כותרות TheMarker >
    ';

    רגשות שמועברים לאינטרנט, הם רגשות מסונתזים?

    הבלוג יעשה מה שהוא אמור לעשות, להכיל חלקים ממני.

    התנהגות צרכנית בקרב משתמשי הסלולרי

    8 תגובות   יום שבת, 7/11/09, 12:54

    ''

     

     

    הרבה אנשים פקפקו בי, אבל הנה, מגיעה משרד התקשורת ואומר בדיוק מה שאני אומר: חברות הסלולר מתנהלות בבריונות, בחוסר תחרותיות ועושקות אותנו בשורה התחתונה. המועצה לצרכנות מציעה חרם קטן ופשוט כנגד חברות הסלולר: לדבר שלוש דקות ביום פחות בסלולרי ולהשתמש בטלפון הנייח במקום. משרד התקשורת מעלה פרסומת על חשבונו על מנת שהצרכן הקטן ינוצל קצת פחות על ידי חברות הסלולר הביריוניות. צריכים את רון קופמן בשביל לשמור עליכם.

     

    חברות הסלולר לא יספקו לכם פרטים על התנתקות מהשירות שלהן.

     

    אורנג' עשויה לעגל לכם את חשבון הטלפון לטובתה. "רק שתי אגורות כל פעם". 

     

    אורנג' עשויה למכור לך את המכשיר הכי יקר שלה עם תקלות ולהחתים אותך על הסכם שלא תתלונן.  

     

    פרטנר מודה שתקלה טכנית גורמת לפרטנר לגבות סתם כסף. מתי תקלה טכנית תגרום להם לגבות מאיתנו פחות כסף? 

     

    טוב, זוהי ביקורת כנגד חברות הסלולר, אבל בעיקר כנגד הצרכנים שלהם. 

     

    בואו נבדוק כמה אתם משלמים על אחד המוצרים הפופולרים של חברות הסלולר: SMS.

     

    סמס במחירו המוזל ביותר יגיע ל 10 אג' להודעה (אבל הרוב ישלמו 20 אג'). סמס שוקל מבחינת תעבורת מידע (לפחות בסלקום) עד 75 בית שהם פחות מעשירית קילו בית (ולמעשה רק שבע אחוז) .

    כלומר עבור קילו בית אחד של מידע, תשלמו שקל אחד.

    כלומר עבור מגה בית אחד של מידע (המהירות לשניה באינטרנט ביתי ממוצע היום), תשלמו כאלף שקלים. 

    עבור ג'יגה אחד של מידע? תשלמו כמיליון שקלים!

     

    נשמע לא נכון בכמה סדרי גודל? זה מה שאתם משלמים וחבל. תבדקו בעצמכם מה תעריפי האינטרנט שלכם בחברות הסלולר, אבל אני משוכנע שג'יגה לא עולה מיליון שקלים. אז איך הם יכולים לעשות את המניפולציה הזאת? פרסום, שיווק, וכהות חושים שלכם הצרכנים.

     

    אז כמה אתם משלמים עבור שיחה?

     

    קצת קשה לי להאריך את איכות קו הטלפון של החברות השונות, אבל נהוג להגדיר את צריכת המידע של קו טלפון סטנדרטי בכ-16 קילו בית לדקה. אתם משלמים קצת פחות מחצי שקל לדקת שיחה. 

    כלומר 32 שקלים למגה בית אחד של מידע.

    או כ-32 אלף שקלים לג'יגה בית אחד של מידע.

     

    נשמע סביר יותר, אך עדיין נשמע לא נכון? זה מה שאתם משלמים.

     

    מה לגביי שיחת ווידאו? לפי מיטב ידיעתי היא מתומחרת באותו מחיר (כחצי שקל לדקה) אבל היא כבר זוללת כמעט 256 קילו בית לדקה. כלומר כ 4000 שקלים עבור ג'יגה בית אחד של מידע.

     

    נשמע כבר יותר מציאותי, אבל עדיין ממש יקר, נכון? זה מה שאתם משלמים.

     

    רגע, אבל איך יכול להיות שבעבור שיחת ווידאו חברת הסלולר גובה 4000 שקלים לג'יגה מידע, ואילו עבור סמס היא גובה כמיליון שקלים, תעריף יקר פי 250? האם חברות הסלולר מסבסדות לנו את השימוש בשיחות ווידאו? האם הן מפסידות כסף על נתינת שרותים אלו? 

     

    מרווח הרווח של חברות הסלולר על השימוש האובססיבי בסמס הוא עצום. אולי כדיי להמחיש לכם שוב את יוקר השרות נשווה את מחיר השרות למצב בו ביג מק היה עולה לכם 4,000 שקלים. נשמע סביר? לי לא.

     

    אם נמאס לכם להתלונן, ובא לכם להתחיל לעשות משהו בנידון, זה מאוד פשוט - תצרכו פחות שרותים סלולרים, ותראו את המחירים יורדים אט אט. כרגע, לחברות הסלולר, אין שום סיבה לא לגבות ממכם מיליון שקלים לפחות עבור ג'יגה אחד של מידע - פשוט כי אתם נותנים להן לעשות את זה.

     

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    אם אתה רוצה ללמוד עוד איך אפשר לשפר את איכות החיים שלנו ולצאת מכהות החושים בה אנחנו נמצאים עכשיו, אתה מוזמן ללמוד עוד ממש כאן איתנו 

    דרג את התוכן:

      תגובות (6)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        28/3/10 23:02:

      צטט: alfasin 2010-03-28 21:01:30

      מסכים איתך לגבי שטיפת המוח המקצועית.

      בדיוק הייתי שלשום בסטנדאפ של סיינפילד.

      הבחור שחימם אותו עשה קטע מעולה על הסלולר, ובין הדברים הוא ציין את שטיפת המוח.

      הם גם מכניסים לנו ביטויים כמו:

      "יש לי קליטה לא טובה" (זה לא שיש לך קליטה לא טובה - יש להם קליטה לא טובה)

      "this is a bad area" -משתמשים בזה באנגלית הרבה - גם לציין קליטה לא טובה באיזור

      אבל זה לא שה"איזור" באמת "רע"

      והוא נתן דוגמא שבה אתה הולך למסעדה ומקבל אוכל מגעיל - ואז כשאתה מתלונן הם יגידו לך:

      "מה אתה רוצה ? ישבת במקום גרוע, הקירות והפינה הזו רעים - פלא שלא טעים לך..."

      :)

       

       

      לא תכניס את זה ברגיל, זה היה לפני או אחרי שקפצת למחצית אחת של האולסטאר? (ת'מחצית השניה פספסת כי הייתה הופעה של גאנז' אנד רוזס...) 

       

      קטע טוב הוא אמר הבחור שחימם את סיינפלד :)

       

       

       

        28/3/10 21:01:

      מסכים איתך לגבי שטיפת המוח המקצועית.

      בדיוק הייתי שלשום בסטנדאפ של סיינפילד.

      הבחור שחימם אותו עשה קטע מעולה על הסלולר, ובין הדברים הוא ציין את שטיפת המוח.

      הם גם מכניסים לנו ביטויים כמו:

      "יש לי קליטה לא טובה" (זה לא שיש לך קליטה לא טובה - יש להם קליטה לא טובה)

      "this is a bad area" -משתמשים בזה באנגלית הרבה - גם לציין קליטה לא טובה באיזור

      אבל זה לא שה"איזור" באמת "רע"

      והוא נתן דוגמא שבה אתה הולך למסעדה ומקבל אוכל מגעיל - ואז כשאתה מתלונן הם יגידו לך:

      "מה אתה רוצה ? ישבת במקום גרוע, הקירות והפינה הזו רעים - פלא שלא טעים לך..."

      :)

       

        17/11/09 17:30:

      אז אפילו בחולצות לא תוכל למצוא כאלה הפרשים. חולצה באלנבי תעלה עשרה שקלים, אבל טי שרט לא תעלה עשרים אלף שקל אפילו בכיכר המדינה. ואם הייתה חולצת טי שירט שעולה עשרים אלף שקל, רובנו לא היינו קונים אותה. נכון? בטח לא מיליון ישראלים שונים היו נוהרים לכיכר המדינה ועומדים בתור בשביל לקנות את החולצה הזאת, נכון? 

       

      למה כשזה נוגע לסלולרי זה משתנה? למה פתאום לא אכפת לנו לדבר עם הסלולרי אפילו כשאנחנו בבית ליד טלפון בזק או מחשב? התשובה היא "כי זה לא מגניב". "זה זקן". תבדקו טוב טוב עם עצמכם את השורשים של ההתנהגות הזאת. 

       

      בדיוק על זה אני מנסה להצביע: על התנהגות צרכנית "לא נבונה" במקרה הטוב, "פסיכית כלכלית" במקרה הרע. 

       

      אם זה נראה לך כל כך לגיטימי לשלם אלפי שקלים לחולצה, בוא תספר לי כמה חולצות כאלה אתה קונה בשנה... מספר האנשים שמרשים לעצמם להוציא אלפי שקלים על חולצה באופן קבוע, לא קרוב אפילו בסדרי גודל למספר האנשים שמרשים לעצמם לקבל חיובים של 400 שקלים בחודש (5000 בשנה) עבור שרותים סלולרים...

       


      אני מבין את הרעיון של ביקוש והיצע, אבל אסור לשכוח שבעולם המודרני הביקוש מאוד מושפע מההיצע, כיוון שההיצע חולש על המדייה שבתורה משדרת לך שטיפת מוח בצורת פרסומות וקידום צרכנות. לאדם פשוט קשה לעמוד מול שטיפת המוח המקצועית הזאת ונוצרים עיוותים אמיתיים בביקושים שמושכים את הכלכלה לכיוונים לא נכונים.   

        16/11/09 13:01:

      למה חולצה באלנבי עולה אלפית מחולצה בכיכר המדינה ?

      בשני המקרים זו חולצה - לא ?

      ככה זה. עיניין של היצע וביקוש.

       

      והשירות הוא שליחת הודעת טקסט.

      על השירות הזה אתה משלם.

      כמובן שאתה גם יכול להשתמש ב- ICQ ולא לשלם אגורה.

      בתור צרכן - כדאי לך להיות נבון...

       

        8/11/09 00:03:

      על איזה שירות אתה מדבר בדיוק? 

       

      חלק מהפעולות של אנשי השרות של חברות הסלולר אפילו עולות היום עמלות (בדומה לבנקים) ככה שאתה משלם באופן ישיר על ה"שרות" שלך.

       

      אבל ברצינות, על איזה שרות בשונה מנטוויז'ן למשל אתה מקבל בפלאפון?

       

       

        7/11/09 20:03:

      זה לא עובד ככה.

      אתה משלם בשביל ה"שירות" לא בשביל ה"חומר".

       

       

      ביקורות נוספות

      ארכיון

      פרופיל

      יונתן +
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין