כותרות TheMarker >
    ';

    אלעד באמ"ת (בידור, אופרה, מוסיקה, תיאטרון)

    פוסטים אחרונים

    ריקי גל / נערת הרוק חוגגת 20 - ביקורת

    ביקורת על "ריקי גל - נערת הרוק חוגגת 20"

    ריקי גל / נערת הרוק חוגגת 20 - ביקורת

    1

    אמנות ובמה  

    1 תגובות   יום ראשון, 17/7/11, 12:31

    ''

     

     

    ריקי גל יצאה לאחרונה במופע חדש תחת השם "נערת הרוק חוגגת 20", וזאת לאחר שאלבומה האחרון "רואים את השנים" בהפקתם המוסיקלית של לירן נדל ושל שמוליק דניאל לא נחל הצלחה בלשון המעטה. גל מעולם לא נעדרה מהבמה לתקופה ארוכה מדיי - מהרגע שבו הופיעה לראשונה במסגרת להקת חיל הים לצדם של שלמה ארצי ושל רבקה זוהר, כבר הפכה לאחת הזמרות הבולטות בארץ, והחלה בקריירת סולו מבטיחה. במהלך השנים עבדה לצד היוצרים המובילים בישראל כדוגמת מתי כספי ואהוד מנור, אשר היו אחראים להצלחות המשמעותיות שלה. בין אלבום לאלבום מעולם לא הפסיקה להופיע, וקהל רב גדש את האולמות, וחלק נכבד מהקריירה שלה נבנה גם בקולנוע וכן בתיאטראות השונים בז'אנר מחזות הזמר כגון : "אוויטה" בתפקיד אווה פרון, "עלובי החיים" בתפקיד פנטין, "שיקגו" בתפקיד מאמא מורטון ועוד. בין השאר, גם הייתה שופטת בתוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד", ומאז שעזבה הותירה אחריה חלל גדול, ואף אחד מהשופטים שנכנסו לנעליה לא הצליח למלאן.

     

    גל מעולם לא נמנתה על המיינסטרים, על אף שרבים מהשירים שלה הפכו לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית, וביצועיה לשירים אלו היו מיוחדים ומרגשים בזכות קולה העוצמתי ובזכות יכולת ההגשה הנפלאה. לצד אלו היו גם לא מעט שירים שנויים במחלוקת - החל משירי מחאה ועד שירים עם ביקורת נוקבת ומתריסה, שגם אם לא זכו להגיע לראש מצעדי הפזמונים, הותירו את חותמם. במופע הנוכחי שלה היא ריכזה את מיטב להיטיה ואת השירים המזוהים עמה שלא זכו להצלחה גדולה אך עדיין נחקקו בזיכרון, והיא מגישה אותם במופע רוק אינטימי תחת ניהולו המוסיקלי של עובד אפרת, אשר יצר עיבודים ללא פסנתר או קלידים וללא כלי נשיפה, והסתמך על גיטרות וגיטרה בס (עובד אפרת ויפתח שחף) ותופים (עודד פרח), דבר שחידד בשירים את הגוון הרוקיסטי והוסיף להם רעננות. 

     

    המופע נפתח ב"בצער לא רב, ביגון לא קודר", ובמהלכו היא שרה להיטים נוספים - "אימא (אילו יכולתי)", "יש לי חולשה לרקדנים", "היי שקטה", "ילד אסור, ילד מותר", "חפש בי", "מערבה מכאן", "תפילות הילדים", "מקום לדאגה" בליווי של כל היושבים בקהל ועוד, ולצדם גם השירים שלא בהכרח הפכו לנחלת הכלל - "לא", "לא ודי" ואחרים. אחד הביצועים המרשימים היה דווקא לשנסון הצרפתי של ז'אק ברל "Ne Me Quitte Pas" בגרסת אקפלה, שרק מעצימה את יכולותיה של גל כזמרת רב גונית וכפרפורמרית יוצאת דופן.

     

    מעבר לכך שריקי גל היא זמרת מן השורה הראשונה, ייחודיותה ואיכותה נמדדות דווקא בכישוריה על הבמה, בנוכחות הנשית ובמיניותה המתפרצת, תוך שהיא יודעת לנצל את נכסיה הגופניים - ממכנסונים קצרים ועד חזיה שמציצה מבעד לחולצה הדוקה. גם אם מנעד הקול שלה התקצר, היא עדיין מרגשת בשירתה, ויודעת להתאים את עצמה לשיר במיומנות ובדיוק מירביים, תוך שהיא נעה בין שירה עדינה ונוגה לבין שירה בועטת ומסעירה, ובכל אחד מהם היא מצליחה ליצור רגעים תיאטרליים והופכת את השירים לנוגעים הרבה יותר. כשגל העירה למתמודדי התוכנית "כוכב נולד" על הגייה נכונה ועל הרגלי שירה קלוקלים, היא ידעה היטב על מה היא מדברת, והיא עצמה אינה חוטאת בהם ולו לרגע. יחד עם זאת, בקטעי הקישור היא דווקא הייתה חלשה יותר, ועל אף שהיו חצי טבעיים - חצי מתוכננים, נדמה היה שלא הייתה ממוקדת, ואף על פי כן לא מהות ההופעה היא המוסיקה, ובכל הקשור אליה גל כובשת ומלאת כריזמה.

     

     

    סיכום : בזכות השירה הנהדרת והנוכחות הבימתית המסעירה.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
      ריקי גל כישרון ענק!