כותרות TheMarker >
    ';

    נִהוּל חַיּוּת בָּרֶשֶׁת | Living the Net

    ניהול פרופילים לחברות למשתמשים וליחידים, בפייסבוק, בטוויטר, בקפה ובלינקד-אין, כתיבת תוכן איכותי SEO.
    לפרטים צלצלו 052-8690795.

    0

    ביקורת | פרימהדונה | תיאטרון גשר פרימה דונה | 'אישה זונה'

    1 תגובות   יום שני, 9/7/12, 10:31

    ''

    במת תיאטרון גשר בהפקת פרימה דונה - צילום אלעד אוסי.

     

    אולם גשר החל להתמלא. ריח האבק והטחב באויר, לא הסגיר ולו במעט, את האסקפיזם המהוקצע שעומד להתרחש על הבמה.

    בסט גדול מאוד, שחלקו ממלא גם את השול של הבמה, עולה ה'ילדה החדשה' של גשר, פרימה דונה.

    התקציר הלקוני מעט שמספקת גשר בתוכנייה שלה, לא יכול לעשות חסד לרגע עם ה'דבר האחר הזה'.

     

    לכאורה, סיפור פשוט אודות אחד, קינסטון, שחקן בחסד, המכלה ימיו בהופעה על בימות לונדון בתפקידי נשים, הו... מפליא בתפקידי נשים, וזאת בעולם שבו צו המלך אינו מרשה לנשים לשחק נשים, חלילה, על הבמה. 

    העתיד הקרוב בחייו של זה עתידים להשתנות מן הקצה אל הקצה, עת הופעה חתרנית אחת, של אחת, מריה, תגרום למלך, להפוך את החלטת אביו המנוח, ולאשר לנשים בלבד, להופיע כנשים.

     

    האמת. אם טרם נרדמתם בארבע השורות האחרונות, תוכלו להצטרף לחוויה המטורפת הזו, שנתגלתה לי עת צפיתי ב'מד-מן' בפרקיה הראשונים, או עת התמסטלתי מול 'מועדון קרב' של פינצ'ר.

     

    המחזה יעמיד אותנו אל מאחורי הקלעים, ואנחנו כמו צוותה הגדול, נוכל להציץ לנבכי הדמויות בסיפור החיצוני, ובסיפור הפנימי נתוודע לשייקספיר ב'אותלו', ולמגוון השחקנים והשחקניות ששיננו את אותן השורות על מנת להוכיח ש'תפקיד אינו שייך לשחקן', 'שחקן שייך לתפקיד' כמאמר קינגסטון ברגעי ההיגיון המעטים שלו.

     

    כמו דון דרייפר, שדמותו הכוחנית מתפרקת לעיני הצופה המשתאה, גם כאן דמותו של השחקן, כזה שמשחק נשים על הבמה, וממשיך להתכסות בכסותן של אלו גם לאחר שהמסך יורד, ספק בעל מיניות החלטית, או שמא דו-מינית, 

    שדוחק מעליו נשים מעריצות, אבל זקוק להן כל העת כדי להוכיח את דמותו כשחקן, יציג בפנינו דמידוב באיכות שאין שניה לה, כיצד מאיש כוחני, כזה שאותו התיאטרון עתיד לקום וליפול על מילתו, את הסיבות להפיכתו לשחקן מוכשר כל כך, ספק אונס, ספק עיצוב משיכה מינית, ומאוחר יותר יציג את העליבות באובדן צלם האנוש שלו, עת החלטת המלך לאפשר לנשים לשחק את תפקיד 'דזדמונה' באותלו, ישליך אותו כאילו לא היה קיים מעולם.

     

    פרימה דונה רחוקה מלהיות הצגה קלאסית, מדובר במחזה שובר מוסכמות על במה - הוא עתיד ללמד אותנו, מדוע הוחלט בהינף של אצבע שלא לאפשר לנשים לשחק על במה, כיצד בהינף של אצבע עושה כס השלטון כבשלו, והופך סדרי עולם, את הגברים המדכאים, לגברים מדוכאים. יציג לנו מי אלו המושכים בחוטים באמת, ידון ולא מעט ביחסי הון שלטון, בחוק הברזל של האוליגרכיה ונוספים.

     

    אבל מה שעושה פרימה דונה שונה בתכלית ממה שראיתי על במה. העיבוד נראה כאילו נלקח מוריס שימל של לווין, הופשט מכסותו, והולבש מחדש בשלל צבעים ואביזרים - כך למשל העונג לצפות במוסיקה חיה על במה, כולל גיטרות בס, יכול לזרוק אותנו ישר למילותיו החתרניות של מיטלפונקט ב'מאמי', השימוש במוסיקה של מטאליקה בהפקה שכוללת גם טקסטים מ'אותלו', מרגשת ומפתיעה.

     

    לשמוע ברקע את פס הקול של A single man, סרט שדן בהומוסקסואליות, לצפות בהתנשקויות לסביות, לצד ביונסה ומועדוני חשפנים שיש בהם גברים בתפקידי נשים, לצפות בעירום למטרת עירום, זוג שדיים על במה שחורה, כאלו שהופיעו שם רק לשם ההתרסה, כי אפשר. הערות 

    לשמוע ביצוע מרהיב של I want to be loved by you של מונרו, מתוך 'חמים וטעים', מרתק אותך לכיסא.

     

    אי אפשר לטעות. פרימה דונה עתידה להעיף גם אתכם, ובמחירי הכרטיסים של הגלריות העליונות (50 שקלים לערך), תוכלו לעצב לכם ערב, שאף טלוויזיה, חתרנית ככל שתהא לא תוכל להציע.

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        9/7/12 13:39:
      איזה כייף לך... :) גם אני רציתי לעוף, מאוד. אבל לא צלח. עם חלק מדבריך מסכימה בהחלט (המוסיקה החיה, למשל), עם חלק אחר פחות. לטעמי, ה"בלגן" (בכל האספקטים, ובמיוחד זה העיצובי) גלש מעבר לגבול הטעם הטוב. אבל מעניין לקרוא זוית אחרת.

      ארכיון

      פרופיל

      אלעד אוסי
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין