כותרות TheMarker >
    ';

    Foodie

    בלוג ביקורת מסעדות.
    מקור נטול אינטרסים לקבלת רשמים מהמסעדות הטובות/המובילות/המדוברות בארץ. קריאה מהנה.

    0

    התרנגול הכחול - יותר אפור מכחול

    49 תגובות   יום שבת, 31/12/11, 15:52

    ממש בתחילת שנת 2011, נפתחה מסעדת "התרנגול הכחול", בקניון G שבמתחם פארק צמרת, באיזור מגדלי YOO. המסעדה, בבעלותו וניצוחו של השף שאול בן-אדרת, זכתה להרבה עניין, ולסיקורים תקשורתיים רבים.
    שאול בן אדרת, הוא גם השף של מסעדת קימל הותיקה והמוצלחת שממוקמת בשכונת נוה-צדק, ואחותה הצעירה – "קימל בגלבוע" שנמאצת למרגלות הגלבוע.
    על מסעדת קימל והעסקית המצויינת, אני ממליץ לכולם בחום. על קימל בגלבוע שמעתי בעיקר דברים טובים, כשמלבד האוכל מזכירים את הנוף והאווירה המצויינת.
    עם כל המידע הזה, משפחתי ואני הגענו למסעדת "התרנגול הכחול" ביום שישי בצהריים, על מנת לחגוג את כניסת אחי לקבע.

     

    המסעדה מוגדרת כמסעדת שף ומעוצבת בטעם טוב. אגף המרפסת (המקורה) של המסעדה הוא היפה ביותר מבין חלקי המסעדה ומעוצב כגינה יפה עם חומות אבן מעוצבות ונעימות לעין. ישיבה במקום כנראה יכולה לשדרג את האווירה הכוללת במהלך הארוחה, אבל כיוון שמדובר באיזור עישון, ההנאה – לפחות מבחינתי, הייתה נפגמת. עוד חלק גדול במסעדה הוא האיזור הפנימי המרכזי, בו נמצא גם הבר הגדול. איזור זה מעוצב בסגנון כפרי מעט עם מבט למטבח פתוח בו מכינים חלק מהמנות, במסעדה קיים איזור נוסף, נפרד, שכנראה מיועד לקיום אירועים פרטיים.

     

    הגענו למסעדה ואת פנינו קיבלה מארחת בכניסה, הזמנו מראש שולחן לשישה אנשים (עבור המשפחה המצומצמת – 5 נפשות ומקום נוסף לחברה שלי שלבסוף נבצר ממנה להגיע), הובילו אותנו לשולחן לארבעה שהוסיפו לו משני הצדדים כסאות נוספים, לא סידור נוח במיוחד. מעבר לכך, גם אם לא מצופפים את כמות האנשים מסביב לשולחן, הישיבה בשולחנות המסעדה לא כל-כך נוחה, כיוון שהכסא גבוה באופן יחסי לשולחן ויש צפיפות לא נעימה ומעט מגבילה בתנועה בזמן הישיבה.
    נו... מילא. המסעדה הייתה יחסית ריקה, דבר שהפתיע אותנו כיוון שהשעה הייתה 13:30 בצהריי יום שישי. (לקראת 14:30 התחילו להגיע קצת יותר סועדים)
     
    בימי שישי בצהריים, למסעדה יש תפריט מיוחד שנקרא: "עסקית צהריים מפנקת";
    עבור מחיר קבוע של 122 שקלים מקבלים: סנגרייה לפתיחה, מבחר מנות ראשונות למרכז השולחן, מנה עיקרית לבחירה לכל סועד מתוך מספר אפשרויות ו-"משהו מתוק בסוף".
    הרכב המנות בתפריט עשוי להשתנות מפעם לפעם, וביום שבו הגענו התפריט נראה כך:

     

         

    ''

    תפריט עסקי יום שישי : לא מה שאפשר לצפות ממסעדת שף

     

    הצטערנו לשמוע שדווקא אחת המנות המעניינות מבין הראשונות, אם לא המעניינת ביותר – מנת הברזוואלה (סינטה כבושה, בלסמי, שמן זית וצ'אטני תפוחים), לא תוגש באותו היום ובמקומה תוגש מנה של פלפלים ממולאים בבשר וחיטה.
    בנוסף, גם מנת חזה עוף טנדורי ירדה מהתפריט באותה היום ולא נמצא לה תחליף, מה שהותיר את הבחירה בקטגוריית העיקריות ל-6 אפשרויות.

     

    לאחר שכל אחד החליט על העיקרית שיזמין, התחילו להגיע לשולחן המנות הראשונות ואיתן כוס עם סנגרייה לכל אחד. הסנגרייה הייתה מיימית מאוד ומאכזבת והכוס נשארה חצי מלאה עד סוף הארוחה.
    לאט לאט (באמת לאט), הגיעו המנות הראשונות למרכז השולחן, רובן באותו מינון כמו שהגיעו לשולחנות של שני אנשים (ואנחנו, כאמור, חמישה מסביב לשולחן...).


    תחילה הגיעו:
    כבד קצוץ, שלא היה קצוץ כלל, אלא מעוך, וגם זה לא נעשה בהקפדה מיוחדת. מנת הכבד הזו הייתה מרושלת, רטובה, חלק מחתיכות הכבד היו כמעט שלמות, ומעל בצל מקורמל. מנה מאכזבת שהקשר בינה לבין שמה מקרי בהחלט ולא ראינו סיבה לבקש ממנה תוספת.
    פלפלים ממולאים (המנה שהחליפה באותו יום את מנת הברזוואלה), שני פלפלונים קטנים הגיעו בצלחת, מעל טחינה נוזלית ומעט שמן זית. מנה חסרת מעוף, עם כמות מאוד מזערית של בשר, שנדרשו חיפושים על מנת לאתר אותו.
    פוקצ'ה הבית עם חמאת זיתים מתובלת, שלושה מאפים קטנים דמויי פיתות הגיעו עם חמאה בתוספת זיתים. הפוקצ'ות היו קרות, אפילו לא חמימות במעט ואי אפשר היה להנות מהן, מיד הפננו את תשומת לב המלצר, והוא אמר שהוא ידאג להביא לנו פוקצ'ה חדשה.

     

         

    ''

    כבד קצוץ : מרושל ומאכזב

     

     

         

    ''

    פלפלונים ממולאים : החסכנות בכמות הבשר רמזה על הקמצנות בהמשך

     

     

         

    ''

    פוקצ'ת הבית : בפעם הראשונה הגיע קרה, בפעם השנייה הייתה חמימה וטובה. אף פעם לא הייתה באמת פוקצ'ה

     

    עבר קצת זמן לפני ששאר המנות הגיעו אלינו, כמו גם הפוקצ'ות החמות;
    סלט דלעת טרייה, אגוזים וחמוציות חמוץ מתוק, מנה זו הגיעה בתוספת של גבינת רוקפור והייתה לטעמי המנה הראשונה הטובה ביותר, ולכן גם הייתה הראשונה ממנה הזמנו מנה נוספת. שילוב הטעמים היה מצויין. הדלעת הייתה מבושלת כך שעדיין דרשה עבודת לעיסה (דבר חיובי לדעתי) והשתלבה נהדר עם כל שאר המרכיבים: אגוזי מלך, גרעיני דלעת, חמוציות, פטרוזיליה והגבינה שהוסיפה הרבה למנה, על אף שהופיעה בכמות קטנה.
    ריזוטו פורצי'ני פרמז'ן וכמהין, המשיך את הטון המאכזב של הראשונות, מפתיע איזה הבדל היה בין המנה פה למנה במסעדת קימל, תחת אותו השף. המנה פה הדיפה ריח מוגזם של שמן כמהין והיה קשה להבחין בטעמים נוספים מעבר אליו, גם האורז לא הרגיש כאילו הכינו אותו מספיק, וכמו במקרה של הפוקצ'ה, גם המנה הזאת לא הוגשה כשהיא חמה מספיק.
    פוקצ'ה הבית הגיעה לסיבוב שני, שלושת המאפים היו הפעם חמים וטעימים, אם כי לא בדיוק ענו להגדרה של פוקצ'ה, אלא היו יותר כמו פיתות.

     

         

    ''

    סלט דלעת טרייה : המנה הראשונה הכי טובה, ללא צל של ספק

     

     

         

    ''

    ריזוטו פורצ'יני פרמזן וכמהין : הוצף בשמן כמהין ולא עמד בסטנדרטים של המנה מקימל

     

    עברו מספר דקות בהן המלצר שלנו הפסיק להגיע וטרם קיבלנו שתיים מהמנות הראשונות. לא הצלחנו למשוך את תשומת ליבו של המלצר למרות שהמסעדה הייתה יחסית ריקה והיינו במרכז המסעדה, כך שפנינו למלצרית שבדיוק עברה על ידנו כדי לציין שאנחנו עוד מחכים לחלק מהמנות.

     

    המלצר שלנו התעכב להגיע אלינו, אך כשלבסוף הגיע, הוא הביא עמו את המנות הנותרות והסיבוב השני של סלט הדלעת. ביקשנו באותה הזדמנות מנה נוספת של פלפלים ממולאים וקיבלנו תגובה שלא ציפינו לקבל: "אני אבדוק אם אפשר".
    היינו תמהים בעקבות ההכרזה שלו, אנחנו חמישה אנשים, וכל אחד מאיתנו משלם מחיר מלא של 122 שקלים במסגרת הארוחה. לא הגיוני לצפות לכמות גדולה יותר של מנות הפתיחה מאשר הכמות המוגשת לזוג? למה אמורה להיות בעיה לקבל את מה שעבורו שילמנו? לאחר כמה דקות המלצר חזר עם צלחת ובה פלפלון בודד. הרגשנו שמזלזלים בנו בתור לקוחות ובעיקר הרגשנו שהמסעדה נוהגת בקמצנות.

     

    שתי המנות הנותרות הגיעו:
    סלט עשבים טריים צנוברים וטחינה גולמית. הצליח להוציא יש מאין, על פניו כמה עשבים עם כמות מובהקת של פטרוזיליה, מעל טחינה גולמית, אך ביחד עם כמות נכבדה של מיץ לימון, המנה הצליחה ליצור קריאות הפתעה. לימון אכן מוסיף המון.
    מנת סרדינים כבושים עם סלט עגבניות חריף, הייתה בסך הכל בסדר, אבל לא מעבר. המנה לא התעלתה לשום דבר מעבר למרכיביה בנפרד. סלט העגבניות לא היה חריף כלל, ודמה מאוד בטעמו לסלט העשבים (בתוספת עגבניות כמובן), בכל מקרה לא מדובר על מנה שהייתי מזמין מיוזמתי. עושה רושם שבמנה הזאת קיבלנו כמות מתאימה ל-5 אנשים בניגוד למה שקיבלנו בשאר המנות.

     

         

    ''

    סלט עשבים : מסתבר שגם מפטרוזיליה, טחינה ולימון אפשר להוציא מנה ראויה.

     

     

         

    ''

    סרדינים כבושים : עוד מנה סתמית

     

    בזמן שבין הראשונות לעיקריות שמתי לב שרובן המוחלט של העיקריות שיוצאות מהמטבח לשולחנות מסביבנו, הן צלחות של מנת האנטריקוט, גם בשולחן שלנו המנה הזו הוזמנה פעמיים.
    העיקריות הגיעו:
    אנטריקוט 300 גרם עם מח עצם – הייתה הטובה מבין העיקריות שהזמנו, בשר טעים במידת עשייה מדוייקת על פי הדרוש. האנטריקוט הגיע בתוספת פוטטו צ'יפס ומח עצם. מח העצם היה מוזר למראה והיה חסר טעם ולכן אכילתו הרגישה פשוט כמו אכילת שומן, בנוסף, הוגשה כפית עבור הוצאת מח העצם, אך מה חבל שהיא גדולה מידיי בשביל החור הצר בעצם.

     

         

    ''

    מנת אנטריקוט : המוצלחת ביותר מבין העיקריות, אבל לא גם לא הותירה רושם יותר מידיי טוב. מח העצם היה מאכזב קשות

     

    פסטה בציר סרטנים ופירות ים – נראתה טוב, הפסטה בושלה כמו שצריך, המולים והשרימפסים גם כן היו טובים מאוד, אבל הקלמרי לעומתם היה צמיגי לחלוטין. תחת הפסטה הסתתר חצי סרטן שבשרו היה נהדר. אחותי ביקשה מהמלצר מזלג שמיועד לאכילת סרטן, אך התבשרה שלמסעדה אין כאלו.("אנחנו לא מצליחים להשיג בשום מקום")

     

         

    ''

    פסטה פירות ים : בסך הכל, מלבד הקלמארי הצמיגי, מדובר במנה טובה

     

    עוף על האש ממולא בחיטה אפויה צנוברים בשר ופירות יבשים, נשמע טוב גם לפי תיאור המלצר, שאף הוסיף כי מדובר בעוף אורגני. המנה גם נראתה טוב כשהונחה על השולחן, נראה שהעוף עבר טיפול מצויין בגריל והוא הגיע בדיוק בצבע הנכון ועם עור קריספי.
    אכן, העוף עצמו היה מצויין, הבשר שלו היה רך ולא יבש כלל. הכל היה נפלא עד שפתחתי את העוף על מנת שאוכל להנות מהמילוי המובטח, אך אבוי – גם כאן, כמו בפלפלונים הממולאים, הבשר שהובטח היה בכמות שכמעט מזערית וכמעט נעלם מהעין, וגם הפירות היבשים התגלו כלא יותר מאשר כמות מעטה מאוד של צימוקים וחמוציות. מהחיטה פירגנו בנדיבות והטעם של המילוי היה מעט מתקתק מהצימוקים ומקינמון. ההתרשמות הייתה שמדובר על אותו מילוי מהפלפלונים הממולאים מהמנות הראשונות, בתוספת הצימוקים והחמוציות.
    המנגולד שהיה תחת העוף היה גם כן בסדר גמור, אבל האכזבה הנוספת מהמילוי וההרגשה שמישהו מנסה לעבוד עלי שברה אותי סופית. התייאשתי והנחתי את הסכו"ם לצידי הצלחת.

     

         

    ''

    עוף ממולא : עוד מנה שמבטיחה אך רחוקה מלקיים

     

    כשהמלצר הגיע לשאול איך המנות, הבעתי את אכזבתי בפניו, ואמרתי לו שהמנה היא לא כפי שציפיתי שתיהיה, הוא שאל לפשר הבעיה והסברתי לו שהמילוי שהובטח בתפריט הוא לא המילוי שקיבלתי בפועל. המלצר ניסה לתקן אותי שהחתיכות החומות במילוי הן בשר, אך אמרתי לו שהדבר החום היחידי שיש שם זה צימוקים. הוא לא הציע לי להחליף את המנה, רק אמר שיבדוק עם המבטח ולא חזר.
    ביקשנו לדבר עם מנהל המשמרת וכשזה הגיע העלנו בפניו את מגוון הבעיות שעלו במהלך הארוחה, לאחריו הגיעה גם מנהלת המסעדה ששמעה שוב את הטענות שלנו. לצערנו הרגשנו שאין התייחסות רצינית מספיק, היא אמרה לנו שאם ניגש אליה בתום הארוחה, היא תיתן לנו את המספר שלה ותרצה להזמין אותנו לביקור חוזר במקום.
    לטעמי האישי, וכך גם לדעת שאר משפחתי, אם באמת הייתה רוצה לפצות אותנו, היא הייתה יכולה לעשות זאת באותה הזדמנות ולא לגרום לנו להרגיש שאנחנו צריכים לחפש אחריה כשנסיים את הארוחה.
    בכל מקרה, סברנו שגם ככה אין סיבה לחזור לאור ההתרשמות הכללית.

     

    בסופו של דבר, גם מנת הפסטה וגם מנות העוף לא נאכלו עד תום, בעיקר כי כבר יצא החשק.
    לאחר שפינו לנו את השולחן, הלכתי לבדוק את השירותים וכשחזרתי נגלה לעיניי מחזה מצער, הקינוחים הוגשו לשולחן לפני שחזרתי, והמשפחה שלי כבר ביצעה את זממה על כל הקינוחים, כך שלצערי הרב אין לי עדויות מצלומות שלהם. בכל מקרה, באופן יחסי לארוחה, הקינוחים היו מוצלחים. אני מאמין שהם הגיעו בכמות גדולה יחסית, הרבה בגלל התלונות שהיו לנו.

    טירמיסו שהוגש בכוס עמוקה היה נחמד אך לא יותר מסטנדרטי.
    שני גביעי זכוכית קטנים, באחד סורבה ליצ'י ובאחר סורבה משמש היו מצויינים שניהם (גם במקרה הזה, הכפות שקיבלנו לקינוח, גרמו לקושי רב באכילת הסורבה, עקב גביעי הסורבה הצרים שלא ניתן היה להכניס אליהם את הכפות).
    פנקוטה הייתה מיותרת לחלוטין ואלמלא רוטב הפסיפלורה והתותים שהיו מעליה, היא הייתה חסרת טעם.
    דווקא המלבי היה מוצלח למדיי, עם כמות יפה של פיסטוקים וטעם נהדר עם מתיקות מספקת וגם מיי הורדים היו לטעמי למרות שאני לא חובב גדול שלהם בדרך כלל.

    את הארוחה ליווה בקבוק יין קברנה שיראז, יוגב. שהיה ארומטי וטוב.

     

    חשבון:


    קברנה שיראז, יוגב: 110 שקלים
    עסקית צהריים שישי X 4 (הורידו לנו אחת מהחשבון): 488 שקלים

     

    סה"כ: 598 שקלים לפני טיפ.

     

    לסיכום:
    בתרנגול הכחול צריכים לעשות בדק בית רציני, משהו שם בוודאות לא תיפקד באותו היום, אבל הבעיה היא כנראה הרבה מעבר. התפריט של עסקית הצהריים בשישי מאוד מצומצם וחסר מגוון, המנות פשוטות מאוד ולא מתאימות למסעדה שמתיימרת להגדיר את עצמה כמסעדת שף, השירות היה לא יעיל, לא מקצועי ומאוד מבולבל (במהלך הארוחה הגיעו אלינו פעמיים עם מנות של שולחן אחר).
    כשמסעדה מציעה דיל ובו מנות למרכז השולחן, היא צריכה לקחת בחשבון את כמות האנשים שיושבים מסביב לאותו השולחן, לא ייתכן ששולחן של חמישה אנשים יקבל את אותה כמות אוכל כמו שולחן של שני אנשים, אם הוא משלם פי שתיים וחצי יותר. בסך הכל, יצאנו עם הרגשה שסידרו אותנו.
    את חווית האכילה בתרנגול הכחול אני מעדיף לשכוח.
    המנות המרושלות, הקמצנות הלא מובנת, השירות האיטי והלא מקצועי. כל אלו הן בעיות שמעידות על בעיה שהיא מעבר לתפריט הספציפי של יום שישי בצהריים. המסעדה ממוקמת באיזור יוקרתי וכנראה שנעשתה
    השקעה גדולה בעיצוב של המקום, אבל אם לא יתבצעו שיפורים ותיקונים, כל הדברים האלו לא יספיקו על מנת שהמסעדה תוכל להמשיך להתקיים.
    בכל מקרה, גם אם אתם רוצים ללכת ולנסות את המסעדה בעצמכם, תעשו לעצמכם טובה, ותמצאו לכם זמן לעשות זאת מלבד בשישי בצהריים.

     

    ציון במדד אורן (להסבר על המדד): 4.8 מתוך 10
    במשפט אחד: תתרחקו מהעסקית של שישי בצהריים.
    התרנגול הכחול, ניסים אלוני 10 (קניון G), תל אביב.
    טלפון: 03-5443349
    שעות פעילות: כל השבוע מ-12:00 עד 24:00
                            (עסקיות: מ-12:00 עד 17:00)

     

    אתר המסעדה: http://www.2eat.co.il/hatarnegol%2Dhakachol/

     

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 2 מתוך 5

      תגובות (49)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        14/1/14 11:39:
      אפילו לא טעמנו מהאוכל כי יצאנו חפויי ראש ומאוכזבים הזמנו מקום שבוע מראש ל 5 אנשים למסיבת יום הולדת ל 2 בנותיי . שהגענו למקום ניסו להושיב אותנו בשולחן צפוף המיועד ל 4 אנשים במעבר בין פנים המסעדה למרפסת המקורה צפוף ביותר בקשנו שיחליפו לנו מקום כי לא ניתן לסעוד בשולחן כזה קטן . במשך כחצי שעה למרות הבטחות ונסיונות חובבניים שלהם לא הצליחו לארגן לנו מקום ראוי ונאלצנו לעזוב בבושת פנים שמסיבת יום ההולדת נדפקה לנו . עד היום למרות פניייתי שבעל המסעדה ידבר איתי לא צלחו
        26/5/12 15:37:
      באיזה מקומות מפתיעים? :S הלחץ גדול ולכתוב ביקורת בכל מיני מקומות כל כמה זמן לוקח חצי דקה, בניגוד לכתיבת ביקורת שלוקחת גם 3 שעות ויותר
        26/5/12 14:38:
      אני מסכימה עם יאיר, כמה שנחמד לראות תגובות שלך בכל מיני מקומות מפתיעים גם מחוץ לקפה, הגיע הזמן לעוד ביקורת. לימודים זה לא תירוץ. תראה את יאיר - עובד, לומד, מתאמן בחדר כושר ועדיין עומד בהתחייבויותיו לקוראים.
        24/5/12 23:54:
      חחחחחח, עובד על זה...
        24/5/12 13:38:
      ירד לי עכשיו הלב לתחתונים. נכנסתי בקפה לדף הביקורות. הביקורת הראשונה שהופיעה הייתה זו עם הפרצוף שלך וקיוויתי שאולי אולי אולי זכינו לקרוא ביקורת חדשה שלך (לא מתבכיין, אבל דחילרבעק, כבר עבר בדיוק חודש מהקודמת!). אני מבין את הרצון לא לגרום לנו להתפנק, אבל זרוק עצם למאמינים
        24/5/12 13:29:

      היום יש אתרי קופונים נפלאים שמציעים שוברים מאוד יעילים לכל דבר כמעט חוץ מדירה ורכב. 

      יש אפילו אתר קופונים לברים ולמסעדות, שמאפשר לקרוע את העיר ולא את הכיס...

       

        16/1/12 19:43:

      יהיר נכבדי,

      אתה רשאי לקרא לי בכל שם שהינך חפץ, אבל אם הית קורא את הדברים בעיון ,

      הית מבין שהינך מחזק את דבריי .או שמה זו דרישה  או ציפיה מוגזמת...

        16/1/12 18:14:
      אני מניח שאפשר, הכל באמת שאלה של כמות ואופן השילוב. אם הוא מוצף בג'ינג'ר כמו ששוש מעידה, זה מן הסתם לא רעיון טוב, במיוחד כי ג'ינג'ר מאוד דומיננטי
        16/1/12 17:18:
      אולי הביצוע הספציפי הזה היה כושל, אבל אם אפשר קרם ברולה עם תפוז, למה לא ג'ינג'ר? (אני מתה על ג'ינג'ר)
        16/1/12 15:47:
      אני יכול להבין אולי שימוש בג'ינג'ר מסוכר כחלק משכבת הסוכר, אך תבלין ג'ינג'ר גם לי פחות מתאים בדמיון
        16/1/12 15:35:
      חשבתי שאסור לעשות ניסויים בבני אדם :S

        אתמול 13:54:

      חיזרי שנית, קרם ברולה עם ג'ינג'ר?!?

      _______________-

      כן, משהו זוועתי.

      בהתחלה ראינו את הברולה וכולנו התנפלנו ואז הבנו שמשהו משונה קורה שם ומישהי צעקה "ג'ינג'ר" ואז קלטנו מה הולך שם. המלצר שהביא עוד מנות התפלא כשפתאום הפסקנו לרצות...

      היתה גם עוגת שוקולד חמה (שכונתה בטעות "סופלה" והיתה לא מספיק אפויה ומצד שני לא נוזלית מספיק-סוג של בצק חם).

        16/1/12 12:23:

      גם הכבד קצוץ, גם הפלפלים השרופים מאוד...
      תמונות זה דבר חשוב, בסופו של דבר. העיקר שיהיו באיכות טובה ויציגו את האוכל כמו שהוא. יש אנשים שמשתמשים בתמונות שנראות רע מאוד ועליהן כן אפשר לוותר

        16/1/12 01:11:
      דווקא התמונה של הכבד קצוץ ממחישה כמה זה רע.
        15/1/12 13:54:

      חיזרי שנית, קרם ברולה עם ג'ינג'ר?!?

      אכלנו בזמנו שם, ודווקא הקינוחים היו מאכזבים מאד, במיוחד קרם ברולה שהיה מוצף בג'ינג'ר.
        15/1/12 11:20:

      לא צריך טריקים עם מצלמה. גם אני לא מעבד תמונות, אבל תגיד לי איך נראה אוכל שהוא חמוץ מדי? ואיך נראה אוכל מלוח? ואיך נראה ריזוטו שמבושל לדרגה קשה מדי? איך נראה סטייק לא לעיס? איך נראה קוקטייל עם מינון לא נכון של אלכוהול? איך נראית עוגת שוקולד מתוקה מדי? איך קוראים לבלוגר טרחן שחופר וחופר וחופר וחופר ומנסה בכח להשליט את דעתו על כל העולם? נכון - זו שאלה קלה. רוסיני, זה השם

        14/1/12 15:39:

      אני לא עושה יותר מידיי טריקים עם המצלמה שלי, כך שהאוכל בסופו של דבר נראה בתמונה כפי שהוא נראה לעין, מבחינתי זה חלק אינטגרלי מביקורת מקיפה על מסעדה.
      אם מישהו מסתמך רק על התמונות, ולא מקדיש זמן לבדיקת התיאור של המנה, זו בעיה שלו בלבד.

        14/1/12 15:14:

      מטעות כי הן תלויות בכישרון הצלם.

       צלם כישרוני יכול להוציא תמונות צלחות מפוארות שהתוכנן רע בשלון המעטה.

      תפשפש בכמה סקירות  ארוחות בלוגרים ותווכח.

      גם ההפך יכול לקרות . אז אין כמו תאור מוצחל כדי לעמוד על טיב המנות.

      ואתה, דווקא, עושה את זה לא רע.

        14/1/12 01:48:
      אשמח לשמוע את ההסבר :)
        13/1/12 16:45:

      תודה על הביקורת המקיפה ,העיניינית והלא משוחדת.

      היתי אולי מוותר על התמונות . הן לפעמים ,אם לא לרוב, מטעות ...

      ( מוכן לספק הסברים לתוהים... )

        7/1/12 23:52:
      תודה רבה :)
        7/1/12 13:29:
      אני אוהבת את סגנון כתיבת הביקורות של שהן ענייניות ואיכותיות וחוצמזה יש לך כשרון כתיבה.
        4/1/12 21:01:
      אני חולה על כבד קצוץ.... ואם מסדרים לי ליד חזרת אדומה חריפה וטובה, אני מוכן להסתפק רק בזה. במסעדת מונטנגרו עשו בדיוק את זה, אבל בגלל השליחות העיתונאית, השארתי מקום גם להמבורגר :)
        4/1/12 16:46:

      הערה מעניינת על כבד קצוץ. גם אני שמתי לכך לב - נהייתה מנה פופולאריות.

      ולמה לא בעצם? מנה עם חומרי גלם זולים שניתן להכין מראש. בטח זולה ביחס לפטה שבעבר הכינו בחלק מהמקומות עם כבד אווז.

       

      כבד עוף הוא מרכיב זול מאד, בצל וביצים קשות - עליי. בכלל, אם משלבים שומן אווז (שמעלץ) אז בכלל מקבלים תוצאה מוצלחת 

        4/1/12 16:20:

      צטט: ליריתוש 2012-01-03 22:03:53

      הספיק לי לראות את הכבד הקצוץ, אחד המאכלים שיש לי אליהם רגש מיוחד בזכות סבתא שלי זיכרונה לברכה, כדי להבין את הנפילה......אנחנו אוכלים גם בעיניים ובמקרה הספציפי הזה ההגדרה הזו מקבלת משנה תוקף. אני חושבת שיצא לי לאכול פעם בקימל ולא להתפעל במיוחד שכן אני לא זוכרת שום רישום מחשבתי שיכול לעלות על דעתי. אבל גם בהשוואה-לא-השוואה זו, אפשר להרגיש ולתהות עד כמה מסעדה יכולה ליפול...

       

      האמת שהכבד קצוץ באמת מספר את כל הסיפור... במיוחד בתקופה האחרונה, אני רואה שמנת כבד קצוץ נכנסה בהרבה מסעדות, כאילו הפך פתאום להיות מיינסטרימי... הביצוע פה היה אחד החלשים שיצא לי לראות ולטעום.

      גם הזכרונות שלי מקימל לא היו מי יודע מה, אולי שווה לך לתת למסעדה הזדמנות נוספת. עסקית הצהריים שלהם באמצע שבוע ממש משתלמת וטעימה ביותר, התאורה והאקוסטיקה, שאני יודע שמשנים הרבה מבחינתך, בהחלט טובים

        3/1/12 22:03:
      הספיק לי לראות את הכבד הקצוץ, אחד המאכלים שיש לי אליהם רגש מיוחד בזכות סבתא שלי זיכרונה לברכה, כדי להבין את הנפילה......אנחנו אוכלים גם בעיניים ובמקרה הספציפי הזה ההגדרה הזו מקבלת משנה תוקף. אני חושבת שיצא לי לאכול פעם בקימל ולא להתפעל במיוחד שכן אני לא זוכרת שום רישום מחשבתי שיכול לעלות על דעתי. אבל גם בהשוואה-לא-השוואה זו, אפשר להרגיש ולתהות עד כמה מסעדה יכולה ליפול...
        2/1/12 19:40:

      כמובן שעשיתי להם שיחת הבהרה, זה לא יחזור על עצמו. :)
      לטעום את הקינוחים עדיין הצלחתי, פשוט איחרתי להזדמנות לצלם אותם.

        2/1/12 14:54:
      אחרי כל זה גם הפסדת את הקינוחים? אתה צריך לעשות שיחה משפחתית דחופה. ותודה על הביקורת, וכפי שנאמר, קימל אכן מצויינת.
        1/1/12 19:59:

      צטט: ששת שצ 2012-01-01 19:10:31

      כמי שאכל בגלבוע ובנוה צדק ואילו בתרנגול הכחול אכלתי רק ריזוטו שהיה מצויין. אני כנראה אוריד את ההמלצה לחברים שלי וחבל.

       

      כמי שגם מאוד אוהב את קימל, באמת שאין שום מקום להשוואה בין שתי המסעדות.

      קימל מצויינת גם לטעמי האישי.

        1/1/12 19:58:

      צטט: שמן ושמנת 2012-01-01 15:42:54

      אוי, כמה זה מאכזב... הייתי שם עם אחי מזמן, כחודש אחרי הפתיחה. לא נהננו שם. לא מהאווירה, לא מהתמחור ולא מהאוכל. היה ניתן לראות סוג של חדשנות, שזה מבורך, אבל רק מנה אחת באמת הייתה טעימה לנו. תודה על הביקורת המפורטת בכל מקרה

       

      אני זוכר שגם אני הרגשתי שיש סוג של חדשנות ע"פ התפריט הרגיל.

      הם יצאו עם מנות של חצילים/פטריות ב-3 דרכי הכנה. שזה משהו שאפשר למצוא הרבה במסעדות יוקרה בחו"ל ומראה המון יצירתיות בדרך כלל, נראה לי שגם זה ירד מהתפריט של המקום

        1/1/12 19:10:
      כמי שאכל בגלבוע ובנוה צדק ואילו בתרנגול הכחול אכלתי רק ריזוטו שהיה מצויין. אני כנראה אוריד את ההמלצה לחברים שלי וחבל.
        1/1/12 15:42:
      אוי, כמה זה מאכזב... הייתי שם עם אחי מזמן, כחודש אחרי הפתיחה. לא נהננו שם. לא מהאווירה, לא מהתמחור ולא מהאוכל. היה ניתן לראות סוג של חדשנות, שזה מבורך, אבל רק מנה אחת באמת הייתה טעימה לנו. תודה על הביקורת המפורטת בכל מקרה
        1/1/12 15:32:

      צטט: איבי מלכת האור 2012-01-01 14:57:27

      איזה מבאס לקרוא.
      בפעמיים שאכלתי שם, הריזוטו היה טעים לאללהי.

      כנראה שבאמת משהו לא טוב קרה שם וחבל.

       

      כמו שיאיר אמר, ייתכן שבמסגרת תפריט יום שישי והעובדה שצריך להוציא את המנה הזאת בתדירות גבוהה, הריזוטו נעשה בכמות גדולה ובכך האיכות שלו נפגמת קשות. ריזוטו טוב זו גם כך מנה שדורשת הרבה תשומת לב, והיא לא בדיוק מתאימה בכמות גדולה, אולי מכאן גם בעיית המינון עם כמות שמן הכמהין...

        1/1/12 15:29:

      צטט: מיה שטרן 2012-01-01 12:08:02

      ווא איזו אכזבה, אני עדיין לא ביקרתי במקום אך דוקא שמעתי טוב עליה.. חבל שמרשים לעצמם ליפול כך בעסקיות, עניין הכמות ממש תמוה ומרגיז (אולי היתם צריכים להתפצל לזוגות זוכגות *).

       

      גם אני שמעתי דברים טובים בעיקר לצד כמה ביקורת שליליות, אני והחברה הוספנו את המסעדה לרשימת המסעדות שאנחנו רוצים לנסות ביחד. מילא רק האוכל לא היה טעים, הייתי מאשים את התפריט, אבל כאמור, לטעמי הבעיה יותר גדולה.

      אגב, בקשר להתפצלות לזוגות זוגות, באמת אמרנו את זה גם באוזניי מנהלת המסעדה כחלק מהתלונה על הכמות המצומצמת שקיבלנו מכל מנה.

        1/1/12 15:26:

      צטט: עדישדה-פז 2012-01-01 12:41:29

      נפילה...ועוד במסעדת שף, זה בכלל מרגיז. ניתן ליפול על מנה לא מוצלחת, אבל כאן כבר מדובר על אוסף של פדיחות. היחס של הצוות, כולל ההנהלה אינו הולם בעיני וכפי שציינת, התחושה הטובה שצריכה לבוא בעקבות שיחה עניינית עם המנהלת, לא צריכה להגרר עד לפעם הבאה שתבואו, אם בכלל. ולאחר הקמצנות במנות הראשונות, אז בכלל לא.

       

      הצלחת לסכם את החוויה יותר בקצרה מהסיכום שלי, מבלי להחסיר אף פרט
      חשבת להיות תקצירנית? ;)

      איזה מבאס לקרוא.
      בפעמיים שאכלתי שם, הריזוטו היה טעים לאללהי.

      כנראה שבאמת משהו לא טוב קרה שם וחבל.

        1/1/12 12:41:
      נפילה...ועוד במסעדת שף, זה בכלל מרגיז. ניתן ליפול על מנה לא מוצלחת, אבל כאן כבר מדובר על אוסף של פדיחות. היחס של הצוות, כולל ההנהלה אינו הולם בעיני וכפי שציינת, התחושה הטובה שצריכה לבוא בעקבות שיחה עניינית עם המנהלת, לא צריכה להגרר עד לפעם הבאה שתבואו, אם בכלל. ולאחר הקמצנות במנות הראשונות, אז בכלל לא.
        1/1/12 12:08:
      ווא איזו אכזבה, אני עדיין לא ביקרתי במקום אך דוקא שמעתי טוב עליה.. חבל שמרשים לעצמם ליפול כך בעסקיות, עניין הכמות ממש תמוה ומרגיז (אולי היתם צריכים להתפצל לזוגות זוכגות *).
        1/1/12 11:36:

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-01-01 11:08:17

      אני רק חושב על הריזוטו שצריך להכין בכמויות מסחריות כי כל השולחנות מקבלים צלחת ומבין שזו מלאכה קשה מאד לדיוק.

      כאן בא לידי ביטוי הראשונות של רפאל שכולן (מלבד המטוגנות) מוכנות מראש.

      צריך תכנון לארוחה כזו.

      כמו שאמרתי, מבחר המנות לא מראה לי תכנון אלא יותר הפגנה של היכולות של המסעדה. 

      כנראה שהפעם זה לא עבד, ואותך אי אפשר להאשים שאתה מהמקהלה הקבועה של אנטי שאול בן-אדרת, הרי כתבת ביקורת מאד טובה על קימל

       

      ברפאל יש גם כמה לא מטוגנות שנעשות במקום, אבל באופן כללי אתה צודק שחלק מהמנות נעשות מראש.

      חלק מהמנות הראשונות של התרנגול גם אפשר להכין מראש בחלקן הגדול ולהשאיר מעט לטיפול לקראת ההגשה.

      אני גם מקווה שלא מדובר על ניסיון להפגנת היכולת של המסעדה, כי אם כך מדובר במקרה מאוד מצער

       

      ואכן, את קימל אני אוהב מאוד וממליץ עליה כמעט בכל פעם שאני נשאל על מסעדה טובה בתמחור סביר.

        1/1/12 11:31:

      צטט: אורלינה 2012-01-01 10:57:59

      וואו! ממש פיספוס, חבל! כי הם באמת עושים מאמץ להצליח. תמונת הפלפלים השרופים מלמעלה כל כך לא מפתה שלא הייתי נוגעת בה. לגבי שאר המנות - כנראה שהן "לא מצטלמות טוב",כי הן לא מגרות כלל

       

      המאמץ שלהם לא ניכר, לא באיכות התוצר הסופי ובטח שלא בשירות

        1/1/12 11:08:

      אני רק חושב על הריזוטו שצריך להכין בכמויות מסחריות כי כל השולחנות מקבלים צלחת ומבין שזו מלאכה קשה מאד לדיוק.

      כאן בא לידי ביטוי הראשונות של רפאל שכולן (מלבד המטוגנות) מוכנות מראש.

      צריך תכנון לארוחה כזו.

      כמו שאמרתי, מבחר המנות לא מראה לי תכנון אלא יותר הפגנה של היכולות של המסעדה. 

      כנראה שהפעם זה לא עבד, ואותך אי אפשר להאשים שאתה מהמקהלה הקבועה של אנטי שאול בן-אדרת, הרי כתבת ביקורת מאד טובה על קימל

        1/1/12 10:57:
      וואו! ממש פיספוס, חבל! כי הם באמת עושים מאמץ להצליח. תמונת הפלפלים השרופים מלמעלה כל כך לא מפתה שלא הייתי נוגעת בה. לגבי שאר המנות - כנראה שהן "לא מצטלמות טוב",כי הן לא מגרות כלל
        1/1/12 02:26:

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-01-01 00:38:18

      טוב, התבאסתי עבורך תוך כדי קריאת הביקורת. משהו בתפריט כבר הכין אותי לכך שהארוחה לא תהיה מוצלחת. המנות הראשונות לא מתכתבות האחת עם השנייה ובכלליות נראה כמו נסיון לשחזר את ארוחת סוף השבוע (המוצלחת מאד) של רפאל. התמונה של הפלפל מוזרה לי מבחינה ויזואלית. בכלל, אין בתמונות מנה אחת שעושה חשק לנסות את המסעדה. חבל תודה על ה"אזהרה". אני מוסיף לרשימת המסעדות שאליה פני כבר לא תזמין אותי. מזל טוב לאח על הכניסה לקבע. שנה אזרחית טובה

       

      שנה אזרחית טובה גם לך!
      משהו בארוחה הזאת לא עבד וחלק גדול מזה הוא המנות המוצעות בתפריט.

      באמת שאין מה להשוות לעסקית צהריים שישי של רפאל... הבדל תהומי. דוגמא לאיך לעשות ארוחה בסגנון הזה לעומת איך לא לעשות.

        1/1/12 02:24:

      צטט: י ו נ י ת 2011-12-31 22:03:31

      אני מוזמנת לשם השבוע, מעניין מה דעתי תיהיה :-)

       

      בגדול, אני מניח שעסקית אמצע השבוע ו/או ארוחת הערב טובות בהרבה מעסקית הצהריים בשישי, בין השאר כי גם האוכל יותר מעניין

        1/1/12 00:38:
      טוב, התבאסתי עבורך תוך כדי קריאת הביקורת. משהו בתפריט כבר הכין אותי לכך שהארוחה לא תהיה מוצלחת. המנות הראשונות לא מתכתבות האחת עם השנייה ובכלליות נראה כמו נסיון לשחזר את ארוחת סוף השבוע (המוצלחת מאד) של רפאל. התמונה של הפלפל מוזרה לי מבחינה ויזואלית. בכלל, אין בתמונות מנה אחת שעושה חשק לנסות את המסעדה. חבל תודה על ה"אזהרה". אני מוסיף לרשימת המסעדות שאליה פני כבר לא תזמין אותי. מזל טוב לאח על הכניסה לקבע. שנה אזרחית טובה
        31/12/11 22:03:
      אני מוזמנת לשם השבוע, מעניין מה דעתי תיהיה :-)
        31/12/11 19:47:

      כך גם אני שמעתי, ולדעתי השימוש המופרז בשמן כמהין כאילו נועד לפצות על משהו. מה גם ששמן כמהין לא באמת מכיל כמהין, כך שזה בעיקר גורם למנות להשמע יותר יוקרתיות ממה שהן באמת.
      בעסקית הצהריים של שישי נעשה בו פחות שימוש ממה שמצטייר מהתפריט הרגיל.
      בעקבות ההערה שלך אני נזכר שהיה שמץ של שמן כמהין גם ברוטב הפסטה (בכמות מעטה).

        31/12/11 19:34:
      שמעתי שבכל המנות שלהם יש שימוש של טחינה ו/או כמהין ולא במובן הטוב של המילה.

      פרופיל

      אורן_אסיף
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין