כותרות TheMarker >
    ';

    elybikoret

    הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון, מופעים, אופרה, בלט, קונצרט וכו .
    הכל קשור למוצג על בימותינו .
    כאמור הכל רשמים אישים בלבד .
    אשמח לקבל רשמים של אחרים

    קוראים לי יקה-ביקורת-הצגה במסגרת פותחים במה של בית ליסין בבצא

    1 תגובות   יום שישי , 10/9/10, 10:08
    691קוראים לי יקה-פותחים במה-בית ליסין-בצא691
     
    "קוראים לי יקה" הוא שם ההצגה הנוספת והאחרונה שהספקתי לראות,לצערי וכפי שכבר אמרתי לא ב"אשמתי",במסגרת "פותחים במה"של בית ליסין בבית ציוני אמריקה.
    ההצגה נכתבה עפ"י חמישים ראיונות שנערכו בקיץ 2009 בישראל עם שלוש דורות מיוצאי גרמניה הגרים בישראל.
     
    בפרוספקט של ההצגה כתוב "סיפורם המיוחד של היקים -המהגרים מגרמניה ששמרו בקנאות על תרבותם הגרמנית ,לא הצליחו להסתגל לחיים החדשים בישראל והמשיכו לחיות במעין גטו בין שתי המדינות..."
    כך אמנם כתוב אך ההצגה הדגש בה הוא על סיפורם של 4 השחקנים-שניים ישראליים הדס קלדרון ומיכאל הנגבי ושניי גרמנים-אוטה באגרור ופראנק ויגארט מהידלברג המספרים את סיפוריהם של המרואיינים ובעיקר סיפוריהם האישיים ודנים על העבר וההוה מבחינת הדור השלישי ויחסם אל הדור הראשון.
     
    ההפקה הנה הפקה משותפת של תיאטרון העירוני היידלברג שם הוצג המחזה לראשונה ותיאטרון בית ליסין.
    זהו פרויקט דוקומנטרי של נינה  שטיינהילבר ונינה גילסטורף שגם ביימה.
    התפאורה הנה מיוחדת במינה  עשויה מקרטונים חשופים ונעשתה ע"י האמנים הפלסטיים נועה צאושו ואסף קוריאט.
    אולי יש בה מיוחדות מסויימת אך על טעם לא מתוכחים ולי היא נראתה ללא חן,ללא יופי וטעם או ענין.
     
    מדברים בהצגה בשלוש שפות-גרמנית,אנגלית ועברית כאשר התרגום בחלקים רבים מההצגה לא הוקרן או צלע.בעצם ההצגה היא מונולוגים ודיאלוגים מענינים איך הגרמני והישראלי הצעירים מרגישים על מה שקרה.
    במונולוגים שזורים הרבה הומור וחיוך.
     
    באחד המונולוגים ישראלי יליד גרמניה עזב אותה בגיל7 עם עלית היטלר לשלטון .אין לו כל סנטימנטים לגרמניה והיא זרה לו כמו כל ארץ אחרת.
    אחר אמו נולדה בגרמניה אך גם לו אין  כל זיקה אליה וביקר בה רק בפרנקפורט ולא רוצה לבקר במקומות אחרים בה.
    היהודים שעלו לארץ הרגישו מנוצלים עבדו בקיבוץ ובקו"ח בחינם.היו לפעמים רעבים והכל היה לא נעים.המנטליות של הישראלים היתה שונה והרגישו לא שייכים.הם לא הצליחו לשכח את התרבות הגרמנית.
    הדור השלישי הישראלי רוצה לנסוע לברלין והוא מבדיל בין ברלין לבין גרמניה.
     
    גרמני אחד אין לו שורשים בגרמניה הוא דיבר רוב הזמן אנגלית ולא גרמנית.
    יש כנות מסויימת בהצגה כאשר הגרמני אומר"הזעם והשנאה נשארים ונמצאים בתת המודע"
    לדור השלישי הגרמני לא היתה כל דילמה .הוא לא שאל את הדור הראשון והראשון לא סיפר.הדור הראשון מבדיל בין שתי גרמניות האחת -התרבות הגרמנית וגרמניה הנאצית.
     
    אצל הדור השלישי גרמניה היא אחת.ההסתיגות היא אוטומטית ללא סיבות אישיות.הדור השלישי הגרמני יש לו סימן שאלה גדול לגבי הדור הראשון אך אינו שואל .יש שתיקה מוחלטת.הדור השני האשים את הדור הראשון .השלישי אין לו הזדהות ולא מאשים את הדורות לפניו.קשה לשמוע אמת מהדור הראשון.
     
    זאת הצגה חשובה מבוצעת בטבעיות כשיחת חולין ולא כתיאטרון.יש משחק מצויין של כולם אך אם אני צריך לסכם ב
     
     
    לראות או לא לראות : נראה לי שהיא תענין שכבה מצומצמת ביותר מבין קהל מבקרי התיאטרון.

     

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 3 מתוך 5

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/6/18 20:22:
      כייקה דור שלישי . אתרום רעיון 51. אמא שלי (85) שמרדה בהוריה, היום עם גב תפוס ממיינת את הכביסה כשהפיג'מה הולכת לגיהוץ. אשמח קרוא את המחזה.

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      elybikorett
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין