כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    מעגל הגיר הקווקזי

    ביקורת על מעגל הגיר הקווקזי,

    מעגל הגיר הקווקזי

    0

    אמנות ובמה  

    0 תגובות   יום שלישי, 26/10/10, 13:38

    ''

    מעגל  הגיר  הקווקזי

    בתיאטרון הקאמרי

    ברטולד ברכט (1898-1956) מגדולי מחזאי המאה ה-20, היתווה במחזותיו סגנון חדש ולא מקובל, את טכניקת ההזרה, הניכור, בגלל האמביוולנטיות שיצק בדמויותיו. אך למעשה, הקהל אינו חש ניכור כלפיהן, אלא דווקא מזדהה איתן. בין אם זו אמא קוראז' שמקריבה את ילדיה במלחמה כדי לשרוד, וכך גם ב"אופרה בגרוש", "הנפש הטובה מסצ'ואן" – שאף היא מוצגת כעת בת' הקאמרי, וכן הלאה.

    כמו הבימאי ברנרדו ברטולוצ'י (הטנגו האחרון בפאריס, הקונפורמיסט), כך גם ברכט, לא אהב להכתיב את הפרטים לשחקניו. הוא נתן להם חופש ביטוי. כזהו המקרה כאן. הבימאי הצעיר והמחונן אודי בן משה, בנה הצגה בעזרת השחקנים והאינטרפרטציות שלהם. וכך קיבלנו במקום הצגה נראטיבית רוויה משהו אגדי-מיסטי על המושל בגרוזיה שנרצח במהפכה, תינוקו שנזנח ע"י אשתו בגלל תאוות השמלות והפרוות אותם דאגה להציל בבריחה; על גרושה, המשרתת שהצילה וגידלה את התינוק, עד שאמו הביולוגית דרשה להחזירו לידיה. כל זה מתרחש במחצית הראשונה של ההצגה, שניתן היה לקצרה בחלקה הראשון. ובמערכה השניה – המשפט. משפט שלמה שיקבע למי הילד. כאן – קיבלנו קונצרט של המאייסטר קומיקאי שלנו שלמה בר אבא, כשופט,  בהצגה שופעת תנועה, אירועים, כשהדרמה הופכת לקומדיה מלאה עליצות. שאם להתעלם מהנסיון  לחבר אותה למחוזותינו עם השתלה מיותרת של פוליטיזציה מקומית –  נהנים ממנה בעונג רב.

    בחלקה השני של המערכה הראשונה, נזקקתי לממחטות כדי לייבש את פרץ דמעות הצחוק בסצינת החתונה, בין גרושה (נטע גרטי המקסימה והמכמירה) לחתן הגוסס (רובי מוסקוביץ' הכה רבגוני) כפשרה שעשתה כדי לתת שם לילד. היה זה שיא קומי בהצגה מבוצע בצורה מופלאה ע"י השחקנים.

    את להקת השחקנים מביים אודי בן משה  כאנסמבל, כשחילופי התלבושות והפיאות המהירים מאפשרים להם למלא מספר רב של תפקידים, מבלי להביך את הצופה ולגרום לו לתהיות. כל הקאסט, צעירים מוכשרים ומיומנים , בעלי קולות יפהפיים המשמשים אותם גם כמקהלה, קורוס, נפלאים; מבצעים את תפקידיהם בכשרון רב. בשירה – בולטים במיוחד קולותיהם של יפתח אופיר (אהובה החייל של גרושה), ושתי בנות לדור שני בתיאטרון: חן אשרוב בתם של מישה ובלהה, המדהימה בקולה, (שביצעה בעבר את סאלי בולס ב"קברט"), ושרון דנון, בתם של תחיה ורמי. בנוסף, הפליאו בשירתם ומשחקם אנדריאה שוורץ, דניאלה וירצר, מיטל כרמלי, שלומי אברהם, וליאור זוהר הרבגוני.   ובל נשכח את הסולו של הילד בתום ההצגה. קול נדיר ביופיו.

    קומדיה מוסיקלית שסיפורה נוגע ללב, והקסם השופע של בראבא מהווה את הדובדבן שבעוגה. התזמורת שניגנה את המוסיקה הנפלאה של קרן פלס, בניצוחו של הקלידן טל בלכרוביץ', גם הוא דור שני בתחומו, היתה מעולה, ותרמה המון לאווירה. נהדר.

     

     

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל