כותרות TheMarker >
    ';

    עליס בארץ הפלאות

    0

    מבראשית עד לאפוקליפסה

    0 תגובות   יום שישי , 10/8/12, 22:34

    עליס בליטנטל

    ''

    מבראשית עד אפוקליפסה

    יוליאנה גורקורוב בבית העיתונאים ת"א

     

    תערוכת הצילום של יוליאנה גורקורוב בבית העיתונאים בת"א מסמנת שלב חדש בתחום אמנות הצילום. בשנתה השלישית בלימודי האמנות שלה באוניברסיטה בעיר אסן בגרמניה, היא מעיזה לקחת את תחום הצילום, שהוא הבסיס לכל צדדיו של העיצוב הרב תחומי כיום, קדימה, למחוזות חדשים. וזאת – בשיטת הפוטוגרמה.

     

    כבר מגיל 12 עסקה יוליאנה בציור, כשציירה את המועמדים לראשות הממשלה אהוד ברק ואריק שרון בערוץ הילדים. בהמשך, סיימה בהצטינות את תיכון עירוני א' לאמנויות, והשתתפה בתערוכות רבות בעולם – בתל אביב, פריס ודיסלדורף. לאחר השרות הצבאי נסעה לגרמניה שם בחרה ללמוד עיצוב תקשורת חזותית, בגלל משיכתה והזיקה שלה לתרבות האירופאית. והנה, דווקא כניגוד לכל הקלאסיציזם שהיא שוטפת בה את עיניה במוזיאונים בעולם, הרי בחירתה בחדשנות ובצעידה קדימה מעידה על היותה יוצרת מקורית הנאמנה לדרכה – לחידוש.

     

    בתערוכה המוצגת עד ה-19.8.12 באולם המבואה של בית העיתונאים ע"ש סוקולוב, ניתן להבחין בשלושה חלקים. קיר אחד, מוקדש לשבעת ימי הבריאה – נושא שמעיד על געגועיה הביתה ולמקורות התרבות של עמה, ששופעים גירויים אינטלקטואליים ורגשיים רבים, ומהווים מקור ליצירה מזה מאות שנים לבני התרבויות האירופאיות.גם האמן האמריקאי-יהודי ארצ'י ראנד, צייר על הקירות החיצוניים של המכללה לבנות בבית וגן בירושלים, את שבעת ימי הבריאה. יצירה מדהימה ששוה לבקר שם כדי לראותה. את הטכניקה החדשה שלה - הפוטוגרמות, היא יוצרת ללא צילום, אלא בעזרת שליטה באור וחושך על גבי נייר, ותוספת לעיתים של חפצים, שמשאירים את תבנית צורתם על היצירה. ביצירות אלה היא גם משלבת פסוקים מן התורה, שמעגנים כל אחד מהעבודות ליום הבריאה הספציפי הזה.

     

    זוהי טכניקה שיודעים מה רוצים לעשות, אך לא בטוחים אף פעם בתוצאה המדויקת, כי עובדים בה בחושך מוחלט.

     

    החלק השני בתערוכה מוקדש להמצאתה המקורית של פונטים (צורת האותיות), שדומים להפליא לאנגלית או לכל שפה, תלוי איזה חלקים באות מודגשים יותר – ובכך היא מאזכרת את תקופת מגדל בבל, כשכולם עדיין דיברו שפה אחת. אך לא רק דמיון לאנגלית היא יצרה, אלא לכל שפה אחרת. אלא שבתערוכה היא מתמקדת רק בדמיון בין העברית והאנגלית. יצירה יפהפיה וסופר-מתוחכמת.

     

    בחלק השלישי בתערוכה, היא חוזרת לסגנון שהציגה באותו מקום בתערוכה קבוצתית לפני שנתיים, של צילום מקומט ומתן נפח ליצירה ע"י הקמטים בניר. כבר אז, ציינתי שהצילום היחיד ההוא, מזכיר לי אפוקליפסה, בגלל הבנינים רבי הקומות שצורתם כאילו מתערערת והם לפני קריסה. צילום זה מאותה תערוכה, מהווה את חלקו הראשון של מצבור הצילומים, שיחד מהווים את היצירה החדשה.

     

    גם צילומי הצבע הגועשים באדום-אש של להבה וצמודים לצילומי רנטגן של לסתות עם שיניים – גם אלה מזכירים בלהבותיהם את סוף העולם, ואת ההרס שיהיה כרוך בו – לפי שישארו רק שלדים ושיניים של בני אדם. אך גם מתוך המבט הפסימי או המפוקח הזה , יש לה בשורה חיובית - שמכל זה תצמח כנראה ישות אחרת. משהו חדש.

     

    צילומיה או עבודותיה של יוליאנה מכילים הרבה פילוסופיה ומענגים את העין יחד עם עיסוי שכלי למוח. מומלץ לצלמים, אמנים ואוהבי אמנות. חדשנות עם שאר רוח.

    בצילום העליון: היום הראשון לבריאה. בצילום התחתון - אפוקליפסה.

    ''

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל