת במחסומים כבר ארבע שנים וחצי, פעם בשבוע. אני מסתפקת בפרסום עדויות, לרוב מצולמות. את דעתי אני שומרת בדרך כלל לדיון המתנהל בתחתית כל פוסט.

    חופש הביטוי, כמו כל זכות אחרת איננו בלתי מוגבל. כשמצאתי עצמי נותנת במה לדוברים אלימים סגרתי את הבלוג לתגובה לחברים רשומים בלבד. תגובות אלימות מבריחות קוראים רציניים ומדרדרות את הדיון. הודעות אלימות, הודעות פח-זבל או כאלו שלא תורמות לדיון לא ימחקו, אבל חברותו של הכותב בבלוג תפסל כך שלא יוכל לשוב ולהשתתף בדיונים. חופש הביטוי אינו כולל את החירות לפגוע באחרים והוא אמור לממש את זכותי ואת זכותם של קוראי לעשות בבלוג שימוש מועיל.

    אם אתם רוצים להצטרף לבלוג כקוראים פעילים, הצעו לי חברות. המנעו ממכתבי נאצה, גם לפעילי זכויות אדם מותר לדבר. את אלו שישלחו, אפרסם בבלוג בציון שם הכותב. מכתבי הנאצה לא ימחקו, גם אם תגידו ש\"הלבנתי פניכם ברבים\" (כפי שטענו קודמיכם). חישבו לפני שאתם שולחים.

    החומרים בבלוג, כתובים ומצולמים, שמורים תחת זכויות יוצרים. כל שימוש בהם, חלקי או מלא, בהתאם לרוח הבלוג או שלא, ללא אישור ממני, איננו חוקי. אין לשכפל, להעתיק, לצלם, לאחסן במאגר מידע או לעשות כל שימוש אחר אלא ברשות מפורשת ממני ובכתב.

    בהא

    15 תגובות   יום רביעי, 22/4/09, 15:35

    ביום שישי הצטרפה אלי רונית לסיור מחסומים בדרום שכם (זעטרה-תפוח, בית פוריכ, עוורטא, חווארה, עזון-עטמה. וראינו גם את הבית הבודד במסחה). היא כתבה רשימה מצוינת - כאן.

     

    אריה, הצווארון הכחול של אריה ויערת המהדורה האנגלית, מחפש דירה להחלפה. הפרטים בבלוגו המצוין (ובקצרה - בין העשירי ליולי לעשירי באוגוסט, ירושלים או אזור תל אביב, מרוהטת, אינטרנט הכרחי, להחלפה בדירה שלו בפרינסטון. שעה וחצי נסיעה מניו יורק. האמת - חושבת בעצמי).

     

    ולעניין עצמו. בהא, חברי מהקפה, כתב רשימה מענינית על החיים כאן מנקודת מבטו של פלסטיני-ישראלי. הוא ביקש אותי לפרסם אותה בבלוג שלי. הנה היא:


    הספינה הולכת לטבוע ,ורובנו מסתכלים .טובעת וכולם אדישים.טובעת וכולם חסרי אונים .טובעת וידיים לא מושיטים.

    חלק  טוען ,אין מה לדאוג  אלו קומץ קטן  נוכל לנטרל בזמן .

    וחלק אדיש,אני יודע לשחות מתי שתטבע אקפוץ רחוק  .

    וחלק מעודד ,מוצאי המסמרים מלוחות העץ  האחרונים בתחתית הספינה  .

    וחלק  אופטימי  חכו הים מתחתיה יתייבש

    וחלק פעיל חלקית  ,כותב ברשת ומנותק מרחובות העיר .

    וחלק קטן  פעיל בכל האמצעים .תתעוררו המים הגיעו כבר לקרסוליים .

    והמפחיד שכולם יושבים בבטן הספינה ומכחישים  קור המים והקולות המוזרים .

    אז זיהו ,החלטתי לשבור שתיקתי ,ולהרוג אדישותי .ולצעוק דאגתי .כי גם אם הספינה לא הולכת לטבוע היא עלולה להגיע לנמל ריקה מאנשים.

    מודאג מרוחות השנאה ,הקיצוניות והגזענות  שנושבות בכל מקום בארץ.מודאג  שמפלגה אחת הגיעה למקום השלישי בגודלה בכנסת ,מקולות השנאה למגזר שלם בלי שום יוצא מן הכלל .ועוד כמה  מפלגות  קטנות על אותה אג'נדה מודאג מהקולות שהולכים ופוחתים .  שתמיד כאזרחים ערבים  תמיד נאחזנו בהם ועוררו  בנו תקווה לעתיד טוב .הקולות שאומרות רוצים לחיות בדו קיום ושלום . מול הקולות ההולכים ומתחזקים.  שרוצים לתקן הממלכה שלא הושלמה ב48 לגירוש הערבים .

    שום דבר לא ישתנה אם לא ייעשה טיפול שורש בנדון ,נביאים כבר לא יהיו יותר.ואף אחד לא יבוא מהעולם החיצון לתקן .אני פשוט לא מבין למה מתפלאים ,למה כל זה קורה .הפחד והחשש ואי למידת האחר יכולים להביא משהו אחר ? כל אחד חיי בבועה שלו בשקט מדומה .חיים יחד , עם הרבה מכנים  משותפים ובוחרים להדגיש המכנים המנוגדים.

    נוסעים  למסע שורשים מעבר לים  ללמוד על המלחמה והאסון שהיה וחלקו הגדול הסתיים ב48,ושוכחים המלחמה שהתחילה ב48 ועד עכשיו לא הסתיימה . הם רחוקים ואנחנו פה חיי אחד בתוך השני .האבסורד  שנסענו נוער ערבי יהודי לגרמניה ,לקחו אותנו כמו עשבים שוטים לבדיקה  הביטחונית,בזמן שהנוער היהודי חגג בדיוטי פרי .

    היה מאוד אירוני  ,שהדו שיח שהיה אמרו להיות בינינו לבין הנוער הגרמני בבית הספר .הפך לוויכוח ערבי יהודי ,והם הסתכלו עלינו מהצד  מבוהלים, הכל התנפץ שרצו להגיד לגרמנים תסתכלו כמה אנחנו טובים ,ואיך מתייחסים למיעוטים ,וכמה אתם הייתם רעים .

    נוסעים למזרח הרחוק,לדרום אמריקה ,תרמילאים בכל מקום .ליהנות ולגלות תרביות ,ולזה שמעבר לפינה וימשיך להיות , לא טורחים לראות לא מרחוק ולא מקרוב  .   

    לנגב חומוס במסעדה ערבית  בסוף השבוע או בחגים. לא יעשה דו קיום.לתקן האוטו בזול אצל המוסכניק הערבי גם לא.לשתות קפה עם היל עם השיפוצניק הערבי גם זה לא . דו קיום לדקה ושעות וכל אחד הולך לדרכו.

    ברור לכולם מי החזק ומי החלש בארץ ,וברור לשני הצדדים שהאחר לא יעלם פתאום .היה מה שהיה וצריכים להמשיך לחיות ,טוב יותר כמה שאפשר .

    כל כך מוטמעות הדעות הקדומות ,וההכללות  ,שצעירה אחת שאלה מול כולם  בהכנה לטקס הזכרה במחנה הריכוז. (אנחנו לא אמורים ללמוד את זה בעל פה, או שנקרא את זה מהניר  כמו ערבים )

    וחבר לעבודה רק לפני שבוע אומר לי על התנהגות לא יפה של בחור יהודי (תסתכל איך הוא מתנהג כמו ערבים).ומי אני מול מערכת חינוך שסערה קמה על רעיון ללמד  שירה למשורר ערבי בבתי הספר במגזר היהודי .אני לא זוכר שמתוך ארבעים התלמידים בתיכון מישהו, והתנגד על לימדת , משלים  ומגילת רות ובראשית.ומי אני מול החינוך הביתי.ומי אני מול החינוך הדתי.איזה דעה קדומה ואיזה סטריאוטיפ אפשר לשבור ולשנות.

    עוד לומדים השפה הערבית כשפת האויב ולא השכן .כמו שלמדו אותה אנשי הפלמ"ח אצל המוכתרים הערבים בכפרים .רק הפעם במוסדות יותר משוכללים.לקבל תפקיד טוב יותר בשירותי המודיעין .

    עכשיו כל המטיילים מהמרכז חותכים וואדי עארה  והגליל .ואפילו נכנסים לכפרים הערבים .הכל שקט ושום דבר לא חריג. ואף אחד לא קם ואומר .הנה הכל טוב ושקט  למה לפעמים הם מפגינים וחוסמים הכבישים. אני אענה לכם למה.כי אנחנו בין הפטיש לסדן ,נמאס לנו ממבחני הפתע משני הצדדים  אחרי כל פיגוע ואחרי כל  גיחת מטוס.כי  חיים בשכינות בעבודה, בלימודים עם בני הדודים.והצבא שלהם לוחם בחלק מעמנו . שיש הפגנה נגד התנהלות המדיניות ,הנה הם הגיס החמישי הבוגדים .אבל שהכל שקט אף אחד לא מזכיר .

    אתם צריכים להתגאות בחופש הביטוי שנותנים לנו,באיכות החיים וברמת החיים,רק צריך להשלים אותו. טוב לנו פה ותאמינו לי שרוב  מתגאים בחופש והדמוקרטיה הישראלית  שמבקרים במדינות ערב .ונהנים מהמצב הכלכלי הטוב יחסית למדינות ערב.וחלק קטן שנסה לבחון הדמוקרטיה שלהם מצא עצמו בצרות .

    עובדה אף אחד לא ניגש למשרד הפנים ומסר תעודת הזהות.רק  כואב שזה לא שווה ,ויש הרבה דברים חסרים  ומפלים .ויש המנהיגים משני הצדדים שקל להם להבחר  לכנסת מתוך שנאת האחר .קל כי  אין מה להציג לבוחר יותר .(הרי היה ברור  שבג"צ ימנע פסילת המפלגות הערביות ,אז למה הייתה כל ההצגה משני הצדדים? ).להראות  גם אני שונא ערבים לא פחות מליברמן ? או תסתכלו איך רוצים לפסול אתכם ,תצאו להצביע .והאזרחים  והחיים המשותפים סובלים .עבודה בעיניים פשוט,משחקים ברגשות שלנו .

    וכשם שחברה בארץ מגוונת, כך יש מגוון דעות שונות .ישנו הבדל בין תושבי הפרבריה   ,מהערים המעורבות , קיבוצים ,עדות  ,היבדלי  מוצא , רמת השכלה ,אומץ ,וחופש מהמודע .כל זה משפיע  איך מחנכים ? ומה מחנכים  ?ואיפה מתחנכים? ומי מחנך ?

    היה על הראשונים שירדו לחופים מספינת המעפילים לדעת, שהם עולים על ספינה גדולה יותר ,בתוך ים יבשתי סוער לא  פחות מהים התיכון  ,והיה עליהם אז  לבנות אסטרטגיות לייצב ספינה זו ,ולא לעשות לה כל מיני תיקונים זמניים  כל כמה שנים.

    רק תנסו לחשוב להיות ערבי ישראלי בישראל מה זה אומר  תחשבו על הניתוק לבחירה הכפויה של מקצוע על הגטאות שאנו  חיים בהם במגזר. על התחושה שמפלגה כמו ליברמן מקבלת כל כך הרבה קולות....כל כך קל לשנוא את מי שלא מכירים את אלה שרחוקים  מהלב....

    כמיעוט שחי ברדיפות ומצווה לאהוב את הגר היושב בתוכו, כי גר הייתם בארץ מצריים והפכתם למדינה שמפלה הגר בהזדמנות הראשונה שנתנה לכם להיות הרוב עם מיעוט .. ,אם לא אתם לא העם שיגלה  אמפתיה  למיעוט ,מי כן ?

    תמיד זה מגיע בטיעוני ביטחון אבל חולש על כול תחומי החיים. אנו בוחרים לא ללכת למקצועות כמו מחשבים, ואלקטרוניקה. ומתרכזים בעבודות כפיים או במקצועות חופשיים במגזר. . ולמי יש לו פרוטקציה במשרד החינוך ומפקחיו , ילך להוראה אחרי כל תואר. אולי התחום היחיד הוא רפואה ,סיעוד  ורוקחות, שבו אנו מצליחים לחדור  למגזר היהודי ועובדים בו. ללא האינטרקצייה הזאת של יהודים וערבים לעולם לא תפתח  זהות או הזדהות. או אפילו תחושת שייכות למדינת ישראל. במקום זה מבקשים מאיתנו  הזדהות כמו ליברמן וחבורתו . אני אישית אחרי שראיתי ,בסדרת הסרטים תעודה כחולה של חיים יבין . הדוקטורנטים ובעלי התארים הגבוהים במגזר שלא יכולים למצוא תפקידים הולמים.וויתרתי  על חלומי להמשך לתואר שני למרות שהתקבלתי.  וכמוני רבים , אפילו יש שמוותרים על הלימודים האקדמיים.

    אם מישהו פותח הפה,ומתלונן אי שיווין ואי צדק. ישר קופצים לך .לא טוב לך.תלך לסוריה .

    או תשרת בצבא תקבל הזכויות שלך .את זה אני לא מבין ,אם לחייל היהודי יש קושי להתמודד עם הלחימה  בעזה ובשטחים מבחינת מוסר ומצפון ,איך מצפים מהערבים לעשות את זה. יתרה על הלאום  לחלק גדול יש קרובי משפחה בצד השני  .יקפוץ עוד אחד ויטען ,תעשו שירות לאומי .אנו רוצים לעשות שירות לאומי מרצון מאהבה ושייכות ולא מתוך כפייה ואונס .ברגע שנרגיש שההמנון מדבר אלינו.שהדגל שיך לכולם .זה יבוא לבד.ההתניה הזו .שירות למדינה  מול זכויות  רק תקפה למגזר הערבי .ותאמינו לי אי ההנחות  והתקציב הנחסך באי השקעה במגזר .עולה על כל תמורה  משירות לאומי אם נסתכל על זה מההיבט הכלכלי .צועקים הערבים כובשים הערים היהודיות במגורים ,למה  הם בונים בלתי חוקי ?!ולא שואלים למה בן אדם עוזב העיר /הכפר שלו עם כל הטוב שבה  ועובר.למה  מעדיף לשלם קנס אחרי קנס על בניה בלתי חוקית? .  זה לא בגלל אי מתן אפשרות הרחבת הישובים .וחניקתם בתוכניות המתאר .רק תנסו לחשוב מה הסיבה אחרי כל דעה ועשייה .

    האדישות ,וה "יהיה  בסדר" לא יודע לאן תוביל אותנו .ואני לא חסין מהאדישות ,עובדה שאני לא כותב על זה  עד פוסט זה. אולי בניסיון להדגיש המכנים המשותפים ואולי מתסכול   .וגם לא חסין מנטישת העשייה לדו קיום. התקבלתי לשמש כמורה בתיכון  במגזר היהודי  במרכז  ושמחו מאוד בהנהלה  ועודדו,קשה נעזור לך .אם תשמע משהו תדווח , נטפל.  אתה תתרום יותר לדו קיום והכרת האחר.ומה עשיתי? אחרי שיקולים של אגו וכדאיות כלכלית . וויתרתי

    אז מה הפתרון ?

    צריכים ללמוד מגיל צערי על האחר , מפגשים ופעילויות משותפות ,ביקורים  בעומק  המגזר האחר.לימוד התרבות השונה והמשותף .ההיסטוריה  ,השפה ,המנהגים .ולא אשכח  ערוצי  הטלוויזיה  שלא מנוצלות למטרה זו .

    לחייב פרויקטים משותפים ושעורי חובה  לתעודת הבגרות .אנשים לא מבינים היתרונות  לגיוון התרביות בבית הספר, בלימודיים האקדמיים , במקומות העבודה.אוכל ,מנהגים .לזה יש חג בחודש הבא תהיה חגיגה בחברה  .ולהוא יש לו רמדאן בחודש הבא  .והקריסמס מתקרב   .בקיץ מבקרים לחתונה בכפר .

    אנו פשוטים צריכים לעקל שאם תהיה שריפה גדולה , היא תבוא על הירוק והצהוב.ואם החלטנו לאמץ  אסטרטגית כיבו השריפות ,נדע איך לכבות אותה מהר

    ואם לא נודה מהר שאפשר   שישנה מחלה , לא נוכל לטפל בה ויהיה מאוחר .

    עמכם הסליחה פוסט ארוך ,הרבה היבטים דחסתי בפנים ,לכל היבט אפשר לכתוב עשרות פוסטים.

    קצרתי וצמצמתי וזה מה שיצא .

    דרג את התוכן:

      תגובות (15)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/4/09 07:38:


      <קמה ונעמדת מאחורי בהא, בשלשות>

            

      אני חושבת שלצד כל מה שכתבת, בהא, שהוא נכון ומדויק וכואב, יש גם הרבה קולות שמדברים אחרת.

      הרבה אנשים שמבינים את הבעייתיות, שרוצים אחרת, שנקרעים בין הרצון לעשות משהו לבין כל הצדדים האחרים - הפחדים, השחיקה של החיים, תחושת האפסיות של היכולת לשנות, ועוד הרבה.

           

      אין לי פתרון, מן הסתם.

      אני רק יודעת שאני מנסה לאורך השנים להתחבר למקומות שבהם ארגיש שיש לי משקל ומשמעות ביצירה של שינוי.

      עוד לא מצאתי מקום כזה שאאמץ לי. לצערי. ולכאבי. ולזעזועי אפילו.

      אני עוד מקווה שאמצא. אני לא מפסיקה לחפש.

              

               

       

        23/4/09 23:37:

      ברצינות. המצח שלי כבר סגול לגמרה.
        23/4/09 22:39:

      אני כבר מזמן בלהקה.
        23/4/09 20:53:

      צטט: מיא 2009-04-23 10:00:34

      אני עם בהא כמו תמיד. מרגישה שאני מדברת לקירות.

       נוכל להקים להקה. "המדברים לקירות"

       

        23/4/09 19:56:

      צטט: נמרוד הלוי 2009-04-23 12:40:38

      גם אני בהא

       

      X2

      אני איתו לגמרי.

        23/4/09 17:18:
      תודה שהבאת את הפוסט של בהא.
        23/4/09 17:03:

      כי מצדיקי דברי ,שמעתי כדבריהם הרבה  ,ולא אני לא אתם בעמדת כוח להשפיע .ואין לי כוח להתווכח עם מחפשי התירוצים.זה רק מעלה לי העצבים.ולא אוהב להתעצבן .גם אין לזה סוף . רק רציתי להעביר חלק מהדו שיח ברחוב המגזר הערבי .שלא נשמע ברובו לא בכנסת ולא בתקשורת . התוכנית תעודה כחולה של חיים יבין .אולי התוכנית הראשונה שנגעה בעומק הנושא .והרוב ראה ומה יצא מזה ?

      ולגבי ההגדרה מדינה יהודית או מדינה כל אזרחיה .אני יודע למה מתעקשים להגדיר אותה מדינה יהודית.כי רוצים לפסול זכות השיבה .וזו סוגייה רחבה ומסובכת .ולא רק לצד הישראלי .יש בעיה של. פרנסה, דיור , שפה, תרבות .רק אני לא מבין שיש כפרים בתוך שטח מדינת ישראל .ואזרחיה גם .כמו אקרת' וברעם.ולא נותנים להם לחזור לשם .ולהזכיר מאז קום המדינה לא  הוקם  כפר או עיר ערבית .

      לא יודע אם זו אסטרטגיה למשיכת זמן .כי ספר לי אחי שעובד בירדן.מצא באחד השווקים  מפתחות עתיקות  .וששאל המוכר מאיפה השיג אותם  .ענה לו קניתי  אותם מהפליטים הזקנים לפני שמתו.אז אל תחשבו שמליוני פליטים עומדים ומחכים עם תיקים ארוזים .

      אבל נגיד שתוגדר מדינה לכל אזרחיה. זה נותן אישור אוטומטי לכל פליט לכנס למדינת ישראל ?תוגדר מה שתוגדר לא אכפת לי, העיקר שיהיה שיוויון ואי אפליה .נגיד  שתוגדר מדינת היהודים,הערבים נמחקים אחרי יום ממהגדרה זו .ישארו אזרחיה  מופלים לרעה וימשיך המאבק לבקש, ולא לתת.לא מבינים שטוב לאחר ,טוב גם לי בצורה זו או  אחרת .

      תמיד אומרים למה אי אפשר, ולמה קשה . פשוט נבואה שמגשימה את עצמה .לא מזכירי הדברים הטובים שהיו פעם,מה הסיבות שהביא לטוב זה ,ומי עצר אותו  . אני זוכר שהיית נוסע לג'נין משנת 98 עד 2000 .היו שם מלא יהודים מדברים בעברית חופשי קונים ,מתקנים המכוניות ,וסוחרים .איפה היו הטרורסטים אז !פשוט הפיכתם  מטרורסטים לאזרחים זה בידי המדיניות של ממשלות ישראל.למה אף אחד לא מעז להאשים נותני האישור לאריק שרון  לכנס להר הבית .ולעשות הפרובוקציה הטפשית אז!

        23/4/09 14:42:


      כל מלה בסלע.

       וחבל שהפוסט הזה לא נמצא אצל בהא עצמו. היה טוב לספר לו פנים אל פנים מה אני מרגישה מול הדברים שכותב.

      תודה שהבאת,

       נעמה

        23/4/09 12:40:
      גם אני בהא
        23/4/09 10:18:


      ולמרות האורך - זה לא ארוך מספיק.

      כי הסיפור הזה לא נגמר, והשורשים שלו בני אלפי שנים, ואנחנו ממשיכים להתנהג על פי אותם דפוסים.

      לא מזהים שהספינה טובעת.

      בפינה המצומצמת שלי אני משמיעה את הקול הזה. אבל גם אני מרגישה שסביבי רק קירות אטומים.

        23/4/09 10:00:
      אני עם בהא כמו תמיד. מרגישה שאני מדברת לקירות.
        23/4/09 09:57:

      אתה צודק בכל כך הרבה דברים.

      זה מעניין לקרוא את נקודת המבט שלך כערבי ישראלי, ברוב הדברים החברה הישראלית פשוט לא סופרת אותכם, לא מכירים את הזוית שלכם, לא מתעניינים ולא מקשיבים.

      גם ברמה הפוליטית מתיחסים כאילו יש 110 חברי כנסת - הערבים מוכללים כיחידה אחת ולא נחשבים במשחק, וגם ברמות אחרות.

      הפיטרון חייב להתחיל בחינוך וברמה האישית - היכרות אישית, לא של בוס ופועל, לא של בעל רכב ומכונאי, לא של בעל בית ומנקה אלא היכרות בין בני אדם.

      הצורה שמלמדים ערבית בבתי הספר לא נועדה לאפשר תקשורת.

      לא יכול לכתוב שיש לי חברים או אפילו מכרים ערבים, במצב העניינים בישראל אין כמעט נקודות מפגש.

      בטוח שזה לא טוב ולא נכון כי כמו שכתבת אף אחד לא הולך להיעלם מפה ואנחנו נחיה ביחד עוד הרבה דורות.

      במדינה שבה להגיד שהיא שייכת ל'כל אזרחיה' נחשב לאמירה רדיקלית קיצונית יש בעיה...

        22/4/09 21:23:


      בהא,

      על האומץ לכתוב מציאות יומיומית והעימות הזה מול הדעות הקדומות והמושרשות כל כך עמוק - תודה.

      לא יודעת להגיד מה הפתרון.

      אבל ברור לי משהו אחד - הוא צריך להתחיל מעכשיו.

      בלי לחפש מי היה כאן קודם ומי עשה למי מה..

       

      פתרון כוללני ככל שיהיה משני הצדדים.

      לפחות בין אלו הרוצים ואומרים את המילים : שיווין, דו קיום.

       

      מצידי שיהיו כאן 4 מדינות.

      אבל שיהיה אי אחד שבו אתה אני נוכל לחיות בו בלב ונפש שלמה.

      בו אתה לא חריג ואני לא חריגה.

       

       

       

        22/4/09 18:06:


      ברור בהחלט שהמצב חולה ביותר.

       אין לי כמובן פתרון

      ,אבל ליבי כואב על כולנו.

      *שלך שרי

        22/4/09 15:43:

      .

      "ברור לכולם מי החזק ומי החלש בארץ, וברור לשני הצדדים שהאחר לא יעלם פתאום .היה מה שהיה וצריכים להמשיך לחיות ,טוב יותר כמה שאפשר".

      .

      לא לכולם ברור, ולכן הנחת היסוד הזו מערערת רבות מהמחשבות של תושבי האיזור.

      .

       

      ארכיון

      פרופיל

      יערת דבש
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין