כותרות TheMarker >
    ';

    1210קאמן צ'אנב-ראיון-ריקרדו מנשף המסכות באופרה

    ביקורת על 1210קאמן צ'אנב-ראיון-ריקרדו מנשף המסכות באופרה

    1210קאמן צ'אנב-ראיון-ריקרדו מנשף המסכות באופרה

    0

    מוזיקה  elybikoret

    0 תגובות   יום שני, 27/1/14, 00:52

    1210קאמן צ'אנב-ראיון-סולן בתפקיד הראשי של ריקרדו באופרה "נשף המסכות" המוצגת כעת האופרה
     
    צילומים-אלי ליאון
     
    קאמן צ'אנב הנו טנור המבקר זו הפעם השלישית בישראל כאורח האופרה הישראלית
    הוא שר בפעם הראשונה כאן בתפקיד טורידו ב"קבלריה רוסטיקנה", בתפקיד קברדוסי ב"טוסקה", שר עם תז רשל"צ וכעת בתפקיד ריקרדו באופרה "נשף המסכות" מאת ורדי.
     
    צ'אנב יליד בולגריה שר בכל האופרות הגדולות בעולם.עדיין לא יצא לו לשיר בלה סקאלה והמטרופוליטן כי האופרות שבהן הציעו לו לשיר לא היו לטעמו.
    את הקריירה שלו התחיל באופרה של סופיה משם עבר לאופרה של וינה ומאז הוא מופיעה ברוב בתי האופרה הגדולים בעולם כגון פילדלפיה,אמסטרדם,רומא,מינכן,טוקיו,ברלין,בייגין ונציה ועוד רבים. 
     
    בעקבות הופעתו כעת בארץ קיימתי ראיון איתו וזכיתי לשמוע ממנו תשבוחות על ישראל,על האמנים הישראליים המופיעים איתו בנשף המסכות,על מזג האויר המקסים,על היחס אליו מכל הסובבים אותו בין אם מכירים אותו או לו.
    הוא נהנה להופיע בארץ וישמח אם יציעו לו תפקידים אחרים בעתיד.
     
    שאלתי אותו מה דעתו על השיטה הנהוגה בארץ בה מציגים ברציפות כל אופרה מספר פעמים ,תקופה מסויימת אין אופרה ולאחר מכן מעלים אופרה אחרת.
    כל זה בניגוד לשיטה הקיימת למשל בשתי אופרות המוכרות לו היטב סופיה ווינה שם אלו אופרות רפרטואריות המציגות כל יום אופרה אחרת.
     
    "אני בדעה שהשיטה אצלכם טובה יותר מכל הבחינות.קודם היא הרבה יותר חסכונית.שנית בשיטה זו אפשר להביא אורחים מגוונים מחו"ל כי רבים הזמרים המוכנים לבוא לתקופה קצרה  בעוד שאם היו צריכים להציג כל יום אופרה אחרת היו צריכים להתבסס על הכוחות המקומיים בלבד והופעות אורח להופעות ספורות כל פעם.שיטה השניה מגוונת יותר ואם אתה רוצה לראות כמה אופרות בפרק זמן קצר אתה יכול. "
     
    צאנב מוסיף ואומר: 'התפלאתי שיש לכם תזמורת אופרה כל כך טובה. ביחוד התרשמתי מחטיבת כלי הקשת שהיתה טובה מאוד.
    כמעט ואין תזמורת אופרה ברמה כזו בבתי האופרה הגדולים בעולם בהם שרתי.
    נאמר לי שתזמורת האופרה היא גוף עצמאי שנותן גם קונצרטים עצמאיים ללא קשר עם האופרה.אני גם יודע זאת מידיעה אישית כי הופעתי לא מזמן כסולן איתה ביחד עם הזמרת קריידן.יתכן וזו הסיבה לטיב המעולה של התזמורת".
     
    שאלתי את מר צ'אנב באיזו סוג של אופרות הוא אוהב יותר לשיר .בכאלו שבויימו בימוי מודרני או קונבנציונלי מסורתי.
     
    "הכל תלוי בבמאי.אם הבמאי יודע את מלאכתו ואינו מסתמך רק על אפקטים חיצוניים אלא בונה את הבימוי בצורה הגיונית וטובה אין לי בעיה לשיר גם באופרות שבוימו בצורה מודרנית אך דבר אחד יכול אני להגיד בבטחון. אינני אוהב לשיר באופרות מאת מלחינים מודרניים כולל האופרות של וגנר.הקול שלי אינו מתאים לכך."
     
    "הכי מתאים לקול שלי ולצורת השירה שלמדתי ורגיל אליה לשיר הן  האופרות האיטלקיות.מאחר ויש שפע מהן אין לי בעיה ויכול אני להרשות לעצמי להיות בררן.כמובן שאינני שולל שירה באופרות לא איטלקיות אך באיטלקיות אני מרגיש בבית.אני שר גם בארצות דוברות גרמנית ומדי פעם יוצא לי לשיר גם בגרמנית אך לרוב באופרות איטלקיות."
     
    שאלתי את קאמן צ'אנב' מה דעתו על האופרה הישראלית ועל הזמרים איתם הוא שר הפעם.
    "לא רק אני אלא הדעה ברוב המקומות שאני מבקר היא חיובית ביותר על האופרה הישראלית.מדינה קטנה עם היסטוריה אופראית לא גדולה המצליחה להציג מספר לא מבוטל של הפקות כל שנה וללהק אותן תמיד בכחות 
    טובים מאוד.זהו השיג שלא כל אופרה יכולה להתברך איתו.כל זאת כמובן אודות למאמצים של מנהלת האופרה חנה מוניץ והמנהל המתאם מיכאל איזנשטדט המשתדלים מעל ומעבר "
     
    "גם אותי מצא מיכאל שבא לשמוע אותי באופרה במקום שהופעתי ושאינני זוכר היכן זה היה,התרשם משירתי והציע לי לשיר בקבלריה רוסטיקנה.התאריכים שהיציע לי התאימו לי ומיד הסכמתי. קיבלתי את ההזמנה ברצון רב למרות שלא ביקרתי לפני כן בישראל אך שמעתי רק דברים טובים על המדינה,על התפתחותה ועל הפיכת מדבר לגן פורח ומה שהכי חשוב היה לי באותו רגע השם הטוב של האופרה שיש בעולם לאופרה הישראלית."
     
    "אני מוצף הזמנות אך אינני מוכן לקבל כל הצעה אלא אם התפקיד הוא משמעותי,האופרה לטעמי וזמני פנוי."
    כבר מזמן עברתי את התקופה שהיתי מוכן לשיר בכל תפקיד ובכל בית אופרה."
     
    למרות שאני "מטייל" בעולם כל הזמן, מפעם לפעם קופץ למולדת-בולגריה כדי לשיר באופרה של סופיה.לאחר שאסיים בסוף החודש את ביקורי כאן אתחיל לשיר ב"האידה" ובעוד אופרה בסופיה."
     
    שאלתי מה דעתו על התפקיד של ריקרדו באופרה "נשף המסכות"
    "תפקיד גדול,בנוי היטב,יש בו אריות טובות,דורש מאמץ רב.אחד התפקידים המעטים באופרות, אם לא היחיד, שבו הטנור מת בסוף ולא הגיבורה הראשית.תענוג גדול בשבילי לשיר בתפקיד זה"
     
    לשאלתי האם יש לו תחביב כל שהוא או משהו שהוא מתעסק איתו מחוץ לשירה עונה מר צ'אנב בכנות שהיה רוצה לעסוק בעוד דברים אך לצערו זמנו החופשי אינו מאפשר לו זאת.
    הוא חייב להתאמן ולשיר כל יום לפחות 40-60 רגע אחרת הוא מרגיש שקולו אינו ב"פורמה" 
     
    איחלתי למר צ'אנב שהות נעימה בישראל, בהצלחה ושנשמח לארח אותו ולהנות מקולו גם בעתיד הקרוב.
     
    נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 23/1/2014 16:19 
     
    אלי ליאון
    elybikoret@gmail.com
    www.elybikoret.022.co.il
    טל03-6856786
    054-249-34-88
    עיתונאי-מבקר אמנות,
    חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה
     
     
     
     
     

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      elybikoret
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין