כותרות TheMarker >
    ';

    Foodie

    בלוג ביקורת מסעדות.
    מקור נטול אינטרסים לקבלת רשמים מהמסעדות הטובות/המובילות/המדוברות בארץ. קריאה מהנה.

    0

    מבשלת באטרפליי - The butterfly defect

    24 תגובות   יום שלישי, 19/2/13, 11:34

    מבשלת Butterfly נוסדה ב-2008 ונחשבת למבשלת בוטיק, מה שאומר שהיא מסוגלת לייצר עשרות אלפי ליטרים של בירה מידיי שנה. למבשלה 3 סוגי בירות: Blond (אייל), Brown (אייל כהה) ו-Sunset (חיטה). עיצוב חדש של הבקבוקים, גרם לי לנסות שוב שתיים מהן.

     

    עוד קצת על המבשלה: מבשלת Butterfly ממוקמת בדלתון, בסמוך למספר יקבי יין שנמצאים באותו המתחם. כמו רוב המבשלות הקטנות, גם כאן מדובר על עסק משפחתי, במקרה הזה בשני אחים, בן ורם סופר. ניתן (בתיאום מראש) לערוך סיורים וטעימות במבשלה, שמפעילה גם בר במקום ובו גם אוכל שהולך טוב עם בירה.
    פרט פיקנטי: בתחילת שנת 2012, המבשלה הנהיגה מבצע "צדק חברתי", בו נקבע כי מחיר כל בקבוק יהיה 8 שקלים, מחיר זול מאוד עבור בירת בוטיק. מאז המחיר חזר למחירו הרגיל של 14 שקלים לבקבוק.

    רשמים מהבירות


    Butterfly – Brown (אחוזי אלכוהול: 5%)
    קצף עשיר ויציב שנשאר לאורך דקות ארוכות.
    בירה מאוד כהה, על גבול השחורה, בצבע שמאוד מזכיר את גינס.
    מבחינת הסגנון, הבירה מוגדרת כאייל כהה אבל דווקא דיי קרובה לסטאוט, עם גוף כבד מעט.
    בכל מקרה, היא לא מצליחה להכנס לקטגורייה של אייל בלגי כהה כמו שהיא אולי מתיימרת להיות.
    לבירה יש ריחות של קפה ושוקולד, ובאמת אפשר להרגיש גם את הטעמים האלו בהתחלה, אך מהר מאוד הטעם הופך לחמצמץ מידיי והטעם שנשאר בפה לאחר מכן הוא טעם מתכתי לא נעים, כמו של נחושת.

    בירה Butterfly
    בירות באטרפליי - אולי עדיף שבמקום לעבוד על עיצוב הבקבוק, יעבדו על איכות הבירה...

     

    Butterfly – Blond (אחוזי אלכוהול: 5%)
    בירת אייל בהירה, עם צבע זהוב ויפה, עכורה בעלת קצף הדומה לזה של אחותה הכהה.
    הבירה בעלת ניחוח מתקתק ורענן, מאוד מוגזת ומעקצצת בלשון. גם בגרסא הזו יש סוג של טעם לוואי מוזר אחרי השתייה, כך שאחרי שהטעם שלה מתחיל במתיקות קלה – משהו בין דבש לבננה, הוא נגמר בטעמים קצת פלסטיקיים.
    האמת היא שאת הבירה הזאת היה לי קצת קשה לסיים ולא התחברתי כלל לטעמים שלה.

     

    לא ברור איך, אבל מבשלת באטרפליי הצליחה לייצר בירה בטעם נחושת ובירה בטעם פלסטיק. זו לא הפעם הראשונה שאני שותה את הבירות של באטרפליי וגם בפעם הראשונה ששתיתי אותן לא התרשמתי במיוחד. מאז יצא לי לשתות בשני מקרים דווקא את בירה החיטה שלהם המכונה "Butterfly Sunset" שהיא מוצלחת הרבה יותר, למרות שגם היא לא מהמוצלחות שבז'אנר שלה, אך בעקבות ההתנסות החיובית יחסית שהייתה לי עם גרסאת החיטה, בנוסף לעובדה שבמבשלה יצאו עם בקבוקים בעיצובים חדשים (קשים הם חיי אספן הבקבוקים..) החלטתי לתת להם ניסיון נוסף. אם כבר הזכרתי את עניין עיצוב הבקבוקים, דווקא את העיצוב הקודם אהבתי הרבה יותר…
    כאמור, אומנם ה-Sunset קצת מצילה את הכבוד האבוד, אבל קשה לי לומר שאני ממליץ על הבירות של מבשלת באטרפליי. אם אתם רוצים להשקיע בבירה ישראלית מיוחדת כלשהי, הייתי ממליץ לנסות מבשלה אחרת.

     

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 1 מתוך 5

      תגובות (24)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        3/3/13 09:21:

      צטט: שוש חזן גרינברג 2013-03-02 21:22:57

      חבל כי יש בארץ הרבה מבשלות איכותיות וטעימות.

       

      בהחלט, אגיע לכתוב גם עליהן מתישהו בעתיד :)

      לא חסרות מבשלות בארץ שלנו

        3/3/13 09:14:

      צטט: הכוכב הכחול 2013-02-21 14:10:04

      הדובים לטעמי הם המבשלה הכי מענינת וכל הבירות שלהם מומלצות לצרכנים כבדים שמחפשים בירה מקורית, לכן רוב הזמן הבירות שלהם הם לערבי טעימות ולא סתם לשבת על החוף או עם אוכל.

       

      בדיוק קיבלתי היום ארגז נוסף של מבשלת הגליל והפמפקין אייל שלהם מעולה כרגיל והטריפל שלהם מקבלת מקום של כבוד במקרר שלי.

       

      לגבי בזלת ואלכסנדר- הבירות שלהם מוצלחות ויציבות אבל משעממות פחד, אם אני משקיע בבירת בוטיק היא חייבת להיות שונה ומעלת תעוזה כי אחרי הכול  מבשלת בוטיק לא יכולה להתחרות במאות שנים של מסורת בלגית\גרמנית\בריטית\ צ'כית (הוסף את ארץ המוצא האהובה עליך) 

      בבזלת אני חובב של העונתיות שלהם (עוג) שמראים כל פעם מחדש שיש להם יכולת להפתיע ולעשות בירות יוצאות דופן אבל מצד שני יש להם רצון להיות מסחריים ולספק טעמים שיפנו לקהל הרחב

       

      אל תשכח שכל מבשלה התחילה מ"בוטיק" גם אלו של מאות שנים של מסורת, אז אי אפשר לזלזל בבירות יציבות ומוצלחות... אפשר לראות את ההתקדמות שעשו באלכסנדר עם השנים, ולאט לאט נראה שהם בדרך לחצות את גבול הבוטיק ואני בקלות יכול לראות אותם הופכים להיות הסמואל אדאמס של ישראל... הבעיה היא המיסוי שקיים על אלכוהול בארץ שמקשה מאוד על כל מבשלה להכנס למימדים גדולים. אלכסנדר גרין זה אחד ה-IPAים האהובים עליי, לא ניתן לזלזל בזה.

      חבל כי יש בארץ הרבה מבשלות איכותיות וטעימות.
        21/2/13 14:10:

      הדובים לטעמי הם המבשלה הכי מענינת וכל הבירות שלהם מומלצות לצרכנים כבדים שמחפשים בירה מקורית, לכן רוב הזמן הבירות שלהם הם לערבי טעימות ולא סתם לשבת על החוף או עם אוכל.

       

      בדיוק קיבלתי היום ארגז נוסף של מבשלת הגליל והפמפקין אייל שלהם מעולה כרגיל והטריפל שלהם מקבלת מקום של כבוד במקרר שלי.

       

      לגבי בזלת ואלכסנדר- הבירות שלהם מוצלחות ויציבות אבל משעממות פחד, אם אני משקיע בבירת בוטיק היא חייבת להיות שונה ומעלת תעוזה כי אחרי הכול  מבשלת בוטיק לא יכולה להתחרות במאות שנים של מסורת בלגית\גרמנית\בריטית\ צ'כית (הוסף את ארץ המוצא האהובה עליך) 

      בבזלת אני חובב של העונתיות שלהם (עוג) שמראים כל פעם מחדש שיש להם יכולת להפתיע ולעשות בירות יוצאות דופן אבל מצד שני יש להם רצון להיות מסחריים ולספק טעמים שיפנו לקהל הרחב

        21/2/13 01:20:
      חחחח כמובן שאין מה להתווכח איזה בירות ניסית? עם דגש על השנה האחרונה
        20/2/13 21:51:
      הייתי בשני ערבים של בירות בוטיק ישראליות בשנים האחרונות, והטעמים לא נסקו לרמה של ההינקין שאני אוהב,לשתיין בירה לייט-חובבן שכמוני. על טעם ועל בירה אין להתווכח
        20/2/13 16:32:

      צטט: אלעד וזהו 2013-02-20 09:15:06

      מבשלת הדובים היא מבשלה מצויינת.

      ממליץ לכם בחום לנסות את בירת הדוקטור שלהם, ה-IPA אכן קצת כבדה ואינה מתאימה לכל אחד/ת.

       

      שפירא מצויינים - לא מפספסים, למרות שהווינטר ג'ק, שאותה אגב מאד אהבתי, אחרי מספר פעמים מתחילה קצת לשעמם. לא ממש יודע להסביר את זה.

      אני מאד מעריך גם את העבודה של מבשלת גבעתיים - יש להם בירה עם מרווה שלדעתי מצויינת, למרות שיש להם עוד עבודה בנושא היציבות והאחידות.

       

      אלכסנדר היא גם בירה טובה אבל פחות התחברתי לטעמים שלהם.

       

      ובטרפליי.... טוב זה מקרה קצת עצוב. השקיעו המון במתקן ובציוד ובשיווק (והעיצוב הישן אכן יותר מוצלח), ובכל זאת משהו שם לא עובד וחבל.

       

      יכול להבין למה אתה אולי מתכוון בווינטר ג'ק, היא מאוד מיוחדת לטובה, אבל אולי אחרי ששותים ממנה שוב ושוב הייחוד נעלם ונשארים רק עם הטעם. אני אישית אוהב אותו, אבל יכול להבין אם הוא מתחיל לשעמם (כמו כל בירה ששותים הרבה ממנה)

       

      ניסית את אלכסנדר גרין? היא אחת האהובות עליי בקטגוריית הIPA

        20/2/13 16:30:

      צטט: קובוש 2013-02-20 06:57:04

      הייתי שם לפני כחודש. מקום מקסים (חבל שלא פתוח בשבת כמו רוב א.ת. דלתון). שווה להיכנס גם לחנות הריבות הסמוכה.

       

      הייתי גם אחרי שביקרתי ביקבים באיזור, אבל לא התעכבנו לשתות ולנסות

        20/2/13 16:28:

      צטט: pro 1984 2013-02-19 23:14:03

      תמיד נהנית מביקורות על בירה, גם אם הן לא אוהדות... אגב, אחרי הערב טעימות ההוא, הסתקרנתי נורא ממבשלת בירה שריגים וארזתי כמה חברות לביקור. נורא נהניתי מרוב הבירות שהחבר'ה הציעו וגם הביקור עצמו נעים והמקום יפהפה לטיולים. שווה לקפוץ באיזה שישי בוקר ולהתחיל לשתות מוקדם :)

       

      משהו כזה נמצא בתכנון, תודה :)

      מקווה שיקרה לא עוד הרבה זמן, גם אותי הטעימות של אז הדליקו על הבירות של רונן ועקב כך גם שריגים..

        20/2/13 16:25:

      צטט: אילן גד 2013-02-19 19:07:24

      בירות ישראליות מצליחות..עוד חזון למועד,יקח עוד הרבה זמן עד שיתפסו את מקומן בשורה הראשונה. מבחינה פטריוטית אני בהחלט מאחל להן הצלחה.


      לא אלכסנדר? לא בזלת? באמת לא יצא לך לשתת בירות בוטיק מוצלחות?

        20/2/13 09:15:

      מבשלת הדובים היא מבשלה מצויינת.

      ממליץ לכם בחום לנסות את בירת הדוקטור שלהם, ה-IPA אכן קצת כבדה ואינה מתאימה לכל אחד/ת.

       

      שפירא מצויינים - לא מפספסים, למרות שהווינטר ג'ק, שאותה אגב מאד אהבתי, אחרי מספר פעמים מתחילה קצת לשעמם. לא ממש יודע להסביר את זה.

      אני מאד מעריך גם את העבודה של מבשלת גבעתיים - יש להם בירה עם מרווה שלדעתי מצויינת, למרות שיש להם עוד עבודה בנושא היציבות והאחידות.

       

      אלכסנדר היא גם בירה טובה אבל פחות התחברתי לטעמים שלהם.

       

      ובטרפליי.... טוב זה מקרה קצת עצוב. השקיעו המון במתקן ובציוד ובשיווק (והעיצוב הישן אכן יותר מוצלח), ובכל זאת משהו שם לא עובד וחבל.

        20/2/13 06:57:
      הייתי שם לפני כחודש. מקום מקסים (חבל שלא פתוח בשבת כמו רוב א.ת. דלתון). שווה להיכנס גם לחנות הריבות הסמוכה.
        19/2/13 23:14:
      תמיד נהנית מביקורות על בירה, גם אם הן לא אוהדות... אגב, אחרי הערב טעימות ההוא, הסתקרנתי נורא ממבשלת בירה שריגים וארזתי כמה חברות לביקור. נורא נהניתי מרוב הבירות שהחבר'ה הציעו וגם הביקור עצמו נעים והמקום יפהפה לטיולים. שווה לקפוץ באיזה שישי בוקר ולהתחיל לשתות מוקדם :)
        19/2/13 19:07:
      בירות ישראליות מצליחות..עוד חזון למועד,יקח עוד הרבה זמן עד שיתפסו את מקומן בשורה הראשונה. מבחינה פטריוטית אני בהחלט מאחל להן הצלחה.
        19/2/13 17:49:

      מסכים איתך, אני כתבתי את זה בעצמי בפוסט לקראת תערוכת בירס 2013. אין ספק בקשר לזה...

      אבל... ל בכל המבשלות.
      אלכסנדר ובזלת, שתי פירמות עם בירה ברמה אחידה ומוצלחת, אני יכול להעיד זאת אחרי הרבה ניסיונות של שתי הבירות האלו. מבשלות מקצועיות לחלוטין.

      עוד בעיה מלבד היציבות, היא שבהרבה בירות בוטיק מרגישים מאוד את טעם השמרים, שהוא טעם לא בהכרח מוצלח...

        19/2/13 16:36:

      יש בעיה עם בירות ישראליות ובואו נשים את הדברים על השולחן - אין יציבות.

      הייתי בתערוכה לפני שנתיים וזה עדיין לא זה.

      אמנם יש הרבה רעש, רוח וצלצולים אבל איכות אמיתית ויציבות עדיין אין.

       

        19/2/13 16:24:

      צטט: הכוכב הכחול 2013-02-19 16:12:42

      מבשלות מומלצות- הדובים, בירות מורכבות ומענינות בכל לגימה חדשה למתקדמים. עמק האלה- בירות בסגנון גרמני, קלילות ומתאימות בקיץ ברובם ועשויות היטב. רונן- הסדרה למתקדמים של עמק האלה, בירות עם מרירות גבוהה ומשחקי טעמים מרתקים מבשלת הגליל- בירות עשויות היטב, העונתיות שלהם מעולות ובמיוחד הפמפקין אייל שאומנם מכינים אותה בעיקר בחורף אבל מושלמת לקיץ ישראלי חם.

       

      מסכים מאוד לגביי רונן,

      הדובים מתנדנדים, אבל בגדול מסכים איתך שזו מבשלה איכותית.

      את גליל אני פחות אוהב, אמנם ניסיתי רק אחת או שתיים מהן (ולא את הפמפקין אייל..) אבל משהו לא התחבר לי שם.

      לעומת זאת יש את אלכסנדר בראש הרשימה, בזלת (לשעבר מבשלת הגולן) ושפירא (ום מדברים על בירה מיוחדת, אז הווינטר ג'ק שלהם..)

        19/2/13 16:20:

      צטט: יאיר ברטשפיז 2013-02-19 15:40:54

      אולי כשיומנגוס יעברו למשכנם החדש הם יחדשו את הבירות מהחבית?

      תגיד לי, אם אני אוהב לף וזו (לדבריך) הבירה... למה אני צריך לחפש תחליפים?

       

      כי לא בכל מקום יש לף ובעוד פחות מקומות יש לף מחבית :)

      אז תמיד טוב להכיר תחליפים :)

        19/2/13 16:12:
      מבשלות מומלצות- הדובים, בירות מורכבות ומענינות בכל לגימה חדשה למתקדמים. עמק האלה- בירות בסגנון גרמני, קלילות ומתאימות בקיץ ברובם ועשויות היטב. רונן- הסדרה למתקדמים של עמק האלה, בירות עם מרירות גבוהה ומשחקי טעמים מרתקים מבשלת הגליל- בירות עשויות היטב, העונתיות שלהם מעולות ובמיוחד הפמפקין אייל שאומנם מכינים אותה בעיקר בחורף אבל מושלמת לקיץ ישראלי חם.
        19/2/13 15:40:

      אולי כשיומנגוס יעברו למשכנם החדש הם יחדשו את הבירות מהחבית?

      תגיד לי, אם אני אוהב לף וזו (לדבריך) הבירה... למה אני צריך לחפש תחליפים?

        19/2/13 14:22:

      מה מקרה קשה מה?!! לף בראון (מחבית) זו -ה-בירה.
      אז אתה בעד אייל בלגי.

      הישראליות שיתאימו לך:
      אלכסנדר הבהירה, 8.8 של ג'מס, יונק הדבש של הדובים
      (את האחרונה היה אפשר פעם לשתות מחבית ביומנגס, אבל כבר מזמן ל, לצערי)

        19/2/13 13:38:

      עזוב, אני מקרה קשה.

      מבחינתי ההנאה שלי היא לף גם בהירה וגם כהה. לשתייה ובעיקר לליווי אוכל. בפאבים נחשבים אני נוהג להזמין גולדסטאר כדי להראות היפסטר - ככה פני אוהבת אותי מגניב

        19/2/13 13:35:
      אמור לי מה הן הבירות האהובות עליך ואגיד לך איזה בירות כדאי לך לנסות. (וגם מהי מידת הפלצנות שלך, ומי מבקר המסעדות המקביל לך)
        19/2/13 12:47:
      לא מבין יותר מדי בבירות. הדליקו אותי על בירה אינדירה (IPA) של הדובים הטרחתי את עצמי לנורמה ג'ין (פני, איך נורמה ג'ין בסולם הפלצנות - עובר?). בירה מוזרה, כהה, כבדה ואגרסיבית מדי לחיך העדין שלי. כאמור, אני לא מבין גדול בבירות אבל היא לא הייתה לטעמי

      ארכיון

      פרופיל

      אורן_אסיף
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין