כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    lean on me

    ראיתי פעם סרט שנקרא lean on me. הסרט היה מקומם למדי, אך את הכותרת אני לוקחת איתי לכל מקום.
    הבלוג הזה הוא מעין ראי לנפש. קופסת תכשיטים שניתן להניח בתוכה מחשבות ורגשות המבקשים להם דרך החוצה, מחפשים אפשרות למצוא להם פה וצורה, ואינם יודעים איזו עין תשזוף אותם, ומתי, ואי מי, יגיב להם אם בכלל. הכתיבה מקלה מאד, מסייעת להרגיש ומסייעת לחשוב. הידיעה שאי מי עשוי לראות את הדברים יש בה מן ההצצה למקום אסור, מן המשחק בין הראוי והלא ראוי הדרים בכפיפה אחת. . .

    0

    אסתרית בלצן, שופן, בעקבות הזמן האבוד

    ביקורת על "אסתרית בלצן" "שופן" "בעקבות הזמן האבוד"

    אסתרית בלצן, שופן, בעקבות הזמן האבוד

    1

    מוזיקה  

    3 תגובות   יום ראשון, 24/5/15, 15:08

    קלידים של תענוג צרוף. כך אפשר לכנות את הקונצרט שהיה מוקדש ל24 הפרלודים של שופן , שנקרא בעקבות הזמן האבוד. הקונצרט היה מורכב משני  חלקים. החלק הראשון, לבד מהרצאונת קטנטונת על הפרלודים ומהותם, הוקדש לביצוע סולו של הפרלודים על ידי אסתרית בלצן. כשחזרתי הביתה, האזנתי לעוד שני ביצועים של הקולקציה הזו ביו טיוב, מפני שפסיפס כל כך מורכב כמו הפרלודים האלה לא שמעתי קודם לכן.

    https://www.youtube.com/watch?v=gH6BROnIYQA

    https://www.youtube.com/watch?v=Ih1uwkIhUaM

    צריך  לבוא במצב רוח מתאים, (היה לי) ולהקשיב בתשומת לב (הקשבתי)  ואז באמת נהנים מאד מן היצירה הזו. אבל אני, שזה לא המגרש הביתי שלי, נהניתי מעל ומעבר מן החלק השני של הקונצרט, שבו "הנגישה" אסתרית את הפרלודים דווקא כאשר הם מופיעים כאמצעי דרמטי  וכמקור להשראה ביצירות אמנות אחרות.  שם פתאום מצאתי את עצמי מקשיבה למוסיקה ו- אם אפשר לומר זאת – מבינה אותה, חשה אותה, הרבה יותר.

    קטע אחד היה "העורבים" מתוך הסרט "חלומות" של קורסאווה.. שם התו החוזר ומתגלגל לאורך כל הקטע שוב ושוב קיבל עוצמה אדירה, וחווית ההאזנה היתה שונה לחלוטין

    https://www.youtube.com/watch?v=We8NpHPXzwI

    פרלוד נוסף בוצע במהלך הסרט סונטת הסתיו של הבמאי ברגמן, כאשר ליב אולמן כבת ואינגריד ברגמן , כאם, כפסנתרנית  ידועה, מתמודדות עם שופן, וכל אחת מגישה אותו בביצוע שונה. כאן היה הפרלוד גם זירת ההתמודדות בין השתים, וגם יצירה מעניינת הרבה יותר.

    https://www.youtube.com/watch?v=CxA94uSQ-t0

     

    מאסוציאציה לאסוציאציה פגשנו בקונצרט גם ביצוע מדהיםםםםםםםםםםםם   של מות הברבור שכתב סן סאנס , מוסיקה ידועה לבלט, כאשר היא מבוצעת כברייקדנס!!!  בתחרות ברייקדנס לפני כשלוש שנים, 

    https://www.youtube.com/watch?v=JZumgHLSW10   ברייקדנס!!!

    כאן ראינו איך מוסיקה מקבלת פרשנות שונה וביצוע שונה בכל דור. זה היה מהמם. מפתיע, בלתי צפוי.

    קטעי  הסרטים הוקרנו על מסך , כאשר אסתרית יושבת לפני המסך וצלליתה ניצבת בין ההקרנה לבין הצופים.  אי אפשר היה לצלם את התמונה הכל כך יפה הזו, אז ניסיתי ליצור אותה באמצעות צללית של פסנתרנית יושבת ליד פסנתר (את הפסנתר לא ראינו, ידענו שהוא שם, כשמאחוריה  תמונה מתוך "העורבים" בסרט של קורסאווה. קשה לי להאמין שאסתרית תכננה את התמונה המרהיבה הזו, אך אנחנו נהנינו ממנה מכל הלב.

    אני שוב חייבת לומר שכישורי ה"הנגשה", ההוראה, היכולת להביא בפני אנשים שמוסיקה אינה מובנת להם ואין בינם לבין המוסיקה אלא אהבת ההאזנה, לא למידה , לא ידע , לא היכרות עם הרוחב והעומק של המוסיקה, הכישור הזה של בניית גשר אל תוך המוסיקה, זו מתת שמים שאסתרית נחנה בה, ואשר מעשירה מפתיעה ומהממת אותי בכל פעם מחדש.

     

    ''

    דרג את התוכן:

    הציון שלי: 5 מתוך 5

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        25/5/15 12:16:
      זו חוויה ללכת בדרך המוזיקה שאסתרית מתווה
        25/5/15 12:16:
      זו חוויה ללכת בדרך המוזיקה שאסתרית מתווה
        25/5/15 12:16:
      זו חוויה ללכת בדרך המוזיקה שאסתרית מתווה

      ארכיון

      פרופיל

      ש.ר.ה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין