כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    עלילות המבקר בלב הזרם המרכזי

    ביקורת על קרן פלס משיקה אלבום חדש ב"הבימה", 16/8/13

    עלילות המבקר בלב הזרם המרכזי

    1

    מוזיקה  קרן פלס, הופעות חיות

    2 תגובות   יום שישי , 16/8/13, 18:45

    קרן פלס משיקה אלבום חדש. לא ציפיתם שאכתוב דווקא על קרן פלס, אחרי כל השנים שאנו משתפים כאן את חוויותינו מהחיפוש המתמיד אחר החדש והלא מוכר, השונה והחדשני, נכון? אבל מדי פעם מותר גם לקחת הפסקה מהחיפוש, ולתת למיינסטרים לשטוף אותך קצת.

    מופע השקה ב"הבימה", אמר ערן. ועוד בצהריים, שעות של בני אדם מן הישוב. לא יכולתי לסרב, ובכלל, למען קוראי הקפה אנסה כל דבר..

    האמת - כל האירוע התחיל כמו סיוט. ראשיתו בכניסה לחניון היכל התרבות - צפוף, נוסעים בשיירה אינסופית של מחפשי חניה, רק אחרי רבע שעה וארבע קומות נמצאה הגאולה. המשכו של הסיוט במבואה של התיאטרון: להבדיל ממופעי ההשקה הצנועים יותר שאנו מורגלים בהם, בתיאטראות כמו תמונע ומועדונים כמו הבארבי, כאן מדובר בקרן פלס, מלכת הזרם המרכזי. וככזו, היא מקבלת כיסוי תקשורתי שכל אמן אחר יכול רק להתקנא בו. המבואה מפוצצת, בכל פינה צוות רדיו או טלויזיה שמראיין מפורסתם כזה או אחר, מאות אנשים גודשים את המבואה, ועשרות רבות מתוכם עומדים בתור לאחת הקופות. בירור חטוף מגלה כי זהו התור שלנו - של מוזמני ההפקה. עשרות רבות מאד של מוזמנים בתור יחיד, מסודר וסבלני להפליא, אציין, שבסופו יושבת נערה אחת שמנסה להתמודד עם הבלגאן כולו. עמדנו בתור הזה כמעט חצי שעה והיינו קרובים להישבר. המופע כבר התחיל, ואנחנו עוד בתור. ככה נראה תור המוזמנים אחרי שאנחנו כבר קיבלנו את הכרטיסים והיינו בדרכנו פנימה, אחרי שהמופע כבר התחיל... לא יודע מי היתה חברת ההפקות, אבל מקווה שאם כבר בהפקה הם עוסקים - שלפחות יפיקו לקחים למופע של הערב.

    :

    ''

     

    החלק המסויט לא הסתיים כאן. עלינו ליציע וניסינו להבין היכן הכניסה שלנו. אבל כל הסדרניות רצו לשמוע את קרן פלס, ונכנסו פנימה, כך שלא היה את מי לשאול. בסוף מצאנו את הכניסה הנכונה, והפרענו לסדרנית שעמדה מצדו השני של הפתח, שכיוונה אותנו למושבים באמצעות פנס שסוללותיו כנראה מתו מזמן, או שאת אורו יכולים לראות רק יחידי סגולה. לא ראינו כלום, כמעט התגלגלנו במדרגות פעמיים, אבל בסוף מצאנו. והתיישבנו. אבל כאן לא הגענו למנוחה ולנחלה - אלא למופע האימים של התאורן. בשנים האחרונות מתחרים ביניהם התאורנים מי מתעלל יותר בקהל, באמצעות הספוטים שהם ממקמים בעורף הבמה, ושכל תפקידם לסנוור את עיני הקהל. אין לי הסבר אחר לזה. אחרת, למה לעזאזאל הם שם? אסנת מייד שמה משקפי שמש והסתדרה. אני לא הצלחתי לראות אם קרן פלס נמצאת בכלל על הבמה, מזל שהיא שרה ויכולתי לשמוע אותה. רוב ההופעה ראיתי דבר כזה:

     

    ''

     

    תאורן יקר - אני יודע שקרן היא כוכבת, לא צריך להמחיז לי את זה לאורך המופע כולו. תשאיר את הסנוורים לתוך העיניים לחוקרים במרתפי השב"כ.

    אני מכיר את זה כבר - כשאתה מגיע כל כך עצבני זה עשוי להשפיע על ההנאה שלך מהמופע כולו, ובהתאם על הביקורת. אז נשמתי עמוק, נתתי לעצמי זמן להירגע, חיכיתי שהתאורן ילך להתעלל באנשים אחרים, ואז פקחתי עיניים והתחלתי להביט סביב, ובעיקר להקשיב.

    אי אפשר לקחת מקרן פלס את מה שיש לה - ויש לה את זה. בעיני היא משמשת דוגמא לזמרת ויוצרת שהגיעה לאן שהגיעה - ללב הזרם המרכזי (מה שנקרא מקום טוב בפלייליסט..) לא רק בזכות מסע יחסי ציבור אגרסיבי, אלא בזכות כישרון לא מועט. גם בכתיבת השירים, וגם בביצועם ובהגשתם לקהל. עם חיוך ביישני וקול נפלא היא מצליחה לגבור על כל האנטי שנצבר אצלי בתהליך המייגע של הכניסה למופע, והיא עושה את זה בחן רב. השירים המוכרים מבוצעים עם טוויסטים קלים שמאפשרים לבטא את הכלים בהרכב שהביאה איתה - כינור (אבנר קנר), קסילופון, חצוצרה, אקורדיון וכלי הקשה (שכמעט לכולם אחראי אסף רוט), בנוסף לסטנדרט של גיטרה-בס-תופים, והקהל שר איתה וצועק קריאות עידוד (בעיקר האוהדות הצעירות). גם השירים החדשים מתקבלים בהרבה אהבה מצד הקהל, ומשמיעה ראשונה הם לא רעים. לסיום היא מבצעת, כמובן, את "מבול", מתחילה לאט, רק היא והפסנתר - עם החצוצרה של אסף, בדומה לביצוע שכבר שמעתי אותה בהופעת אורח (אצל פרויקט קאיזן דווקא..), והקהל יוצא מגדרו. פה ושם גם יכולתי לראות את הבמה..:

     

    ''

     

    קרן עלתה במשקל, וזה בטח שלא מפריע לי, שעליה במשקל היא אחד מתחביביי בשעות הפנאי. אבל לה זה כנראה מאד מפריע, כי היא לא מפסיקה לעסוק בזה ולדבר על זה. חמש או שש פעמים שזה עלה בדברי הקישור שבין השירים, שבהם היא חושפת מעט מעצמה בדברה על הסיפורים שמאחורי השירים. בסוף היא גם חושפת את הסיבה/תירוץ: הריון נוסף. שיהיה במזל טוב, קרן, אבל די לעסוק בזה. את מוכשרת כמו שד ויפה כמו שאת, באמת. אנחנו האנשים המתעגלים צריכים לדעת לאהוב את עצמנו כמו שאנחנו, ולהבין שככה טוב לגוף שלנו, וכנראה שככה נישאר. ובטח אין מה לדון בזה מעל הבמה עם הקהל, שוב ושוב ושוב.

    המופע מוקלט לגל"צ, ומוסרט לערוץ השני, כך שגם אם לא תגיעו למופע של היום בערב - לבטח תיתקלו בו באמצעי התקשורת. בלי אמנים אורחים, מה שקורה תדיר במופעי השקה של אמנים פחות מוכרים לציבור, אבל עם הרבה קרדיטים לעמיתים, היא מעבירה מופע שלם בכישרון רב ובכיף לא מבוטל. רואים עליה שהיא נהנית מכל רגע, למרות הארכות השיער שחונקות אותה והעקבים הגבוהים המיותרים שמהם היא נפטרת, וההנאה שלה מדבקת.

    אשאיר אתכם עם אחת הגרסאות האקוסטיות ל"מבול", ושיהיה לכם סופשבוע רגוע..

     

    ''

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        18/8/13 21:54:
      מיינסטרים זה נחמד מדי פעם, למרות שאישית קשה לי עם ההשתפכות של קרן פלס... חוסר הארגון המשווע ממש מקומם, יפה שהצלחת בכל זאת להנות מההופעה.
        16/8/13 21:04:
      אכן סינוור הקהל לא מובן לי אולי זה נובע מסינוור האמנים כל השנים והגיע הזמן לשתף את הקהל באור הסנוורים... אני שמח שבסופו של דבר נהניתם ונראה שהפקות גדולות תמיד סובלות מתורים ארוכים של מוזמני הפקה - למה אף פעם לא לומדים לקח? - האם מוזמני הפקה פחות חשובים? האם הם סוג של קהל סוג ב'? לא מובן לי העניין... שבת שקטה ונעימה בהחלט! ערן

      ארכיון

      פרופיל

      mazavharuach
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין