כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    קיצור תולדות המוסיקה

    ביקורת על קיצור תולדות המוסיקה

    קיצור תולדות המוסיקה

    2

    ספרים  

    0 תגובות   יום ראשון, 30/1/11, 21:05

    קיצור תולדות המוסיקה

    .לכל חובבי המוסיקה, ובעיקר לאוהבים שעוסקים בה, יצא ספר חובה מאת עדו  אברבאיה. ספר המכיל את כל תולדות המוסיקה אי פעם – בקיצור נמרץ. והייחוד שלו: בכל קטע על נושא מסוים מצורפים אתרי אינטרנט ויוטיוב בהם תוכלו להאזין ליצירה המדוברת. ללא מרצה או צורך לצאת מהבית – כל תולדות, ועם המחשה

    הספרוצאת המוסיקה אור-תו, בה סוקר את תחילת היווצרות המוסיקה, שקדמה להיווצרות הכתב, לסימנים הקדומים בהם רשמו את הצלילים, כיצד התפתחה המוסיקה ממשהו מוגבל ועד לטווח האינסופי הקיים היום. ההיקף הרחב מתחיל מימי הפרה-היסטוריה, דרך יוון העתיקה, המשך בשירי הכנסיה, מסביר על סולמות ומודוסים, מספר על חשובי המלחינים בכל התקופות; ממשיך מימי הביניים לעת הרנסנס, תקופת הפריחה באמנויות, בה האדם החל לתפוס את מרכז היצירה, ולא רק דמויות דתיות איקונוגרפיות;

    הספר חושף את תחילת היווצרות האופרה (אאורידיצ'ה) – בשנת 1600, על תרומתו של מונטוורדי, שהודות לו לא נעלמה האופרה מבמת ההיסטוריה; מסביר על הבארוק, שהיה הסגנון המודרני אז, על סגנון הפוגה – שנחשבה לעתיקה ורב קולית, ועל יוהן סבסטיאן באך שהביא לפריחת הפוגה, מעבר להיותה אתגר לימודי- אקדמי, הודות לששת הקונצ'רטי הברנדרבורגים ששמו בצל את 500 הקונצ'רטי של וויוואלדי. אבל בעיקרון – איטליה היוותה את מקור ההשראה לכל המלחינים.

    מה שכה מקסים בספר, ויקסום לרחבי אופקים, הוא עובדת איזכורי אירועים ותהליכים היסטוריים בהקשר לכל סגנון ותקופה. הדבר מחייה את התמונה בעיני הקורא, ומעבר לפרטים הדידקטיים, ולמוסיקה שהוא יכול לשמוע עפ"י הציון בספר – הוא רואה בעיניו גם את הרקע ההיסטורי.

    מוצרט, היידן, בטהובן, ובהמשך ליסט, בראהמס, ווגנר, שופן וענקי המאה ה-19 צ'ייקובסקי, רימסקי קורסקוב, בורודין, מוסורגסקי ואבי המוסיקה הרוסית – גלינקה – לכולם חלק בספר על כל יצירותיהם הנודעות. על רקע ההתעוררות הלאומית באיטליה שהביאה לאיחודה ב-  1861, הוא מציין את גדולי מלחיני האופרות האיטלקים: וורדי, רוסיני ויצירותיהם. בקרב המודרניזם כלולים איגור סטראווינסקי, הקשר שלו לאמרגן סרגיי דיאגילב, שרקדניו בלהקת ה"בלט רוס" ובראשם ווצלב ניז'ינסקי האגדי, חוללו לצלילי סטראווינסקי, כשהבס האלמותי תיאודור שליאפין מלווה בשירתו.

    הספר ממשיך בכל סוגי המוסיקה החדישים, כולל האלקטרונית. בקיצור – הכל בכל למען הכל. תנ"ך המוסיקה בקיצור ולענין וברמה.

     

        

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל