כותרות TheMarker >
    ';

    orenjada

    רק לרשום את מה שאני חושב, לכך הבלוג נועד ולכך הוא משמש. טונה של טלוויזיה, הרבה קולנוע, קצת שטויות מסביב ועוד פחות מכך על הכול ועל כלום. מי שרוצה שיחזור, מי שלא לא. אין הרבה מקומות בהם אפשר לפרוק את מה שאני חושב בלי לדפוק פרופורציות, בינתיים נוח לי. אהבתם תחזרו, לא אהבתם אל. לא באתי להוכיח כלום לאף אחד או לגרום לאחרים לראות "מה ומי אני באמת", כולה בלוג על הכול ועל כלום. אני אוהב לכתוב, זה הדבר היחיד שגורם לי להרגיש טיפה יותר. אה, ואם אני לא כותב בקצב יותר מהיר או אפילו יותר מדי שטויות אז אל תהססו להזדיין בסבלנות או מינימום להגיב. ביי בינתיים

    0

    סופעונה (סיכום סדרות עונת חורף 2011)

    0 תגובות   יום שבת, 21/5/11, 20:32

    הרבה יותר קל לעשות במקביל דברים שהיו עלולים לקחת יותר מדי זמן אם היינו חושבים לעשות אותם בנפרד. מלבד הטראש טי וי הרגיל שממלא את הטלוויזיה בעונותיה הסדירות של שנת 2011 יש עוד ז'אנר טלוויזיוני שכמעט ולא זוכה להכרה על גבי עיתונים, אתרים או סתם אנשים משועממים שמחפשים על מה לכתוב באינטרנט – ז'אנר הטלוויזיה שנקרא 'הדרך הכי מנוונת ספק מטומטמת שאפשר לשרוף זמן'. רוב הסדרות האלה זוכות לעדנה רק באתרים רלוונטיים או דו שיח קיומי על מהות החיים (AKA פורומים). בכל מקרה מספר סדרות סגרו עונה לאחרונה, מישהו צריך להתייחס אליהם, גם אם חלקן בזבוז זמן לרוב וחלקן סתם טיפשיות זה לא אומר שמישהו לא מעריך את העבודה של התסריטאים המפגרים שטרחו ליצור אותם. יש טלוויזיה ויש טלוויזיה וכל אחד מסתכל על החרא שהוא אוהב ולעיתים אפילו תרתי משמע.

     

    (מכאן ואילך ספוילרים)

     


    ''

     

    עקרות בית אנושות סגרו מי יודע כמה עונות, יותר מדי זה בטוח, סיפור עלילתי שנוצר בגלל אישה שלקחה אקדח וירתה לעצמה במוח הגיע בעונה הנוכחית לאותו קו עלילה בו לקחו את אותו הבן אדם שאשתו התאבדה, הביאו לו אישה חדשה וגם לה גרמו לקחת אקדח ולירות לעצמה בראש, ככה שהוא מרגיש קצת מחורפן, הוא ניסה להכניס אסירים משוחררים לטרף בשכונה מתוך מטרה להתריס נגד השכנים שדחו אותו, הוא גם השתחרר מהכלא על פשע בו הפלילו אותו, גילה שזוגתו האחרונה היא בעצם הבת של מי שהפלילה אותו, ואחרי זה עוד מתאבדת. הוא גם הורעל והבן שלו הלך למוסד לגמילה אחרי שעשה יותר מדי לבן, וגם כי גם הוא ניסה לרצוח אותו. אין לו חברים, כולם שונאים אותו ורק סוזן איכשהו מנסה לעזור ובסופו של דבר מגלה את עצמה כמובילת צאן (בצורת עוגיות) לטבח (רעל שמוגש לערב תרבות בית ספר) בלי שהיה לה על זה מושג. לפחות בסוף העונה התסריטאים ניסו לחשוב על איזה תעלול עלילתי מקסים אז במקום להרוג את הבן אדם הרשע טוטאלית סוף סוף ולהעיף אותו לחלוטין מקו העלילה המתמשך הם בסך הכול גרמו לכל העלילה לקרוס, לפלישיה טילמן לקבל סוף סוף את העונש שמגיע לה בצורת רכב שמתהפך, מה שנקרא צדק חברתי בלי סירנות, ככה גם סוזן יצאה זכאית מהשלומפריות הרגילה והנאיבית שלה. והיא בכלל שלומפרית טוטאלית שעשתה ארוטיקה ברשת בגלל שבעלה הפסיד יותר מדי כסף. גם לבעלה לא חסר אבל אין מה להתייחס אליו יותר מדי, אני עדיין מחכה לטוויסט בעלילה שיעיף אותו משם, בכלל כל הבנים בסדרה הזו כאלה נמושות, אבל זה צפוי מסדרה שהטייטל שלה מכריז עקרות בית נואשות, גברים לא אמורים להיות חלק פעיל בעלילה, זה שבשלבי הסיום של העונה גרמו לקרלוס להרוג את האבא החורג של גבריאלה אשתו לא אומר שהוא יקבל יותר מדי תשומת לב, כבר עשו אותו עיוור פעם אחת, העובדה שהוא רצח מישהו לא תבוא לטובתו, אפילו שהבן אדם שמת היה אנס שפגע באשתו כשהייתה ילדה, אז לוקחים את כל ארבע הנשים שעומדות במרכז העלילה וגורמים להן להבטיח לשמור על סוד כאילו היו מינימום שקרניות קטנות ויפות בגרסה של גיל הזהב. ברי תופסת תשומת לב אחרי שכיסתה על הבן שלה שרצח את אימא של השכן, היא בכלל מתחילה לצאת עם שוטר מכוער (וזה העונש שלה אחרי שזנחה פליט מבברלי הילס המקורית), אין אורסון נכה בעלילה (לבינתיים) והילדה הגדולה בכלל נעלמה, לפחות אנדרו איכשהו נוכח, בכלל ההרגשה ממנו שמאז שהתסריטאים הוציאו אותו מהארון הם נותנים לו פחות במה. ויש גם את הילדות המעצבנות של גבריאלה וקרלוס, מגלים שאחת מהם מאומצת, וגם זה בטעות בגלל פאשלה של הבית חולים שלא טרחו אפילו לעשות קצת יותר הרס מצופה, ככה בלי בלאגן, בלי עורכי דין, בלי קצת התחשבות בזבל שבגינו יושבים לראות את הזבל הזה לאורך יותר מדי עונות, ולמה – בגלל שההורים השניים מהגרים לא חוקיים. ועדיין לא הצלחתי למצוא שום סממן חיצוני שיצביע על כך שהבת של גבריאלה שנסעה עם המהגרים המקסיקנים היא באמת האחות של הבת היותר צעירה של הסוליסים, הצעירה מכוערת מדי. וקרלוס בכלל פתטי, דורסים את אימא שלו והוא מגלה מי עשה את זה ומחליט לסלוח, בגלל שאנדרו ילד לא אחראי אבל כן מחליט להפריד בין שתי חברות טובות, לא היה עדיף כבר לשחרר את הילד לכלא כשהאימא מתה ולא לבזבז את התסריט על בולשיט רק כי התסריטאים רצו לחבר יותר מדי קצוות בעלילה, והסליחה הצפויה שלו לברי בסוף העונה הייתה מכוערת, ככה גורמים לו לסלוח, על ידי הסתרה של הרג בו הוא בעצמו חטא? ולינט בכלל כבר מעלה את הסעיף, בעלה מוצא יופי של עבודה, מביא טונה של כסף ועכשיו היא מוציאה מרמור, באמת? אחרי כמעט טריליון ילדים את נזכרת להיזכר בימי הערגה שלך לקריירה? אולי זה בגלל שבנוכחות לידת ילדתך האחרונה היה ילד משוגע עם שיער ארוך שחור שרצח את ארוסתו לשעבר של בנך? אולי בגלל זה בסוף טרחו לגרום לה ולתום להיפרד עם הזוגיות הלא בריאה שלהם, כן – כאילו לא ראינו את זה מגיע מהפרק הראשון בשנת 2000 מי יודע כמה? אולי בגלל המשבר שהסדרה הזו מתקרבת לסוף והתסריטאים רק חושבים איזה מכות אפשר להכניס לתושבי ותושבות וויסטרייה ליין בלי שהקהל בבית יחשוב שמשהו בעלילה לא הגיוני. הקרדיט היחיד שאני חושב לתת לסדרה הזו שבפעם שעברה שהם בזבזו זמן העלילה קפצה כמה שנים קדימה בלי יותר מדי הסברים, זה הועיל, חופשי הועיל. אבל אולי זו הציפייה לעונה הבאה ובציפייה לאחרונה שבהן, שיהרגו את כולם שם כבר, זה לא סימפסונ'ס, כולה סדרה על משבר גיל העמידה עם קצת קולולושה בתסריט.

     


    ''

     

    ניקיטה ניו ורזן סגרה עונה ראשונה, את הסדרה הקודמת (ואפילו אי אפשר לקרוא לזה ז'אנר, ניקיטה החדשה היא רימייק המשכי, מה שאומר שאין קאסט מקורי, רק שימוש בפלטפורמה קיימת, כמו שעשו עם טרמינייטור). רק בפרקי הסיום גילינו מה זה אומר להיות באמת חלק ממופע האימים של פרסי, יש לו כמה קופסאות שחורות עם סודות מלוכלכים על הרבה מאוד אנשים שזה מה שכבר נותן לו דרגה של אנטאצ'בל, ניקיטה יוצאת לקרב, יש לה סיידקיק בשם אלכס (יורשת רוסייה שאמורה להיות מפוצצת בכסף ובמקום מתרוצצת בלהיות ניקיטה 2) ונמסיס ספק יריב ספק מאהב בשם מייקל, איפשו מתרוצצים להם גם בירקוף ואמנדה, והייתה גם ג'יידן אבל היא כבר מתה בגלל שאלכס לא הצליחה לספר אמת למישהו שהיא אוהבת בלי להישמע מתיימרת. ניקיטה החדשה הרבה יותר יפה מהמקורית, אבל בלונד מול ברונטית זה כבר עניין של טעם. בכל מקרה אלכס הייתה אסירה שנכנסה ישר לידי הטרף של הדיוויזיה, הפכה להיות סוכנת, עזרה לניקיטה לסכל כמה מהמשימות של פרסי עד שהוא קלט אותה ואיים ללחוץ על כפתור במחשב שיפוצץ לה ת'מוח. וסוף העונה (שהייתי בטוח שיביא סוף לסדרה אבל התבדיתי) השאיר כמה קצוות פתוחים לעונה הבאה, אלכסנדרה מקבלת תשובות בצורת הבוסים של פרסי שמבטיחים לה שהמטרות של שניהם לנקמה באיל הון רוסי שרצח את אבא שלה זהות, ככה שהיא לא חייבת להמשיך לנקום בדיוויזיה כי פרסי כבר לא מהווה משקל, ככה שניקיטה שוב עלולה להיות לבד במערכה, לאותה הניקיטה נתנו גם את מייקל בתור מערכת יחסים של רוצחים, ככה שהיא יכולה סוף סוף לנוח ולהפסיק לישון לבד באותו האנגר מכוער עם מיטת טירונים בה לא הפסיקה לישון עד שלא תפיל עד פרסי, בסיום כשהיא ומייקל נסעו באותו אל השקיעה היה רגע מלנכולי לא בגלל שהוא היה יפה אלא בגלל שהתסריטאים שכחו שאחד ועוד אחד זה שניים, קרי סגירת מעגל, במקום הם טרחו להשאיר קו פתוח כי הם הצליחו במשימה שלהם להביא קצת רייטינג יותר מהמצופה, במקום עונה אחת עם קצת תשובות הם קיבלו תקציב למי יודע כמה מסכות של עינויים שעוד צפויות לנו בז'אנר סדרות הביניים עד שמשהו טוב יותר יבליח לעונת 2012.

     


    ''

     

    סטארגייט יוניברס היא הסדרה שהכי כיף היה לצפות לראות מגיעה לשלבי סיום, אחרי שההפקה הודיעה מתישהוא לקראת אמצע העונה שנגמר להם התקציב כי יותר מעשר מיליון בני אדם ברחבי הגלובוס שראו אותה לא באמת מהווים משקל אז צריך להרוג את הסדרה התסריטאים חשבו על דרך נכונה לסגור קצוות אז הכניסו את כל הקאסט לפודים של הקפאה ושלחו אותם למסע ברחבי הגלקסיה החדשה שלהם בלי לבזבז יותר מדי חשמל. עוד איזה 3 שנים (או עם קצת מזל לפני) יקום בן אדם עם עט ודף ויעשה פיצ'ינג לקו עלילה חדיש ומעניין יותר בו מוצאים דרך לחללית לסיים את שלב המסע הראשוני שלה בו היא בורחת מחייזרים רובוטיים מכניים שכל מה שהם עושים זה רק להרוג טכנולוגיה. אלמלא ראש ואיליי הקאסט מהסדרה הזו היה מזוויע, בסדרות הקודמות של סטארגייט לפחות הכניסו קצת יותר קווי עלילה בצורת אגדות ומיתוסים, בצורת חייזרים רעים שמשתלטים על כדור הארץ ומשכפלים את עצמם, בצורת אנשי ראסטות לבנות ששמים לעצמם עדשות של עיני בני אדם בלאס ווגאס, בצורת פאקינג מקג'יוור הגרסה החדשה, אבל הסדרה הנוכחית לא הביא שום בעל, שום רע, שום קדמונים ושום תחכום רחב שכל מעריץ מד"ב יכול להתמוסס ממנו. מה כבר היה שם, שברון תשיעי שפועל רק פעם אחת ומאז מדשדש לו בציפייה, גם קיבלנו תשובה שלדסטיני יש מטרה להגיע לקצה היקום ולהראות שיש שאלות חדשות שאמורות לקבל תשובות. לפחות אם יום אחד העלילה סוף סוף תתעורר מחדש הקאסט המקורי כבר לא יהיה לחלוטין אותו דבר, כמה זה קשה להרוג כמה דמויות בתאי הקפאה בחללית שטסה על פני היקומים? בכלל מסדרה שמבססת עצמה על שערים לעולמות אחרים לא קיבלנו העונה יותר מדי סטארגייט מופתי, בסך הכול היו שם פרקים נגררים עם המצאה שנקראת אבני תקשורת לכדור הארץ, הסדרה הזו מקבלת חופשי מספיק בקושי, כי מד"ב בטוח לא היה שם, לפחות לא יותר מדי.

     


    ''

     

    פרינג' גם כן סגרה עונה, מסדרה שסיפרה סיפור אחד בכל פרק היא הפכה למודעת לעצמה יותר ויותר והצליחה לשלב קווי עלילה באופן רצוי ולא צפוי, וזה כל מה שהמעריץ המצוי ביקש מג'יי ג'יי אברהמס בעידן אחרי אבודים. שהוא יטרח להביא לנו בגובה העיניים ז'אנר מסתורין שיגרום לפעמים לצופה בו לתהות WTF, רק חבל שלקח להם שלוש עונות שלמות לעשות את זה. בלי יותר מדי בלבלות ובלי יותר מדי אקסטרות התסריטאים גרמו לוולטר בישופ לגרום לכל הקאסט לקחת LSD ולהיכנס לתוך נבכי מוחה של הבלונדינית. עליה בכלל השתלטה רוחו של לאונרד נימוי המקורי שכנראה נגמר לה הסוס סופית מטלוויזיה אז הביאו בלונדינית שתשחק את התפקיד שלו, וברגע בו היינו באמת צריכים לראות אותו עשו אותו דמות מצויירת, ככה שאפשר היה סוף סוף לראות איך נראה צפלין שעף בעולם מקביל. אם בתחילת העונה חשבנו שעולם בני האדם שהוקם לפני כמה אלפי שנים לא היה העולם הראשון בו חיו בני אדם על פני האדמה, שהיו אנשים ראשונים הרבה לפני אדם וחווה אז גילינו שבעצם מדובר בזיבול שכל טהור, כי העלילה תמיד חייבת בכל סדרה לסבוב רק סביב הדמויות העיקריות שבה, אז האנשים הראשונים הם בכלל פיטר ואוליביה, כי מזה זה סדרת פרינג' בלי קצת תחכום בדיוני. ת'אמת זה היה הקו עלילה שהפריע לי, למה תמיד הדמויות הראשיות בדרות מסתורין חייבות להיות מרכז העולם, הקהל שרואה אותם לא תמיד כל כך נאיבי. סוף העונה בכלל הביא קו עלילה של 'מה היה יכול להיות אילו', הכניסו את פיטר (או פייסי, איך שאתם מעדיפים לזכור אותו זה בסדר, ג'ושוע ג'קסון הוא עדיין לא הית' לדג'ר) לתוך סופר מכונה שאמורה לגרום לעולם מקביל לקרוס, זרקו אותו עשרות שנים קדימה והראו לו איך ההרגשה להיות נשוי לסוכנת בלונדינית שסוף סוף נשבר איתה המתח המיני אז אפשר להכניס אותה להיריון (ורק פרק אחד בו הכניסו את הדמות המקבילה שלה להיריון זריז של 24 שעות וילד היה גאוני בעליל). ממש בלי שיגעון גדלות (ממש, לגרום לפרופסור משוגע לאבד ילד ואז לחטוף את אותו הילד מיקום מקביל ואז לגרום לעולמות לקרוס אחד לתוך השני לא נחשב שיגעון גדלות אז אין לי מושג מה כן). ניחא, לפחות התסריט לא היה צפוי, זה כל מה שביקשתי מסדרה עם תקציב. לפחות יש פתח להמשך העלילה אפילו שרוב התשובות נענו, ככה שפייסי/פיטר יוכל להציל את שני העולמות המקבילים בלי לגרום לכל העלילה לאבד מטרה לגמרי. כן, אני יודע, הסדרה הזו לא שייכת לז'אנר סדרות ביניים של לשרוף את הזמן אבל מבחינת קו עלילה פסיכי היא חופשי מגרדת את הז'אנר.

     


    ''

     

    הסדרת ערפדים הכי גרועה אי פעם היא 'יומני הערפד', אולי זה רק אני שנותן לזה אסמכתא פרטית רשמית אבל זה לא עושה אותה יותר טובה, אחרי העידן של באפי ואנג'ל שעוד איכשהו היו נסבלות הגיעה 'דם אמיתי' והראתה למי שזה לא יהיה שכותב את העלילה על ערפדים בעולם השכיח והקטן שנקרא הוליווד איך כותבים סדרת ערפדים עם טוויסטים, גם אם מכניסים אליה אנשי זאב ומכשפות ומשני צורה ומה שזה לא יהיה שיוצא להילחם בהם. יומני הערפד בסך הכול הייתה דלת תקציב (או לפחות ככה זה נראה) עם איפור ערפדים בזיוני, עלילה יותר מדי ביזארית, כרגיל חטא שיגעון גדלות בו הדמויות הראשיות גורמות לכל העולם לסבוב סביבן גם נכנס לסדרות ערפדים משום מה, הכניסו לזה כמו כל סיפור עם דם גם אהבה בין ערפד לבת אדם, הכניסו אנשי זאב, הכניסו קאסט של תיכוניסטים וחושבים שזה גורם לערפדים להיות יותר נסבלים. ממש, מיסטיק פולס במיטבה, לא האמנתי בגרוש לכישורי המשחק של אלנה/קתרין, לא לסטפן ולא לדמיאן, גם לא למכשפה שקיבלה כוח של מאה מכשפות ולא לערפדים המקוריים קלאוס ואלייג'ה, שגם הם אחים שגוררים את הפיוד ביניהם כבר כמה עידנים. אין לי בעיה עם קו עלילה משוגע, יש לי בעיה עם קו עלילה פתטי. ממש אלנה היא הדבליגייטור (כאילו המציאו מילה במיוחד בשבילה) והערפד המקורי בהיסטוריה רודף אחריה כי הוא חצי ערפד וחצי איש זאב וכדי שהוא יוכל להיות שניהם אז הוא צריך להרוג את אותה האלנה, בכלל מהסדרה הזו חטפתי את הג'ננה אחרי שהרגו את ויקי אי שם בעונה הראשונה, לפחות שניות הסיום של העונה הנוכחית החזירו אותה, את התוצאות אנחנו נראה רק אם יטרחו להחזיר את הסדרה לעוד סיבוב, בציפייה שלא אבל זה כל כך שקוף שזה גם ככה הולך לקרות.

     


    ''

     

    הסדרה היחידה שעדיין לא סיימה עונה (נותר עוד פרק אחד) היא הסדרה היחידה שבשבילה היה שווה לסחוב את כל הז'אנר, 'האירוע' (THE EVENT) היא סדרה גאונית, במיוחד בעידן אחרי 24 בו קו עלילה משוגע רק מושך את הקהל לחזור אליו כל פעם מחדש, בו כל פרק הוא משהו אחר, כל כמה שניות יש קו עלילה אחר וכל פעם שאתה בטוח שמשהו אחד הולך לקרות אז משהו אחר נותן לך כאפה, לפני 66 שנה התרסקה חללית על כדור הארץ, היו עליה חייזרים שבאו לחפש עולם חדש לגור בו, הם היו סנוניות של עוד המון חייזר שאמור להגיח בהמשך. בכל מקרה אחרי שהחללית נחתה בהרים ובכפור שליחי העולם באו לראות מה ולמה, עצרו כמעט את כל החייזרים והכניסו אותם לבית כלא באינסטרונקה למשך כמה עשורים. ואז אחרי שראו שהחייזרים לא באמת נהיים יותר צעירים אז משהו פה באמת מהווה סימן שאלה. אז הנשיא החדש של ארצות הברית מחליט לשחרר הצהרה לעולם שיש חייזרים, החייזרים כביכול שולחים מטוס להתרסק מעל פודיום הנאומים ומפה ואילך העלילה מתחילה לאבד שליטה, בה אין קו עלילה יחיד של דמות אחת ראשית, אלא מספר דמויות שכל אחת מהן מספרת את הסיפור עלילה שלה, סיפורו של הנשיא הנלחם בין הנאיביות להאמין לטוב לב שאמור להיות בליבו של כל יצור נושם לבין מלחמתו בדרך להציל את גזע האדם, או של סגן הנשיא שלו שמנסה להרעיל אותו כי חייזרים סוחטים אותו יותר מדי זמן, או של הרומן בין שון ווקר לבלונדינית שהיא החצי בן אדם הראשון אי פעם בהיסטוריה של שני הגזעים, רומן שכל פעם שחושבים שנגמר מצליח לקבל תשובות חדשות ולהעלות שאלות חדשות על הדרך, או הצד של החייזרים שכביכול נלחמים על צדקת דרכם בראשותה של ד"ר וויבר, סליחה – בסדרה הזו היא לא צולעת, כולה סופיה. ואותה הסופיה מוציאה וירוס על של שפעת ספרדית שמחקה 25% מאוכלוסיית העולם בעבר ומחזירה אותו לתודעה. בסוף הפרק האחרון לפני סוף העונה בכלל מגלים כמה זה קל למחוק עולם, רק לשחרר וירוס לטרף בכמה נקודות אסטרטגיות ואז אין יותר מדי אוכלוסיה מקומית, כי כדי להביא 6 מיליארד חייזרים לכדור הארץ צריך לפנות מקום, גם אם על הדרך לסופיה היו יותר מדי פקפוקים. ואם רוצים לדבר על שיגעון גדלות תסריטאי רק צריך להיזכר בחייזר העל הזקן שהתאבד אי שם לפני כמה פרקים אחרי שראה מערות קדמוניות בהן היו ציורי קיר של מיתוסים על אלוהות שמתחברות ישירות אליו.

     

    אז כן, יש כמה סדרות שסגרו עונה לאחרונה, אם טרחתם לראות או אם לא זה ממש לא מעניין, העיקר שעונת חורף 2011 תמה, בינתיים התחילה הבורג'ס ומשחקי הכס, התחילה גם הסדרה החדשה של ג'ק באוור שנמשכת 6.5 דקות לכל פרק, גם קמלוט שהיא בסך הכול שכלול יותר מודרני למרלין שנחשבת כילדותית יותר, יש גם את ההריגה (THE KILLING) שמנסה להיות טווין פיקס חדשה, ויש גם את XIII שמנסה לדהור על גל של סרט גאוני לפני כמה שנים אבל בסך הכול יוצאת מההתחלה כגרסא נוספת לניקיטה. העיקר שהעשב של השכן חוזרת לעונה נוספת בקרוב, גם שובר שורות, גם אימפריית הטיילת. טוב, צריך פרויקט חדש לבינתיים, מה אתם אומרים על טרמיי? בכל מקרה מצורפת תמונה שמצאתי באחד הפורומים שמסכמת/מתארת את כל הסדרות שאתם חושבים על להשקיע בהן ולטרוח לראות, טייק יור פיק, גם אם הגיף לא מביא את כל הסדרות הוא לפחות מאגד בתוכו את כל המיני-רלוונטיות שבהן למקום אחד מרכזי.

     


    ''

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אורן קרבל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין