כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    מבוך המראות

    ביקורת על "מבוך המראות"

    מבוך המראות

    2

    אמנות ובמה  

    1 תגובות   יום שלישי, 19/1/10, 11:22


    מבוך  המראות

    בתיאטרון  תמונע

    תיאטרון-בתוך תיאטרון זה משהו מהפנט. גם שייכספיר השתמש בו. דליה שימקו, שחקנית, בימאית ומחזאית משובחת ביותר, יצרה מרעיון שלקחה מסרטו של אבל פררה "משחק מסוכן", בצירוף הכרות  הנושא באופן אישי, והעמידה הצגה מרתקת במיוחד.

    המחזה "מבוך המראות" מאתגר את הקהל, כשבתחילה הוא מציג מריבה אלימה  ובוטה בין גבר (תומר בן דוד) ואשה צעירה יפהפיה (אנה דוברוביצקי המדהימה). מריבה שלכאורה מצביעה על נקודת מפנה בחיי הזוג, שחי חיי יאפים  רוויי סמים, בגידות ותפנוקי המעמד. מה שלא בהכרח סייע לעמידות הקשר. בן דוד אלים מאד במשחקו, כשדוברוביצקי מהווה את הניגוד הרך, הנשי, הפגיע והאולטימטיבי.ואז, נחשפת המציאות. זוהי חזרה של הצגת תיאטרון, כשהבמאי (אורי הוכמן במשחק טבעי שיוצא ישר מהמותן) מתגלה כמעורב גם הוא בפלונטר. והשאלה שלנו, מהי המראה האמיתית של זהות הדמויות? האם כפי שהם משתקפים בחזרות להצגה, או בחיים האמיתיים במחזה?

    ביקורתה של המחזאית על תכונה אופיינית של הבימאים להשכיב כל נקבה שזזה בשטח ההפקה – מבוססת על הכרותה את המאטריה. ווידוייה של אנה באותו נושא, נשמעים מאד כנים ומשכנעים כלקוחים מהמציאות. שימקו , בחלק האחרון במחזה, כאשה הנבגדת של הבימאי, בונה מערך יחסים בעייתי נוסף, שאפשר היה להגדיל את נפחו ולהעמיקו.  

    כשאנה דוברוביצקי לוקחת את הגיטרה, ושרה לבימאי שלה במחזה שיר ברוסית, זה גם מפיג את המתח והעוצמה הפיסית והמילולית שהוטחה בפנינו, אך יתרה מזאת – מגלה לנו זמרת מענגת בצורה לא רגילה. את הכשרון הזה צריך לחשוף בפני הקהל בערב מוסיקלי נפרד.

    המשחק והבימוי, כמו גם עיצוב הבמה בתיאטרון הפרינג' המעולה הזה, (שמתאפיין בהוצאת הכספים המצומצמת שלו, מכורח המציאות) – כל אלה מרגשים, מרתקים, ומסבירים מדוע תיאטרון הפרינג' "תמונע" ממלא את אולמותיו האינטימיים בקהל המשובח ביותר. אין ספק, שנאוה צוקרמן, מייסדת ומנהלת "תמונע" בוחרת בקפידה את ההצגות שהיא מעלה. ולקהל היתה אורה.  

    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        25/1/10 01:59:

      נהניתי מאד 10 בסולם קפאין

      המחזה מבוסס על סרט מחו"ל של אבל פררה- אבל בבימוי והשתתפותה של דליה שימקו

      אנחנו מרגישים בבית כאן בישראל במבוך של מראות שקשה להבדיל ממה שקורה

      בישראל לבין ההתרחשויות על הבמה. לדעתי יש רמזים עבים לחברה החומרנית של

      תיאטרון בעיר מרכזית בישראל עם כל הלחצים והבעיות. דליה משחקת את עצמה

       ואורי הוכמן טיפוס ישראלי מצוי שמצוי במשבר קרוב לאיבוד שליטה כמו קצין זוטר בצבא

      מילואימניק לחוץ ואנה כמו זונה רוסיה במשבר זהות.

      והרמזים הפוליטיים גם לא חסרים- כי פשוט נשבר ממירוץ החומרני של שנות  2000 

      והכל חי לא כמו בטלויזיה וקולנוע

      שוב אני ממליץ ונהניתי

      ארכיון

      פרופיל