כותרות TheMarker >
    ';

    זנב לשועלים

    ביקורת על ג'וני שועלי עם ברי סחרוף ב"איזור"

    זנב לשועלים

    2

    מוזיקה  גוני שועלי, ברי סחרוף, האיזור

    2 תגובות   יום שישי , 17/5/13, 23:26

    לפני כמה שנים ערך מאן-דהוא ניסוי, במסגרתו עמד אחד הכנרים המפורסמים בעולם, המנגן בפילהרמונית של ניו יורק,  וניגן באחת מתחנות הרכבת התחתית של העיר. הוא ניגן שם יום שלם, ואלפי האנשים שחלפו על פניו כלל לא שמו לב לנגינתו ולאיכויותיה, רק בודדים, על פני יום שלם, זיהו שלפניהם נגן ברמה שכזו.

    למה נזכרתי בזה, תשאלו? אז זה קשור לאירוע שקרה לנו השבוע. ביום רביעי בא לנו לצאת ולנשום קצת מוזיקה. שבוע מת שכזה, חגים ומזג אוויר גרוע, בכלל בלי שייט, ורצינו להתאוורר. הבנות רצו להסתובב קצת בעיר הגדולה וסיכמנו שניקח אותן איתנו, אנחנו נלך לקפה ביאליק לראות את  "LFNT", שהיו אמורים להופיע ב-2030 שעון תל אביב, והן תסתובבנה קצת. הגענו לביאליק בתשע, רק כדי לגלות שכל הקהל בכלל מחוץ לקפה, והסאונד צ'ק בעיצומו. רק בתשע וחצי יכניסו את הקהל. ואז בטח תחכו שעה לפני שיתחיל, נכון? שאלתי. נכון, נעניתי. התעצבנו. לא נשאיר את הבנות להסתובב ברחוב עד חצות. הסתובבנו לנו כחצי שעה והתקשרנו לבנות. אז נבוא אתכם למופע, הן אמרו. בשמחה, אבל לא לביאליק, ענינו. שם עצבנו אותנו. זכרנו שראינו שג'וני שועלי מופיע הערב ב"איזור", ושם בכלל עוד לא היינו. התקשרנו לשאול מתי מתחיל המופע, בעשר וחצי, נענינו. לפחות מדווחים אמת.. 

    הגענו לאיזור וחנינו ברחוב סמוך, ונכנסנו פנימה אחרי שהמאבטח השביע אותנו שלא ניתן לבנות להתקרב לבר. ילדות טובות, הרגעתי אותו. כולן טובות, כך אומרים כל האבות, ענה לי המאבטח, אבל רק אני רואה אותן פה ברחובות אחרי הבילוי הלילי שלהן במועדונים, שוכבות סרוחות בפישוק רגליים בשלוליות הקיא של עצמן. לא ידענו עד כמה הוא צודק, את זה גילינו מאוחר יותר. 

    האיזור מפתיע לטובה. הוא קם על חורבות הברזילי, והמקום שודרג מאד מאז. עכשיו הוא נראה פחות כמו מועדון ויותר כמו מקום שאוהב ומכבד מוזיקה. התפאורה מתאימה - אהילים מתופים, דפי סט-ליסט מצפים את קירות השירותים, גיטרות לצדי הבמה, תמונות של הנדריקס וזאפה על הקירות ועוד, ספות וכורסאות לרוב מול הבמה, אף אחד לא מעשן, הקהל בראש טוב, ואנחנו התאהבנו במקום ממבט ראשון.

    קצת אחרי 2230 עולה שועלי לבמה עם ההרכב שלו. שועל ותיק, ג'וני, יש לו כמה להיטים שמאד אהבנו לאורך השנים, אבל מעולם לא ראינו אותו בהופעה. הנה אחד מהם - "עכשיו":

     

    ''

     

    בהרכב יש מישהו ממש מוכר על הקלידים, בפאת הבמה, אבל לא הצלחתי לזהות אותו. ההרכב קצת חורק בהתחלה, מרגישים שזה לא הרכב שמנגן יחד על בסיס קבוע, אבל אחרי כמה שירים העסק מתחיל לזרום. ג'וני, לצערנו, קצת איבד את יכולותיו הקוליות, הוא מעט מזייף ונשמע פחות מהוקצע מאשר בהקלטות האולפן הזכורות לי, אבל בכל זאת, כבר לא ילד, והמוזיקה טובה. הבנות לא מתלוננות, והערב זורם היטב. באיזשהוא שלב הוא מציג את הלהקה ואת הקלידן הוא מציג לא בשם אלא באותיות, ואלו לא מתחברות אצלי לכדי שם, ואנו ממשיכים הלאה עם המופע.

    גם את "לעתים", הלהיט הגדול שלו ושל להקת "רעש" שבה היה חבר, הוא ביצע (סוף סוף שיר שהבנות זיהו..), ומי שלא זוכר - הנה הוא כאן:

     

    ''

     

    ואז מגיע הרגע שהקלידן, שהוגדר בפרסומים כאורח סודי, שר במקום ג'וני. הוא מבצע את "הפוך" של פורטיס וסחרוף, והוא כל כך מוכר, לעזאזאל, והוא שר טוב, כמעט כמו המקור, וזה בלי ספק רגע השיא במופע. מי זה, שואלת אסנת. אני לא בטוח, אני עונה, עומד לי על קצה הלשון, אני בטוח מכיר אותו, אבל אני לא יכול לתת לו שם. ואז, בסוף השיר, באה הפאדיחה, כשג'וני מודה לברי. ברי פאקינג סחרוף, מלווה את שועלי לכל אורך המופע, שר את אחד השירים שלו ושל פורטיס, ואנחנו לא מזהים.

    מי היה מאמין שברי סחרוף ילווה את שועלי כקלידן? הנה, זהו סימן היכר של אמן גדול באמת: צנוע כל כך, מלווה חבר טוב במופע שלו בלי לתפוס את אור הזרקורים במרכז הבמה. כמה אמנים בקליבר של ברי סחרוף היו עושים דבר כזה?

     

    ''

     

    רק אחרי שחזרתי הביתה ונברתי קצת ברשת למדתי ששועלי ניגן עם סחרוף ב"סימנים של חולשה", ומכאן הטובה שברי החזיר לו בערב הזה. וכאן אני חוזר לסיפור הפתיחה על הכנר ברכבת התחתית. הקונטקסט בו אנחנו רואים אמן קובע את הערכתנו אליו, ובכלל את היכולת שלנו לזהות אותו. בלי הגיטרה, כמלווה בקלידים, רחוק ממרכז הבמה, לא זוהה כלל, והנה, אפילו כששר לא נפל לי האסימון.

    אבל, בינינו, למרות כל ההסברים מעולם הפסיכולוגיה והניסויים ההתנהגותיים, לא לזהות את ברי סחרוף, מדובר במגה-פאדיחה...

    ולסיום - המגרעת היחידה שמצאנו ב"איזור" - היא הסביבה בה הוא ממוקם. יצאנו מהמועדון ברבע לחצות, ואז הבנו בדיוק למה התכוון המאבטח, שסיפר לנו על הילדות הטובות בסביבה הזו. סדום ועמורה אומר לכם משהו? מדובר בסביבה רוויית "מועדונים" , שהם שם קוד למקומות שבני נוער באים אליהם כדי להשתכר עד אבדן הכרה, לריב ולדקור זה את זה. עשרות רבות של בני נוער בלהקות, כאילו נלקחו מסרט של הנשיונל ג'אוגרפיק. חבורות שיכורים מעולם אחר, מתדלקות את עצמן עד אבדן הכרה בכל פינה ברחוב כי ככה מקובל היום, אם אתה לא גמור מאלכוהול סימן שלא נהנית. בכל חבורה בקבוקי וודקה במצב ריקון מתקדם, כוסות פלסטיק ושקיות קרח, וזה מה שהם עושים, כל הילדים האלה. עומדים בחוץ ומגירים לתוכם ליטרים של המשקה הדוחה הזה רק כדי לדפוק את הראש, כדי שיוכלו ללכת מכות אחר כך, וחלקם כבר עושים את זה ברחוב ועדיין לא שעת חצות. ספרנו שלש ניידות, אבל לאף אחת לא הפריע שלהקות בבונים צעירים משתכרים בפרהסיה. מדובר במשטרת ישראל - עד שלא יוקז דם השוטרים הרי לא יתערבו. ראינו גם את הילדות הטובות האלה, עומדות באמצע הכביש, בתלבושות מזוויעות ובמבט חלול, כבר מתודלקות מעבר לסף ההכרה, לא מצליחות בכלל לזהות שהן במרכז הכביש ושמכוניות נוסעות בו. אין סיכוי שאתן לבנות שלי ללכת שם לבדן, גם אם ירצו ללכת למופע באיזור. קילפנו חבורת בבונים שהפכו את הרכב שלנו לבר נייד, כולו מלא כתמי וודקה וקוביות קרח שנשפכו עליו, ונסענו משם מזועזעים.

    איך לעזאזאל הגענו לזה?

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 4 מתוך 5

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        19/5/13 09:07:
      זכית - מה אתה מתלונן??? :-)
      ברי באמת הפתעה, כיף לראות אמן נטו, בלי לדעת שזה זה, ואז להיות מופתעים.

      ארכיון

      פרופיל

      mazavharuach
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין