כותרות TheMarker >
    ';

    orenjada

    רק לרשום את מה שאני חושב, לכך הבלוג נועד ולכך הוא משמש. טונה של טלוויזיה, הרבה קולנוע, קצת שטויות מסביב ועוד פחות מכך על הכול ועל כלום. מי שרוצה שיחזור, מי שלא לא. אין הרבה מקומות בהם אפשר לפרוק את מה שאני חושב בלי לדפוק פרופורציות, בינתיים נוח לי. אהבתם תחזרו, לא אהבתם אל. לא באתי להוכיח כלום לאף אחד או לגרום לאחרים לראות "מה ומי אני באמת", כולה בלוג על הכול ועל כלום. אני אוהב לכתוב, זה הדבר היחיד שגורם לי להרגיש טיפה יותר. אה, ואם אני לא כותב בקצב יותר מהיר או אפילו יותר מדי שטויות אז אל תהססו להזדיין בסבלנות או מינימום להגיב. ביי בינתיים

    0

    כוכב נולד 9, פרק 15 - ביקורת

    2 תגובות   יום רביעי, 25/5/11, 23:08

    כוכב נולד 9, פרק 15 - ביקורת


    ההבדל היחיד בין שירה בדואטים לשירה בבודדות זה שלרוב המתמודדים נשמעים הרבה יותר טוב, כי כמה קשה לקטול באמת אנשים כשיש אחד רע שמוריד את הטוב ולהיפך. הבחירות אחת אחת נעשו כדי שלא יהיו שני גרועים ביחד, מינימום שניים טובים אבל גרועים ביחד לא היו שם, אולי בגלל זה ההדחה היום נעשתה יותר פשוטה, כי הרעים באמת עפו לכל הרוחות ויצרו איזה מד סוציומטרי הגיוני שיסמל אולי הלאה על המשך העונה. רק חבל שגוררים את התוצאות עד יום שישי, יותר מדי רחוק לספוג בולשיט בשידור חי, הם חייבים להפסיק עם הימי שישי האלה, יוסי שומר שבת, אז גם להרוס לו וגם להדיח אותו, גוועלד.

    1. חגית וקלרה עולות עם שיר ראשון של דפנה ארמוני (שבמקרה או לא במקרה טורחת לעשות לעצמה כרגע פאדיחות בשידור חי בערוץ 24), ת'אמת - היה יופי של ביצוע לשיר מעצבן של בחורות שרק שרות על כמה הן נהנות לסובב לגברים את התחת, מתחילת השיר היה ברור שהביצוע ימשוך יותר מדי מחיאות כפיים, אבל מגיע לו, היה ביצוע טוב.

    2. יוסי ונעמה - אצל השניים האלה המצב יותר בעייתי, בטח בביקורות שיירשמו על הביצוע הזה מחר יירשם שנעמה היא עילוי, שיוסי לא מקבל תשומת לב ראויה, שהשניים נסובב לקהל המאזין את הנשמה ואת האג'נדה על הדרך, מצטער, לא שמעתי ולא הרגשתי ולא התרגשתי, לא היה שילוב מעניין ולא מסובב, על הדרך. אין פלא שהיה סיבוב ב' להדחה בהמשך, יוסי עלה עם עמיר בניון כי הוא חשב שזה יעזור לקהל לראות שיש לו מה לעציע, עוד לפני שהתחיל כבר זה הרגיש רע, וכשהתחיל הזכיר לי יותר מדי כלייזמרים, וזה לא טוב, לפחות לא מבחינה אישית, לפחות כשהוא פתח הוא פתח והזעקות נשמעו הרבה יותר רחוק מגבולות האולפן, אבל זה לא היה כל כך רע כמו שציפיתי ממנו, זה היה נסבל ולא ממוטט וזה מירב הקרדיט שהוא יקבל ממני, וסביר להניח שזה בגלל שזהו השיר האחרון שלו אי פעם (נכתב טרום ההדחה). ולגבי נעמה המצב יותר קשה, כי הבחירות שירים שלה מפעם לפעם (או שמא זה בכלל הביצוע) מזכיר לי כל פעם מחדש ילדת רוק שחוטאת בניסיון לעוות שירים של אחרים, ואין בזה שום דבר רע, אבל מבחינת ביצוע היא פוגמת בתחרות שלה, וחבל, כי הנתוני סיפתח שלה עוד מתחילת העונה אמורים היו להביא אותה אחרת מאיפה שהיא הייתה ונוכחת היום.

    3. לירון ונוי עשו היום סוג של בית ספר, שניהם עשו מוזיקה מצויינת עם עיבוד דומה אבל גם שונה, גם השיר נשמע אותו דבר וגם השירה נשמעה אותו דבר. אז למה בית ספר? נוי נשמע כמו ניסים בר חיים מהעונה הקודמת רק בשכלול מסויים של חוסר מודעות ורמתי נשמע בדיוק כמו שושנה דמארי, לפחות בתחילת השיר, ככה שהיה קשה להבדיל בינו לבינה. אבל היה ביצוע יפה, היה תיאום בשירה, ושניהם השלימו יחסית אחד את השני ככה שהשיר עצמו לא נשמע רע, אפילו די קליט.

    4. תמר, נדב ואסף עשו את קפטן ג'ק. באמת? כשהמנגינה התחילה לא הייתי יכול להבדיל בין אווירת הפסטיגל ששרתה אי שם באולפן ההפקה למוזיקה שהזכירה לי יותר מדי מנגינת פארמוויל או דומיו. היה שיר קליל, קליל מדי, כאילו בחירה של בוא נעביר את הערב כי גם ככה אין פה תחרות שאנחנו מועמדים להגיע כמעט הכי רחוק שאפשר אם לא יותר. שיר קליט, קליט מדי, כאילו כשהעלו רעיונות לשיר הם שכחו להשאיר הרבה יותר חותם, זה שכל העולם (כולל אנוכי) משוחדים לגביהם זה אומר הרבה, אבל זה לא אומר שאין ציפייה לפחות להנות מהתחרות בינתיים.

    5. ילנה ולידור, רוצים להרוויח קולות מהקהל בבית, מה שצריך לעשות זה פשוט, לאו דווקא חייבים שיר למופת, גם לא יכולות ווקאליות למכביר, כל מה שצריך זה לשים שני אנשים יפים אחד מול השני ורצוי על כיסאות עם אורות במה חשוכים, הקולות יגיעו אחר כך. זה לא היה כמו מה שתהל שוהם ועידן עמדי עשו, גם לא דואטים אחרים מאותו הז'אנר, אבל זה כן היה דומה במשהו אחד, אל תתרחקו יותר מדי במחשבות שלכם בפנטוז על הגמר, משבוע לשבוע הוא רק מתרחק, משניכם. וכשהם הגיעו לסבב ב' כל התיאורים מהשיר הקודם רק הוכיחו את עצמם, סולטן חושב שהוא יכול, סולטן חושב שהוא יודע, אבל נעזב את הבחירה של השיר שהתאימה לו כמו כפפה ליד, אבל למאזין המצוי מהצד זה נשמע אחר לגמרי מהציפייה שיעיף את הרגש שלו על הבמה והוא עשה את זה טכני, לא הרגשתי איך הוא מכניס אהבה לשיר על אהבה וחתונה, ולגבי ילנה המצב היה עוד יותר צפוי כמו שהשיר שבחרה מסמל את הכול, הגיע זמנה ללכת הרבה יותר מוקדם, אבל לפחות לא מהצפוי.

    6. כשבחירת השיר קלאסית מרגישים איך רמי קליינשטיין נעלב מכך שחזיזה לא בוחרת שיר שלו, לא היה זמן יותר מדי להתייחס ליכולת השירה כי היא הייתה נסבלת ואפילו מעבר לכך, כששיר גם ככה טמוע לך בתוך השיר אז הרבה יותר קשה לקטול את הביצוע, כי זה לא היה רע, יש לשתיהן קול שונה, כשחזיזה דומה להרבה מאוד אחרים שכבר שמענו בעבר, אבל מלי לפחות עושה ניסויים כל פעם מחדש ביכולת ההתמודדות של הקהל עם השואו שהיא נותנת. והשילוב יצא טוב, לא קלאסי כמו השיר אבל בתור פתיחה (סוף סוף) לעונה אז כן, סביר ביותר. ולגבי משי בסבב ב' אפשר לכתוב עליה שהיא גרועה או מעצבנת או מייאשת או לא צריכה להיות בחרות או מה רע שרוצים לרשום אבל מבחינת בחירות בשירים שמתאימים לה היא מצליחה לצאת מזה כל פעם מחדש, יש מצב לקרדיט. את אותו הדבר רציתי לרשום על מלי, אבל מבחינת בחירות אצלה העניינים יום ככה ויום אחרת, המזל שלה שהיא מצליחה לשיר אחרת כמעט מכל שאר המתמודדים בנבחרת, וטוב שכך. היא רק חייבת להפסיק להטעים ולהדגיש כל מילה ומילה, נשמע יותר מדי כמו חווה אלברשטיין.

    7. רועי ורותם נתנו שואו למופת עם עלש של בוסקילה, טוב - אולי לא למופת אבל בהחלט היה שם משהו מעבר, כי לשניהם יש קולות מצויינים, זה שצביקה כל הזמן חושב שהוא הבאדי הכי טוב של כל המתמודדים רק מוריד מהערך של התחרות אבל ניחא, הדר לא באמת מהווה משקל, הוא גם יכול להיות מוחלף בעתיד. לא הייתי נותן שאפו על הבחירה של השיר רק בגלל שילוב השפות, רק בגלל שהיה ביצוע טוב אז כן.

    8. רון ולירון - כשזמר אחד נשמע כמו שכלול של אדם וזמרת אחת לא הייתה במיטבה הערב השילוב לא יצא קלאסי יותר מדי, גם הבחירה של השיר (אבל זה יותר מטעם אישי), כשהם התחילו לשיר גבוה הקול של לירון בלע את הקול של ויינרייך ככה שקשה היה לשים לב להרמוניה, לפחות כשהם שרו אחד אחד היה יותר קל לספוג את השיר המרושע הזה, אפילו שלא ציפיתי יותר מדי.

    9. עם אורטל ודוד היה יותר קל להתמודד מבחינה מוזיקלית, את דוד שיישאר שימשיך לעשות את הדרך שלו בבחירות שלו ומה שהוא רוצה לעשות שיעשה, נתמודד איתו בשלבים יותר מאוחרים. אבל את אורטל זה נשמע תמיד יותר מדי מאולץ, כאילו היא נותנת פושים ולחיצות ויותר מדי אקסטזה כשכל מה שהיא באמת צריכה לעשות זה רק לעצום עיניים ולשיר בקול קטן. השילוב ביניהם היה רגוע, ואולי גם קצת רגיל, קסם לא היה שם (לפחות מבחינתי) ולא משנה איך הייתה התגובה של קאסט השופטים.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        29/5/11 21:31:

      צטט: לניי 2011-05-27 14:28:13

      סבבה של תגובה . אני דוקא חשבתי שאורטל לשם שינוי היתה טובה מאד בדואט הזה . (למרות שבגדול אין לה את זה ). נכון שבחירת השיר של השלישיה היתה מאד "פסטיגלית" , שיר בלי רבדים . אבל הביצוע של הבנים היה טוב. לגבי תמר מתגלה שאין לה קול גדול. וכן, אתה צודק , לידור עם קול בהחלט טוב (הוא גם לא "לוחץ" וזה עלא כיפאק) אבל הוא צריך לעבוד , ובגדול, על הכנסת רגש וביצועים שבאים מהבטן ולא מהגרון... אם הוא יצליח לעשות את זה הוא קליבר לא קטן .

       

        27/5/11 14:28:
      סבבה של תגובה . אני דוקא חשבתי שאורטל לשם שינוי היתה טובה מאד בדואט הזה . (למרות שבגדול אין לה את זה ). נכון שבחירת השיר של השלישיה היתה מאד "פסטיגלית" , שיר בלי רבדים . אבל הביצוע של הבנים היה טוב. לגבי תמר מתגלה שאין לה קול גדול. וכן, אתה צודק , לידור עם קול בהחלט טוב (הוא גם לא "לוחץ" וזה עלא כיפאק) אבל הוא צריך לעבוד , ובגדול, על הכנסת רגש וביצועים שבאים מהבטן ולא מהגרון... אם הוא יצליח לעשות את זה הוא קליבר לא קטן .

      ארכיון

      פרופיל

      אורן קרבל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין