כותרות TheMarker >
    ';

    דבר כזה לא ראיתם. (אלא אם ישבתם ממש ממש מלפנים ושילמתם אלף ש"ח) - בוב דילן באצטדיון רמת גן

    8 תגובות   יום שלישי, 21/6/11, 01:12

    דבר כזה לא ראיתם. בוב דילן בן 70, בא אלינו לארץ הקודש, ונותן מופע מצוין. מחממים אותו אסף אבידן וריקי לי ג'ונס, אהבת נעורי, שגם היא נותנת מופעון משובח, וגם את זה לא ראיתם. ולמה לא ראיתם, בעצם, גם אם הייתם שם באצטדיון? כי לא שילמתם אלף ש"ח וישבתם בעשר השורות הראשונות. וזה ילמד אתכם לקח להבא, חבורת קמצנים שכמותכם.

    אז ככה הולך הסיפור, אולי: המפיק הישראלי של המופע השקיע הרבה כסף בלהביא את בוב דילן לארץ. זה לא סיפור זול, כל העניין הזה. וצריך לדאוג לבמה, תאורה, סאונד טוב, סדרנים וכל זה, ובסוף, אללי, לא נשאר כסף לשלם לצלמים, אלה שאמורים לצלם את המופע בזוויות שונות, לעשות קלוז-אפים על הזמר או על שאר הנגנים בתורם, ואחר כך להקרין את הכל על המסכים, אתם יודעים, לטובת כל מי שיושב קצת יותר רחוק מ, נאמר, עשרים השורות הראשונות שלפני הבמה.במיוחד מופע אצטדיון, שבו מה שמוקרן על המסכים הוא בעצם הדבר היחיד שרואים יושבי היציעים הרחוקים. אפשר אפילו לומר שכל מי שהיה אי פעם בחייו במופע רוק באצטדיון יודע שמסכים יכולים להרים או להפיל מופע אצטדיון. תשאלו את U2 שבנו סיבוב אצטדיונים עולמי שלם סביב מסכי 360 מעלות. כל מי שהיה במופע, כמובן, חוץ ממפיק האירוע, שכנראה לא היה במופע אצטדיון בכל ימי חייו.

    אז כנראה שאחרי שנגמר הכסף, חיפש המפיק פתרון. צריך היה פתרון זול כזה, שמתאים לחאפריות הישראלית, והוא מצא מן כזה פתרון, שמבוסס, להערכתי,  על אחת משלש האפשרויות הבאות:

    האחת -בן אחיו של גיסו של דוד של חבר שלו מהצבא, שפעם היה עוזר צלם באירועי בת מצווה בגן האירועים של כפר קיש, ויש לו מצלמה עם חצובה (חשוב מאד העניין הזה עם החצובה), שכמובן גם הוא לא היה במופע רוק מימיו ואין לו ממש מושג מה הוא צריך לעשות שם.

    השניה - הבן שלו, בכיתה ז',  שתיכף מסיים בית ספר אז יכול להשאר ער עד מאוחר, צילם את כל האירוע בטלפון הסלולרי שלו, וממנו הוקרן התוצר על המסכים,

    והשלישית, היותר מתקבלת על הדעת, שהוא השיג מחבר באוניברסיטה (או בקרקס) קוף מאולף, שלמד להחזיק מצלמה בלי להזיז אותה, ובכל פעם שהזיז אותה, אפילו קצת, קיבל מכת חשמל לאלקטרודה שהושתלה בראשו.

    התוצאה הסופית, בלי לדעת ממש באילו משלוש האפשרויות בחר המפיק הישראלי  - היא שלצד הבמה ניצבו שני מסכים, שמראשית המופע ועד סופו, הציגו את הבמה כולה, מקצה לקצה, בקנה מידה זהה לחלוטין למה שניתן היה לראות על הבמה עצמה. בלי זום אין, בלי זום אאוט, בלי ימינה ושמאלה, בלי להתמקד בנגנים, בלי לראות בכלל את בוב דילן, האיש והאגדה, שהגיע לתת לנו הופעה וכמובן, כמובן, איך אפשר לא - גם בלי פוקוס. פעם אחת בכל המופע זזה המצלמה ימינה, ואחר כך מייד תיקנה שמאלה, וזהו. אחר כך לא זזה יותר. כנראה שבשל התזוזה קיבל הקוף המאולף מכת חשמל אחת יותר מדי, כי כחצי שעה לפני סוף המופע שבקו המסכים לחלוטין, רגע לפני hard rain's gonna fall. ואולי זה היה הילד עם הסלולרי שצילם, שקיבל טלפון מאמא, שאיימה עליו שמופע או לא מופע, עכשיו הוא חוזר הביתה לישון, ובגלל זה לא הוקרן יותר שום דבר. לא מאמינים לי? תשאלו כל אחד שהיה שם. לא לגבי הקוף - אני מאמין שזה נושא שרק מעטים מכירים לעומק.

    האמת, עדיף היה בלעדי המסכים, זה הקטין את אלמנט התיסכול. כי חוץ מזה, באמת, היה מופע טוב. חבל רק שכל מה שראיתי מדילן במופע הזה הוא שהיה לו כובע בוקרים לבן. אני חושב. אם זה לא היה מישהו אחר.

    יושבי היציעים הזולים, אגב, בחרו להגיב ברגליים לעניין הזה, וטיפסו מעל הגדרות, כמו חוליגנים של כדורגל, כדי להגיע ליציעים הקצת יותר יקרים - שגם בהם לא ממש ראו משהו - אבל המופע קיבל בשל כך מין אווירת קרנבל, שבה צופים וסדרנים משחקים מן משחק תופסת אינסופי, שנמשך עד סוף המופע ממש.

    חברים הפחידו אותי עם סיפורי זוועה על דילן, שבשנים האחרונות יצא לו שם של פרפורמר גרוע, שלא מתייחס לקהל, הורס את השירים של עצמו, וכולי וכולי. אז באתי בכל זאת, כי לא בכל יום מגיע לפה אמן בקליבר כזה, אבל עם ציפיות נמוכות , וממש לא כך היה. האיש מנגן כבר 50 שנה את המוזיקה שלו, ומותר לו לשנות את השירים כדי לא לשעמם את עצמו - כמו גם אותנו. כל הביצועים במופע היו שונים מהמקור ומכאלה שהיכרתי - אבל ברוב המוחלט של המקרים אהבתי את הביצועים החדשים לא פחות מהישנים. את הביצועים ל-it's all over now, baby blue ו- all along the watchtower אהבתי פחות, ואת אלה ל-blowing in the wind ו-subterranian homesick blues אהבתי יותר, אבל כולם היו טובים, שונים, ובוצעו כמו שצריך, ועם סאונד מצוין. אמנם הוא אכן התנהג כסוג של מנותק - לא דיבר עם הקהל ולו מלה אחת, אפילו לא ברכת שלום, לא הציג את הנגנים המצוינים שהיו איתו, וכו' - אבל על כך נסלח לו, הרי קשישים נוטים לאקסצנטריות.

    לא פחות חשוב מזה - צריך לציין כי כל המופע, על קטעי החימום והמופע המרכזי - התחילו בזמן. וזה לא טריוויאלי כאן בארץ. וגם למשטרת ישראל מגיעה מלה טובה - התנועה אל האצטדיון וממנו זרמה בלי הפרעה, בלי פקקים - ממש תענוג.

    בסך הכל היה מופע רוק משובח, שנתן אמן אגדי, ובאמת, חבל שרק שמענו ושלא ראינו אותו. חבל שתמיד קורה משהו שאומר לך: אתה רואה, בגלל זה הופעות טוב יותר לראות בחו"ל, שם הכל מתקתק.

    וחבל גם על הקוף המאולף, למות ככה בגיל צעיר ממכת חשמל.

    5 דקות בחדר קטן עם המפיק ועם האחראי לצילום. זה כל מה שמבקשים בוודאי רוב הצופים במופע. אולי יש מי ששוקל גם תביעה ייצוגית. אבל אני מציע משהוא אחר: לסגור אותם בחדר אטום, קשורים לכיסאות, עם מנגנון כזה שפותח להם בכוח את העיניים ולא מאפשר לעצום אותן - כמו בתפוז המכני - ולהקרין להם בלופ את המופע של לורי אנדרסון מליל אמש. זה יהיה אכזרי ממש, וזה מה שמגיע להם על מה שעשו לנו הערב. לא פחות.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (8)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        12/7/11 18:03:
      צחקתי עד מאד.. כנראה בגלל שלא הייתי בהופעה עצמה :)
        24/6/11 21:09:
      ראיתי אותו במופע דומה ב- 2007 בארה"ב. באולם סגור ולא איצטדיון, הסאונד היה מעולה. לכן הפעם ויתרתי. אם לא הייתי רואה לפני כן ללא ספק הייתי הולך ולו לראות פעם אחת את האגדה, יהיה ככל שיהיה.
        24/6/11 01:04:
      דדי - אני לא אלך יותר למופעים שם עד שהמפיקים בארץ ילמדו להעניק לי תמורה לכסף וכבוד ראוי.
        22/6/11 23:43:
      אז ללכת לפול סיימון או לא (גם באצטדיון)?
        22/6/11 14:54:
      אם רק המסכים היו גדולים יותר, היינו יותר סובלניים כלפי הביזיון והזלזול. דילן דורש שלא יעשו עליו קלוז אפים, אז רק בלי להתמקד, רק תגדילו קצת, בחייאת! איצטדיון רמת גן זה לא מקום טוב להופעות.
      העיקר לקחו סכומים לא הגיוניים...
        21/6/11 20:06:

      צטט: כרוסטוש ברזוקי 2011-06-21 08:52:02

      נכוותי פעם אחת במופע באיצטדיון ר"ג ומאז אני מסרב ללכת לשם, בדיוק מהסיבות שאתה מזכיר כאן. 

      אני אוהב את הסגנון שלך בכתיבת ביקורת !

      לגבי צילום המופע, יתכן שיש עליו זכויות יוצרים. כלומר יתכן שהוא צולם באופן מקצועי ואיכותי, אבל לא הוקרן, אלא יופץ בוידאו לרכישה, באם דילן יחליט שהמופע יצא לו מוצלח.

      אגב, בימינו דילן הוא מגיש ועורך מוסיקה ברדיו שמשדר רק בארה"ב. מידי פעם מישהו שם עושה טובה, מקליט את השידור ומפיץ ברשת. תחפש 'Theme Time Radio Hour'...אין בזה שום ייחוד חוץ מהעובדה שזה טעמו של הגורו במוסיקה. באותה מידה אתה יכול להסתפק בתוכנית הרדיו "חדר אינטימי" בעריכת עמיר לב, רדיו מהות החיים מגניב

       

      תודה

      לפעמים אני חש צורך בפורקן מיידי אחרי אירוע כזה..

      גם אני נכוויתי בעבר באצטדיון רמת גן, אבל, אתה יודע, אתה אומר לעצמך שאלה לא אותם זמנים, וכבר יש בארץ מפיקים שהיו במופע אחד או שניים ולמדו את העבודה, ומרשה לעצמך לנסות שוב - ושוב נופל.

      לא נורא. מחר אנחנו עולים עם כמה חברים על מטוס לברלין, לראות את ה-eagles. אני בטוח שמשם אחזור מרוצה יותר וגם שמן יותר.

        21/6/11 08:52:

      נכוותי פעם אחת במופע באיצטדיון ר"ג ומאז אני מסרב ללכת לשם, בדיוק מהסיבות שאתה מזכיר כאן. 

      אני אוהב את הסגנון שלך בכתיבת ביקורת !

      לגבי צילום המופע, יתכן שיש עליו זכויות יוצרים. כלומר יתכן שהוא צולם באופן מקצועי ואיכותי, אבל לא הוקרן, אלא יופץ בוידאו לרכישה, באם דילן יחליט שהמופע יצא לו מוצלח.

      אגב, בימינו דילן הוא מגיש ועורך מוסיקה ברדיו שמשדר רק בארה"ב. מידי פעם מישהו שם עושה טובה, מקליט את השידור ומפיץ ברשת. תחפש 'Theme Time Radio Hour'...אין בזה שום ייחוד חוץ מהעובדה שזה טעמו של הגורו במוסיקה. באותה מידה אתה יכול להסתפק בתוכנית הרדיו "חדר אינטימי" בעריכת עמיר לב, רדיו מהות החיים מגניב

      ארכיון

      פרופיל

      mazavharuach
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין