כותרות TheMarker >
    ';

    המלצות על סרטים

    0

    "טרה פרמה" מטריד, מצפוני

    7 תגובות   יום שני, 2/7/12, 11:18

     

    ''
                   

    טרה פרמה פירושו "אדמה איתנה". זה מה שמבקשות כל הנפשות הפועלות בסרט זה: למצוא את היבשה, וסוף סוף, לזכות  בעתיד טוב יותר, בפרנסה, שלווה, וכבוד.

     

    בני משפחת פוצ'ילו שכוללת את ארנסטו, בנו, נינו, כלתו, ג'וליטה, שהים גבה את חיי בעלה, ואת בנם, פוליפו.

    ארנסטו מייצג את הדור הישן, כל חייו הם הים והדייג, ואת מורשתו הוא מנסה להעביר לנכדו פוליפו. נינו, כמי ששייך לדור הצעיר, הבין כי הזמנים השתנו, והוא מתפרנס מהתיירים, שאותם הוא מרקיד על ספינתו.

     

    ג'ולייטה מבינה, שאין להם עתיד במקום מגוריהם, ומאמינה שמכירת הספינה הרעועה תאפשר לבנה עתיד אחר, אם יעזבו את האי ויעברו ליבשת, ל"טרה פרמה".
    בשעת הפלגה משותפת של ארנסטו ונכדו, פוליפו הם מבחינים ברפסודה עמוסת מהגרים אפריקנים. אחדים קופצים אל המים וארנסטו אוסף לספינתו אישה הרה ואת בנה.

    למרות החוק שדורש הסגרתם, ארנסטו, ג'ולייטה ופוליפו מסתירים במוסך שלהם את השניים, ואף משתתפים בלידת התינוקת, המצווחת נוכח עולם אכזרי.

    הסרט מעמיד בקונפליקט את העולם הישן, האנושי, המוסרי, שדורות של דייגים גדלו על פי העיקרון שאין להפקיר אדם בלב ים, ובין העולם החדש, שבו אין מספיק דגה ופרנסה, ואימת החוק הוא מציאות אכזרית, שגורמת לשוטרים להחרים את ספינתו של ארנסטו.

    ג'ולייטה מבינה שהסתרת הפליטים מסכנת את חייהם. מצד שני, ליבה נכמר לאם ובנה ,שעברו במהלך שנתיים מסכת של סבל, השפלה ואונס, וכל רצונם להגיע ולפגוש את הבעל/האב, ששילם כסף כדי לשחררם  מהכלא בלוב, כדי להביאם לאיטליה, לטורינו.
    זהו הקונפליקט הידוע והעתיק בין הלב, המצפון, המוסר לבין החוק, הממסד, ההיגיון. קונפליקט שעומד במרכז טרגדיות יווניות, כמו "אנטיגונה".


    גם פוליפו נקרע בין העולם שספג מסבו ובין העולם שמייצג דודו. בין הדייג לתיירות. ג'ולייטה הוגה את הרעיון להשכיר את ביתם לתיירים לתקופת הקיץ כדי שיוכלו להתפרנס מעט, ואכן, 3 צעירים שוכרים את הבית. באחת הסצנות פוליפו לוקח את מאורה, התיירת  לשייט בסירה, ופוליפו נקלע למצב קונפליקטואלי שיגרום לו רגשות אשם וירמז על הבאות.

    בלתי נמנע לעשות את ההקבלה בין נפנופי הידיים של הפליטים המשוועים לעזרה ולהצלת חייהם לבין נפנופי הידיים של התיירים המשוועים לבילוי והנאה.

    הצילומים היפהפיים והמשמעותיים הם פרי עמלו של הצלם, פביו צ'יאנקאטי- אפילו רק הם שווים ביקור בבית הקולנוע.
    הבמאי עמנואל קריאלזי  ("רספירו", "המסע אל החלום") לוקח נושא מאוד אקטואלי ,שמעסיק את כל העולם, ודורש מאתנו להתעמת אתו,לראות את צדדיו השונים, ולגרום לנו לצאת מבית הקולנוע מטולטלים ונסערים.

    להמלצות נוספות מוזמנים להיכנס לאתר: http://www.anat-or.com/

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (7)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        8/7/12 15:19:
      תודה שוש על הפרגון המתמיד
      יכנס בהחלט לרשימת הצפיה.
        6/7/12 17:11:
      תקרינו את הסרט הזה לממשלת הרשעים של ישראל. במיוחד לאלי ישי ימ"ש
        4/7/12 18:27:
      ראיתי את הסרט והוא הדיר שינה מעיני, בעיקר הסצינה שבה פיליפו נמלט בסירה יחד עם מאורה מהמהגרים הטובעים. ניגוד נוסף וזועק בין התיירים למהגרים הוא צבע עורם.
        2/7/12 15:20:
      למי שמחפש אמירה, ולא קולנוע כבידור....
        2/7/12 13:47:
      מעניין

      ארכיון

      פרופיל

      ענת שפרן אור
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין