כותרות TheMarker >
    ';
    0

    חולדה ועצם- עוצמתי למיטבי קולנוע בלבד

    5 תגובות   יום ראשון, 24/2/13, 11:08

    סטפני, מאלפת "לוייתנים רוצחים" מאבדת את רגליה בעקבות תאונה.
    עלי, אב לילד אותו הוא מזניח, ורק בזכות אחותו הילד זוכה לחום והתייחסות. קטטה שבה מעורבת סטפני מפגישה מפגש מקרי או גורלי בין השניים.
    בתחילה היא עבורו עוד אישה אתה ניתן לקיים מין, אם הוא "תפעולי"- זאת בעצם מילת המפתח להבנת שתי הדמויות המרכזיות. עלי עוסק באגרוף תאילנדי הכולל, בתוכו התגוששויות אלימות, והצטרפותה של סטפני לצפות בהם בתחילה, ואח"כ להיות הסוכנת שלו מעוררים במחשבה ראשונה תמיהה.
    בתחילת הסרט לא ברור מדוע היא נמשכת אליו, ומסכימה לקבל את יחסו הפוגע לעיתים.

    החבר של סטפני זנח אותה לאחר התאונה, היא תמיד לבדה, לא מוזכרת משפחה, חברים, חברות.
    מבלי משים, עלי הופך להיות הדמות הגואלת של סטפני, בשעה שהוא מחזיר אותה לים, המקום בו ארעה התאונה שגרמה לגדיעת רגליה. ואף הוא זוכה להיגאל בסופו של דבר על ידה. היא יוזמת ומתעקשת לשמור על הקשר ובהדרגה יש מעבר מיחסים  "תפעוליים" לרמה מסוימת של אינטימיות, המופיעה בשתי הסצנות: כשהוא נושא אותה לשירותים, וכשהוא זקוק כל כך לשוחח עמה בקשר לבנו.

    הסצנה הפותחת את הסרט מכילה בתוכה באופן סמלי את העתיד להתרחש. ומיד אחריה הנסיעה המשותפת של עלי ובנו סאם ברכבת , שבה כדי לספק את תחושת הרעב של הבן הוא אוסף שיירים שהותירו נוסעים קודמים, וזוהי ארוחתם. אפשר לומר, שגם כאן באופן סמלי עלי שחי בהישרדות, ומנהל מאבק הישרדותי (כמו בנפשות הפועלות האחרות בסרט) חי במובן מסוים מהשאריות שלחיים יש להציע.
    הסרט שואל את השאלה מהי נכות באמת: זו של סטפני קטועת הרגליים או זו של עלי, שלבו לא ידע רגש מהו.

    עוצמתו של הסרט נובעת מהנטורליזם שלו, החף מכל זיוף, או כל התייפייפות מסוג כלשהו, או רצון לרצות את קהל הצופים.

    הבמאי והתסריטאי הוא ז'אק אודיארר שעושה בסרט זה כמו בקודמיו :"ליבי החסיר פעימה", "הנביא" גם בהם הוא הציג את חיים קשים של דמויות שורדות או נאבקות.
    הסרט מבוסס על ספרו של סופר קנדי קרייג דווידסון שנקרא אף הוא בשם "חלודה ועצם"
    סופו של הסרט מצביע על הסמליות של השם ועל משמעותו. זהו סרט על מפגש בין "חלודה" ועצם". מתיאס שונארטס ומאריון קוטיאר מגלמים את התפקידים הראשיים עם משחק נפלא.
    שוב מוכח כי הסרטים האיכותיים באמת הם אותם סרטים שמשרטטים תמונות קשות, לעיתים קשות מדי לצפייה, אבל זהו גם מקור כוחו של הסרט.

    זהו סרט על אנשים שנסיבות חייהם לא הטיבו עמם, אבל בסופו של הסרט יש למרות הכול תקווה לעתיד טוב יותר.


    ''


    להרצאות, המלצות בנושא קולנוע וסרטים חדשים:
    http://www.anat-or.com/

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (5)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        22/3/13 12:43:
      את טועה יקירתי. אוהבי קולנוע ממש יחושו מיד שהסרט הזה הוא פטפוט לעוס נוסף של הסרט "מחוברים לחיים". נסיון לא-מתוחכם לרכב על גב הצלחה ברורה קודמת של סחיטה רגשית די עלובה.
        8/3/13 21:35:
      תודה על ההמלצה, נהניתי תמשיכי להמליץ על סרטים איכותיים, אני מבקר מידי פעם בבלוג שלך להתעדכן..
        2/3/13 22:44:
      לכי לראות, לא תצטערי
      אני מתלבטת.
        1/3/13 12:38:
      תודה, נבדוק את הסרט נשמע מעניין.

      ארכיון

      פרופיל

      ענת שפרן אור
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין